הסאב לא מקבל אות מהרסיבר - נרכש ANTHEM MRX 720

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
ADICT
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 9087
הצטרף: מאי 2007
נתן תודות: 70 פעמים
קיבל תודות: 297 פעמים

נושא שלא נקרא #61 

איתן תתחדש 👑🍾
לרוב בפיוניר שהסאב יעבוד בסטריאו
זה להיכנס למניו להגדיר סאב plus
או front small

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #62 

לדעתי דפקו אותך במעבדה.
החליפו רק את הכרטיס הרב ערוצי. בטח חשבו שאתה לא שומע בדו ערוצי.
ניסו לעשות עלייך סיבוב... לא יפה.

רק הגדרות ומצב dsp שאתה בוחר.
אני בפיוניר בכלל לא חזק, הגדרת את כל הרמקולים קטנים ?
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

niko (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4648
הצטרף: דצמבר 2004
שם מלא: איתן
נתן תודות: 655 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #63 

בוקר טוב, מוגדרים גדולים כי הם גדולים :wink:
שלומי, אנסה להגדיר + סאב

אבי, אז חיבור כבל אחד LFE לרסיבר והגדרות באפ (Y)
JVC X5500
Anthem MRX1140
Paradigm Signature S8v2
Arendal 1723 center
Arendal sub2V
A.Technology4200

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #64 

תגדיר קטנים גם אם הם גדולים.
את כל הרמקולים.
חיתוך ב-80 על כל הרמקולים אלא אם הכיול קבע ערך גבוה יותר, אז תישאר איתו.
תן לסאב לעשות את העבודה.

כבל אחד בלבד מהרסיבר לסאב.
אפליקציה נוגעים פעם אחת בהגדרה הראשונית.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

FastandFurious
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4755
הצטרף: ספטמבר 2015
מיקום: In sweet spot
נתן תודות: 899 פעמים
קיבל תודות: 550 פעמים

נושא שלא נקרא #65 

אם הם גדולים תנסה לקבוע חיתוך של 60hz ותבדוק איפה הרמקולים נשמעים טוב יותר, מלאים ונכונים יותר... לא רק זה, תבדוק גם איפה הסב נשמע טוב יותר, ואיפה הוא נשמע יותר מדוייק ומאיזה חיתוך הוא נעים לך יותר, ומשתלב נכון יותר זה מאוד חשוב, אני יכול להגיד בוודאות שאצלי אני מעדיף חיתוך מ60hz בייחס לחיתוך מ 80hz גם הרמקולים נשמעים עם יותר נוכחות גם הסב עובד הרבה יותר נכון ומשתלב עם הסנטר והקדמים טוב יותרר נכון יותר.

תעדכן... לדעתי מחיתוך של 80hz מתאים יותר למדפיים, חיתוך 60 יכול להתאים טוב יותר לקידמים גדולים, שים לב.....
Denon X4800H
speakers Klipsch THX
Subwoofer PSA Ev1813
Zidoo Z1000 Pro
Lg C1 83

FastandFurious
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4755
הצטרף: ספטמבר 2015
מיקום: In sweet spot
נתן תודות: 899 פעמים
קיבל תודות: 550 פעמים

נושא שלא נקרא #66 

@niko
·איזה רמקולים קדמים יש לך? מה הסטאפ שלך?

niko (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4648
הצטרף: דצמבר 2004
שם מלא: איתן
נתן תודות: 655 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #67 

קדמיים פרדיים S8 V2, ללא סנטר - לאחר הרבה בדיקות ומבחן עיוור עם הסנטר ובלעדיו מצאתי שאצלי לפחות אין הבדל.
סאב SVS SB3000
רסיבר LX 73 - חיתוך ב 80HZ
אחוריים CANTON שבקרוב אחליף למשהו B פולארי.
JVC X5500
Anthem MRX1140
Paradigm Signature S8v2
Arendal 1723 center
Arendal sub2V
A.Technology4200

FastandFurious
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4755
הצטרף: ספטמבר 2015
מיקום: In sweet spot
נתן תודות: 899 פעמים
קיבל תודות: 550 פעמים

נושא שלא נקרא #68 

niko כתב:קדמיים פרדיים S8 V2, ללא סנטר - לאחר הרבה בדיקות ומבחן עיוור עם הסנטר ובלעדיו מצאתי שאצלי לפחות אין הבדל.
סאב SVS SB3000
רסיבר LX 73 - חיתוך ב 80HZ
אחוריים CANTON שבקרוב אחליף למשהו B פולארי.
...
·יש לך קדמים מדהימים, שמעתי אותם מחוברים לאנתאם mrx720/1120... ממש אהבתי את הרמקולים האלה
יש להם באס טוב ופיזור סאונד מעולה, הם מאוד נעימים לאוזן ומאוזנים.

אני לא אכנס לנישה של סנטר וכו' אם ניסת והחלטת זה שלך בלבד.

אבל אבל למה לחתוך את הרמקול הזה מ 80hz?
ניסת חיתוך מ60hz?
ספר לי קצת מה היית החוויה מחיתוך נמוך יותר, ואז אני יבין מה עומד מאחורי ההחלטה הזאת שלך....
ברור שזה עניין של טעם אישי ואיך שבאמת הרמקול מתפקד
בחלל האזנה, אנשים מעדיפים לשמוע את הבאס של הסב מחיתוך של 80, כי הסב עושה את את התחום הזה טוב יותר מרמקולים (על הנייר) זה אחלה וזה באמת נותן נוכחות של הסב, וזה עניין של טעם אישי בלבד.
אבל לדעתי ההשוואה הזאת לא תמיד נכונה.

עצה שלי באופן אישי עם הניסיון שלי.
לפעמים מקבלים אובר באס וזה פשוט לא נכון לשמוע ככה...(באסים הם יותר עמוקים ודורשים עבודה של הסב בתווך יותר נמוך כמו 60 ומטה לדעתי, כמובן כאשר יש לך קדמיים שמסוגלים לעמוד במשימה לומרות שסב יעשה את זה עם יותר נוכחות) זה לפחות מה שהניסיון שלי אומר בשלב הזה, הבאס אמור להיכנס ולהשתלב ולא להישמע מוגזם, התווך הגבוהה של הסב
אמור להשתלב חלק עם הרמקולים (יש מערכות כיול שנותנות אפשרות לשלב את החיתוך עם כל מיני פילטרים כמו lpf-hpf על ידי כיון ידני, במילים פשוטות זה נקרא חפיפה, אין לי מושג מה קורה עם מערכות כיול של פיוניר כי פחות יצא לי לשבת ולשחק עם האפשרויות האלה ברסיברים של פיוניר) ועדיף שהוא יופיע מתיי שבאמת צריך אותו ויסתיים באותה מידה נכונה, ולא יאפיל על הבמה הקדמית, שים לב שאם תחתוך את הקדמים מ60hz הסב יהיה יותר מדוייק וירכז את רוב האנרגיה שלו בתדרים יותר נמוכים וישמע הרבה יותר נכון וממוקד וישתלב חלק יותר, שאתה בודק אל תשווה את כמות הבאס המתקבלת אלה תתייחס יותר לאיך הבאס משתלב ומתיי הוא נשמע מדוייק יותר ונכון יותר (בכלליות), בכל זאת יש סיבה שחותכים מ80hz, לדוגמא אני הייתי חותך את ה804d3 שהיו לי בעבר מ80hz בגלל שהחלל אצלי מחזיר הרבה באס ורמקול שמאל היה בקירבה לקיר בפינה (הרקול בתכנון שלו חייב להיות רחוק מקיר אחורי לפחות כ חצי מטר וכך היה, ומקיר צדדי גם חצי מטר אבל לא כך היה הדבר) ולכן לא היה משתלב טוב עם הסב מחיתוך של 60hz.

אני כותב כי באמת אני רוצה שתנסה לנצל את הרמקולים שברשותך
ותצליח להוציא את המקסימום מהם בחלל האזנה
בדרך כלל שחותכים רמקול גדול מ80hz זה יכול לפגוע בו בחלק מהפעמים להוציא אותו מ איזון ובחלק מהפעמים הוא יכול להישמע כמו סטלייט ובחלק אחר מהמקרים גם יכול להשתלב טוב, זה תלוי בהמון משתנים ועל כן שאלתי בהתחלה האם ניסת חיתוך של 60hz.
בהצלחה.

,

niko (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4648
הצטרף: דצמבר 2004
שם מלא: איתן
נתן תודות: 655 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #69 

@FastandFurious
אני עוד בשלב למידת המערכת עם הסאב החדש והחלל גם הוא חדש עבורי עם המערכת.
אני מסכים עם חלק ממה שכתבת, במוזיקה אני בהחלט מתכוון לחתוך ב- 60 ואלי למטה מזה ועדיין
לא בחנתי לעומק, כשאבדוק אחליט.
בסרטים לעומת זאת אני די בכיוון של לחתוך ב- 80 להורדת העומס מהקדמיים וגם מהסיבה שיתכן והסאב
יעשה את העבודה יותר טוב מהרמקולים בתחום 60-80.
מה שאני אומר זה שבמוזיקה אני מעדיף שהרמקולים יתנו כמה שיותר והסאב ישתלב רק בנמוכים באמת.

לפחות בתיאוריה ניראה לי הגיוני, יהיו בדיקות ואעדכן.

FastandFurious
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4755
הצטרף: ספטמבר 2015
מיקום: In sweet spot
נתן תודות: 899 פעמים
קיבל תודות: 550 פעמים

נושא שלא נקרא #70 

בהצלחה...
לא ענית האם ניסת לשלב את הקדמים בחיתוך מ 60hz
Denon X4800H
speakers Klipsch THX
Subwoofer PSA Ev1813
Zidoo Z1000 Pro
Lg C1 83

עופרפולק
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6538
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: נתניה
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 403 פעמים

נושא שלא נקרא #71 

לא נראה לי שהוא ירגיש שינוי מ 60 ל 80
Sony 1040
Monitor mass

FastandFurious
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4755
הצטרף: ספטמבר 2015
מיקום: In sweet spot
נתן תודות: 899 פעמים
קיבל תודות: 550 פעמים

נושא שלא נקרא #72 

לא רלבנטי.. משום מה הייתי בטוח לרגע שאתה עובד עם אודיסי
ושיש לך רסיבר דנון...

ב-Pioneer יש MCACC התבלבלתי. סליחה.

Amir64
גורו
גורו
הודעות: 10043
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 1733 פעמים

נושא שלא נקרא #73 

FastandFurious כתב:בדרך כלל שחותכים רמקול גדול מ80hz זה יכול לפגוע בו בחלק מהפעמים להוציא אותו מ איזון ובחלק מהפעמים הוא יכול להישמע כמו סטלייט ובחלק אחר מהמקרים גם יכול להשתלב טוב, זה תלוי בהמון משתנים ועל כן שאלתי בהתחלה האם ניסת חיתוך של 60hz.
בהצלחה.
...
לא מסכים עם האמירה הזו.
אם רמקול רצפתי נשמע כמו סטליט כשהוא משוחרר מלנגן באסים, אז איכותו שווה לסטליט.
רמקול רצפתי אמור לנגן את כל התדרים טוב יותר מסטליט, ולא משנה איזו תת קבוצה של תדרים הוא מנגן.

כל הרעיון של תדר חיתוך לסאב, כפי שאתה יודע, מגיע משתי עובדות:
1. תדרי הבאס דורשים הרבה אנרגיה, ולסאב יש דרייבר גדול מהמקובל ברצפתיים, והגברה חזקה הרבה יותר מזו שקיימת ברסיבר, ומנוצלת לניגון הבאס בלבד.
2. התדרים מ- 80 הרץ, ומטה, הם תדרים לא כיווניים, ולכן יכולים להיות מנוגנים מהסאב, ולא מהרמקול שאליו הם יועדו במקור, בלי לפגוע בתחושה שכל האודיו מגיע מהכיוון הנכון.

לדעתי הבחירה בדרך הכי נכונה למאזין לשמוע סטריאו, היא לבדוק האם הוא מעדיף לשמוע:
1. במוד סטריאו, ללא סאב, כשהרמקולים מפיקים אל כל תחום התדרים.
2. כשהרמקולים מוגדרים קטנים, והסאב משלים את התדרים הנמוכים.
3. אפשרות פחות טובה, לדעתי, אבל גם אפשר לנסות -
רמקולים מוגדרים כגדולים, וסאב מוגדר כפלוס.

חיתוך ב- 60 או ב- 80, במוזיקה, הוא זניח עד כמעט בלתי שמיע, כי יש מעט מאוד תוכן אודיו בתחום הזה.

FastandFurious
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4755
הצטרף: ספטמבר 2015
מיקום: In sweet spot
נתן תודות: 899 פעמים
קיבל תודות: 550 פעמים

נושא שלא נקרא #74 

@Amir64
·יש כל מיני מצבים בהם יכול לקראת מה שציינתי, יש מערכות כיול שפוגעות משמעותית בסאונד על ידי כיול אוטומטי ושאין להם אפשרות לתיקון ידני.
מלבד חיתוך קרוס מרחקים ועוצמות.

FastandFurious
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4755
הצטרף: ספטמבר 2015
מיקום: In sweet spot
נתן תודות: 899 פעמים
קיבל תודות: 550 פעמים

נושא שלא נקרא #75 

בכל זאת לומרות הכל אני עדיין חושב שכאשר חותכים רמקולים, אין שום צורך לבדוק כמה באס מתקבל מהסב כאשר הרמקול מחיתוך של 80hz בייחס ל 60hz, צריך לבדוק את הדיוק של הסב ומתי הוא נשמע טוב יותר בתדרים שמתחת לחיתוך 80hz או 60hz ואיך הסב משתלב עם הרמקולים הקדמים, כי ברור מלכתחילה שסאב יתן באס גדול יותר ומפה אני חושב שזה הדבר האחרון שצריך לקחת בחשבון אם בכלל... שמעתי כבר הרבה פעמים פה ובכלל שאומרים שהסב נשמע גדול יותר מ80 בייחס ל60 וזאת הסיבה שכתבתי משהו בנושא, פשוט זאת לא השוואה נכונה, צריך לתת לרמקול גם לבוא ליידי ביטוי ולדעתי 80hz זה לא ביטוי מספק לרמקול שיודע לתת הרבה מתחת ופה כבר מפסידים קצת מהרמקול וחבל.
שוב לומרות שיש סב, אבל כל חלל נשמע אחרת וכל מערכת כיול ורמקולים נשמעים אחרת לכן לדעתי צריך לבדוק לפני שחותכים מ 80hs כאילו זה משהו מדוייק שצריך לפעול לפיו, זה סובייקטיבי. וזה משתנה בין מכלול שזה בעצם סטאפ מסויים לבין סטאפ אחר בחלל אחר וכו'
Denon X4800H
speakers Klipsch THX
Subwoofer PSA Ev1813
Zidoo Z1000 Pro
Lg C1 83

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”