הידעתם שסירטי 4K מצולמים ב 2K?
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- חיבה_לריבה
-
- חבר פעיל
- הודעות: 64
- הצטרף: מרץ 2019
- נתן תודות: 6 פעמים
- קיבל תודות: 11 פעמים
Re: הידעתם שסירטי 4K מצולמים ב 2K?
@Huber
לא מזמן בשירשור שבא להסביר לנו למה אנחנו צריכים היום מסכי 8K אני הגבתי וניסיתי להסביר בצורה
מאוד קצרה למה זה לא המצב. בתגובה שלך לדברים שאני כתבתי אתה שאלת אם רק לך יש דז'וו
בקשר לדיון הזה כי אתה כבר שומע את הדברים הללו עוד מאז שהשיקו את מסכי ה- 4K. מסיבה זו
לא ממש הבנתי את ההפתעה שלך (או כך זה לפחות נראה בכותרת של השירשור הזה) מהנושא הזה.
אתה לגמרי צדקת כשכתבת שאני אומר דברים דומים בנושא עוד מאז השקת מסך ה- 4K הראשון בארץ
ואתה יכול יכול לראות בקישור זה לשירשור משנת 2012 שמדבר על השקת מסך ה- 4K הראשון בארץ
מה אני כתבתי כבר אז על זמינות תכנים ב- 4K, כי כבר אז אמרתי את אותם הדברים שאומרים בוידאו
שאתה מביא. ואני יכול להביא קישורים לעוד עשרות שירשורים דומים מאז שבהם אני חוזר על דברים
כאלה למשל בשירשור הזה משנת 2013 בתגובה למשפט הבא במאמר שעופר כתב על הנושא:
גם על דברים נוספים שהוזכרו בוידאו כמו עניין הרזולוציה של מקרנים בבתי קולנוע אני כתבתי בעבר,
לאחרונה רק בשירשור שבקישור הראשון שמדבר על 8K. ויש גם עוד הרבה סיבות אחרות
שבגללן כדאי לדעתי לדבר על כל הריצה אחרי רזולוציות יותר גבוהות בצורה יותר רצינית כמו למשל
דבר שהזכרתי בשירשור הבא בקשר למצלמות שמפרסמים עליהן שהן מצלמות ב- 6K, 4K או 8K.
אז האם אנחנו באמת צריכים מסכי 8K היום בבית כשאפילו הסרטים על רובם של מסכי ה- IMAX
הדיגיטלי מוקרנים עוד רק ב- 2K בלי שתהיה מחאה על כך מהצופים שעוד רצים לקולנוע במיוחד
לראות סרטים מוקרנים ברזולוציה כזו על מסכים כל כך גדולים ?
לדעתי כדאי לקיים על כך דיון יותר רציני.
לא מזמן בשירשור שבא להסביר לנו למה אנחנו צריכים היום מסכי 8K אני הגבתי וניסיתי להסביר בצורה
מאוד קצרה למה זה לא המצב. בתגובה שלך לדברים שאני כתבתי אתה שאלת אם רק לך יש דז'וו
בקשר לדיון הזה כי אתה כבר שומע את הדברים הללו עוד מאז שהשיקו את מסכי ה- 4K. מסיבה זו
לא ממש הבנתי את ההפתעה שלך (או כך זה לפחות נראה בכותרת של השירשור הזה) מהנושא הזה.
אתה לגמרי צדקת כשכתבת שאני אומר דברים דומים בנושא עוד מאז השקת מסך ה- 4K הראשון בארץ
ואתה יכול יכול לראות בקישור זה לשירשור משנת 2012 שמדבר על השקת מסך ה- 4K הראשון בארץ
מה אני כתבתי כבר אז על זמינות תכנים ב- 4K, כי כבר אז אמרתי את אותם הדברים שאומרים בוידאו
שאתה מביא. ואני יכול להביא קישורים לעוד עשרות שירשורים דומים מאז שבהם אני חוזר על דברים
כאלה למשל בשירשור הזה משנת 2013 בתגובה למשפט הבא במאמר שעופר כתב על הנושא:
ורק להזכיר שוב שזה נכתב בשנת 2013.מבחינת התוכן עצמו - כל הסרטים כיום נערכים ומקודדים דיגיטלית ב-4K לפחות (חלק גדול כיום ב-8K)....
גם על דברים נוספים שהוזכרו בוידאו כמו עניין הרזולוציה של מקרנים בבתי קולנוע אני כתבתי בעבר,
לאחרונה רק בשירשור שבקישור הראשון שמדבר על 8K. ויש גם עוד הרבה סיבות אחרות
שבגללן כדאי לדעתי לדבר על כל הריצה אחרי רזולוציות יותר גבוהות בצורה יותר רצינית כמו למשל
דבר שהזכרתי בשירשור הבא בקשר למצלמות שמפרסמים עליהן שהן מצלמות ב- 6K, 4K או 8K.
אז האם אנחנו באמת צריכים מסכי 8K היום בבית כשאפילו הסרטים על רובם של מסכי ה- IMAX
הדיגיטלי מוקרנים עוד רק ב- 2K בלי שתהיה מחאה על כך מהצופים שעוד רצים לקולנוע במיוחד
לראות סרטים מוקרנים ברזולוציה כזו על מסכים כל כך גדולים ?
לדעתי כדאי לקיים על כך דיון יותר רציני.
נערך לאחרונה על ידי rwg1 ב 10/06/2019 11:21, נערך פעם 1 בסך הכל.
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: הידעתם שסירטי 4K מצולמים ב 2K?
·rwg1 כתב:@Huber
לא מזמן בשירשור שבא להסביר לנו למה אנחנו צריכים היום מסכי 8K אני הגבתי וניסיתי להסביר בצורה
מאוד קצרה למה זה לא המצב. בתגובה שלך לדברים שאני כתבתי אתה שאלת אם רק לך יש דז'וו
בקשר לדיון הזה כי אתה כבר שומע את הדברים הללו עוד מאז שהשיקו את מסכי ה- 4K. מסיבה זו
לא ממש הבנתי את ההפתעה שלך (או כך זה לפחות נראה בכותרת של השירשור הזה) מהנושא הזה.
אתה לגמרי צדקת כשכתבת שאני אומר דברים דומים בנושא עוד מאז השקת מסך ה- 4K הראשון בארץ
ואתה יכול יכול לראות בקישור זה לשירשור משנת 2012 שמדבר על השקת מסך ה- 4K הראשון בארץ
מה אני כתבתי כבר אז על זמינות תכנים ב- 4K, כי כבר אז אמרתי את אותם הדברים שאומרים בוידאו
שאתה מביא. ואני יכול להביא קישורים לעוד עשרות שירשורים דומים מאז שבהם אני חוזר על דברים
כאלה למשל בשירשור הזה משנת 2013 בתגובה למשפט הבא במאמר שעופר כתב על הנושא:
ורק להזכיר שוב שזה נכתב בשנת 2013.......
גם על דברים נוספים שהוזכרו בוידאו כמו עניין הרזולוציה של מקרנים בבתי קולנוע אני כתבתי בעבר,
לאחרונה רק בשירשור שבקישור הראשון שמדבר על 8K. ויש גם עוד הרבה סיבות אחרות
שבגללן כדאי לדעתי לדבר על כל הריצה אחרי רזולוציות יותר גבוהות בצורה יותר רצינית כמו למשל
דבר שהזכרתי בשירשור הבא בקשר למצלמות שמפרסמים עליהן שהן מצלמות ב- 6K, 4K או 8K.
אז האם אנחנו באמת צריכים מסכי 8K היום בבית כשאפילו הסרטים על רובם של מסכי ה- IMAX
הדיגיטלי מוקרנים עוד רק ב- 2K בלי שתהיה מחאה על כך מהצופים שעוד רצים לקולנוע במיוחד
לראות סרטים מוקרנים ברזולוציה כזו על מסכים כל כך גדולים ?
לדעתי כדאי לקיים על כך דיון יותר רציני....
נכון שלא צפית בווידאו? תשאל אותי איך אני יודע? אה - טוב ששאלת, כי הבחור בוידאו מסביר בפירוש שה UP-SCALING שעושים האולפנים לסירטי 2K הוא לא אותו אחד שיעשה המסך שלך או משתמש "ביתי" וכי התהליך שהם מבצעים מביא אפילו סירטי 2K לרמה מאוד גבוהה ולדעתי קרוב מאוד לסרטים שצולמו במקור ב 4K.
בוא נסכים שלא להסכים, אני חושב שכן חשוב להתקדם גם ברזולוציות ועדיין טוען שכל פעם שמתקדמים יש שוב ושוב את אותו הדיון של "צריכים/לא צריכים" עד ש 3-4 שנים אח"כ זה פחות או יותר הופף לסטנדרט. שוב, תשמור את הדיון המקורי במועדפים שלך ובוא נמשיך אותו לקראת 2023 ונראה אם צדקתי
נערך לאחרונה על ידי Huber ב 10/06/2019 12:03, נערך פעם 1 בסך הכל.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
רזולוציה זה נחמד. באמת.
אבל, בהקשר של סרט (בניגוד לתמונות סטילס) זה פרמטר פחות חשוב בכל מכלול הפרמטרים.
משנה למישהו מה אני חושב או מה נכון? לא.
טלוויזיות ושאר ציוד 8K יוצאים לשיווק וזו עובדה. וכאמור, אין לי בעיה עם זה או התנגדות כלשהי. אני פשוט עדיין אבחן פרמטרים אחרים, חשובים יותר, כשאקנה את הציוד שלי..
וכאן אני גם פורש מהדיון ומשאיר לכם את הבמה להמשיך להתדיין בנושא אם תרצו. אני חושב שזה נושא די טחון ומאוס ולא כזה מעניין למען האמת..
אבל, בהקשר של סרט (בניגוד לתמונות סטילס) זה פרמטר פחות חשוב בכל מכלול הפרמטרים.
משנה למישהו מה אני חושב או מה נכון? לא.
טלוויזיות ושאר ציוד 8K יוצאים לשיווק וזו עובדה. וכאמור, אין לי בעיה עם זה או התנגדות כלשהי. אני פשוט עדיין אבחן פרמטרים אחרים, חשובים יותר, כשאקנה את הציוד שלי..
וכאן אני גם פורש מהדיון ומשאיר לכם את הבמה להמשיך להתדיין בנושא אם תרצו. אני חושב שזה נושא די טחון ומאוס ולא כזה מעניין למען האמת..
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
שחר, לא טענתי לרגע שזה הפרמטר הכי חשוב, ביטרייט למשל הוא נושא הרבה יותר קריטי ועל HDR אין בכלל מה לדבר, אבל באותה נשימה אני עדיין חושב שזה טוב שדוחפים את התקנים קדימה - כולל רזולוציות, ואני כן מאמין שכפי ש 4K הפך לסטנדרט גם 8K יהפוך, אולי יקח לו יותר זמן מ 4K (לא אולי, בטוח), אבל אנחנו בדרך לשם וכפי שציינת לא ממש שואלים אותנו
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
את הרוב ידעתי אם כי יש שם כמה נתונים יפים על מצלמות.
מה שאנשים מפספסים הוא שאין ברירה אלא לעלות ברזולוציה אם רוצים לשמר את הקונטרסט הנוכחי ואת איכות התמונה לתוך המסכים הגדולים יותר. טכנולוגיית LCD היא מאוד רגישה לגודל הפיקסל (ב-OLED זה אפילו יותר קיצוני). אם רוצים מסכים גדולים יותר ורוצים לשמור אותם ב-4K זה לא מעשי בלי לאבד קונטרסט (ע"ע מה ש Sharp ניסו לעשות כמה פעמים). זה נכון שזה פחות מהותי למסכי 65" אבל אם עולים ל-75" ומעלה, אז כבר אין ברירה.
מה שאנשים מפספסים הוא שאין ברירה אלא לעלות ברזולוציה אם רוצים לשמר את הקונטרסט הנוכחי ואת איכות התמונה לתוך המסכים הגדולים יותר. טכנולוגיית LCD היא מאוד רגישה לגודל הפיקסל (ב-OLED זה אפילו יותר קיצוני). אם רוצים מסכים גדולים יותר ורוצים לשמור אותם ב-4K זה לא מעשי בלי לאבד קונטרסט (ע"ע מה ש Sharp ניסו לעשות כמה פעמים). זה נכון שזה פחות מהותי למסכי 65" אבל אם עולים ל-75" ומעלה, אז כבר אין ברירה.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
@Huber
נכון שלא ממש קראת את התגובות שלי ? תשאל אותי איך אני יודע? אה - טוב ששאלת כי בתגובה שאתה מצטט
כאן בשירשור הזה יש למשל גם את שורה הזו:
אם היה יוצא לך גם לקרוא את התגובה שלי מהשירשור הקודם לפני שהגבת עליה שם אתה יכולת
לראות שאין צורך לשמור את השירשור הזה עד ל- 2023 כי אני מסכים איתך כבר עכשיו שאין מה
לעשות ו- 8K יהפוך לסטנדרט גם אם לדעתי זה לא מוסיף כלום לתמונה.
אני לא כתבתי כלום על עניין ה- UP-SCALING כי אני חושב שאין בזה הרבה חשיבות, אם היית מנסה
לקרוא דברים שאני התחלתי לכתוב על צילום ב- 4K אתה היית מבין שלדעתי כבר לא מעט מהמידע בתוצאה
מצילום כזה זה אינטרפולציה ואני מזכיר את זה מאוד בקצרה בדברים שבקישור למה שכתבתי על
מצלמות. אז אם אני חושב דברים כאלה על הצילום עצמו במצלמות עם סנסורים 4K תאר לך מה
אני חושב על UP-SCALING.
אז למרות שאני מבין ש- 8K זו עובדה כי החברות שמייצרות מסכים דוחפות את זה, אני רק הייתי רוצה
לראות כאן דיון יותר רציני על כמה זה נחוץ והאם שיפור של פרמטרים אחרים נחוץ יותר, דיון
שבאמת נכנס למדע בדברים הללו ולא לתחושות של אנשים, אבל אני מבין שזו רק משאלת לב
ולא באמת יקרה כי למה צריך לעבוד קשה ובאמת ללמוד את הנושא כאפשר לקרוא את ה"עובדות"
על הנושא מפרסומים של יצרני המסכים.
נכון שלא ממש קראת את התגובות שלי ? תשאל אותי איך אני יודע? אה - טוב ששאלת כי בתגובה שאתה מצטט
כאן בשירשור הזה יש למשל גם את שורה הזו:
ואיך אני יודע שדבר זה הוזכר בוידאו אם לא צפיתי בו כמו שאתה כותב בכזה ביטחון?גם על דברים נוספים שהוזכרו בוידאו כמו עניין הרזולוציה של מקרנים בבתי קולנוע אני כתבתי בעבר...
אם היה יוצא לך גם לקרוא את התגובה שלי מהשירשור הקודם לפני שהגבת עליה שם אתה יכולת
לראות שאין צורך לשמור את השירשור הזה עד ל- 2023 כי אני מסכים איתך כבר עכשיו שאין מה
לעשות ו- 8K יהפוך לסטנדרט גם אם לדעתי זה לא מוסיף כלום לתמונה.
אני לא כתבתי כלום על עניין ה- UP-SCALING כי אני חושב שאין בזה הרבה חשיבות, אם היית מנסה
לקרוא דברים שאני התחלתי לכתוב על צילום ב- 4K אתה היית מבין שלדעתי כבר לא מעט מהמידע בתוצאה
מצילום כזה זה אינטרפולציה ואני מזכיר את זה מאוד בקצרה בדברים שבקישור למה שכתבתי על
מצלמות. אז אם אני חושב דברים כאלה על הצילום עצמו במצלמות עם סנסורים 4K תאר לך מה
אני חושב על UP-SCALING.
אז למרות שאני מבין ש- 8K זו עובדה כי החברות שמייצרות מסכים דוחפות את זה, אני רק הייתי רוצה
לראות כאן דיון יותר רציני על כמה זה נחוץ והאם שיפור של פרמטרים אחרים נחוץ יותר, דיון
שבאמת נכנס למדע בדברים הללו ולא לתחושות של אנשים, אבל אני מבין שזו רק משאלת לב
ולא באמת יקרה כי למה צריך לעבוד קשה ובאמת ללמוד את הנושא כאפשר לקרוא את ה"עובדות"
על הנושא מפרסומים של יצרני המסכים.
Re: הידעתם שסירטי 4K מצולמים ב 2K?
אין דבר כזה. אפסקייל זה אלגוריתם. הוא לא יודע מה מוצג על המסך, הבעיה המתמטית של אפסקייל היא בלתי ניתנת לפתרון מושלם. אלה כל מיני אופטימיזציות גנריות שיעבדו על חלק מהפריימים טוב יותר, ועל חלק פחות טוב. אם מה שאתה מתאר היה נכון, קהיליות המודיעין היו משתגעות על זה כבר מזמן, כי היה אפשר לקחת צילומי לווין (או כל צילום אחר) ולשפר לו את הרזולוציה. זה פשוט בלתי אפשרי.Huber כתב:·......
נכון שלא צפית בווידאו? תשאל אותי איך אני יודע? אה - טוב ששאלת, כי הבחור בוידאו מסביר בפירוש שה UP-SCALING שעושים האולפנים לסירטי 2K הוא לא אותו אחד שיעשה המסך שלך או משתמש "ביתי" וכי התהליך שהם מבצעים מביא אפילו סירטי 2K לרמה מאוד גבוהה ולדעתי קרוב מאוד לסרטים שצולמו במקור ב 4K.
...
ברור שאפסקיייל של אולפנים עדיף על זה של הטלוויזיה שלנו, כי הוא נעשה offline לעומת המסך שצריך לעשות את זה real time. בפועל זה רחוק מאוד להיות מושלם.
את הדברים האלה אני כותב אחרי שדיברתי עם מספר אנשי עיבוד תמונה, כולם מחזיקים ב Phd בתחום, וחלקם אף עוסקים בדברים רלוונטים בשרות מילואים.
·
- tomer953
- חבר מכור קשה
- הודעות: 5295
- הצטרף: מרץ 2010
- שם מלא: tomer953
- נתן תודות: 242 פעמים
- קיבל תודות: 1452 פעמים