שאלה טכנית לגבי מגברי class ab

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
motico
כתב
כתב
הודעות: 1509
הצטרף: מרץ 2005
מיקום: גבעתיים
נתן תודות: 100 פעמים
קיבל תודות: 114 פעמים

נושא שלא נקרא #61 

itay123

מבחינתי ההגדרה למושג "מקור" זה לא איזה נגן הכינור באיזה אולם אופרה במקום שמעולם לא ביקרתי. כשאני מגדיר מקור אני מתכוון לאות הכניסה של היחידה הבודדת.
לדוגמה, בבדיקת מגבר, ה"מקור" להגדרתי זה אות השמע שמוכנס אליו.
בבדיקת רמקול, ה"מקור" זה מה שנכנס להדקי הרמקול.
ב DVD ה"מקור" הוא דיסק בדיקה.
כל מקור אות יוגדר בהתאם לכניסת האות לאותה יחידה. אם מודדים כמה יחידות מחוברות, המקור זה אות הכניסה ליחידה הראשונה.

סביר שההגדרה מהי מערכת אידיאלית (זה יכול להיות מגבר אידיאלי, רמקול אידיאלי וכו') שונה אצל כל אחד. אני יכול לתת כמה אפשרויות להגדרה "מהי מערכת שמע אידיאלית":
1. מערכת שקופה. אות-שנכנס-זהה-לאות-שיוצא.
2. מערכת שנשמעת הכי טוב (לכל אחד יש את הטוב שלו)
3. מערכת שהאשה אומרת שהיא נשמעת הכי טוב.
4. מערכת שכמעט לא רואים אותה בסלון.
5. מערכת שיותר יקרה מהמערכת שקנה השכן.
וכו'...וכו'

אני מאמין, בלי שביצעתי סקר כל שהוא, שלפחות 70 אחוז מחברי האתר חובבי השמע יגידו שמערכת אידיאלית זאת המערכת שמתאימה להגדרה מספר 1.
אני הייתי בוחר בהגדרה מספר 2.
סביר ששני חברים שלי היו בוחרים בהגדרה מספר 4.
מכיוון שאתה חבר אתר פעיל עם הרבה "אוזניות" וכנראה בעל ידע לא מבוטל, אני שואל אותך:
איזו הגדרה (אם יש) מתאימה להגדרה של מערכת שמע אידיאלית עבורך?
מוטי

shigidar
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 434
הצטרף: מאי 2010
מיקום: כרמיאל
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 36 פעמים

נושא שלא נקרא #62 

כולכם שוכחים את הגורם המשמעותי ביותר במערכת=המאזין
כולנו נולדנו עם יכולת שמיעה שונה, שעם השנים קיבלה התניות שונות בהתאם לסוג המוסיקה, אופי האזנה ועוד מלא גורמים סביבתיים, השכלתיים וחברתיים.
לכן שני אנשים שונים ישמעו את אותה המערכת שעולה 000000 ואחד יגיד "נפלא" והשני יגיד "לא משהו" לכן קיימים כל כך הרבה יצרני רמקולים, אחרת אם היה משהו שהוא "הצליל הנכון" כולם היו עושים אותו וזהו. אפילו אצל אותו היצרן ישנם מצבים שמשתמשים באתם האלמנטים ובאותו המארז אבל משנים רכיבי קרוסאובר (לא תדר חיתוך שנשאר זהה, הרכיבים עצמם) ומתקבלת תוצאה שונה לחלוטין. אין דבר כזה צליל נכון במערכת ביתית, יש צליל שמוצא חן באוזני המאזין או לא מוצא חן בעיני המאזין. זו הסיבה שאנחנו מחזיקים עשרות רמקולים ומגברים משודכים זה עם זה במטריצות על מנת לתת ללקוח לבחור מה נשמע לטעמו טוב. היו מקרים שנכנס לקוח לרכישה של 20,000 ובחר רמקולים שעולים 8,000 כי זה הכי מצא חן בעיניו והיו מקרים שלקוח הגדיר תקציב מקסמימום 3,000 ורכש רמקולים ב9,000 (פי 3!) כי זה היה הצליל שהוא חיפש.
תשמע, תקשיב, תהנה.
חנות המוסיקה של הצפון
www.shigidar.com

motico
כתב
כתב
הודעות: 1509
הצטרף: מרץ 2005
מיקום: גבעתיים
נתן תודות: 100 פעמים
קיבל תודות: 114 פעמים

נושא שלא נקרא #63 

shigidar

אני אתך.
כמו שכתבת, יש צליל שמוצא חן באוזני המאזין ויש צליל שפחות. יש רמקולים שעולים 8000 שקל ושנשמעים למישהו טוב ויש רמקולים שעולים 20000 שקל שנשמעים לאותו אחד פחות טוב.
אני חושב שאף אחד לא חולק על הקביעות האלו.
הנקודה שאני העלתי, לא קשורה לצליל טוב או צליל לא טוב. הנקודה קשורה למה שכתב dragon . האם חברת מגברים (כדוגמה) מסוגלת טכנית לבנות מגבר שקרוב במפרטים שלו למגבר אידיאלי (אני מניח שאתה מבין את כוונתי למושג אידיאלי), אבל בכוונה משנה משהו בתכנון כדי לשנות את "אופי" הצליל?
מוטי

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #64 

מוטי
אתה מדבר על "חותם צליל" וכן זה קיים אצל מרבית החברות.
אחרת העולם היה משעמם ומדכא.

מקינטוש נשמע 180 מעלות מרוטל
סונוס פאבר נשמע 180 מעלות מקליפש

דוגמא אחת בשביל להראות קוטביות.
לכאן או לכאן.
ללא קשר כמובן לאיכות וטעם בפועל ומה מעדיף x או y.

לגבי הסיווג שנתת
אני בהחלט 2.
שילוב של "חותמים" עם תנאים בשטח/תכלס = תוצאה שעושה לי את זה ומרגשת אותי ומותאמת אלי.

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #65 

@motico
·אני חושב ששאלתך נענתה כבר על ידי בעמוד 2 ו 3. לדעתי הסיפור של אתגר קרוור מראה שאופי הצליל של ההגברות נקבע באופו מכוון על ידי היצרנים ושקרוור הצליח לשחזר בנאמנות את הצליל של מגבר אחר ויקר בהרבה רק בכך שהוא ניתח את הצליל היוצא ממנו וביצע את השינויים הנדרשים.

סטיב הופמן מצידו טוען בשכנוע רב שהסיבה להתפתחות האופי השונה של הגברות ורמקולים היא שהיצרנים נוכחו לדעת שקהל היעד שלהם בעצם אינו אוהב צליל נייטראלי ושלכולם יש העדפות אישיות וצרכים שונות. אני חושב שבנקודה זו כולנו נסכים שזו תופעה שאינה מוגבלת להגברות או לאודיו.

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #66 

Catskinner כתב:קהל היעד שלהם בעצם אינו אוהב צליל נייטראלי
...
·

שוב, בבדיקות עיוורת הקהל תמיד נוטה לבחור ציוד נייטרלי, בלי קשר לגיל, מגדר, ארץ מגורים, ניסוין בתחום וכו'.
הדבר הזה הוכח על ידי מחקרים רבים של HARMAN בתחום הרמקולים והאזניות כאמור, מאיפה אתה ממציא ובמה אתה מגבה את הטענה ההפוכה לא ברור.

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #67 

@evgenetic
·בעיה בהבנת הנקרא. הטענה הועלתה ע"י סטיב הופמן וכבר הצעתי לך פעמיים לגשת לאתר שלו, לאתר את הדיון ולהצטרף אליו. אני בטוח שתרומתך שם תתקבל בהערכה.

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #68 

@Catskinner
מה זה משנה לי מי העלה אותה ואיפה במקור? הרי אתה משחזר אותה פה. התופעה שאתה מזכיר ומתאר פשוט לא קיימת.

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #69 

אין סיבה אמיתית שמגברים ישמעו שונה וכל אלו שטוענים שהם שומעים משהו שונה, כאשר הם מחליפים הגברה, הם בדרך כלל נעלמים שמציעים להם לבצע מבחן עיוור, או מתבלבלים ששואלים אותם איך בדיוק הם שמעו את ההבדל, מה הייתה בדיוק טכניקת הבדיקה?

אודיו מבוסס ומתבסס המון על פסיכולוגיה.

לא מזמן קראתי ביקורת שנכתבה על רמקול מסוים והכתב שאל את עצמו, איך אותו רמקול נשמע ביחס לרמקול אחר שהיה אצלו לפני חמישה חודשים.
ביושר רב, הוא כתב שהחמישה חודשים שעברו, מאז שנפרד מהרמקול הקודם, הם זמן רב מדיי על מנת לחוות דיעה רצינית והוסיף ואמר, שוב ביושר, שגם 5 דקות זה המוןןןן זמן מבחינת הזיכרון שלנו.

ולכן צריך לקחת כל מיני אימרות של מגבר X נשמע משמעותית טוב יותר ממגבר Y עם הרבה גרגירי מלח ולשאול את עצמנו, איך בוצעה, טכנית, בדיקה כזו.
הרי גם סופרמן (בסרט המקורי) היה מתקשה לבצע בדיקה כזו, החלפה שכזו במהיות גבוהה כל כך, שבאמת תאפשר לו לשמוע הבדלים...ואנחנו, בני האנוש, נתקשה פי כמה וכמה...

ואפשר להקשות.

ולצאת מתוך נקודת הנחה שיש אכן הבדלים בין מגברים, אזי ברור לנו שאין מדובר בהבדלי איכות , אלא מדובר בהבדלים שנובעים מהוויסינג אליו כיוון היצרן, וויסינג זה בעצם מילה אחרת לאקווילייזר.

בדומה להבדל בין סאונד של מרנטץ לימהה, ההבדלים לא נובעים מרכיבים. היצרן לא אומר לעצמו, נרכיב כאן סלט של רכיבים ונקווה לטוב...גם הוא, כמו יצרני רכיבים אחרים, מבצע סוג של וויסינג למוצר שלו.

בדומה ליצרן רמקולים שמבצע וויסינג לרמקולים שלו, דקה לפני תום הייצור.

ועכשיו זה מסתבך.

נניח, לצורך הדוגמא, שמר ווילסון, דקה לפני סיום הייצור, מבצע וויסינג לרמקול החדש שלו, והוא משתמש בהגברה של Spectral (לשם הדוגמא, וזו אגב דוגמא רלבנטית) והוא משתמש בכבלים מסוימים (של טרנספרנט במקרה הזה) שגם בעניין הזה, יגידו הרבה מאוד אנשים שיש הבדלים א-ד-י-ר-י-ם בין כבלים, אפילו בדגמים של אותה חברה.

כעת, הרמקול אצלך. ואתה , כצרכן, משתמש בהגברה אחרת לחלוטין, בכבל אחר לחלוטין, אפילו בכבלי חשמל שונים (גם בעניין הזה, יש שיטענו שיש הבדל גדול).

אז למעשה (או לכאורה, תלוי לאיזה מחנה אתה שייך) , ככל באמת ויש הבדלים דרמטיים בין הגברות שונות ובין כבלים שונים, אזי אתה לחלוטין שומע רמקול אחר, ממה ששמע מר ווילסון. מאותו רמקול אליו כיוון מר ווילסון.

אולי מר ווילסון בכלל לא היה אוהב את השילוב הזה שאתה שומע...

המון פסיכולוגיה.


רן

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #70 

RanMoyal כתב:נניח, לצורך הדוגמא, שמר ווילסון, דקה לפני סיום הייצור, מבצע וויסינג לרמקול החדש שלו, והוא משתמש בהגברה של Spectral (לשם הדוגמא, וזו אגב דוגמא רלבנטית) והוא משתמש בכבלים מסוימים (של טרנספרנט במקרה הזה) שגם בעניין הזה, יגידו הרבה מאוד אנשים שיש הבדלים א-ד-י-ר-י-ם בין כבלים, אפילו בדגמים של אותה חברה.

כעת, הרמקול אצלך. ואתה , כצרכן, משתמש בהגברה אחרת לחלוטין, בכבל אחר לחלוטין, אפילו בכבלי חשמל שונים (גם בעניין הזה, יש שיטענו שיש הבדל גדול).

אז למעשה (או לכאורה, תלוי לאיזה מחנה אתה שייך) , ככל באמת ויש הבדלים דרמטיים בין הגברות שונות ובין כבלים שונים, אזי אתה לחלוטין שומע רמקול אחר, ממה ששמע מר ווילסון. מאותו רמקול אליו כיוון מר ווילסון.

אולי מר ווילסון בכלל לא היה אוהב את השילוב הזה שאתה שומע...

המון פסיכולוגיה.


רן
...
אבל מר ווילסון לא יודע באיזה חלל אני שומע ולצורך העניין אני גם לא יודע באזה חלל מר ווילסון שומע (כאשר עשה וויסינג).
ז"א הסיכוי שאני יכול להתחקות מלחתכילה אחר הוויסינג הרלוונטי שואף ל-0.0000

בקיצר,
מה שנותר לחבר/לתכנן את המערכת שמשרתת אותנו ואת חושינו במיטב עבורנו.

*החיווט הפנימי בווילסון הוא טרנספרנט - הטבעי ביותר עבורם (כך הם רשמו בעצם) להמשיך את אותה שרשרת עד ההגברה שמניע אותם.

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #71 

אין לי מושג מה הקשר בין התשובה שלך לבין הדברים שכתבתי.

אנחנו מדברים כאן על הגברות ואתה מדבר על חלל.

אתה הוא מבין אלו שטוענים השכם וערב שיש הבדלים עצומים ובלתי נתפסים בין הגברות שונות.

אז נשאלת השאלה הפשוטה לפיה, אם אכן קיימים הבדלים מהותיים כל כך בין ההגברות השונות (וזה לא הכל בראש ) כיצד הבדלים אלו משפיעים על הרמקולים הספציפיים שאתה קונה?!

או בלשון אחר, רכישת הרמקולים שלך מתבססת על אהבתך/הערכתך ליצרן מסוים ובעיקר למוצר ואיכות השמע של המוצר שאותו יצרן מייצר.

המוצר אליו מכוון היצרן.

הבעיה היא שהיצרן הזה (לפי הגישה של- הבדלים עצומים בין הגברות..) מבצע את הכיול של המוצר עם הגברה X ספציפית ויוצר סוג מסוים של מוצר.

זה לכאורה המוצר אליו אתה מכוון.

הבעיה היא שכעת אתה משתמש בכלל עם אלקטרוניקה אחרת, וככל והגישה היא, שיש הבדלים עצומים בין הגברות, המוצר שיש לך כרגע ביד, שונה בתכלית השינוי ממה שהיצרן כיוון אליו, הכל בגלל הגברה מסוג שונה.

יתכן וכעת אם היו משמיעים למר ווילסון את המוצר שלו, הוא היה חושב שבכלל מדובר במוצר של B&W, כל זאת בהנחה שיש הבדלים תהומיים בין הגברות..

יתכן ואם הייתה לו את האלקטרוניקה שלך, הוא בכלל לא היה מייצר רמקול כזה..לכאורה.

או שבעצם, יש גישה אחרת שאומרת, שהלכה למעשה ההבדלים בין הגברות הם זניחים בפועל, אבל משמעותיים בראש, והם קשורים בכלל לרמת החוויה, שזה גם בסדר אגב.

זו גם אופציה.



רן

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #72 

RanMoyal כתב:אין לי מושג מה הקשר בין התשובה שלך לבין הדברים שכתבתי.

אנחנו מדברים כאן על הגברות ואתה מדבר על חלל.

אתה הוא מבין אלו שטוענים השכם וערב שיש הבדלים עצומים ובלתי נתפסים בין הגברות שונות.

אז נשאלת השאלה הפשוטה לפיה, אם אכן קיימים הבדלים מהותיים כל כך בין ההגברות השונות (וזה לא הכל בראש ) כיצד הבדלים אלו משפיעים על הרמקולים הספציפיים שאתה קונה?!

או בלשון אחר, רכישת הרמקולים שלך מתבססת על אהבתך/הערכתך ליצרן מסוים ובעיקר למוצר ואיכות השמע של המוצר שאותו יצרן מייצר.

המוצר אליו מכוון היצרן.

הבעיה היא שהיצרן הזה (לפי הגישה של- הבדלים עצומים בין הגברות..) מבצע את הכיול של המוצר עם הגברה X ספציפית ויוצר סוג מסוים של מוצר.

זה לכאורה המוצר אליו אתה מכוון.

הבעיה היא שכעת אתה משתמש בכלל עם אלקטרוניקה אחרת, וככל והגישה היא, שיש הבדלים עצומים בין הגברות, המוצר שיש לך כרגע ביד, שונה בתכלית השינוי ממה שהיצרן כיוון אליו, הכל בגלל הגברה מסוג שונה.

יתכן וכעת אם היו משמיעים למר ווילסון את המוצר שלו, הוא היה חושב שבכלל מדובר במוצר של B&W, כל זאת בהנחה שיש הבדלים תהומיים בין הגברות..

יתכן ואם הייתה לו את האלקטרוניקה שלך, הוא בכלל לא היה מייצר רמקול כזה..לכאורה.

או שבעצם, יש גישה אחרת שאומרת, שהלכה למעשה ההבדלים בין הגברות הם זניחים בפועל, אבל משמעותיים בראש, והם קשורים בכלל לרמת החוויה, שזה גם בסדר אגב.

זו גם אופציה.



רן
...
·רן
מפליא אותי תגובתך,
כאשר אתה שם כה דגש על טיפול החלל ע"י עזרים דיגיטליים
ועושה ככל יכולתך "לאלף את רמקוליך" לפי החלל הנתון ב-RC.

בו נשאל אחרת

את אותם הרמקולים הספציפיים עם אותה הגברה 1:1 ואותה כבילה 1:1 כפי שמר ווילסון שמע את חזונו כאשר עשה וויסינג לרמקולים הספציפיים מכניס לחלל שונה בתכלית מהחלל שמר ווילסון תכנן את הוויסינג של הרמקול שלו.
האם ישמעו זהה/דומה/מזכיר/מתקרב לווייסינג המקורי ול"חזון" המקורי של מר ווילסון?

במקרה הנ"ל - ה"חותם" של ההגברה/כבילה שמתלווה לרמקול בשרשרת התוצאה זניחה פי כמה כאשר בכלל החלל שונה 180 מעלות.

כבר רשמתי זאת כמה וכמה פעמים, מיקום הרמקולים אצלי היה קריטי פי כמה מהחלפת רכיב כזה באחר.
עם המגבלות שיש, נבחר הציוד הנכון ביותר עבורי.

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #73 

לצערי בכלל לא הבנת את הדברים, למרות שהדברים נכתבו בצורה מאוד ברורה ופשוטה.

השירשור עוסק בשוני בין הגברות, ובטענות, של משתמשים כדוגמתך, שיש הבדלים בלתי נתפשים בין הגברות, אז אנא הצמד לנושא השירשור.

תן לי להקשות בבקשה ואנא השתדל לענות לעניין ולא להתפזר למקומות אחרים.

אפרופו הבדלים בהגברות והבדלים בחלל, מרכיב שציינת בצדק, אבל לא בהקשר המתאים.

חלל כידוע יוצר הבדל עצום.

אז איך אפשר להסיק שחברה שמייצרת מגבר X נשמעת 180 מעלות מחברה שמייצרת מגבר Y (כפי שנתת דוגמא ל-2 חברות שמייצרות לטענתך סאונד שונה בתכלית השינוי) , כאשר הדבר נבחן (נניח בדייקנות רבה) בחלל מסוים.

אולי התוצאות היו שונות בתכלית השינוי בחלל אחר?

ועל אותו משקל כיצד מישהו יכול להכנס לחלל מסוים (ואני מניח שאמרת אמירות מהסוג הזה לא פעם...) , להקשיב למערכת ולגזור גזירה מסוימת על מגבר מסוים ולצאת בהצהרות בומבסטיות שהוא מגבר חם או מלא או מהיר וכיוצ"ב.

איך הוא יודע בדיוק לחשב את ההשפעה של המגבר בתוך המכלול העצום הזה, של רמקולים וחלל ולאקטרוניקה שונה ומשונה?

אני יודע שאודיופילים לא אוהבים שמסבכים אותם, אבל בכל זאת...


רן

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #74 

RanMoyal כתב:לצערי בכלל לא הבנת את הדברים, למרות שהדברים נכתבו בצורה מאוד ברורה ופשוטה.

השירשור עוסק בשוני בין הגברות, ובטענות, של משתמשים כדוגמתך, שיש הבדלים בלתי נתפשים בין הגברות, אז אנא הצמד לנושא השירשור.

תן לי להקשות בבקשה ואנא השתדל לענות לעניין ולא להתפזר למקומות אחרים.

אפרופו הבדלים בהגברות והבדלים בחלל, מרכיב שציינת בצדק, אבל לא בהקשר המתאים.

חלל כידוע יוצר הבדל עצום.

אז איך אפשר להסיק שחברה שמייצרת מגבר X נשמעת 180 מעלות מחברה שמייצרת מגבר Y (כפי שנתת דוגמא ל-2 חברות שמייצרות לטענתך סאונד שונה בתכלית השינוי) , כאשר הדבר נבחן (נניח בדייקנות רבה) בחלל מסוים.

אולי התוצאות היו שונות בתכלית השינוי בחלל אחר?

ועל אותו משקל כיצד מישהו יכול להכנס לחלל מסוים (ואני מניח שאמרת אמירות מהסוג הזה לא פעם...) , להקשיב למערכת ולגזור גזירה מסוימת על מגבר מסוים ולצאת בהצהרות בומבסטיות שהוא מגבר חם או מלא או מהיר וכיוצ"ב.

איך הוא יודע בדיוק לחשב את ההשפעה של המגבר בתוך המכלול העצום הזה, של רמקולים וחלל ולאקטרוניקה שונה ומשונה?

אני יודע שאודיופילים לא אוהבים שמסבכים אותם, אבל בכל זאת...


רן
...
·רן את ההשפעה שיש לרכיב כזה או אחר, אוכל לדעת בוודאות על המערכת שלי שאותה אני מכיר כמו כף ידי.
יכול להיות שאתה צודק שהכל פסיכולוגי, מעדיף לחשוב שונה ממך.

וויסינג זה לא "רק" ציוד.
החלל בו נעשה הוויסינג מאפשר לוויסינג (ע"י הציוד הנבחר ל-task) להתבצע כך או כך.

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #75 

זה בסדר.

לא חייבים להסכים.

אני לא חושב שהכל פסיכולוגי, אבל אני בהחלט חושב שפסיכולוגיה משחקת כאן תפקיד חשוב והמושג הזה שנקרא "חוויה" מקבל כאן מקום נכבד בשיקולים.

ישנם אנשים, טובים, רציניים וחברים קרובים, שלא מעוניינים שיבלבלו אותם עם עובדות ובדיקות על גבי בדיקות, של המיקרו וישגעו אותם עם כל מיני קטעים ב repeat, אלא רוצים להתעסק בחוויה, שזה בסדר, רק לפעמים זה דורש כוכביות עם הסברים, ליד כל מיני אימרות שונות.

רן

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”