איך לבחור סמארטפון עם איכות שמע טובה באוזניות

כל מה שאי פעם רציתם לדעת על אוזניות, מגברי אוזניות ומה שבינהם.
danidanon (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 87
הצטרף: דצמבר 2015
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 3 פעמים

איך לבחור סמארטפון עם איכות שמע טובה באוזניות

נושא שלא נקרא #1 

היי,
אני מחפש סמארטפון עם איכות שמע טובה באוזניות (כאלה משנת 2018, כשעוד היו חיבורי 3.5 מ"מ בחלק מהסמארטפונים) ואני טובע בכל המידע ולא יודע מאיפה להתחיל ועל איזה מדדים להסתכל (אין לי ממש זמן/יכולת ללמוד את הנושא).

אני נסמך על אתר Gsmarena שבודק Frequency response, Noise level, Dynamic range, THD, IMD + Noise, Stereo crosstalk אבל אולי יש מקורות אחרים.

מישהו יכול לעזור עם ''קורס מזורז''? איך לגשת לנושא? מה המינימום והמקסימום הרצוי/מצוי של המדדים האלו?

תודה

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

GSM arena זה באמת המקור העשיר ביותר למידע הזה. אם כי שי שני מאפיינים חשובים שהם לא מודדים - עוצמת המגבר המובנה ועכבת יציאה של המגברים המובנים בסמארטפונים. חשיבות של הראשון די ברורה, אם יש לך אוזניות עם עכבה גבוה (התנגדות, אם לפשט) ו/או רגישות נמוכה (כמה ווליום האוזניה מפיקה עבור כל יחידת עצמה, באוזניות זה נמדד במיליוואטים לרוב) - ייתכן שלא תגיע לווליום מספק. נקודה שנייה, עכבת יציאה גבוהה של מגבר האוזניות יכולה לשבש את ההיענות של אוזניות עם עכבה נמוכה ומשתנה, כך שאם באוזניה מסויימת יש פיק בעכבה בתדר מסוים, המגבר עם עכבת יציאה גבוהה בעצם יגביר את התדר הזה (או יותר נחות ינחית את שאר התדרים). תוכל לקרוא על התופעה יותר לעומק פה אם תרצה: http://nwavguy.blogspot.com/2011/02/hea ... dance.html

לגבי תרגום המדדים שאתה רואה בGSM, פה יש תשובה מאד מקיפה לשאלה: https://www.audiosciencereview.com/foru ... ents.5734/

אבל ביקשת קורס מזורז אז ככה:
המטרה של כל מגבר וDAC המובנים בסמארטפונים היא לגרום לכך שההמרה מדיגיטלי לאנלוגי (תפקיד של הDAC) ולאחר מכן ההגברה של האות בשביל האוזניות (תפקיד של מגבר) תיעשה באופן שקוף, כלומר, ללא הכנסה של עיוותים או רעשים למינהם שהאוזן האנושית יכולה לתפוס שלא היו במקור. השמיעה האנושית בתנאים אידאליים לחלוטין יכולה לתפוס קול בטווח של כ120 דציבל. אבל פרקטית, כיוון שאין מצב שתאזין למוזיקה בחלל שקט לחלוטין ובגלל מגבלות ההקלטה, מספיק שהציוד יספק את מה שדורש פורמט הCD, כלומר אתה צריך טווח נקי של כ100 דציבל אם אתה רוצה להיות ממש בטוח שהכל יהיה נקי ושקוף.

*IMD וTHD, אמורים להיות פחות מ0.001%/פחות מ -100 db (כלומר 100 דציבל פחות מהאות המקורי).
*Dynamic range/Noise level גם צריכים לאפשר טווח של 100 דציבל.
*Frequency response צריך להיות ישר בכל הטווח השמיע (מ20 עד ל20000 הרץ), אבל סטוית קטנות עד ל0.2 דציבל לא תהוונה בעיה.
*לגבי stereo crosstalk - עדיף פחות מ -60 דציבל. אם כי כשאתה מאזין לרמקולים רגילים, בפועל יש crosstalk מאד גבוה כי אתה שומע את שני הערוצים עם שתי האזניים. כך שבמציואת אנחנו כן רגילים לcrosstalk מאד גבוה, לעומת זאת ההאזנה באוזניות עם הפרדה מאד חדה בין שני הערוצים היא לא מאד טבעית.
*עכבת יציאה - פחות מ2 אוהם.
*עצמה - תלוי מאד באוזניות שיש ברשותך, אבל 1vrms יספיק להרבה מאד אוזניות כדי להגיע לווליום מאד גבוה.

אתה יכול לתרגם אחוזים לדציבלים ולהיפך באתר הזה: http://www.sengpielaudio.com/calculator-thd.htm

הנה דוגמה למכשיר שעומד בכל הסטנדרטים שציינתי ואף מעבר:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... phone.4468
במילים פשוטות זהו מכשיר מושלם להשמעת אודיו, לא יכול להיות שום דבר יותר טוב ממנו כי הוא כבר עונה מעל ומעבל לכל דרישות של השמיעה האנושית.

אומנם ציינת שאתה מחפש מכשיר עם יציאת אוזניות מסורתית, בכל זאת כדאי לקחת בחשבון שדונגלים (מכשיר קטנטן עם DAC ומגבר אוזניות מובנה) שמחליפים את היציאה הזאת בסמארטפונים רבים גם יכולים להיות טובים מאד. הנה אחד לדוגמה (שים לב למחיר!):
https://www.audiosciencereview.com/foru ... pters.5541
(אם כי קח בחשבון שהוא מאד מוגבל בעצמה במכשירי אנדרויד בגלל רגולציות הנוגעות לווליום מקסימלי מותר, ויתאים רק לIEMs רגישות)

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

@evgenetic
·למרות שאני לא מסכים איתך, עד כדי מלחמה, ברוב מוחלט של ההודעות שלך, קבל ח"ח על ההסבר.
הסבר יפה.
אגב, יש לי את הדונגל של אפל בעקבות הסקירה שקראתי ב-ASR, והוא מדהים יחסית לתמורה במחיר.

KSE1500
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 561
הצטרף: אפריל 2017
מיקום: www.HiFiConnect.com
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

היי חבר.

יש שתי אופציות:

1) יש טלפון אחד נקרא MEIZU PRO6 PLUS - אחד הטובים ביותר לסאונד ( מנסיון כי יש לי 2 כאלו!) מעבר לזה שהוא גם טלפון פשוט טוב, נקודה.
בשימוש אצלי (אבא ואצל אשתי) מעל לשנתיים עם 0 בעיות וגם מצלם לא רע בכלל.
הכי חשוב - כרגע (כל עוד נשאר) נמכר בבאג ב- 550ש"ח !!! http://m.bug.co.il/product/26643/0/0/Me ... 6-Plus-64G

2) EarStudio ES100 מכשיר מעולה עם ביקורות מעולות ,
https://www.amazon.com/EarStudio-ES100- ... B078H4YD2L
הבעיה שאמזון לא שולחים אותו לארץ ודרך EBAY יוצא לכיוון 650 ש"ח בערך.

אם שואל אותי מבחינת איכות ונוחות - ES100 ייתן תוצאה טובה יותר בגלל שיש 2 DAC בפנים וגם יציאה מאוזנת 2.5 ממ .
אבל אם מחפש פתרון של טלפון - אזי מייזו בחירה מצויינת ( מייזו במקור התחילה כחברה של נגנים) הם תמיד השקיעו בסאונד. יש מצב שתמצא ביד-2 אפילו יותר זול ואין בעיה לרכוש משומש ( שני המכשירים שלי קניתי ביד 2 , אחד ב -600 והראשון ב- 900 )

יעקב
050-3037326

danidanon (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 87
הצטרף: דצמבר 2015
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 3 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

Nir547 כתב:@evgenetic
·למרות שאני לא מסכים איתך, עד כדי מלחמה, ברוב מוחלט של ההודעות שלך, קבל ח"ח על ההסבר.
הסבר יפה.
אגב, יש לי את הדונגל של אפל בעקבות הסקירה שקראתי ב-ASR, והוא מדהים יחסית לתמורה במחיר.
...
·הדונגל של אפל יעבוד עם מתאם במכשירי אנדרואיד?

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44361
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

הדונגל של Apple דורש חיבור Lightning, לפיכך הוא מתאים רק למכשירים מבוססי iOS.

gmb
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 871
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 14 פעמים
קיבל תודות: 69 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

שאלה שקשורה
כמה זה רלוונטי כיום כשמוציאים את החיבור החוטי של האוזניות מכל הטלפונים לאט לאט ועוברים להשתמש באוזניות אלחוטיות דרך תקן BT

אין בעצם כבר רלוונטיות ל DAC אם בכלל יש בסמארטפונים, כי הפיענוח עובר לאוזניות עצמן?

או שיש משהו אחר?

רמי

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

ziv_r כתב:הדונגל של Apple דורש חיבור Lightning, לפיכך הוא מתאים רק למכשירים מבוססי iOS.
...
·
עובד נהדר עם אנדרואיד.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44361
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

תסביר כיצד.

אני מריח קומבינה :)

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

ziv_r כתב:תסביר כיצד.

אני מריח קומבינה :)
...
·
קומבינה?
תחבר ותשמע.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44361
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

אני מחכה שתסביר כיצד מחברים את המתאם אם הוא לא מתאים.

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

מה זאת אומרת לא מתאים? יש לך אותו ולא הצלחת לחבר?
המתאם הוא עם יציאת type c.
אני מאזין עם זה עכשיו. גלקסי a7 של הבן שלי.
או שאתה מדבר על משהו אחר?
ניר.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44361
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

אני מציע שתקרא את השרשור בו אתה מגיב לפני שאתה מגיב שוב.

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

ziv_r כתב:אני מציע שתקרא את השרשור בו אתה מגיב לפני שאתה מגיב שוב.
...
·אני מציע שתסביר את עצמך.

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

למוצרי אפל ככל שאני יודע (משתמש אנדרואיד) יש רק חיבור לייטנינג.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

שלח תגובה

חזור אל “אוזניות ומגברי אוזניות”