שאלה טכנית לגבי מגברי class ab

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #76 

זו באמת שאלה מעניינת ואני בטוח שמישהו כבר ניסה זאת בעבר. אני אישית לא רואה הרבה טעם בתרגיל הזה היות ולדעתי למגברי מנורות יש שני מאפיינים שחובבי מגברי SS לא אוהבים: חתימת הצליל, או הצביעה שלו כפי שזה נקרא מפעם לפעם באנגלית והתפוקה הירודה בוואטים שביחד מכתיבים שידוך זהיר לרמקולים.

אני גם לא ממש מסכים לקביעה הגורפת שלך. לדעתי זה מקרה שבו יש לנו מיעוט קולני היוצר רעש מעבר לכל פרופורציה ולכן אפשר להשיב על השאלה שלך בשאלה אחרת: אם מגברי מנורות כל כך טובים מדוע הם לא נפוצים יותר בקרב חובבי מוזיקה?
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

motico
כתב
כתב
הודעות: 1509
הצטרף: מרץ 2005
מיקום: גבעתיים
נתן תודות: 100 פעמים
קיבל תודות: 114 פעמים

נושא שלא נקרא #77 

Catskinner
שאלת:
אם מגברי מנורות כל כך טובים מדוע הם לא נפוצים יותר בקרב חובבי מוזיקה?
...
שאלה מעולה.
משיטוט באינטרנט נראה שיש סוג של הסכמה שבחתך המכירות של מערכות Hi-End הכמות של שני סוגי המגברים היא 50/50. בדיונים לגבי יתרונות/חסרונות של שני הסוגים תמיד מציינים שמגבר מנורות נשמע ווקאלית טוב יותר.

למרות מה שכותבים, השאלה במקום.
אולי התשובה היא כי מגבר מנורות במחיר "סביר" לא מגיע להספקים גבוהים שלפעמים נחוץ לרמקולים בעלי נצילות נמוכה.
אולי כי מגבר מנורות מאד יקר יחסית למגבר זהה טרנזיסטורי.
אולי כי המגבר נראה מגושם בהרבה יחסית למתחרהו הטרנזיסטורי.
:מבולבל:
מוטי

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #78 

@motico
·אגב, כשאני חושב על זה התשובה נמצאת בידי. ליתר דיוק בארונית לידי. יש לי מגבר SS שמסמן V על כל המאפיינים הבולטים של מגבר מנורות.

הפקת כמות מזערית של וואטים: בהחלט כן. יש לי פנסי כיס עם יותר עוצמה.

דרישה לשידוך זהיר עם רמקולים: שוב כן. עובד הכי טוב עם רמקולים בעלי ניצולת מעל ל 92dB. אני מתאר לעצמי שרמקול שופרי יתאים לו כמו כפפה ליד.

נהדר במוזיקה ווקלית: יש לו מיד אדיר, דיאנה קראל נשמעת איתו כאילו שהיא יושבת ומגרגרת מולי כמו חתול. בקיצור, מגבר שמאוד נעים לשמוע איתו מוזיקה, בעיקר אם מדובר בג'ז ונשים.

נכנס לעיוותים נוראים ברגע שלוחצים עליו ונותנים גז: אוההה...אל תשאל. עדיך להשאיר את בקרת העוצמה עד 50% עם גיחות קצרות לכיוון ה 60% ולא יותר מזה.

הבעיה: לא מייצרים אותו יותר. הוא נראה כמו ת*ת והוא בחיים לא יהיה אודיופילי כי הוא עלה לי כמו מחיר של ארוחה במקדונלד וגם אי אפשר לחבר לו כבלים בעובי של הזרוע שלי. מדובר כמובן ב T-Amp Rev 2 האגדי.

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #79 

RanMoyal כתב:אין סיבה אמיתית שמגברים ישמעו שונה וכל אלו שטוענים שהם שומעים משהו שונה, כאשר הם מחליפים הגברה, הם בדרך כלל נעלמים שמציעים להם לבצע מבחן עיוור, או מתבלבלים ששואלים אותם איך בדיוק הם שמעו את ההבדל, מה הייתה בדיוק טכניקת הבדיקה?

המון פסיכולוגיה.


רן
...
·באודיו יש הרבה מאוד חירטוטים ומכירת אשליות, אך גם ידע.
ממליץ להאזין -


RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #80 

הקשבתי ניר. תודה.

הדברים רק מחזקים את מה שאני אומר. יש כאן המון פסיכולוגיה, מצבי רוח ו-state of mind /

אני מניח שהדברים קשורים, כמו הרבה דברים אחרים, לאופי שלך כבן אדם וביתר פירוט:

לצורך שלך לרדת לפרטים, לבדוק לעומק, שוב ושוב ושוב ולא להשאיר שום מקום לספק, וזאת לעומת בן אדם, שביצע כעת רכישה בעשרות אלפי שקלים של מגבר חדש, הוא מתיישב על הספה הנינוחה, עם כוס יין, עוצם את העיניים, מקשיב למוסיקה ומגיע למסקנה שהחוויה שלו היא שונה בתכלית השינוי מהחוויה שהייתה לו אתמול עם המגבר הקודם.
הבחור הזה פחות בעניין של בדיקות כאלה ואחרות, אלא הוא רוצה להנות מהחוויה.

קשה לי עם הבחור על הספה , בגלל האופי הקפדני שלי והירידה לפרטים (יש שיאמרו מוגזמת בלשון עדינה) ולכן אני מתקשה לקבל כל מיני אימרות של אנשים ביחס לכל מיני הבדלים עצומים שהם שומעים, כאשר בפועל ההבדלים הללו מעולם לא היו מגובים בשום בדיקה, בשום צורה.

בדיקה שכזו היא סופר קשה, כאחד שבדק, הגברות, פרוססורים ורסיברים, אני יכול להגיד שהחיבור וההחלפה ואיזון העוצמות זה תהליך בעייתי שמצריך זמן. יותר מדיי זמן.
קשה לבצע השוואה אמיתית שכזו, לאור בעיית הזיכרון שלנו במיוחד אם ההבדלים הם מאוד קטנים עד לבלתי שמיעים.

אז ניסיתי לא מעט הגברות ולו מהטעם שתמיד חשבתי שזה "מגוחך" שאני מפעיל רמקולים סופר יקרים עם בסך הכל רסיבר פשוט, ותמיד הגעתי משוחד לטובת הרכישה, עם התקציב המתאים, עם המקום הנקי שכבר סודר למוצר החדש, אבל טרם מצאתי את המגבר שבאמת גרם לי לחשוב שיש הבדל.

גם בימים אלו, אני סקרן לבדוק את ההגברה הנוכחית שלי (שהיא מסוג D) אל מול הגברות אחרות ולו מהטעם שקיים איי שם מגבר שכן יגרום לי לחשוב שיש כאן הבדל שמיע, ברור וחד, הבדל אגב שאני חייב להתחבר אליו.

אם נחזור לנושא השירשור, הרי לא אמורים להיות באמת הבדלים בין ההגברות, אלא, ככל שיש , ההבדלים הללו בכלל נובעים מוויסינג שמבצע היצרן על מנת לגרום להם להשמע שונה.

ואם זה המצב, מה הופך מגבר X טוב יותר ממגבר Y, אם הם נשמעים "שונה" ולא בהכרח טוב יותר?

וידאו היה תמיד תחום הרבה יותר פשוט עבורי.

רן

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #81 

@RanMoyal
·רן, אני מכבד את דעתך אך נאלץ לחלוק עליה.
כשמשווים בין רסיבר כניסה של ימהה או לרסיבר של JVC מהדיוטי פרי, לדו ערוצי "בריא" כמו לקסמן וטוענים שאין הבדלים שמיעים בסטריאו, מדובר בהטעיה.
אני מזמן לא עוקב אחר הפיתוחים האחרונים בק"ב, ולכן אין לי דעה בעניין.

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #82 

ניר.

אני מעולם לא ביצעתי השוואה כל כך קיצונית ואגב, חלק נכבד מהשוואות שאני עושה הן בסטריאו ולא בקולנוע ביתי. קל לי יותר לבצע A/B Repeat על קטע מסוים של שיר, מאשר קטע מסוים בסרט, לכן אני בודק תמיד את שניהם.

מעולם לא יצא לי לבדוק מוצרים קיצוניים כל כך ברמת העלויות והרמות שלהם, כך שאני באמת לא יכול לענות על זה.

אני גם מניח שהייתי צריך לשים סוג של כוכבית ליד הדברים הקודמים שלי. היות ותמיד יש יוצאים מן הכלל, במיוחד ככל שמדובר על רמקולים "בעייתיים" שדורשים זרם גבוה שהגברות שונות לא מסוגלות לספק להם.

אני נמצא עם רמקולים שהיצרן פעם השמיע את אחד הדגמים שלו בתערוכה עם מגבר שכוסה בסדין ואחרי שכולם התלהבו מאיכות ההגברה ומאיכות הסאונד, התברר שזה היה סוג של אייפוד או משהו דומה.

הבדיקה שלי בעבר תמיד הייתה מול רסיבר top of the line של איזו חברה, ביחס להגברות שבדרך כלל עלו באזור ה- 10,000 דולר וצפונה. לפעמים גם הרבה צפונה.

אז יגידו רבים (ובצדק) שלא הקשבתי לכל המגברים, או שמא יחידות הפרה של אותו רסיבר לא היו מספיק איכותיות, כדיי להשמיע את אותם הבדלים, או האינטרקונקטים שלי לא היו מספיק טובים, או הקשבתי לא בשעות הנכונות של היום. הכל יתכן.

כיום אני לא משתמש ברסיבר אלא בפרוססור ובהגברה של אותה חברה.

ההגברה נרכשה מהטעם שהייתי מותש לחלוטין מבדיקה של פרוססורים (והייתי חייב הגברה...) ויצאתי מתוך נקודת הנחה שזו ההגברה הנכונה לפרוססור הספציפי, במיוחד לאור זאת שכל הבדיקות בוצעו עם אותה הגברה וכן לאור ההערכה הרבה שאני רוכש לאותה חברה ספציפית.

האם יש איי שם מגבר שיתן לי תוצאה טובה יותר, שטרם בחנתי, יתכן מאוד. רק חמור לא משנה את דעתו.

אני בשלבים של חידוש אנרגיה לבצע בדיקות אל מול ההגברה הנוכחית ויתכן ואיי שם אני אמצא משהו שיגרום לי לרכוש אותו... ויתכן ואני אשאר בדעתי הנוכחית, שחלק ניכר מהסיפור הזה, הוא לגמרי בראש.

רן

gal-cohen
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6156
הצטרף: יולי 2006
מיקום: חיפה
נתן תודות: 630 פעמים
קיבל תודות: 1001 פעמים

נושא שלא נקרא #83 

@Nir547

להשוות רסיבר אל מול מגבר זה כבר חוטא לנושא עצמו.
זה כמו להשוות תפוחי גרני סמית עם תפוחי רד דלישס, נכון ששניהם מאותה משפחה, אך מדובר בטעמים שונים לגמרי.
גם כאן ההגברה היא המשפחה, אך הייעוד שונה ובהתאם חלק ניכר מן הרכיבים.
מגבר דו ערוצי בריא לטעמי גם כן תמיד יהיה טוב יותר מרסיבר מהעובדה שהושקעו משאבים בהגברה נטו ופחות במעבדים.

מוטי,
לשאלתך
כוונתי היתה וגם ציינתי זאת שבסופו של דבר (כלומר אחרי הרכישה, חיבור וכיול והתאמות ומשחק עם תדרים וכו') רק אז, ארצה לשמוע צליל מאוזן (או שקוף להגדרתך)
כלומר - לא שקוף מרגע החיבור, אלא שקוף לאחר כל ההגדרות וההתאמות, ברמה שכשאשמע למשל מוזיקה קלאסית, לא יהיה לי רצון להגביר את המיד, כי הוא לא מספק, או במוזיקה שחורה לא אצטרך להנמיך את הבאס כי הוא גבוה מדי או תקיף מדי בהשוואה לחלקים אחרים, וכיוצא בזה.
נכון שזה לא נשמע פשוט בתיאוריה, אבל זה יכול להתקיים במציאות, וזו בעצם ההגדרה שלי לסאונד איכותי. (כאמור, סאונד מאוזן להגדרתי)

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #84 

@RanMoyal
·רן, מהיכרותי עם רסיברי הקצה העליון של מרנץ וימהה מהדור האחרון, הסטריאו הוא מעולה.
אני חושב שהם מהווים תחליף למגבר דו ערוצי באותה רמת מחיר, בלי שום בעיה.
לגבי ההשוואה, מעבר לעובדה שרסיברים ברמת כניסה מסורסים בעבודה עם רמקולים מרובי אלמנטים וצריכת זרם גבוהה, מראש הם לא יועדו לנגן סטריאו.
כשחברה כמו ימהה מוכרת רסיבר באלף ש"ח, היא לא יכולה להעניק את מלוא תשומת הלב לכל הדברים שמסביב.
יש לה לשלם על זיכיונות ועוד ועוד.
שוב, כוונתי היא לסטריאו נטו מכיוון שמאסתי במרוץ אחר החידושים בק"ב.

@gal-cohen
·לא חוטא. זה בדיוק הלך הרוח בפורום. כל שרשור קם לתחייה עניין מבחן עיוור, שמכשיל קוראים חדשים.

gal-cohen
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6156
הצטרף: יולי 2006
מיקום: חיפה
נתן תודות: 630 פעמים
קיבל תודות: 1001 פעמים

נושא שלא נקרא #85 

@Nir547

כן, מסכים.
אני מתעלם מכך מזמן..

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #86 

Nir547 כתב:@RanMoyal
·רן, אני מכבד את דעתך אך נאלץ לחלוק עליה.
כשמשווים בין רסיבר כניסה של ימהה או לרסיבר של JVC מהדיוטי פרי, לדו ערוצי "בריא" כמו לקסמן וטוענים שאין הבדלים שמיעים בסטריאו, מדובר בהטעיה.
אני מזמן לא עוקב אחר הפיתוחים האחרונים בק"ב, ולכן אין לי דעה בעניין.
...
·

לטעון שא' נשמע יותר טוב מב' מבלי שמץ של הוכחה זאת ההטעיה.

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #87 

15 דקות הראשונות של הסרטון הזה הן פשוט חובת צפייה לכל המתעניין בתחום הזה, לטעון נגד תקפותן וחשיבותן של בדיקות עיוורת זה פשוט לחזור לתקופת האבן...

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #88 

evgenetic כתב:
...
...
·

לטעון שא' נשמע יותר טוב מב' מבלי שמץ של הוכחה זאת ההטעיה.
...
·
משעשע.
אתה שוב חושב שאתה מבין יותר ממחלקת הr&d בלקסמן, שמבוססת על אלפי שעות מחקר של מדענים מהשורה הראשונה.
שלח להם מייל מלא פאתוס ורגש על כך שרסיבר כניסה של ימהה, שאפילו ימהה הודו בכישלונו בסטיראו, נשמע זהה ל509.
תוכיח אתה שאין הבדלים. קדימה.
תכתוב על כך מאמר ואני מבטיח לך שאכתוש אותו לגורמים.
אתה מוזמן להוכיח מהיכן הידע שלך, שכמו שזה נראה, הוא לא מדויק בכלום.
בינתיים לא הוכחת שום דבר חוץ מלבצע העתק הדבק לאתרים ולהתווכח עם כולם, בכל שרשור אפשרי באתר.
שחרר כבר. זה לא מצחיק מזמן.

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #89 

@Nir547
מי אמר שהמכשירים האלה יישמעו זהה?
אני אמרתי דבר מאד פשוט: אם אתה טוען משהו - תוכיח את זה. ואם אתה לא יכול להוכיח, אז למה אתה ממשיך לטעון, למי זה יכול לעזור?
זה באמת כל כך בלתי מתקבל על הדעת שצריך לגבות ולהוכיח את הטענות שלך כדי שיהיה להם ערך ותועלת?

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #90 

@evgenetic
·אם אתה טוען שאין הבדלים על סמך מבחן עיוור, תוכיח אתה את זה.
אל תדביק לנו לינקים.
מתי עשית מבחן עיוור? מתי יצא לך לתכנן מגבר?
מתי שמעת רמקולים עם הגברות שונות?
מתי בדקת את השפעת האקוסטיקה על התוצאה הסופית?
אני רוצה תשובה מדעית ממך עם כל הנילווים, כולל נוסחאות.
בטח ובטח מאחד שמתהדר בידע פיזיקלי שיענה בקלות.
מכיוון שהתשובה היא לא, לכל השאלות לעיל, אתה מוזמן להתקדם ולכתוב לנו מאמר על כך.

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”