Star Trek: Discovery - עונה 2

המלצה על סרטים ותוכניות טלויזיה, פורמטים, חוויות ועוד.
bariko
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8903
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #61 

Huber כתב:
...
...
·

תיקון קטן, אף אחת מהסדרות הללו הן לא מד"ב, הן פנטזיה/אימה.
...
·

להבנתי, הבחור דיבר על סדרות באופן כללי, אבל זה באמת לא משנה.

bariko
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8903
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #62 

לאחר צפייה בשתי הפרקים של העונה השנייה, לטעמי "דיסקברי" הולכת לתת פייט חזק ל- וויאג'ר ו- אנטרפרייז על התואר המפוקפק של סדרת המס"ב הגרועה ביותר.
" פול גז בניוטרל", סתם רעש וצלצולים, כמו מלחמה בתחנות רוח.
כמה חבל שלסדרת המקור והדור הבא, לא היה את הטכנולוגיה של היום, פשוט בזבוז אדיר של משאבים.

משום מה, הוחלט לתת את התפקיד המוביל למייקל ברנהם, כאשר כל השאר הם יותר על תקן של דמויות משנה אנמיות.
לדעתי , ג'ייסון אייזקס שגילם את קפטן לורקה, היה השחקן הכריזמטי והאיכותי ביותר מכל הקאסט, ודווקא אותו החליטו לחסל.... :roll:

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #63 

מי שלא מכיר את ג'ין רודנברי, הבחור הוא האב הרוחני והיוצר המקורי של סדרת ST (והיה חלק מהותי מ STTNG). ג'ין ניסה ב ST להראות את עתיד האנושות בצורה חיובית, עתיד בו אין עוני, אין יותר חמדנות, עתיד בו שלום והרמוניה שוררים בכדור הארץ. אחד מהמאפיינים של העתיד הזה היה ההימנעות שלו מנגיעה בנושאי דת (כנראה האמין שהאנושות תגדל מעבר לצורך באמונה באלים כאלו ואחרים, במיוחד כשנצא אל הכוכבים). באופן אירוני נראה שהחזון הזה די נזנח בסידרה החדשה, ונראה שהעונה השנייה של דיסקברי כן תתעסק בנושאי דת/אמונה. עוד הוכחה לכך שהקשר בין הסידרה הזו לרוח הסדרות המקוריות אבד לחלוטין:

https://trekmovie.com/2019/01/26/jonath ... is-regret/

אירוני גם שהוא מציין בריאיון שהם "מאמצים" את הקאנון של הסידרה המקורית כשהם משנים אותו בכך שהם ממציאים אחות חדשה לספוק :lol:

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #64 

הנה עוד משהו מעניין. למי שלא מכיר יש סידרת מד"ב חדשה נוספת שנקראת The Orville. הסידרה היא מעין פארודיה על ST (ובאופן אירוני לטעמי יותר נאמנה למקור מדיסקברי). בעונה הראשונה CBS שמפיקה את דיסקברי לא ממש התייחסה ברצינות ל Orville, ודי ביטלה את קיומה. אחרי ששני הסדרות שיחררו עונות שלמות, ואחרי ש Orville קיבלה ציונים מזהירים ב"עגבניות רקובות" מפי הצופים בעוד דיסקברי קיבלה ציונים מאוד פושרים, רשת CBS החליטה לשנות את שעת השידור של דיסקברי ולהעביר אותה לאותה שעה בה משודרת Orville. משעשע משהו :lol:


הנה ציון הגולשים על Orville ב"עגבניות רקובות" (91% חיובי לשתי העונות):

https://www.rottentomatoes.com/tv/orville


הנה ציון הגולשים לדיסקברי ב"עגבניות רקובות" (51% חיובי ל 2 העונות):

https://www.rottentomatoes.com/tv/star_trek_discovery

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #65 

כדאי לציין שזה לא בדיוק פרודיה. זה במקביל גם פרודיה אבל גם מתייחס ברצינות לבעיות אמיתיות של אנשים בעולם הזה. זה הרבה יותר אמין כסדרה עתידנית מאשר סדרות אחרות שראיתי.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #66 

עופר, מסכים. זה התחיל כפארודיה לכל דבר ועם התקדמות העונה הראשונה הפך יותר ויותר רציני. בעונה השניה כנ"ל - הטון הופך ליותר ויותר רציני, אבל עדיין הרבה יותר קליל מרב סדרות המד"ב, שלא לדבר כהשוואה לדיסקברי ה"כבדה". בכ"ז סידרה של סט מקפלארן.

אני אישית נהנה יותר מ Orville באופן אירוני.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #67 

הרגע קלטתי משהו - ראשי התיבות של הסידרה הן........ STD :lol:

toxin
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8962
הצטרף: אוקטובר 2008
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 47 פעמים
קיבל תודות: 688 פעמים

נושא שלא נקרא #68 

קצת לא פייר לשפוט את דיסקברי כשבבירור הזמנים השתנו והדור של היום מצפה למשהו אחר. לדעתי כל סדרה קודמת ביקום של סטאר-טרק התאימה את עצמה לתקופה בה היא נעשתה, מן הסתם, וכיום כשרוב התכנים מנסים להיות יותר רציניים ואפלים, יוצרי הסדרה פשוט הולכים עם הזרם.

שי-כ
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4688
הצטרף: מאי 2009
שם מלא: שי כהן
נתן תודות: 928 פעמים
קיבל תודות: 283 פעמים

נושא שלא נקרא #69 

+1 מסכים עם toxin.
אני סה"כ נהנה מהסדרה. לא עקבתי אחרי המקורית שלטעמי מיושנת, אז לא 'מקלקל' לי יותר מדיי...

guyezra
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 34542
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 181 פעמים
קיבל תודות: 622 פעמים

נושא שלא נקרא #70 

שי-כ כתב:+1 מסכים עם toxin.
אני סה"כ נהנה מהסדרה. לא עקבתי אחרי המקורית שלטעמי מיושנת, אז לא 'מקלקל' לי יותר מדיי...
...
·

לדעתי משווים לדור הבא ולא למקורית
אבל גם במקרה הזה toxin צודק.... :lol:
זמנים אחרים, קצב עלילתי אחר

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #71 

toxin כתב:קצת לא פייר לשפוט את דיסקברי כשבבירור הזמנים השתנו והדור של היום מצפה למשהו אחר. לדעתי כל סדרה קודמת ביקום של סטאר-טרק התאימה את עצמה לתקופה בה היא נעשתה, מן הסתם, וכיום כשרוב התכנים מנסים להיות יותר רציניים ואפלים, יוצרי הסדרה פשוט הולכים עם הזרם.
...
·

חלקית אני מסכים, אבל אם נסתכל על ציוני הגולשים לסידרה (51% ב"עגבניות רקובות" למשל) נראה שאפילו הדור של היום לא ממש חושב ששיחררו משהו באמת איכותי. היום יוצרי התוכן לצערי חושבים שאם זורקים מספיק אפקטים/אקשן בסידרה - הקהל יהנה בטוח. זה לא נכון במיוחד כשזה בא על חשבון דמויות לא טובות ועלילה חלשה. הסידרה הזו והציונים שהיא מקבלת ברשת מהצופים היא ההוכחה לכך.

toxin
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8962
הצטרף: אוקטובר 2008
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 47 פעמים
קיבל תודות: 688 פעמים

נושא שלא נקרא #72 

מסכים אבל צריך לזכור שהיום האולפנים מכוונים לקהל צופים יותר צעיר מבעבר כשהיתה חלוקה יותר ברורה בין תכנים של מבוגרים לילדים בערוצים המסחריים הרגילים. מרגישים את זה גם בטלויזיה וגם בקולנוע.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

נושא שלא נקרא #73 

toxin כתב:קצת לא פייר לשפוט את דיסקברי כשבבירור הזמנים השתנו והדור של היום מצפה למשהו אחר. לדעתי כל סדרה קודמת ביקום של סטאר-טרק התאימה את עצמה לתקופה בה היא נעשתה, מן הסתם, וכיום כשרוב התכנים מנסים להיות יותר רציניים ואפלים, יוצרי הסדרה פשוט הולכים עם הזרם.
...
·אני לא ועדת ביקורת, אני צופה שמודד רק דבר אחד - עד כמה אני נהנה או לא. ממש לא מעניין אותי שהזמנים השתנו. אני לא אצפה בתוכן שאני לא נהנה ממנו בגלל שמישהו יסביר לי שהזמנים השתנו. אני אצפה במה שמהנה.
כל הציוט הזה לא רלוונטי.

guyezra
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 34542
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 181 פעמים
קיבל תודות: 622 פעמים

נושא שלא נקרא #74 

nir11,
גם אתה צודק וזה לא סותר אף אחד

אני נהנה ולא ממש אכפת לי למה 8)

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #75 

guyezra - גם אני נהנה, זה לא הדיון, זה לא ממש סידרה רעה, זו סידרת פלקט פרווה שמעבירה את הזמן ותו לא. את רב הפרקים שאני רואה אני שוכח יום אחרי, שלא לדבר על זה שאת רב העונה הראשונה אני כבר לא זוכר - וזה אומר הרבה (מהסידרות המקוריות יש פרקים שלמים שאני זוכר עד היום בחיות).

אני מניח שכל מי שמגיב פה כואב את העובדה שהחיו את הפרצ'ייז הזה רק בשביל להוציא ממנו עוד סידרת אקשן בינונית (ע"ע התגובות שהיו שהוציאו את סדרת הבת אנטרפרייז בזמנו שגם היא הייתה בינונית, אבל באופן אירוני אפילו יותר טובה מ STD לפחות לדעתי).

שלח תגובה

חזור אל “סרטים וטלויזיה”