איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?

נושאים שאינם קשורים בהכרח לתחום הקולנוע הביתי או האודיו אך עדיין עשויים לעניין את הקהל שלנו.

חשוב שלא לערב נושאים שנויים במחלוקת (פוליטיקה למשל).
ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #61 

@nir11
·
יש לך את זה ביותר פופוליסטי ולא עינייני?

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #62 

@Amir64
·
אני חושב שענית לעצמך כמה פוסטים אחורה.
אם נהגי המכוניות היו נוהגים כמו באירופה, הדו"ג היו רוכבים בסטרס נמוך יותר.

מאחר ואתם מעידים על עצמיכם -
אני רוכב רוב הזמן כמו "בשיעור נהיגה".
להשתחל בצומת להיות ראשון ברמזור לא משרת לי שום מטרה, ולכן עומד עם כולם, כמה מחזורים שייקח. זו הסיבה שלוקח לי בין 30-40 דקות להגיע, במקום 20-25 דקות. ה10 דקות האלה לא שוות לי את הסיכון.
גם רכיבה במהירויות לא חוקיות, מבחינתי זה סיכון גבוה מידי, רעש חזק מידי וביזבוז של דלק (משתמש ביכולות האופנוע כשצריך לברוח ממלכוד, כי לבלום בלימת חירום מגדיל את הסיכון למפגש עם האספלט).
ברגע שהנהגים מסביבי מתחילים לאבד פוקוס בנהיגה (וזה נדיר שקורה ברמזורים של מחזור/2/3), ומצטער לבשר שאין לי את הפריווילגיה לסנן מי יותר ומי פחות, אני עובר למוד של רכיבה על השוליים, כי שם הסבירות שיירמסו אותי נמוכה יותר.

לגבי החוקיות - שוב, אתה צודק, כמעט.
המשימה העיקרית של המשטרה היא שמירה על שלום הציבור, וכשזה מתנגש עם החוק היבש, שלא כמו בארה"ב, יש מקום לפרשנות.

זה הנוסח, המאפשר למשטרה להחליט אחרת מהמשפט הראשון לפי שיקול השוטר/קצין:
תקנות התעבורה נסיעה בשוליים קובעות:

החובה להשתמש בכביש בלבד תק' (מס' 3) תש"ל-1970 תק' (מס' 2) תשל"א-1971
(א) במקום שיש כביש לא יסע נוהג רכב אלא בכביש, אלא אם יש הוראה אחרת בחלק זה.
...

jacko-il
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #63 

סתם הערת אגב קטנה כמישהו שעוקב אחרי הדיון (וכרוכב אופנוע)
בתקנות התעבורה אין איסור על עקיפה באותו נתיב נסיעה בלבד שהעקיפה נעשית משמאל לרכב הנעקף.
תקנה 47.א
"נוהג רכב לא יעקוף בכביש רכב אחר, בין שהוא באותו נתיב-נסיעה ובין אם לאו, אלא מצדו השמאלי"

בנוסף, בגודש תנועה בו התנועה זוחלת (פקק או עמידה ברמזור למשל) מעבר של כלי רכב מימינו של רכב אחר אינה נחשבת לעקיפה.
תקנה 47.ג
"ג) בלי לפגוע בהוראות תקנת משנה (א) ותקנה 35, בכביש חד-סטרי שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה, אשר מחמת צפיפות התנועה נעים בו כלי רכב בטורים בכל נתיב, לא יראו כעקיפה את תנועתם של כלי רכב הנעים בנתיב אחד והנוסעים במהירות העולה על המהירות שבה נוסעים כלי הרכב שבנתיב האחר, ובלבד שהדבר לא יגרום הפרעה או סיכון לתנועה."

לכן, כרוכב אופנוע אני לא חושב שאני עובר על חוק כלשהו כשאני מזדחל בין רכבים בפקק או רמזור בין רכבים עומדים (כל עוד זה נעשה ללא הפרעה וסיכון אחרים). עד כמה שידוע לי בישראל אין איסור גורף להשתחלות בין תנועה עומדת כל עוד זה מתבצע בזהירות כמובן. אם לדעתכם זה לא חוקי - תנו תקנת תעבורה שמצדדת בדעתכם. אגב, במספר מדינות באירופה זה חוקי למהדרין ובארה"ב מספר מדינות החלו לבחון אפשרות לשנות את החוק כך ש- Lane Splitting יהיה חוקי גם שם (לדעתי מדינת יוטה היא האחרונה ששינתה את החוק ואיפשרה). כל זה מתוך הבנה שאופנוע הוא פשוט כלי רכב שונה מרכב פרטי. הרי יש חוקים נפרדים ושונים לרכב משא כבד אז על אותו משקל גם דו"ג.

זהו זו ההערה שלי לגבי זה.

לגבי שאר הדברים - אני חושב שאתם מחמירים מידיי עם עצמכם ועם ישראלים בכללי. תאמינו לי שאנחנו ממש (אבל ממש) לא מהגרועים בעולם בתרבות נהיגה. נכון, יש המון מקום לשיפור, אבל אנחנו ממש לא במצב כזה גרוע כמו שאנחנו אוהבים לצייר.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

m31 (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 676
הצטרף: יוני 2014
נתן תודות: 265 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #64 

עד כמה התפקיד של 'לחץ חברתי' בעינכם הוא גדול במצב הכבישים? מרכאות כי אולי אתם לא חושבים שיש לחץ חברתי (לי אישית מאוד נדמה שיש)

איך אפשר לנהוג בימין בעיר גוש דנית כאשר יש הפרעות בימין בכל רגע? (קורקינטים, אופניים, רכבים עומדים, רכבים יוצאים מחנייה באגרסיביות, רכבים שיוצאים מצומת באגרסיביות למרות שאמורים לתת זכות קדימה, הולכי רגל שהולכים על הכביש [דבר שהופך נפוץ יותר ויותר], וכו' וכו') האם נהיגה בשמאל בתוך העיר מרגיעה את הכביש במובנים מסויימים מאלו שרוצים 'לדפוק גז' בשמאל?

אני לא יודע מה אתם חושבים. אני כן חושב שיש החמרה. בייחוד עם קטנועים ואופנועים שקשה לתפוס.

אני מייחל שהשוטרים הסמויים יהיו רבים יותר. שהעונשים יהיו מרתיעים פי שתיים או שלוש.
בעיה אחרת עם שוטרים זה שרבים לא מנוסים להיות שוטרי תנועה ושמעתי פעם שהרבה שוטרי תנועה מנוסים עזבו או שהעזיבו אותם (אני כבר לא זוכר).

אולי אני טועה לא יודע, אבל נשמע לי שעונשים כבדים זה גם יוריד את העומס מהכבישים (פחות נהגים לא נעימים עם רישיון) וגם יפחית את המצב הבלתי אפשרי שיש בהם.

אני לא חושב שיש הרבה מלאכים בכבישים אם בכלל יש. כולם נתונים תחת מה שנדמה שהוא לחץ חברתי. אבל כמובן שיש נהגים איכותיים וכאלו שהם פחות.

מצאתי את ההתכתבויות כאן לא מסודרות ועדיין לא מרגיש לי שמיצינו את עניין המצב... גם אם יהיה נדמה לרובכם שכן...
חוסר רגישות ואחריות משווע

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

נושא שלא נקרא #65 

אם זכור לי אז יש תקנה שאומרת שיש לשמור על הנטיב הימיני

פעם גיביתי את הסרטון הזה שתפסתי ברשת,
זה מערוץ 1
פורסם במקור בפורום נוסטלגיות טלוויזיוניות

liorp
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2352
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 169 פעמים
קיבל תודות: 205 פעמים

נושא שלא נקרא #66 

לדעתי כל עירוב של כלי רכב קטנים כמו אופנועים, קטנועים, קורקינטים ואופניים באותו כביש עם מכוניות של 2 טון הוא מתכון לאסון.
ההורדה של האופניים החשמליים והקורקינטים לכביש גוזרת את גורל הרוכבים, כבר 14 הרוגים באופניים חשמליים וקורקינטים מתחילת השנה.

amirchen
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 837
הצטרף: יוני 2009
שם מלא: אמיר חן
מיקום: קרית אונו
נתן תודות: 163 פעמים
קיבל תודות: 24 פעמים

נושא שלא נקרא #67 

בעיקר בגלל כמה דברים:
1. לימוד נהיגה - מלמדים איך לעבור טסט לא איך לנהוג (לדוגמה- כמעט אף אחד לא יודע איך להשתמש בנתיב התשלבות כמו שצריך)
2. אכיפה - אין מספיק אכיפה גם על העבירות הקטנות
3. הענשה - עונשים ממש נמוכים וחלשים על עבירות

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

נושא שלא נקרא #68 

amirchen כתב:בעיקר בגלל כמה דברים:
1. לימוד נהיגה - מלמדים איך לעבור טסט לא איך לנהוג (לדוגמה- כמעט אף אחד לא יודע איך להשתמש בנתיב התשלבות כמו שצריך)
2. אכיפה - אין מספיק אכיפה גם על העבירות הקטנות
3. הענשה - עונשים ממש נמוכים וחלשים על עבירות
...
·
דיברתי עם שוטר מתנדב פעם והוא אמר לי שהם פשוט נהנים לתת דוחות,
הם יתנו על חניות ועל אזורים קבועים שהם סתם קבעו כדי לעשות מצוד.

ולא בנסיון למגר מצב של "כביש דמים" (כביש המועד לתאונות דרכים) או עברות בזדון, של עקיפה רשלנית או האצה בתוך העיר

molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #69 

@legopart
·
הייתי פעם שוטר מתנדב וכשראיתי שנשלחנו לעשות אמבושים במקומות שהעברות לא ממש מסוכנות אבל דופקים שם קופה יפה עזבתי את המשטרה

כן הכי קל לחפש מתחת לפנס, למשל כאלה שהאטו מאוד אבל לא נעלו את ארבעת הגלגלים בשלט עצור ולא לנסות למצוא את אלו שלמשל גונבים רמזורים אדומים, וגורמים לתאונות קטלניות

אני לא מבין למה לא מרשתים את כל הכבישים במצלמות שיתנו דוחות אוטומטיים לכל העבריינים

מה שכן המשטרה עושה הרבה למנוע שימוש בפלאפונים תוך כדי נהיגה וזאת יאמר לזכותם

m31 (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 676
הצטרף: יוני 2014
נתן תודות: 265 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #70 

אני נזכר שלפני איזה עשור או יותר היו ימים שבהם שוטרים היו מרסנים את הנהגים שנוהגים מהר בכבישים מהירים (או יותר נכון בינערוניים) על ידי נסיעה איטית של ניידות.

לא בדיוק קשור לשיחה אבל אהבתי את הפעולה בדיעבד

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #71 

Amir64 כתב:המודעות קיימת.
אישה שבכביש צר פותחת דלת בצד הכביש כדי להוציא, להכניס ילד למושב האחורי ברכב, והתנועה ברחוב עצרת עד שהנבלה תואיל בטובה לסיים ולסגור את הדלת, מודעת בהחלט שהיא מפריעה כך לתנועה.
היא עושה את זה כל יום, באותו מקום. פשוט לא אכפת לה.
מצפצפים לה, אז היא עושה טובה שמעיפה מבט שאומר: תמתינו...

אדם שחונה על מעבר חציה בצומת כי הוא רוצה לקנות גלידה בפיצוציה הסמוכה.

נהגים רבים שחונים בחנייה כפולה, וחוסמים נתיב ברחוב הראשי בעיר. (רק לשלוח לוטו\להוציא כסף מהכספומט\לקנות פלאפל...)

אמא שעוברת עם 3 ילדים קטנים בין מכוניות, כדי לעבור למדרכה השניה ברחוב הראשי, כשיש מעבר חצייה מרומזר 15 מטר ממנה.

כולם יודעים שהם מפריעים לתנועה ועוברים על החוק.
כולם יודעים בוודאות שלא יהיה באיזור שוטר שעלול לתת להם דו"ח.

פשוט לא מעניין אותם שהם מבצעים עבירה, שהם מהווים מטרד והפרעה לתנועה, ושהם פוגעים באנשים אחרים בהתנהגותם.
הם מודעים בהחלט. זה פשוט לא מעניין אותם.
...
...
רצית לומר - אף אחד לא מנסה.
לא המחוקקים, שיכולים לקבוע עונשים כבדים באמת, ולא מצחיקים כמו שיש היום.
לא השופטים, שמרחמים בלי סוף, ופוסקים עונשים מגוחכים. הרבה מתחת לרף הענישה הקבוע בחוק.
לא המשטרה, שמעדיפה מערכת מצלמות מהירות, שהיא הדרך הקלה ביותר לייצר דוחות, ושאין לה שום משמעות בהורדת כמות התאונות,
ומתעקשת שלא צריך להוציא שוטרים לכבישים, שיתפסו את העבריינים האמיתיים, בזמן ביצוע העבירה.
גם לא הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (שאלוהים בלבד יודע למה הם קיימים)

אם בכניסה לתחנת משטרת רחובות היה שוטר אחד שאוכף עבירות תנועה ב- 50 מטר כביש בחזית התחנה,
היה מייצר קופה יפה של דוחות, עד שהיה גורם לכך שהאיזור יהיה נקי מעברייני תנועה.
אנשים נוסעים מול התחנה ממש, עם הסלולארי ביד אחת, ולפעמים עט ביד השניה, ויומן על ההגה, וממש לא מודאגים שמא שוטר ישים לב אליהם.
...
·


כל מילה בסלע - מדינה של סוציומטים ששמים "הכנס איבר מין גברי פה" האחד על השני, החל מאלו שקבוע חונים לי מול הכניסה לחניה ("אני רק כמה דקות", כשכל אחד חושב שהוא היחיד בעולם, ולי תמיד אין איך להיכנס לחניה), וכלה ב"שמאלנים" שנוסעים בנתיב השמאלי כשהימני ריק/באותה המהירות של אלו שנוסעים בימני ועוד ועוד ועוד.


כבר ב 2011 היה על זה ת'רד מאוד מקיף, מאז המצב רק הולך ומחמיר משנה לשנה:

https://www.hometheater.co.il/vt138991.html


לצערי אם בצעירותי נהניתי לנהוג כיום הנהיגה הפכה למטלה שנואה עקב המצב בכבישים :|

PayneBack3
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 419
הצטרף: פברואר 2011
נתן תודות: 90 פעמים
קיבל תודות: 47 פעמים

נושא שלא נקרא #72 

לדעתי הבעיה היא היעדר אכיפה, כל אחד מרגיש שהוא יכול לעשות מה שבא לו,
אני יכול להיות על הכביש שעה ולא לראות ניידת אחת, זה לא הגיוני.

Amir64
גורו
גורו
הודעות: 10043
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 1733 פעמים

נושא שלא נקרא #73 

PayneBack3 כתב:לדעתי הבעיה היא היעדר אכיפה, כל אחד מרגיש שהוא יכול לעשות מה שבא לו,
אני יכול להיות על הכביש שעה ולא לראות ניידת אחת, זה לא הגיוני.
...
אתה רואה ניידות.
הן פשוט לא עסוקות באכיפה.
גם ניידות של משטרת התנועה, כשהן לא עסוקות בלהיות שירות הסעות לשוטרים, לא עסוקות באכיפה, כשהעבירה נעשית מול עיני השוטרים שבניידת.

וכשאתה כבר רואה ניידת שאשכרה עוסקת באכיפה -
השוטרים נותנים דוח כי הנהג לא הדליק אורות בחורף, ביום קייצי ללא עננים.
ואיך עושים זאת?
חוסמים את נתיב ההרצה אחרי פניה ימינה, כדי שיהיה קל לעצור נהגים שפנו ימינה ללא אורות דולקים, וזה מחייב אותם להיות במהירות נמוכה מאוד.
הכי קל.

PayneBack3
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 419
הצטרף: פברואר 2011
נתן תודות: 90 פעמים
קיבל תודות: 47 פעמים

נושא שלא נקרא #74 

@Amir64
·
לא, אני לא רואה ניידות, זה נדיר בשבילי לראות ניידת,
אין ספק שכשהם בכביש הם צריכים לאכוף אבל גם עצם זה שהם על הכביש רכבים נוהגים בצורה יותר נורמלית ופחות מרשים לעצמם.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #75 

Amir64 כתב:
...
...
אתה רואה ניידות.
הן פשוט לא עסוקות באכיפה.
גם ניידות של משטרת התנועה, כשהן לא עסוקות בלהיות שירות הסעות לשוטרים, לא עסוקות באכיפה, כשהעבירה נעשית מול עיני השוטרים שבניידת.

וכשאתה כבר רואה ניידת שאשכרה עוסקת באכיפה -
השוטרים נותנים דוח כי הנהג לא הדליק אורות בחורף, ביום קייצי ללא עננים.
ואיך עושים זאת?
חוסמים את נתיב ההרצה אחרי פניה ימינה, כדי שיהיה קל לעצור נהגים שפנו ימינה ללא אורות דולקים, וזה מחייב אותם להיות במהירות נמוכה מאוד.
הכי קל.
...
·

וגם כשאתה רואה ניידות, הם לא טורחים לאותת, נוסעים בשמאלי כשהימני ריק (קרה לי היום בבוקר בדרך לעבודה) ובכלל מתנהגים כאחרון הפושעים באופן כללי. איך אומרים - "אם בארזים נפלה שלהבת..."

שלח תגובה

חזור אל “ללא קשר”