התקשרתי לחנות עם כוונה להזמין דגם מסויים אבל רציתי לרכוש את היבואן הרשמי (שאת מחירו אין באתר). להפתעתי המוכר לא הסכים לומר לי בטלפון את המחיר ! "תגיע לחנות". הסברתי כי החנות לא קרובה לאזור מגורי ואחרי שחיכיתי על הקו כי באמצע השיחה הלך לדבר עם לקוחות, חזר לשיחת הטלפון, אמר שוב להגיע לחנות וניתק.
מישהו יכול להסביר לי את העניין? רמת השירות פח שמקבלים בארץ עולה לרמות חדשות.
לחילופין מישהו יכול לומר לי(אפשר גם לכתוב בפרטי!) את המחיר יבואן רשמי שהוא קיבל השבוע בחנות כלשהיא בדגם סמסונג q70r
55 אינץ?
"סודיות מחירים" בבלאק פריידי
- PayneBack3
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 419
- הצטרף: פברואר 2011
- נתן תודות: 90 פעמים
- קיבל תודות: 47 פעמים
- vivi
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3263
- הצטרף: ינואר 2009
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 897 פעמים
- קיבל תודות: 424 פעמים
העולם הזה יחסית מורכב, מחיר שיגידו לך היום בטלפון בשיחה מוקלטת יכול להיות מחייב מצידם גם אם למחרת המחיר השתנה [לפעמים בהנחיות של היבואן]
בנוסף, השוק מוצף בסוקרים למיניהם, מתחרים, יבואנים שלא מרשים להוריד מחירים [בעוד שבחנות זה אפשרי] ועוד הרבה סיבות שמובילות את החנויות להבנה שכדאי להתמקח או למסור מחירים רק ללקוחות פוטנציאלים שמגיעים לחנות.
אני בעד עולם עם שקיפות מלאה במחירים, אבל יכול להבין את החנויות שלא מוסרות מחיר טלפונית.
בנוסף, השוק מוצף בסוקרים למיניהם, מתחרים, יבואנים שלא מרשים להוריד מחירים [בעוד שבחנות זה אפשרי] ועוד הרבה סיבות שמובילות את החנויות להבנה שכדאי להתמקח או למסור מחירים רק ללקוחות פוטנציאלים שמגיעים לחנות.
אני בעד עולם עם שקיפות מלאה במחירים, אבל יכול להבין את החנויות שלא מוסרות מחיר טלפונית.
Pixel 4 XL | PS4 | NU8000 | Denon X3000 | Chromecast | Spotify | Partner Fiber | Netflix | FC Barcelona | Google Apps |
מעדכן שביום שישי המחיר בdvd center היה 3900 ש"ח(לא יבואן רשמי), לדברי המוכר שנשמע אמין אין הבדל בין הדגם שהוא מייבא ליבואן הרשמי. לצערי ביום ראשון(אתמול) כבר אזל ולא יגיע בקרוב.. (לא הספקתי לקנות בשישי ) . נקודה מוזרה נוספת היא שכאשר חיפשתי בZAP החנות הזו בכלל לא הייתה אופציה והמחיר הכי נמוך היה 4200 ש"ח (ביום שישי), הגעתי לחנות דרך חיפוש בגוגל.
לפחות אפשר לקבל הצצה לרמת המחיר שהדגם הזה יכול לרדת אליו.
לפחות אפשר לקבל הצצה לרמת המחיר שהדגם הזה יכול לרדת אליו.
- JamesStone
- חבר ותיק
- הודעות: 1406
- הצטרף: יולי 2015
- שם מלא: James Stone
- נתן תודות: 485 פעמים
- קיבל תודות: 142 פעמים
וכאן אני חייב לומר שזה לא מדויק..
·vivi כתב:מחיר שיגידו לך היום בטלפון בשיחה מוקלטת יכול להיות מחייב מצידם גם אם למחרת המחיר השתנה...
המוכרן יכול בהחלט לומר את המחיר הרישמי של החנות ולהוסיף הערות הסתייגות כגון: המחיר רלוונטי רק לשעה הקרובה, או עד סוף היום או עד סוף המלאי וכיוצ"ב.
המוכרן יכול להוסיף ולומר שיש להם אפשרות לרדת עוד קצת במחיר אבל זה כבר "תלוי עיסקה", תלוי זמן, תלוי צורת התשלום ועוד כהנה וכהנה אפשרויות (שכמובן כולן ידועות לכולם).
כך כולם יהיו מרוצים וללקוח הסקרן תהיה מוטיבציה אכן להגיע לחנות ולקבל את ההנחה
שהחנות יכולה להרשות לעצמה לתת מעבר למחיר הרישמי.
אלמנטרי ווטסון,
ג'יימס
dochemu
גם אני סבור שחשוב לקבל מחיר בשיחה טלפונית אבל אני מבין את ההסתייגות של המוכרים. אני לא מסכים - אבל מבין.
נניח שהמוכר היה אומר לך את המחיר בטלפון.
נניח שהמחיר היה המחיר הזול ביותר שקיבלת.
לפי דבריך, החנות רחוקה. סביר שתכנס או תתקשר לחנות אחרת ותגיד למוכר מהו המחיר שקיבלת. סביר שהחנות תרד למחיר הזה. אם לא, חנות אחרת תתן לך את המחיר הנמוך.
בפועל, אתה תקנה בחנות שבה קיבלת את המחיר הנמוך ביותר ולא בזאת שקיבלת את המחיר הנמוך בהתחלה.
עובדת חיים, כך רובנו מתנהגים.
המוכר ה"רחוק" יודע שגם מישהו אחר יכול לתת מחיר נמוך כמוהו ומבין שאם הוא ימנע מלמסור מחיר בטלפון, יש סיכוי שתגיע אליו והעסקה תתבצע. נכון, זה סיכוי קטן אבל מבחינתו הסיכוי קיים.
אם הוא יתמחר את המוצר בטלפון, ברור לו שהוא הפסיד את המכירה.
גם אני סבור שחשוב לקבל מחיר בשיחה טלפונית אבל אני מבין את ההסתייגות של המוכרים. אני לא מסכים - אבל מבין.
נניח שהמוכר היה אומר לך את המחיר בטלפון.
נניח שהמחיר היה המחיר הזול ביותר שקיבלת.
לפי דבריך, החנות רחוקה. סביר שתכנס או תתקשר לחנות אחרת ותגיד למוכר מהו המחיר שקיבלת. סביר שהחנות תרד למחיר הזה. אם לא, חנות אחרת תתן לך את המחיר הנמוך.
בפועל, אתה תקנה בחנות שבה קיבלת את המחיר הנמוך ביותר ולא בזאת שקיבלת את המחיר הנמוך בהתחלה.
עובדת חיים, כך רובנו מתנהגים.
המוכר ה"רחוק" יודע שגם מישהו אחר יכול לתת מחיר נמוך כמוהו ומבין שאם הוא ימנע מלמסור מחיר בטלפון, יש סיכוי שתגיע אליו והעסקה תתבצע. נכון, זה סיכוי קטן אבל מבחינתו הסיכוי קיים.
אם הוא יתמחר את המוצר בטלפון, ברור לו שהוא הפסיד את המכירה.
מוטי
- gal-cohen
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6156
- הצטרף: יולי 2006
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 630 פעמים
- קיבל תודות: 1001 פעמים
·אני כל כך מסכים עם זהalchemy כתב:אני לא מבין למה בשנת 2019 ועוד מעט 2020 צריך להתנהל כמו השוק טורקי
כל המחירים האמיתיים צריכים להיות באינטרנט או לפחות מוצגים פיזית בחנות.
למה בשביל לקנות טלויזיה אני בכלל צריך לקום מהכסא ולנסוע לחנות לדבר עם המוכר בשביל לקבל הצעת מחיר ריאלית ?...
שונא, שונא את השוק הזה כאן ומדיר את רגליי מהחנויות בגלל זה.
קונה בעיקר ברשת או מחנות מתמחה.
- keyser
- עוסק בתחום
- הודעות: 15222
- הצטרף: נובמבר 2005
- שם מלא: מני דהן
- מיקום: 3 בתים צמודי קרקע ביאבוייה
- נתן תודות: 43 פעמים
- קיבל תודות: 266 פעמים
אל תשכחו שהקהל כאן באתר הוא מיעוט.
בסופו של יום, רוב הצרכנים הישראליים נכנסים לאינטרנט כדי לקבל אינדיקציה, ואז מניעים את הרכב ונוסעים לחנות כדי להוריד עוד 50 שקל ולבצע הזמנה.
בתחום מוצרי החשמל, כל החברות שניסו לשנות את זה, אכלו אותה ובענק.
לפני כ-13-14 שנה רשת ביג בוקס החליטה שהם מציגים את המחיר הנמוך ביותר ואין הנחות. אין צורך להזכיר איפה הם היום.
לפני 3-4 שנים אתר וואלה שופס ניסה לעשות מהלך מהסרטים, הבעלים הכניסו יד *מאוד* עמוק לכיס, ובמשך שנה וחצי שחטו מחירים בצורה כ"כ אגרסיבית שזה כבר הגיע לרמות לא הגיוניות, ויותר מזה- הם ביטלו את מוקד המכירות הטלפוני כך שאי אפשר לתת עוד הנחות. אז מה קרה? כל הלקוחות שחיפשו מוצרים עד איזור מחיר של 2,000-3,000 ש"ח, קנו ישירות באתר. עד 4,000-4,500 ש"ח - היו לקוחות כאלה והיו כאלה... אבל מעל זה? כמעט כל הלקוחות לקחו את המחיר בוואלה, וניגשו איתו לחנות כדי לנסות לקבל פחות מזה. והחנות נשארה פראיירית נראה לכם? אתר וואלה שופס שהיה ידוע כאתר שיודע למכור גם מוצרים יקרים, איבד המון לקוחות ונתח עצום במכירות של המוצרים היותר יקרים (שאיתם גם אמורים להרוויח יותר), ופשוט בלית ברירה חזרו אחורה למודל של מחירים אישיים בטלפון, כי זה מה ש"דינה כהן מחדרה" ביקשה מהם בפועל.
גם במחסני חשמל, עם השקת האתר החדש, חשבו שייתנו מחירים טובים באתר והלקוחות יעברו לאונליין, וכך אפשר יהיה לצמצם חנויות פחות טובות.
בפועל האתר אכן מוכר, אבל רוב הלקוחות באים לחנות כדי לבצע את הרכישה ולנסות להוריד כמה שקלים למוכר.
יכול לספר שגם מהצד שלנו בח.י. , פתחנו לפני שנתיים חנות ב- EBAY, ויצאנו במבצע עם מחירים מאוד טובים על טלוויזיות. מה קרה בפועל? לקוחות שלחו לנו אינספור הודעות פרטיות כדי לנסות להוריד מחיר. וכן, היו גם לקוחות שרכשו ישירות. אבל זה היה אחוז קטן לעומת כמות הלקוחות שפנו אלינו כדי לעשות "מסחרה" על המחיר.
2019 או לא 2019, למהלך כזה צריך 2 לטנגו.
אני לא רואה איך יקום גוף שיכניס יד יותר עמוק ממה שוואלה שופס הכניסו כדי לנסות להניע מהלך כזה.
גם הצרכן צריך להוכיח שהוא מוכן למהלך כזה.
***כל הכתוב מתייחס לשוק החשמל, ולמוצרים יקרים יותר בטווחי מחיר של 5,000 ש"ח ומעלה. במחירים נמוכים יותר, זה סיפור מעט שונה (וגם לא תמיד).
בסופו של יום, רוב הצרכנים הישראליים נכנסים לאינטרנט כדי לקבל אינדיקציה, ואז מניעים את הרכב ונוסעים לחנות כדי להוריד עוד 50 שקל ולבצע הזמנה.
בתחום מוצרי החשמל, כל החברות שניסו לשנות את זה, אכלו אותה ובענק.
לפני כ-13-14 שנה רשת ביג בוקס החליטה שהם מציגים את המחיר הנמוך ביותר ואין הנחות. אין צורך להזכיר איפה הם היום.
לפני 3-4 שנים אתר וואלה שופס ניסה לעשות מהלך מהסרטים, הבעלים הכניסו יד *מאוד* עמוק לכיס, ובמשך שנה וחצי שחטו מחירים בצורה כ"כ אגרסיבית שזה כבר הגיע לרמות לא הגיוניות, ויותר מזה- הם ביטלו את מוקד המכירות הטלפוני כך שאי אפשר לתת עוד הנחות. אז מה קרה? כל הלקוחות שחיפשו מוצרים עד איזור מחיר של 2,000-3,000 ש"ח, קנו ישירות באתר. עד 4,000-4,500 ש"ח - היו לקוחות כאלה והיו כאלה... אבל מעל זה? כמעט כל הלקוחות לקחו את המחיר בוואלה, וניגשו איתו לחנות כדי לנסות לקבל פחות מזה. והחנות נשארה פראיירית נראה לכם? אתר וואלה שופס שהיה ידוע כאתר שיודע למכור גם מוצרים יקרים, איבד המון לקוחות ונתח עצום במכירות של המוצרים היותר יקרים (שאיתם גם אמורים להרוויח יותר), ופשוט בלית ברירה חזרו אחורה למודל של מחירים אישיים בטלפון, כי זה מה ש"דינה כהן מחדרה" ביקשה מהם בפועל.
גם במחסני חשמל, עם השקת האתר החדש, חשבו שייתנו מחירים טובים באתר והלקוחות יעברו לאונליין, וכך אפשר יהיה לצמצם חנויות פחות טובות.
בפועל האתר אכן מוכר, אבל רוב הלקוחות באים לחנות כדי לבצע את הרכישה ולנסות להוריד כמה שקלים למוכר.
יכול לספר שגם מהצד שלנו בח.י. , פתחנו לפני שנתיים חנות ב- EBAY, ויצאנו במבצע עם מחירים מאוד טובים על טלוויזיות. מה קרה בפועל? לקוחות שלחו לנו אינספור הודעות פרטיות כדי לנסות להוריד מחיר. וכן, היו גם לקוחות שרכשו ישירות. אבל זה היה אחוז קטן לעומת כמות הלקוחות שפנו אלינו כדי לעשות "מסחרה" על המחיר.
2019 או לא 2019, למהלך כזה צריך 2 לטנגו.
אני לא רואה איך יקום גוף שיכניס יד יותר עמוק ממה שוואלה שופס הכניסו כדי לנסות להניע מהלך כזה.
גם הצרכן צריך להוכיח שהוא מוכן למהלך כזה.
***כל הכתוב מתייחס לשוק החשמל, ולמוצרים יקרים יותר בטווחי מחיר של 5,000 ש"ח ומעלה. במחירים נמוכים יותר, זה סיפור מעט שונה (וגם לא תמיד).
·תודה על הפירוט. אכן צריך שניים לטנגו.keyser כתב:אל תשכחו שהקהל כאן באתר הוא מיעוט.
בסופו של יום, רוב הצרכנים הישראליים נכנסים לאינטרנט כדי לקבל אינדיקציה, ואז מניעים את הרכב ונוסעים לחנות כדי להוריד עוד 50 שקל ולבצע הזמנה.
בתחום מוצרי החשמל, כל החברות שניסו לשנות את זה, אכלו אותה ובענק.
לפני כ-13-14 שנה רשת ביג בוקס החליטה שהם מציגים את המחיר הנמוך ביותר ואין הנחות. אין צורך להזכיר איפה הם היום.
לפני 3-4 שנים אתר וואלה שופס ניסה לעשות מהלך מהסרטים, הבעלים הכניסו יד *מאוד* עמוק לכיס, ובמשך שנה וחצי שחטו מחירים בצורה כ"כ אגרסיבית שזה כבר הגיע לרמות לא הגיוניות, ויותר מזה- הם ביטלו את מוקד המכירות הטלפוני כך שאי אפשר לתת עוד הנחות. אז מה קרה? כל הלקוחות שחיפשו מוצרים עד איזור מחיר של 2,000-3,000 ש"ח, קנו ישירות באתר. עד 4,000-4,500 ש"ח - היו לקוחות כאלה והיו כאלה... אבל מעל זה? כמעט כל הלקוחות לקחו את המחיר בוואלה, וניגשו איתו לחנות כדי לנסות לקבל פחות מזה. והחנות נשארה פראיירית נראה לכם? אתר וואלה שופס שהיה ידוע כאתר שיודע למכור גם מוצרים יקרים, איבד המון לקוחות ונתח עצום במכירות של המוצרים היותר יקרים (שאיתם גם אמורים להרוויח יותר), ופשוט בלית ברירה חזרו אחורה למודל של מחירים אישיים בטלפון, כי זה מה ש"דינה כהן מחדרה" ביקשה מהם בפועל.
גם במחסני חשמל, עם השקת האתר החדש, חשבו שייתנו מחירים טובים באתר והלקוחות יעברו לאונליין, וכך אפשר יהיה לצמצם חנויות פחות טובות.
בפועל האתר אכן מוכר, אבל רוב הלקוחות באים לחנות כדי לבצע את הרכישה ולנסות להוריד כמה שקלים למוכר.
יכול לספר שגם מהצד שלנו בח.י. , פתחנו לפני שנתיים חנות ב- EBAY, ויצאנו במבצע עם מחירים מאוד טובים על טלוויזיות. מה קרה בפועל? לקוחות שלחו לנו אינספור הודעות פרטיות כדי לנסות להוריד מחיר. וכן, היו גם לקוחות שרכשו ישירות. אבל זה היה אחוז קטן לעומת כמות הלקוחות שפנו אלינו כדי לעשות "מסחרה" על המחיר.
2019 או לא 2019, למהלך כזה צריך 2 לטנגו.
אני לא רואה איך יקום גוף שיכניס יד יותר עמוק ממה שוואלה שופס הכניסו כדי לנסות להניע מהלך כזה.
גם הצרכן צריך להוכיח שהוא מוכן למהלך כזה.
***כל הכתוב מתייחס לשוק החשמל, ולמוצרים יקרים יותר בטווחי מחיר של 5,000 ש"ח ומעלה. במחירים נמוכים יותר, זה סיפור מעט שונה (וגם לא תמיד)....
איך מרגילים את הלקוח ? פשוט עונים לו שזה המחיר וזהו.
ניגש לחנויות ? יגלה שלא יכול לקבל מחיר טוב מזה אם מקבל זה אומר שעקב התחרות , המחיר לא היה מספיק אטרקטיבי באתר. ככה כמה פעמים ולאט לאט הלקוח יוותר על נסיונות המיקוח שיבין שזה לא עוזר. כל עוד הוא אכן משיג מחיר יותר טוב אז למה שיפסיק ?
עד אז הרגילו את הלקוח שהמחיר המוצג הוא לא המחיר האחרון ולכן ניגש למלחמה.
אני מאמין שזה לא פשוט , אנשים פשוט אוהבים הנחות . אפשרות נוספת היא להציג במכרז את המחיר הכי טוב או לחילופין להציג ללקוח קופון למימוש מיידי אבל כמובן שהמחיר יהיה טוב אם ייגש לחנות ויקבל הנחה נוספת אז הוא ימשיך באותה פעולה. כמו כן אפשרות לצרף באתר הצעה מתחרה עם הבטחה להשוות + מתנה (כמו שקורה באתרי מלונות )
אין סיבה שמקרה של וואלה הם לא יצליחו למכור אלא אם אכן הלקוח השיג בחנות מחיר יותר זול.