שרשור תגובות: AMD ממשיכה להכות ומכריזה על ה-3950X, מעבד עם 16 ליבות

חדשות ועדכונים של HT Magazine
molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

@ziv_r
·ברור לי שגיימינג דורש כל הזמן יותר

השאלה שלי היא האם מפתחים את כל המעבדים החדשים רק לטובת גיימינג?

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44361
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

כמובן שלא, יש אינספור יישומי Productivity תובעניים כמו חבילת Adobe עם עריכת וידאו\תמונות שתאפשר Preview וקידוד מהיר יותר, AutoCAD ובמיוחד 3D, כריית מידע, הרצת מודולים כספיים\מדעיים ועוד.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

molvy כתב:@Huber
·
כן חשבתי על זה שגיימרים צורכים את המעבדים הכי הכי ושכל הזמן יותאים וייצאו משחקים שיצריכו CPU יותר חזק

אבל כל עולם המעבדים אינטל AMD ואחרים משקיעים כל כך הרבה משאבי פיתוח ומוציאים מעבדים יותר ויותר מהירים רק עבור גיימרים?

האם יהיו משתמשים "רגילים" שיצטרכו את המהירויות הללו?

בכוונה כתבתי שאני עובד עם תכנות שצורכות משאבים מהמחשב ועדיין אין לי צורך במהירות גבוהה יותר, אני לא חושב לשדרג את המחשב למרות שאני יכול ללא עלות כלל

לטעמי זה "שכרו בהפסדו"

כי הטורח בהתקנות הרבות שאותן אצטרך לעבור יהיו הפסד גדול יותר שכר (רווח) שאקבל בשדרוג.
...
·

בוא נתחיל מזה שאינטל כבר שנים קופאת על השמרים ושהשיפורים במעבדים שלה מהדור הראשון של ה CORE I למינהם עד לדור השישי היו מינוריים לחלוטין - מכיוון שלא היה להם תחרות. והנה הפלא ופלא AMD הגיעו עם הרייזן הראשון עם 6 ליבות ומייד אחרי אינטל התעוררו ועבורו ל 6 ליבות, AMF עברו ל 8 ליבות, אינטל חיקו שוב ועברו ל 8 ליבות וכו. אם זה היה תלוי באינטל היינו עדיין תקועים במעבדי 4 ליבות ב HIGH END בשוק הביתי. בדיחה.


לא, לא רק גיימרים. חוק מור כבר לא עובד והדרך היחידה להתקדם בכח העיבוד היא לא להוציא מעבד עם יותר MHZ אלא להגדיל את מספר הליבות. AMD הבינו את זה ונתנו לנו 6/8 ליבות בדור הראשון של רייזן, ובדור החדש שיצא חודש הבא אפילו 12/16 ליבות. ואינטל? עדיין תקועים ב 8 ליבות.

יש פה "ביצה ותרנגולת". ברגע ש 6/8 ליבות יהפוך למיינסטרים, יוצרי תוכנות ישכילו לנצל את כמות הליבות לשיפור בביצועים (כיום רואים את זה בעיקר בתוכנות מקצועיות כגון אלו לעיבוד ווידאו וכו במשחקים). אפילו כיום לך כמשתמש ביתי יש מצבים בהם 4 ליבות הוא צוואר בקבוק. קח למשל תוכנות כיווץ כגון WINRAR וכו. תוכנות אלו בשלב מסויים (למיטב זיכרוני בכיווץ עצמו) יודעות לשפר ביצועים עם עליית מספר הליבות.

בקיצור אולי כרגע משתמש ביתי לא צריך יותר מ 4 ליבות (כיום מעבד ל SSD הרבה יותר משפר את המצב למשתמש הביתי), אבל זה העתיד.

molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

@Huber
·
אכן תשובה יפה ומנומקת שמסבירה שמספר הליבות אכן משפר את הביצועים של המעבד

אכן כמו שאמר זיו יש לקוחות שיצטרכו את הביצועים המשופרים, אבל הם לטעמי מיעוט שבטל בשישים

ההרגשה שלי שהשוק של המשתמשים הרגילים (מיליארדים של משתמשים רוב רובם של צרכני המחשב) אינם זקוקים לשיפורים במהירות המעבדים והדוגמה של ה 4K וה 8K מאוד רלוונטית, היום רוב רובם של הלקוחות שרוכשית טלוויזיות רוכשים 4K כי אין להם ברירה למרות שהם בפירוש לא זקוקים לרזולוציה הזו

שכן שלי קנה טלוויזיה ומתהדר שהיא 4K ומספר לכולם שהיא 4K אבל זה השימוש היחידי שהוא עושה ב 4K

אז עוד מעט לא תהייה לנו ברירה ונצטרך לרכוש מחשבים עם מעבדים הרבה יותר מהירים וגם יותר יקרים למרות שאין לנו צורך אמיתי ביכולות העיבוד המשופרות.

יותר מחצי ממשאבי הפיתוח של אינטל מיועד לפיתוח מעבדים זה המון כסף ואני שואל האם ההשקעה הזו באמת נחוצה לרוב רובם של משתמשי המחשבים בעולם

molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

ziv_r כתב:כמובן שלא, יש אינספור יישומי Productivity תובעניים כמו חבילת Adobe עם עריכת וידאו\תמונות שתאפשר Preview וקידוד מהיר יותר, AutoCAD ובמיוחד 3D, כריית מידע, הרצת מודולים כספיים\מדעיים ועוד.
...
·
אני עובד עם חבילות אדובי גם בעריכת ווידאו בפרימייר (4K) וגם בעיבוד תמונה בפוטושופ כמו כן אני עושה תכניות באוטוקאד בתלת מימד ובאמת שעדיין לא חשתי צורך אמיתי בשיפור בביצועים.

נכון הרינדור הסופי של סרט בפרימייר לוקח מעט זמן אבל זה לא מפריע לעבודה השוטפת

אז נכון שכריית מידע מודולים כספיים ומדעיים ימצאו שימוש במעבדים החדשים, אבל לדעתי הם מעט מאוד משתמשים יחסית לכלל המשתמשים.

אני לא בטוח שהחזר ההשקעה על פיתוח המעבדים החדשים יגיעו מהמשתמשים הללו
נערך לאחרונה על ידי molvy ב 13/06/2019 10:02, נערך פעם 1 בסך הכל.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

molvy כתב:@Huber
יותר מחצי ממשאבי הפיתוח של אינטל מיועד לפיתוח מעבדים זה המון כסף ואני שואל האם ההשקעה הזו באמת נחוצה לרוב רובם של משתמשי המחשבים בעולם
...
·


molvy - כן, והתשובה הקודמת שלי ענתה על למה.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44361
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

@molvy
קח שימוש פשוט, איך ה- Preview שלך, מיידי? כמה זמן אתה צריך לחכות אחרי Grading?
זה בסדר שאתה אישית לא מרגיש צורך בשיפור, הרבה אחרים כן, זה גם תלוי כמובן במורכבות הפרוייקט, למרות שכבר בפרוייקטים קטנים אפשר כבר לראות את ההבדלים.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

molvy כתב:
...
...
אני עובד עם חבילות אדובי גם בעריכת ווידאו בפרימייר (4K) וגם בעיבוד תמונה בפוטושופ כמו כן אני עושה תכניות באוטוקאד בתלת מימד ובאמת שעדיין לא חשתי צורך אמיתי בשיפור בביצועים.

נכון הרינדור הסופי של סרט בפרימייר לוקח מעט זמן אבל זה לא מפריע לעבודה השוטפת
...
·


מה שאומר לי שאתה לא עובד בזה לפרנסתך ושהזמן רינדור שלך לא שווה כסף. לעורכים מקצועיים כל דקת רינדור שנחסכת משמעותה זמן שנחסך ואת שאר המשוואה תשלים לבד.

molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

@Huber
·
אולי ענתה...... אבל אותי לא שיכנעה :)

על זה נאמר "איש באמונתו יחייה"

אני מכבד את דעתך ואת דעתו של זיו למרות שאני לא ממש מסכים אתכם

לטעמי מיצינו

תודה על הדיון
נערך לאחרונה על ידי molvy ב 13/06/2019 10:07, נערך פעם 1 בסך הכל.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

molvy - מי מנסה לשכנע אותך?! :lol:


לך מספק? תבורך. להרבה אחרים זה לא וכל שיפור הוא ברכה.

ד"א - לא ענית לזיו :wink:
ziv_r כתב:@molvy
קח שימוש פשוט, איך ה- Preview שלך, מיידי? כמה זמן אתה צריך לחכות אחרי Grading?
...
·

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

ד"א - במקום העבודה הקודם שלי היו מהנדסי חומרה שתכננו את המוצרים של החברה בעזרת תוכנת CAD מסויימת. כל שעת עבודה של החברה האלו נמדד בהרבה מאוד כסף. אני יכול להגיד לך שכל פעם שאינטל/נווידיה שיחררו QUADRO חזק יותר או מעבד חזק יותר, היינו משדרגים להם מייד את המחשב. העלות של החלפת המחשב הייתה מחזירה את עצמה מהר מאוד בשעות העבודה של אותם מהנדסים.

moog
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 893
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 24 פעמים
קיבל תודות: 61 פעמים

נושא שלא נקרא #27 

כבר היום היום יש משחקים שמוגבלים עם מעבד 4 ליבות ויכולים לנצל יותר

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

moog - כבר עברנו על זה :wink:

Huber כתב: תצפו בזה:

...
·

שלח תגובה

חזור אל “חדשות HT”