בספטמבר - כבל תת-ימי למזרח

פורום רשתות, IT ומחשוב כללי - רשתות, ראוטרים, מחשבים ניידים, אביזרים וכו'.
marakzah
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 49
הצטרף: פברואר 2018
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #31 

@sys_admin
·
אני סקרן, ולא השתכנעתי שזה לא ישפיע ,אבל אני לא מומחה כמו חלק מהמגיבים פה.(בלי ציניות)

sys_admin
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3685
הצטרף: ינואר 2014
מיקום: גליל מערבי
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 718 פעמים

נושא שלא נקרא #32 

@marakzah
·
בשביל לנסות "לשכנע" :lol: אותך בהקשר זה צריך להתחיל לתאר ולנסות להסביר את כל המבנה והלוגיקה של ניתוב ושל הקצאת משאבי רשת ללקוחות הפרטיים מול הלקוחות הארגוניים אשר מזמינים משאבים מוגדרים לחו''ל מ ISP ומשלמים על כך בהתאם. כמובן שאני לא אתחיל לנסות לעשות את זה כאן, אבל אנסה לתת כמה הסברים פשוטים.
למשל נתחיל מזה שלקוחות ארגוניים כאלה משפיעים על הניתובים שלהם והם יכולים לבחור אותם לפי הצורך על ידי שימוש ב bgp communities ועל ידי הגדרות של bgp prepends שמוסכמים עם ה ISP. לעומת זאת, לקוח פרטי או כזה שאין לו אפילו את המספר AS משלו ולא מפרסם את הכתובות IP שלו, אלה שמקבל את הכתובות מ ISP, לא רק שלא יכול להשפיע על ניתוב זה, אלה שהוא בדרך כלל גם ינותב דרך ניתוב הכי זול שברוב המקרים גם יהיה ארוך כאורך הגלות וגם איטי ביותר ובנוסף לזה גם עמוס ביותר.

בוא ננסה להשוות את זה על נושא של משלוחים בין המדינות. נניח שחברת שילוח פירסמה שהיא פותחת קו חדש של מטוסים שלה בין המדינות לצורך הספקה מהירה של המשלוחים שלה בין מדינות אלה. דבר זה ישפיעה לטובה למי שמשלם על משלוח מהיר, למשל משלוח next business day במחיר של כאלף דולר לחבילה יחסית קטנה. אבל זה לא ישפיע כלל על מי שמשלם כמה עשרות של דולרים על משלוח, על אותו גודל של חבילה, או יותר גרוע גם לא יכול לבחור את הסוג של משלוח, והמשלוח שלו ימשיך לטייל בכל עולם במשך שבועות גם אחרי שהקו הישיר זה יהיה פעיל.

כמובן שלא מדובר רק על בחירת נתיב מסויים, אלה שגם צריך לקחת בחשבון דברים רבים נוספים, כמו למשל את התובנה הפשוטה של זה שקיים בכל צומת בדרך גם מנגנון של ניהול תורים שונים לסוגי תעבורה שונים, שמשפיעים גם על זמן מעבר של התעבורה מסויימת. אם להשוות את זה לאותן שליחויות, אז המשלוחים המהירים יעלו כבר למטוס הבא בין מדינות שונות, אבל בשביל שתמיד יהיה מקום במטוסים אלה למישלוחים מהירים, המשלוחים הזולים ( מנות מידע של לקוחות פרטיים ) ימתינו גם כמה ימים טובים למטוס שיהיה מספיק ריק בישביל שאפשר יהיה לשלוח אתו את הדברים הלא חשובים אלה, כמו התעבורה של כל מני משחקי אונליין. וכל אותן הילידים גם בהמשך ימשיכו לצעוק על המוקדנים המסכנים: "יש לי לאגים במשחק שאני מנסה לשחק!!!, השירות שלכם לא שווה כלום!!! הסיבים האופטיים שלכם שהתחברתי עליהם זה ממש עבודה בעניים!!! ואני מרגיש כאילו שאני מחובר דרך DIAL UP !!!" ומצד שני, לקוח ארגוני שרכש שירות MPLS בין Data Centers שנמצאים במדינות שונות יקבל זמן תגובה, שאותו ילד יכול רק למשיך ולחלום עליו בחלומות שלו על אינטרנט מהיר.

ניסיתי להסביר את הנושא כמה שיותר פשטני מבלי הליכנס לפרטים טכניים שהיו מסבכים את מי שלא נמצא בתחום התקשורת נתונים או לא מודע איך פועלים תשתיות אינטרנט. מקווה שעכשיו זה מובן יותר וברור יותר.

שלח תגובה

חזור אל “רשתות, אינטרנט ו- Fiber”