נפילת מהירות אצל בב"ל

פורום רשתות, IT ומחשוב כללי - רשתות, ראוטרים, מחשבים ניידים, אביזרים וכו'.
kalda01 (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3099
הצטרף: אוגוסט 2007
שם מלא: דני קלמר
מיקום: יבנה - נהריה
נתן תודות: 48 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

נפילת מהירות אצל בב"ל

נושא שלא נקרא #1 

התחברנו לתשתית + ספק במהירות 40 מגה אצל בב"ל.
קודם היה מהירות 15 באחריות בזק.
כבר פעמיים תוך יומיים מאז שהטכנאי התקין את הנתב VTECH 605 שהמהירות נופלת לפחות מ 1 מגה. איתחול לנתב מסדר את המהירות עד לפעם הבאה שזה קורה.
מה יכולה להיות הסיבה ? התמיכה שלהם לא ממש מסייעת חוץ מלאתחל את הנתב.

liorp
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2352
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 169 פעמים
קיבל תודות: 205 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

זו יכולה להיות תקלה בפילטר, בנתב או בקו. אם קנית או שאלת מהם את הנתב באחריותם לפתור אותה.
כצעד ראשון, אם יש לך פילטר נוסף, נסה להחליף בינו לבין זה שמחובר כרגע לשקע הטלפון.

kalda01 (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3099
הצטרף: אוגוסט 2007
שם מלא: דני קלמר
מיקום: יבנה - נהריה
נתן תודות: 48 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

liorp כתב:זו יכולה להיות תקלה בפילטר, בנתב או בקו. אם קנית או שאלת מהם את הנתב באחריותם לפתור אותה.
כצעד ראשון, אם יש לך פילטר נוסף, נסה להחליף בינו לבין זה שמחובר כרגע לשקע הטלפון.
...
·תודה....אני אנסה להחליף פילטר למרות שאין טלפון מחובר לשקע השני בפילטר.

kalda01 (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3099
הצטרף: אוגוסט 2007
שם מלא: דני קלמר
מיקום: יבנה - נהריה
נתן תודות: 48 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

הם טוענים שמהירות הקו תקינה עד הראוטר ואומרים שמשהו שמחובר לראוטר גורם להאטת המהירות...איך זה יכול להיות אם איתחול לראוטר פותר את הבעייה? אם משהו שמחובר לראוטר היה טוחן את האינטרנט מן הסתם איתחול לא היה מפסיק את זה.

eran405
אחראי תחום רשתות
אחראי תחום רשתות
הודעות: 3388
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 380 פעמים
קיבל תודות: 790 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

@kalda01
·

א. בהחלט יכול להיות שמה שנציגי התמיכה טוענים אינו קשור למציאות. מניסיוני זה קורה יותר מהאופציה האחרת.

ב. איתחול לראוטר בהחלט יכול "לפתור" (זמנית ביותר) בעיות של מכשיר/תוכנה אחרת שטוחנים את האינטרנט כי האיתחול מעיף חיבורים קיימים. תריץ לדוגמא טורנטים ולפחות במקרים מסויימים אחרי האיתחול של הראוטר יכול לקחת זמן עד שהטונרטים חוזרים לטחינה מלאה של הקו....

אם קשר ובלי קשר תמיד חייבים לעשות בדיקה נקיה ע"י חיבור מחשב אחד בודד בכבל רשת ישירות לראוטר ובדיקה מהמחשב הזה בלבד ללא כל ציוד אחר בין המחשב לראוטר וללא מכשירים אחרים מחוברים קווית או אלחוטית (תכבה בכל הלפטופים וסמארטפונים את ה-wifi וכו') וללא תוכנות אחרות באותו המחשב שפעולות במקביל. את הבדיקה צריך לעשות בבדיקת מהירות של הספק (או באתר של בזק במקרה שלך).

אם לא עשית זאת עדיין, ברגע שיש נפילות מהירות תנתק את כל המכשירים ותסגור את כל התוכנות שמשתמשות באינטרנט (אפשר לבדוק ב-task manager/resource monitor שאין שום שימוש ברשת לפני בדיקת המהירות). אם במצב של בדיקה נקיה (ללא איתחול לראוטר) הבעיה נפתרה אז זה אחד המכשירים שניתקת או אחת התוכנות שסגרת ונותר רק למצוא איזה. אם לא תתקשר במצב הזה לספק ככה שכבר לא יוכלו לטעון שהבעיה בציוד שמחובר לראוטר.

עוד משהו ששווה לבדוק זה את החווי על הסינכרון ב-vtech, תבדוק האם המספרים שם תקינים גם כאשר האינטרנט תקין וגם כאשר אתה חווה האטה. אם המספרים שם לא תקינים אז זו בעיה בקו ורק בזק יכול לפתור לך את הבעיה (בתיאוריה יכול להיות גם תקלה מוזרה במודם/ראוטר אבל מאד לא סביר).

kalda01 (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3099
הצטרף: אוגוסט 2007
שם מלא: דני קלמר
מיקום: יבנה - נהריה
נתן תודות: 48 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

eran405 כתב:@kalda01
·

א. בהחלט יכול להיות שמה שנציגי התמיכה טוענים אינו קשור למציאות. מניסיוני זה קורה יותר מהאופציה האחרת.

ב. איתחול לראוטר בהחלט יכול "לפתור" (זמנית ביותר) בעיות של מכשיר/תוכנה אחרת שטוחנים את האינטרנט כי האיתחול מעיף חיבורים קיימים. תריץ לדוגמא טורנטים ולפחות במקרים מסויימים אחרי האיתחול של הראוטר יכול לקחת זמן עד שהטונרטים חוזרים לטחינה מלאה של הקו....

אם קשר ובלי קשר תמיד חייבים לעשות בדיקה נקיה ע"י חיבור מחשב אחד בודד בכבל רשת ישירות לראוטר ובדיקה מהמחשב הזה בלבד ללא כל ציוד אחר בין המחשב לראוטר וללא מכשירים אחרים מחוברים קווית או אלחוטית (תכבה בכל הלפטופים וסמארטפונים את ה-wifi וכו') וללא תוכנות אחרות באותו המחשב שפעולות במקביל. את הבדיקה צריך לעשות בבדיקת מהירות של הספק (או באתר של בזק במקרה שלך).

אם לא עשית זאת עדיין, ברגע שיש נפילות מהירות תנתק את כל המכשירים ותסגור את כל התוכנות שמשתמשות באינטרנט (אפשר לבדוק ב-task manager/resource monitor שאין שום שימוש ברשת לפני בדיקת המהירות). אם במצב של בדיקה נקיה (ללא איתחול לראוטר) הבעיה נפתרה אז זה אחד המכשירים שניתקת או אחת התוכנות שסגרת ונותר רק למצוא איזה. אם לא תתקשר במצב הזה לספק ככה שכבר לא יוכלו לטעון שהבעיה בציוד שמחובר לראוטר.

עוד משהו ששווה לבדוק זה את החווי על הסינכרון ב-vtech, תבדוק האם המספרים שם תקינים גם כאשר האינטרנט תקין וגם כאשר אתה חווה האטה. אם המספרים שם לא תקינים אז זו בעיה בקו ורק בזק יכול לפתור לך את הבעיה (בתיאוריה יכול להיות גם תקלה מוזרה במודם/ראוטר אבל מאד לא סביר).
...
·מה הם המספרים שמראים את תקינות הסינכרון? איפה רואים את זה ומה אומר לי אם זה תקין או לא?
חשוב לציין שהסטרימרים מחוברים באמצעות מתאמי רשת חשמל AV1000 של TPLINK.
הוצאתי אותם מספר פעמים מהחשמל והם תמיד מתחברים חזרה טוב, וגם עשיתי בדיקות פינג מהמחשב אל הסטרימרים ואין בכלל לא DELAY ולא TIME OUT.
(מדובר בהתקנה חדשה בדירה של חמותי. אצלי בבית יש אותם מתאמי רשת כבר שנים ופועלים ללא תקלות)
פעם הבאה שזה יקרה אני אנתק את מתאם הרשת שמחובר אל הראוטר וזה יביא לניתוק כל הסטרימרים במכה אחת ורק המחשב ישאר מחובר. אני גם יכול באותו רגע לכבות את המחשב ואז כלום לא ישאר מחובר לראוטר.
הבעייה שזה קורה פעם בכמה ימים ואני לא נמצא שם כאשר זה קורה.

eran405
אחראי תחום רשתות
אחראי תחום רשתות
הודעות: 3388
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 380 פעמים
קיבל תודות: 790 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

@kalda01
·

הכי טוב זה לנתק את כל החוטים שמתחברים ישירות למודם/ראוטר ולחבר ישירות רק לפטופ או משהו בכבל קצר שבטוח תקין (וכמו שכתבתי קודם לכבות את כל המכשירים האלחוטיים). ככה אתה בטוח שאתה בודק רק המודם/ראוטר בצורה נקיה. אם המצב מול המודם/ראוטר ישירות תקין אפשר להתקדם ולבדוק דרך מתאם חשמל (עם לפטופ זה נח כי אפשר לקחת בדיוק את אותו הלפטופ שחיברת ישירות לראוטר ולחבר עכשיו אחרי המתאם חשמל).

לגבי הנתוני סינכרון, בכל מודם VDSL יש בממשק ניהול סטטוס של ה-DSL ומופיעים שם כמה נתונים, כמו לדגמא:
[imgbig]https://i.ibb.co/85Wmyvm/dm200-modem-sync.png[/imgbig]

בראש וראשונה תבדוק את קצב סינכרון של הורדה והעלאה. אני לא בטח למה הסינכון של ההעלאה הוא 5 מגה אבל זה מה שאני תמיד מקבל בחבילות של 3 מגה העלאה. מניסיוני ההורדה בפועל כ- 10% פחות מהמהירות של הסינכרון (כ-60 מגה בדוגמא לעיל). אם אתה רואה שהסינכרון של מהירות ההורדה נופל למהירות נמוכות (כמו לדוגמא 1 מגה) אז מן הסתם זה לא תקין ומעיד על בעיה בקו (או בסיכוי מאד מאד נמוך בעיה במודם).

יש גם נתונים אחרים שם, כמו noise margin:
https://www.speedguide.net/faq/what-is- ... in-snr-355

kalda01 (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3099
הצטרף: אוגוסט 2007
שם מלא: דני קלמר
מיקום: יבנה - נהריה
נתן תודות: 48 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

@eran405
·
צרפתי תמונה של נתוני המודם. האם לזה התכוונת? הנתונים של NOISE ו ATTENUATION דיי דומים לאלה שלך.
המחשב מחובר לראוטר בכבל קצר....הראוטר ממש ליד המחשב.

eran405
אחראי תחום רשתות
אחראי תחום רשתות
הודעות: 3388
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 380 פעמים
קיבל תודות: 790 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

@kalda01
·

כן. השורה הראשונה של ה-Rate היא הכי רלוונטית. אתה רואה שעכשיו יש לך סנכרון של 44000 כלומר אתה אמור לקבל בפועל 40 מגה (אחרי שמורידים 10%). אני מנחש שהתמונה הזו כאשר האינטרנט תקין, השאלה מה קורה למספרים כאשר קוראת התקלה.

kalda01 (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3099
הצטרף: אוגוסט 2007
שם מלא: דני קלמר
מיקום: יבנה - נהריה
נתן תודות: 48 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

eran405 כתב:@kalda01
·

כן. השורה הראשונה של ה-Rate היא הכי רלוונטית. אתה רואה שעכשיו יש לך סנכרון של 44000 כלומר אתה אמור לקבל בפועל 40 מגה (אחרי שמורידים 10%). אני מנחש שהתמונה הזו כאשר האינטרנט תקין, השאלה מה קורה למספרים כאשר קוראת התקלה.
...
·כן, רוב הזמן זה תקין ואלו המספרים.
פעם הבאה שהמהירות תפחת אני מקווה שאמליח להיכנס לממשק ולבדוק מה קורה שם עם הנתונים.
בכל אופן כאשר זה יקרה אני אנתק קודם הכל חוץ מהמחשב.

eran405
אחראי תחום רשתות
אחראי תחום רשתות
הודעות: 3388
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 380 פעמים
קיבל תודות: 790 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

@kalda01
·

לבדוק מספרים בממשק זה הכי קל ואין שום טעם להתחיל לנתק מכשירים ולבודד תקלה ברשת הביתית עם המספרים של הסינכרון מזעזעים כי זה בטוח בעיה בקו (או בסיכוי מאד מאד קטן בעיה במודם). אפילו אם הסינכרון יורד בצורה משמעותית אבל לא ל-1 מגה (נגיד ל-20 מגה) זה מראה על בעיה קשה בקו ודי בטוח שזה לא בעיה בציוד הביתי שלך.

Damit1
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 143
הצטרף: יולי 2018
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

האם זה אותו ראוטר כמו קודם?
אם לא, הייתי מתחיל בהחלפת ראוטר.
"מרגיש" לי כמו בעיית תוכנה/חומרה כלשהי.

kalda01 (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3099
הצטרף: אוגוסט 2007
שם מלא: דני קלמר
מיקום: יבנה - נהריה
נתן תודות: 48 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

Damit1 כתב:האם זה אותו ראוטר כמו קודם?
אם לא, הייתי מתחיל בהחלפת ראוטר.
"מרגיש" לי כמו בעיית תוכנה/חומרה כלשהי.
...
·ראוטר חדש שבב"ל התקינו.
קודם היה ראוטר ADSL2 של בזק אבל קודם גם לא היו סטרימרים ומתאמי רשת-חשמל.
השאלה אם נניח אחד הסטרימרים טוחן את האינטרנט מאיזו שהיא סיבה, איך מאבחנים מצב כזה?
אתמול שוב היתה נפילת מהירות כאשר לא היה איש בבית ואף סטרימר לא היה בשימוש.
(התחברתי מרחוק עם TEAMVIEWER ועשיתי בדיקת מהירות הורדה)
נתוני הסינכרון בממשק הראוטר נראו לי תקינים.
אחרי עשר דקות עשיתי בדיקה נוספת והכל היה שוב תקין.

eran405
אחראי תחום רשתות
אחראי תחום רשתות
הודעות: 3388
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 380 פעמים
קיבל תודות: 790 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

@kalda01
·

אם אתה בודק מחשב/לפטופ יחיד מחובר וכל שאר המכשירים מנותקים אתה ישר שולל בעיה כזו (אם הבעיה ממשיכה גם בקונפיגורציה כזו). לחילופין אם באמת במחשב/לפטופ יחיד הבעיה נפתרת, אז סביר שזה אחד המכשירים שניתקת. בשלב ראשון אפשר פשוט להתחיל להחזיר את המכשירים אחד אחד ולראות אם החזרה של אחד המכשירים מחזירה את הבעיה. לדעתי החזרה של כל המכשירים לא תחזיר את הבעיה, ובמקרה כזה תצטרך לחכות שהבעיה תקרה שוב והפעם לנתק מכשירים אחד אחד עד שאתה מוצא מי אשם.

בעיה כזו זה באמת די קשה לאבחן מרחוק, במיוחד אם אין איזה משהו בולט כמובן מחשב שאתה יכול לראות שממשק הרשת שלו טוחן מסיבה כלשהי וכו' (חוץ מזה שלדעתי יותר סביר שהבעיה בכלל לא ברשת הביתית שלך אלא בציוד או תשתית של בזק).

kalda01 (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3099
הצטרף: אוגוסט 2007
שם מלא: דני קלמר
מיקום: יבנה - נהריה
נתן תודות: 48 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

היום המהירות שוב נפלה וגם אחרי שניתקתי את כל הסטרימרים והשארתי רק מחשב מחובר עדיין המהירות לא היתה תקינה.
התמיכה של בב"ל התחברו למחשב מרחוק והבחינו שבדיוק היה סינכרון של גוגל דרייב שפעל כמה דקות קודם.
בדקתי בהגדרות הסינכרון ובאמת לא היה LIMIT לרוחב הפס שהסינכרון יכול לקחת..אז הגדרתי כעת רוחב פס מקסימלי לשני הכיוונים.
מה שלא ברור לי מדוע הסינכרון לקח את כל רוחב הפס כאשר לא היה אף קובץ שדורש סינכרון?

שלח תגובה

חזור אל “רשתות, אינטרנט ו- Fiber”