שלום לכולם,
היום הלכתי לראות בחנות את הc9 .אין ספק שאיכות התמונה מדהימה ונהדרת,אך יחד עם זאת,ישנו דבר אחד שתפס את עיני וממש הפתיע אותי לרעה- "גמגום"/ריצוד בלתי נסבל של התמונה בעת צפייה בסרט,כאשר מחליק התנועה כבוי.האם זה רק אני ששמתי לב וממש "סבלתי מכך" ? האם התופעה הנ"ל מוכרת במסכי אולד ? הפתרון לכך הינו הפעלת מחליק התנועה אני מניח,אך אז ישנה תופעת "אופרת הסבון" המוכרת והחסרונות שמגיעים איתה.
יש פתרון אחר לעניין מלבד רכישת מסך אחר?
"גמגום" בתמונה בעת צפייה בסרטים -אולד c9
Re: "גמגום" בתמונה בעת צפייה בסרטים -אולד c9
@shai19862
·
זה תלוי במקור הוידאו. אם זה משירות טלויזיה ישראלי כמו הוט, אז אין מה לעשות, כי הם לא מתאימים קצב פריימים לתדר סריקה. אם זה מסטרימר טוב ונטפליקס או קודי אז לא תהיה ל C9 כל בעיה להחליק את התמונה. בכדי לקבל החלקה מכל מקור, צריך מסך עם מעבד תמונה יותר מתקדם. זה אומר רק סוני. גם להם יש אולד, והיום הפער במחיר לא כזה גדול ביחס ל LG.
·
זה תלוי במקור הוידאו. אם זה משירות טלויזיה ישראלי כמו הוט, אז אין מה לעשות, כי הם לא מתאימים קצב פריימים לתדר סריקה. אם זה מסטרימר טוב ונטפליקס או קודי אז לא תהיה ל C9 כל בעיה להחליק את התמונה. בכדי לקבל החלקה מכל מקור, צריך מסך עם מעבד תמונה יותר מתקדם. זה אומר רק סוני. גם להם יש אולד, והיום הפער במחיר לא כזה גדול ביחס ל LG.
גם בREMUX של 4K בסצינות תזזיתיות תראה תופעות כאלה. בעקרון, הם מעטות ככל שאיכות הסטרים טובה יותר.
היה פה בפורום מישהו מאוד רגיש שלא יכל לסבול את זה.
אצלי למשל אני לא יכול לסבול את ההיפך
אם אתה רוצה חויה זהה לקונוע אז זו החויה, גם בקולנוע יש את התופעה.
אז הכל תלוי בסף הרגישות שלך וברצון שלך להיות כמה שיותר קרוב לאיך שהתכוונו שתראה את הסרט (כמו המקור או אחרי עיבוד של החלקה)
היה פה בפורום מישהו מאוד רגיש שלא יכל לסבול את זה.
אצלי למשל אני לא יכול לסבול את ההיפך
אם אתה רוצה חויה זהה לקונוע אז זו החויה, גם בקולנוע יש את התופעה.
אז הכל תלוי בסף הרגישות שלך וברצון שלך להיות כמה שיותר קרוב לאיך שהתכוונו שתראה את הסרט (כמו המקור או אחרי עיבוד של החלקה)
תופעה או קלקול, בהתאם לטעם, במסכים של LG ואם הדבר מפריע לך הוא ימשיך להפריע בכל פעם שתצפה. במקום להינות
תהיה בהיכון ל 'גמגום' הבא.
לא יודע מהי חוויה קולנועית. מעצם ההגדרה חוויה היא סובייקטיבית לכן המושג נראה לי שיווקי יותר מאיכותי.
וגם אם נניח שיש לה תוקף לאיזו סביבה הכוונה? בית קולנוע בקואלה למפור או אולם הקרנה באולפני MGM?
מה גם שאיני בטוח שהבמאי התכוון שתראה 'גמגום' כשמישהו מפנה את ראשו או מרים את ידו.
ומה כאשר צופים בתוכן לא קולנועי? כאשר התוכן מיועד מראש למסך הקטן ומיועד להעביר חוויה טלביזיונית?
אפילו מחליק תמונה לא יבטל את התופעה אלא יוסיף, כמו שאתה יודע, אחרות לכן מציע לך לבדוק יצרן אחר.
תהיה בהיכון ל 'גמגום' הבא.
לא יודע מהי חוויה קולנועית. מעצם ההגדרה חוויה היא סובייקטיבית לכן המושג נראה לי שיווקי יותר מאיכותי.
וגם אם נניח שיש לה תוקף לאיזו סביבה הכוונה? בית קולנוע בקואלה למפור או אולם הקרנה באולפני MGM?
מה גם שאיני בטוח שהבמאי התכוון שתראה 'גמגום' כשמישהו מפנה את ראשו או מרים את ידו.
ומה כאשר צופים בתוכן לא קולנועי? כאשר התוכן מיועד מראש למסך הקטן ומיועד להעביר חוויה טלביזיונית?
אפילו מחליק תמונה לא יבטל את התופעה אלא יוסיף, כמו שאתה יודע, אחרות לכן מציע לך לבדוק יצרן אחר.
- freedom_il
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2159
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 80 פעמים
- קיבל תודות: 196 פעמים
זה תלוי בסנכרון של קצב שידור של המקור לתוכן במקרים רבים. כלומר אם התוכן הוא 24 פריימים לשנייה צריך לוודא שהנגן מוציא 24 פריימים לשנייה למסך ולא 50 או 60.
בנוסף, אם מחשב מנגן תוכן 4K אבל הוא לא עומד ביכולות הנדרשות כדי לנגן אותו חלק ויש פריימים שנעלמים או מתעכבים זו תהיה התוצאה.
יש לי C8 והמקרים שבהם יש "גמגום" הם נדירים ביותר וגם אז מזעריים וכמעט תמיד זה כשאני מנגן מהמחשב (ואני רגיש מאוד לנושא). שוב, זה תלוי בהגדרות.
בניגון מנטפליקס דרך האפליקציה במסך זה נדיר אפילו יותר גם בכל תוכן 4K Dolby Vision.
בנוסף, אם מחשב מנגן תוכן 4K אבל הוא לא עומד ביכולות הנדרשות כדי לנגן אותו חלק ויש פריימים שנעלמים או מתעכבים זו תהיה התוצאה.
יש לי C8 והמקרים שבהם יש "גמגום" הם נדירים ביותר וגם אז מזעריים וכמעט תמיד זה כשאני מנגן מהמחשב (ואני רגיש מאוד לנושא). שוב, זה תלוי בהגדרות.
בניגון מנטפליקס דרך האפליקציה במסך זה נדיר אפילו יותר גם בכל תוכן 4K Dolby Vision.
·בסוני כנראה שתשים פחות לב (לא מידיעה אלא מניחוש) רק כי הם מעולים בעיבוד תמונה. אבל הA8G נופלת בפיצ'רים מהC9 והA9G תעשה לך חור ענק בכיסshai19862 כתב:תודה לכולכם על התשובות המפורטות והעזרה.בהחלט החכמתי רבות.
רק כדי לוודא העניין-התופעה הנ"ל לא תתרחש במסך אולד של סוני למשל? או של כל חברה אחרת?
לצורך העניין-צפיתי כעת בסרט במסך SUPER AMOLED בטלפון שלי ושם התופעה לא מתרחשת...
מדוע זה כך? מדוע זה ייחודי במסכי LG?...
לגבי אמולד - נראה לי שבמסכים קטנים לא תשים לב ככה או ככה.
כפי שנאמר פה קודם, אם זה מפריע לך אתה בבעיה כי זה תמיד יפריע לך. וזה ישנו גם ברימוקסים של 4K.
אבל אין לזה סוף, בOLED עם הביטסטרים הנמוך של נטפליקס יביא אותך לתופעות מוזרות מהבהובים ועד שבירות קשות של השחור. כל הדברים האלה מתגמדים לעומת החויה הכוללת של המסכים האלה. כל יום שאני רואה טלוויזיה אני נהנה מהחיים
- shai19862 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 215
- הצטרף: אפריל 2010
- נתן תודות: 8 פעמים
- קיבל תודות: 14 פעמים
תודה רבה.gkatz כתב:
·בסוני כנראה שתשים פחות לב (לא מידיעה אלא מניחוש) רק כי הם מעולים בעיבוד תמונה. אבל הA8G נופלת בפיצ'רים מהC9 והA9G תעשה לך חור ענק בכיס......
לגבי אמולד - נראה לי שבמסכים קטנים לא תשים לב ככה או ככה.
כפי שנאמר פה קודם, אם זה מפריע לך אתה בבעיה כי זה תמיד יפריע לך. וזה ישנו גם ברימוקסים של 4K.
אבל אין לזה סוף, בOLED עם הביטסטרים הנמוך של נטפליקס יביא אותך לתופעות מוזרות מהבהובים ועד שבירות קשות של השחור. כל הדברים האלה מתגמדים לעומת החויה הכוללת של המסכים האלה. כל יום שאני רואה טלוויזיה אני נהנה מהחיים...
חומר רב למחשבה קיבלתי מהנושא הזה...מודה שעורר בי לא מעט חשש ומחשבות שניות ברכישת אולד...אצטרך לחשוב ולהחליט.
·
נערך לאחרונה על ידי shai19862 ב 11/11/2019 10:06, נערך 2 פעמים בסך הכל.
·בשמחה, אבל רק שיהיה ברור, אני לא מסוגל בכלל להסתכל על טלוויזיות LED כמו של סמסונג... לכל חברה ולכל טכנולוגיה בעיות משלה ובפורום הזה יש בעיקר וידאופילים שרוצים את התמונה הטובה ביותר והם גם ביקורתיים כלפיה כשצריך אבל כנראה שכמעט כולם ירכשו OLED שוב...shai19862 כתב:תודה רבה.......
חומר רב למחשבה קיבלתי מהנושא הזה...מודה שעורר בי לא מעט חשש ומחשבות שניות ברכישת אולד...אצטרך לחשוב ולהחליט.
·...
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
אין לזה קשר ל- OLED. (האמת שיש קשר כלשהו בעקיפין, אבל התופעה לא "נובעת" מה- OLED)
מה שאתה מתאר נובע משיטת ה- SAMPLE AND HOLD בה LG (וגם אחרים) עושה שימוש, גם במסכי ה- LCD שלה. כל פריים תמונה נשאר מוצג על הפאנל עד שמגיע זמנו של הפריים הבא שמחליף אותו וכך הלאה. העיניים/מוח שלנו מפרשים את המעברים הללו כקפיצות וכתנועה לא רציפה. יש טכנולוגיות בהן שיטת הצגת התמונה שונה לחלוטין ולכן התנועה בהם נראית לנו חלקה בהרבה, כמו מסכי CRT או פלזמה למשל.
גם ב- LCD וגם ב- OLED ישנן כמה שיטות למעבר בין פריים לפריים. ישנה שיטה (בעלת כמה נגזרות שונות באופן היישום) בה מכניסים בין הפריימים "פריים שטיפה" שחור כדי לעזור לעיניים/מוח שלנו לזרום באופן טבעי יותר אל הפריים הבא. אפשר גם לשחק עם אחוז הזמן בו הפריים השחור תופס את התצוגה ביחס לפריימים עם מידע ויזואלי וחברות באמת משחקות עם הפרמטר הזה כדי לווסת את התוצאה.
גם לשיטה הזו יש חסורונות שכן חלק מהאנשים רגישים יחסית להכנסת פריים הביניים ורואים תמונה מאוד מרצדת ומציקה בעין. בנוסף, מאבדים המון מיכולת ההארה של הפאנל ומקבלים תמונה יחסית חשוכה, דבר שלא הכי יפריע לשימוש ב- SDR אך יגביל מאד לשימוש ב- HDR, במיוחד ב- OLED.
LG הוסיפו כבר בסדרה 8 תמיכה ב- BFI, נקרא MOTION PRO בתפריט החלקת התנועה. שווה להתנסות עם זה ולראות אם מעדיפים לצפות ככה או כבוי. אם לא אוהבים אף תוצאה, לא כבוי ולא מופעל - אז לצערי זה פשוט מה יש. אפשר להישאר עם LCD, שם יש מריחה טבעית של הפאנל שנובע משינוי הזווית של הפיקסלים (כאשר עוברים מגוון לגוון) והדבר הזה עוזר מעט בטשטוש בעיות שקשורות לתנועה.
מצ"ב וידאו של וינסנט עם הסבר על המנגנון ומהי המשמעות:
מה שאתה מתאר נובע משיטת ה- SAMPLE AND HOLD בה LG (וגם אחרים) עושה שימוש, גם במסכי ה- LCD שלה. כל פריים תמונה נשאר מוצג על הפאנל עד שמגיע זמנו של הפריים הבא שמחליף אותו וכך הלאה. העיניים/מוח שלנו מפרשים את המעברים הללו כקפיצות וכתנועה לא רציפה. יש טכנולוגיות בהן שיטת הצגת התמונה שונה לחלוטין ולכן התנועה בהם נראית לנו חלקה בהרבה, כמו מסכי CRT או פלזמה למשל.
גם ב- LCD וגם ב- OLED ישנן כמה שיטות למעבר בין פריים לפריים. ישנה שיטה (בעלת כמה נגזרות שונות באופן היישום) בה מכניסים בין הפריימים "פריים שטיפה" שחור כדי לעזור לעיניים/מוח שלנו לזרום באופן טבעי יותר אל הפריים הבא. אפשר גם לשחק עם אחוז הזמן בו הפריים השחור תופס את התצוגה ביחס לפריימים עם מידע ויזואלי וחברות באמת משחקות עם הפרמטר הזה כדי לווסת את התוצאה.
גם לשיטה הזו יש חסורונות שכן חלק מהאנשים רגישים יחסית להכנסת פריים הביניים ורואים תמונה מאוד מרצדת ומציקה בעין. בנוסף, מאבדים המון מיכולת ההארה של הפאנל ומקבלים תמונה יחסית חשוכה, דבר שלא הכי יפריע לשימוש ב- SDR אך יגביל מאד לשימוש ב- HDR, במיוחד ב- OLED.
LG הוסיפו כבר בסדרה 8 תמיכה ב- BFI, נקרא MOTION PRO בתפריט החלקת התנועה. שווה להתנסות עם זה ולראות אם מעדיפים לצפות ככה או כבוי. אם לא אוהבים אף תוצאה, לא כבוי ולא מופעל - אז לצערי זה פשוט מה יש. אפשר להישאר עם LCD, שם יש מריחה טבעית של הפאנל שנובע משינוי הזווית של הפיקסלים (כאשר עוברים מגוון לגוון) והדבר הזה עוזר מעט בטשטוש בעיות שקשורות לתנועה.
מצ"ב וידאו של וינסנט עם הסבר על המנגנון ומהי המשמעות:
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- shai19862 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 215
- הצטרף: אפריל 2010
- נתן תודות: 8 פעמים
- קיבל תודות: 14 פעמים
jacko-il
תודה רבה על ההסבר המפורט, המקצועי והמעניין שכתבת כאן.
לא הייתי מודע לעניין הזה כלל ועיקר וכעת אני מבין מדוע התופעה מתרחשת.
אנסה לבצע בדיקה וצפייה חוזרת בטלווזיה ואפעיל את מנגון ה MOTION PRO שאותו ציינת ,
ע"מ לראות כיצד זה משפיע על התמונה.
אצפה בנוסף בסרטון של וינסנט ע"מ להחכים עוד קצת.
המון המון תודה!
תודה רבה על ההסבר המפורט, המקצועי והמעניין שכתבת כאן.
לא הייתי מודע לעניין הזה כלל ועיקר וכעת אני מבין מדוע התופעה מתרחשת.
אנסה לבצע בדיקה וצפייה חוזרת בטלווזיה ואפעיל את מנגון ה MOTION PRO שאותו ציינת ,
ע"מ לראות כיצד זה משפיע על התמונה.
אצפה בנוסף בסרטון של וינסנט ע"מ להחכים עוד קצת.
המון המון תודה!
- gal-cohen
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6156
- הצטרף: יולי 2006
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 630 פעמים
- קיבל תודות: 1001 פעמים
איזה תגובה מקצועית ומנומקת!!jacko-il כתב:אין לזה קשר ל- OLED. (האמת שיש קשר כלשהו בעקיפין, אבל התופעה לא "נובעת" מה- OLED)
מה שאתה מתאר נובע משיטת ה- SAMPLE AND HOLD בה LG (וגם אחרים) עושה שימוש, גם במסכי ה- LCD שלה. כל פריים תמונה נשאר מוצג על הפאנל עד שמגיע זמנו של הפריים הבא שמחליף אותו וכך הלאה. העיניים/מוח שלנו מפרשים את המעברים הללו כקפיצות וכתנועה לא רציפה. יש טכנולוגיות בהן שיטת הצגת התמונה שונה לחלוטין ולכן התנועה בהם נראית לנו חלקה בהרבה, כמו מסכי CRT או פלזמה למשל.
גם ב- LCD וגם ב- OLED ישנן כמה שיטות למעבר בין פריים לפריים. ישנה שיטה (בעלת כמה נגזרות שונות באופן היישום) בה מכניסים בין הפריימים "פריים שטיפה" שחור כדי לעזור לעיניים/מוח שלנו לזרום באופן טבעי יותר אל הפריים הבא. אפשר גם לשחק עם אחוז הזמן בו הפריים השחור תופס את התצוגה ביחס לפריימים עם מידע ויזואלי וחברות באמת משחקות עם הפרמטר הזה כדי לווסת את התוצאה.
גם לשיטה הזו יש חסורונות שכן חלק מהאנשים רגישים יחסית להכנסת פריים הביניים ורואים תמונה מאוד מרצדת ומציקה בעין. בנוסף, מאבדים המון מיכולת ההארה של הפאנל ומקבלים תמונה יחסית חשוכה, דבר שלא הכי יפריע לשימוש ב- SDR אך יגביל מאד לשימוש ב- HDR, במיוחד ב- OLED.
LG הוסיפו כבר בסדרה 8 תמיכה ב- BFI, נקרא MOTION PRO בתפריט החלקת התנועה. שווה להתנסות עם זה ולראות אם מעדיפים לצפות ככה או כבוי. אם לא אוהבים אף תוצאה, לא כבוי ולא מופעל - אז לצערי זה פשוט מה יש. אפשר להישאר עם LCD, שם יש מריחה טבעית של הפאנל שנובע משינוי הזווית של הפיקסלים (כאשר עוברים מגוון לגוון) והדבר הזה עוזר מעט בטשטוש בעיות שקשורות לתנועה.
מצ"ב וידאו של וינסנט עם הסבר על המנגנון ומהי המשמעות:
...
רק מזכיר לי כמה אני אוהב את הפורום הזה. מקצועי ואדיב ברמה גבוהה