"סודיות מחירים" בבלאק פריידי

טלוויזיות ומסכים LED, QD, UHD, 4K
keyser
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 15222
הצטרף: נובמבר 2005
שם מלא: מני דהן
מיקום: 3 בתים צמודי קרקע ביאבוייה
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 266 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

shaulch כתב:
...
...
·תודה על הפירוט. אכן צריך שניים לטנגו.
איך מרגילים את הלקוח ? פשוט עונים לו שזה המחיר וזהו.
ניגש לחנויות ? יגלה שלא יכול לקבל מחיר טוב מזה אם מקבל זה אומר שעקב התחרות , המחיר לא היה מספיק אטרקטיבי באתר. ככה כמה פעמים ולאט לאט הלקוח יוותר על נסיונות המיקוח שיבין שזה לא עוזר. כל עוד הוא אכן משיג מחיר יותר טוב אז למה שיפסיק ?
עד אז הרגילו את הלקוח שהמחיר המוצג הוא לא המחיר האחרון ולכן ניגש למלחמה.
אני מאמין שזה לא פשוט , אנשים פשוט אוהבים הנחות . אפשרות נוספת היא להציג במכרז את המחיר הכי טוב או לחילופין להציג ללקוח קופון למימוש מיידי אבל כמובן שהמחיר יהיה טוב אם ייגש לחנות ויקבל הנחה נוספת אז הוא ימשיך באותה פעולה. כמו כן אפשרות לצרף באתר הצעה מתחרה עם הבטחה להשוות + מתנה (כמו שקורה באתרי מלונות )

אין סיבה שמקרה של וואלה הם לא יצליחו למכור אלא אם אכן הלקוח השיג בחנות מחיר יותר זול.
...
נשמע פשוט...
זה אומר שגם עשרות היבואנים ומעל אלף חנויות החשמל צריכות להוריד רווח לאפס, ולתאם ביניהן את המהלך, דבר שמהווה בישראל עבירה פלילית עם קנסות עצומים ועונשים חמורים.
אם יש לך דרך לגרום לזה לקרות- בבקשה.

shaulch
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 404
הצטרף: פברואר 2005
נתן תודות: 56 פעמים
קיבל תודות: 36 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

keyser כתב:
...
...
נשמע פשוט...
זה אומר שגם עשרות היבואנים ומעל אלף חנויות החשמל צריכות להוריד רווח לאפס, ולתאם ביניהן את המהלך, דבר שמהווה בישראל עבירה פלילית עם קנסות עצומים ועונשים חמורים.
אם יש לך דרך לגרום לזה לקרות- בבקשה.
...
·לא אמרתי כזה דבר, להיפך אמרתי שכל חנות תתן את המחיר הכי טוב שלה. היא יכולה לתת את זה עדיין באינטרנט רק שאפשר להעזר בקופון מיידי ללקוח / מכרז. בלי נציגי מכירות ובלי משא ומתן. (מוזיל עלויות)
כמו כן חנות יכולה להציע החזר עם תוך x זמן אתה מציג לה מחיר זול יותר.
זה לא יהיה מידי , לקוחות יגשו לחנויות , יבצעו משא ומתן ואם יקבלו מחיר טוב יותר , יש סיכוי שיסגרו שם. (כי החנות עושה בדיוק מה שהצעתי לאתרים לעשות בדוגמא של מלונות - מביאה לך מחיר נמוך יותר ממה שיש לך) זה מה שקורה גם היום..
הקהל ממשיך לבצע תמחור מסיבה אחת , הוא יודע שהמחיר לא ריאלי ואפשר להשיג יותר (בדוגמא שלכם פירסמתם מחירים והיה ברור שאילו מחירי מקסימום אך עדיין אתרים הרשו לעצמם להציג את המחיר הזה.) .

אני זוכר שקראתי על סופר בארצות הברית שהפסיק את כל ההנחות ונתן מחיר זול . לא הלך לו . אנשים אוהבים הנחות . הדגש שאני אומר שאני אומר זה ההנחה באינטרנט ללא התערבות נציג. למשל בוואלה כבר היום אני רואה ,ש אם לקוח מחובר מקבלים מחיר אחר . זה מצויין , תזהה את הלקוח , מה ההיסטוריה שלו ותתן מחיר בהתאם.

דרך אגב, דוגמא טובה זה אמזון - אתה לא מרים טלפון להתווכח איתם על המחיר . הם פשוט מציגים לך בכל רגע נתון מחיר שהם חושבים שיביא אותך לסגירה ועם צריך קופון קטן כדי לנעול , מבצעים. וזה כולל מוצרי יקרים. וחנות גם צריכה לגרום שיהיה לה ערך מוסף כדי שלקוח יהיה מוכן לשלם לה קצת יותר מאחרים. (ראה חנויות מתמחות שמוזכרות בפורום)

אין לי את הסטטיסטיקה אבל הדור הצעיר בגדול מעדיף הזמנות מהאינטרנט ופחות אינטרקציה טלפונית .

פשוט ? ברור לי שלא. יש אפילו סיכוי שבעתיד לא תצטרכו את החנויות הללו ופשוט תמכרו לבד , מן הסתם הרווח שלכם יהיה גדול יותר . אין תחרות בין חנויות , אתם מציגים מחיר וזהו. התחרות תהיה בין המותגים. איביי זאת דוגמא אבל פלטפורמה שפחות אנשים חשופים אליה מאשר למשל אמזון וגם יש תמיד את העניין שאתם רוצים לפגוע במשווקים שלכם ולכן המחיר לא תמיד אטרקטיבי. (ראה מחירים של יבואנים אחרים שפתחו חנות באמזון)

keyser
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 15222
הצטרף: נובמבר 2005
שם מלא: מני דהן
מיקום: 3 בתים צמודי קרקע ביאבוייה
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 266 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

shaulch כתב:
...
...
·לא אמרתי כזה דבר, להיפך אמרתי שכל חנות תתן את המחיר הכי טוב שלה. היא יכולה לתת את זה עדיין באינטרנט רק שאפשר להעזר בקופון מיידי ללקוח / מכרז. בלי נציגי מכירות ובלי משא ומתן. (מוזיל עלויות)
כמו כן חנות יכולה להציע החזר עם תוך x זמן אתה מציג לה מחיר זול יותר.
זה לא יהיה מידי , לקוחות יגשו לחנויות , יבצעו משא ומתן ואם יקבלו מחיר טוב יותר , יש סיכוי שיסגרו שם. (כי החנות עושה בדיוק מה שהצעתי לאתרים לעשות בדוגמא של מלונות - מביאה לך מחיר נמוך יותר ממה שיש לך) זה מה שקורה גם היום..
הקהל ממשיך לבצע תמחור מסיבה אחת , הוא יודע שהמחיר לא ריאלי ואפשר להשיג יותר (בדוגמא שלכם פירסמתם מחירים והיה ברור שאילו מחירי מקסימום אך עדיין אתרים הרשו לעצמם להציג את המחיר הזה.) .

אני זוכר שקראתי על סופר בארצות הברית שהפסיק את כל ההנחות ונתן מחיר זול . לא הלך לו . אנשים אוהבים הנחות . הדגש שאני אומר שאני אומר זה ההנחה באינטרנט ללא התערבות נציג. למשל בוואלה כבר היום אני רואה ,ש אם לקוח מחובר מקבלים מחיר אחר . זה מצויין , תזהה את הלקוח , מה ההיסטוריה שלו ותתן מחיר בהתאם.

דרך אגב, דוגמא טובה זה אמזון - אתה לא מרים טלפון להתווכח איתם על המחיר . הם פשוט מציגים לך בכל רגע נתון מחיר שהם חושבים שיביא אותך לסגירה ועם צריך קופון קטן כדי לנעול , מבצעים. וזה כולל מוצרי יקרים. וחנות גם צריכה לגרום שיהיה לה ערך מוסף כדי שלקוח יהיה מוכן לשלם לה קצת יותר מאחרים. (ראה חנויות מתמחות שמוזכרות בפורום)

אין לי את הסטטיסטיקה אבל הדור הצעיר בגדול מעדיף הזמנות מהאינטרנט ופחות אינטרקציה טלפונית .

פשוט ? ברור לי שלא. יש אפילו סיכוי שבעתיד לא תצטרכו את החנויות הללו ופשוט תמכרו לבד , מן הסתם הרווח שלכם יהיה גדול יותר . אין תחרות בין חנויות , אתם מציגים מחיר וזהו. התחרות תהיה בין המותגים. איביי זאת דוגמא אבל פלטפורמה שפחות אנשים חשופים אליה מאשר למשל אמזון וגם יש תמיד את העניין שאתם רוצים לפגוע במשווקים שלכם ולכן המחיר לא תמיד אטרקטיבי. (ראה מחירים של יבואנים אחרים שפתחו חנות באמזון)
...
אני מסכים עם רוב מה שאתה אומר.
נכון להיום, ההשוואה לשוק האמריקאי אינה נכונה.
בעוד בארה"ב מראש התמחור ברוב המקרים הוגן, ונהוגה שיטה בה כמעט באף תחום אין מו"מ על המחיר, בישראל אנחנו עם שאוהב להתווכח ולדעת יותר טוב. גם בגמרא אתה יכול לקרוא 5 עמודים של ויכוחים, ובסוף אין תשובה, כולם צודקים.
כך גם נוהגים בהמון שווקים- בעיקר במוצרים שעולים כמה אלפים ומעלה.
האמן לי, כשוואלה שופס החלו את המהלך שלהם, ניסינו לעזור להם. גם כשלקחנו מוצר שעלה בחנויות 6,000 ש"ח בממוצע, ובזאפ הופיע 5,800 ש"ח, ובאנו וקרענו את עצמנו וגם הם הכניסו יד לכיס והציגו מחיר של 4,990, עדיין לקוחות התקשרו, ביקשו הנחת "תעשה לי משהו בשביל ההרגשה", ואם הם לא קיבלו הם פשוט הלכו לחנות ועשו בלאגן.

יהיה מאוד קשה לשנות את ההרגל הזה, גם מצד הסוחרים וגם מצד הלקוחות.

עד שהדור הצעיר יהפוך להיות כוח קנייה עיקרי בשוק, ייקחו לא מעט שנים.

הלוואי שהיה פתרון קל לעשות את זה.

eizen5
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1024
הצטרף: ינואר 2010
נתן תודות: 520 פעמים
קיבל תודות: 92 פעמים

נמחק.

נושא שלא נקרא #19 

נמחק.
נערך לאחרונה על ידי eizen5 ב 30/12/2023 19:19, נערך פעם 1 בסך הכל.

keyser
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 15222
הצטרף: נובמבר 2005
שם מלא: מני דהן
מיקום: 3 בתים צמודי קרקע ביאבוייה
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 266 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

shmizan כתב:@keyser
·מצטער אבל זה פשוט לא נשמע הגיוני.
אתה בעצם טוען שהמחיר בוואלה שופס היה 4990 והוא היה הכי זול שיש, ובנאדם הלך לחנות, התווכח עד שקיבל מחיר של 5200 וקנה?
...
זה לא בן אדם, זה המון בני אדם. ולא, הם לא נחים עד שלא מוציאים באיזו חנות מסויימת 4,950 ש"ח. ותמיד יש את החנות הזו באיזשהו שלב במסע, שמוכנה להפסיד כסף כדי להוציא עין לוואלה, ואז לבוא ולריב עם היבואן עד זוב גם כדי לקבל פיצוי על כל ההזמנות שהם הוציאו בהפסד.
שוב, הבעיה היא בכל המקומות: לקוחות, סוחרים, יבואנים. אני לא משליך את זה רק על לקוחות. רק תמיד נוהגים לתקוף את היבואנים, והיה חשוב לי להביא זווית נוספת, שאולי מעט פחות נשמעת בדיונים האלה.
דווקא ליבואנים יש את האינטרס הכי גדול שהשוק יסתדר ויהיו מחירים טובים באונליין והלקוח יבחר איפה לקנות ולא יתווכח.
מורכב מאוד.

shaulch
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 404
הצטרף: פברואר 2005
נתן תודות: 56 פעמים
קיבל תודות: 36 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

keyser כתב:
...
...
זה לא בן אדם, זה המון בני אדם. ולא, הם לא נחים עד שלא מוציאים באיזו חנות מסויימת 4,950 ש"ח. ותמיד יש את החנות הזו באיזשהו שלב במסע, שמוכנה להפסיד כסף כדי להוציא עין לוואלה, ואז לבוא ולריב עם היבואן עד זוב גם כדי לקבל פיצוי על כל ההזמנות שהם הוציאו בהפסד.
שוב, הבעיה היא בכל המקומות: לקוחות, סוחרים, יבואנים. אני לא משליך את זה רק על לקוחות. רק תמיד נוהגים לתקוף את היבואנים, והיה חשוב לי להביא זווית נוספת, שאולי מעט פחות נשמעת בדיונים האלה.
דווקא ליבואנים יש את האינטרס הכי גדול שהשוק יסתדר ויהיו מחירים טובים באונליין והלקוח יבחר איפה לקנות ולא יתווכח.
מורכב מאוד.
...
הפיתרון מתחיל מלמצוא ערך מוסף כך שאנשים יהיו מוכנים לשלם קצת יותר ועדיין לקנות בוואלה ולא בחנות. תמיכה מול היבואן, החלפה חינם , התקנה כוללת זרוע , אחריות 3.5 שנים במקום 3 בכל מקום אחר , משלוח מהיר יותר וכו. אותם ישראלים לא מתווכחים על מחיר מול נקסט, אסוס ואמזון . עניין של הרגל .
·

motico
כתב
כתב
הודעות: 1509
הצטרף: מרץ 2005
מיקום: גבעתיים
נתן תודות: 100 פעמים
קיבל תודות: 114 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

keyser

ככל שאני קורה יותר את הכתוב בשירשור הזה אני יותר ויותר מקבל את הרושם שהיבואנים ובעלי החנויות הם האשמים העקריים.
אני כלקוח מחפש את הממוצע הטוב ביותר בשבילי. מחיר, שרות, נחמדות המוכר, קניה במקום בטוח וכו' וכו'. ברור שהמחיר הוא הפרמטר הראשון ובעל המשקל הכי גדול בשיקול. אתה לא יכול להאשים אותי בכך שאני מנסה לאתר חנות זולה.
אתה כיבואן מסכים לוותר למישהו שמפסיד במכירה רק כדי "לדפוק" סוחר אחר? מי כאן אשם?
את ה "תעשה לי משהו בשביל ההרגשה" בעלי החנויות השרישו. ברגע שהם נכנעים למשפט הזה זה אומר שהצרכנים צודקים.

לא מזמן קניתי מוצר חשמלי. קיבלתי מחיר. הלכתי לחנות אחרת וקיבלתי מחיר יותר גבוה. באתי לעזוב את החנות ומייד שאלו אותי...איזה מחיר קיבלת? אמרתי את המחיר. מיד המוכר ירד במאה שקל מהמחיר הכי נמוך שנתתי לו.
אתה מבין? מי שנותן לצרכנים תחושה של שוק זה בעלי החנויות. בעקיפין הם מלמדים אותנו הלקוחות, שהמחיר שהם נותנים לא ריאלי - עובדה, הם יכולים גם בפחות.
מצד שני, מי שמרגישים מרומים הם הקונים. לא משנה כמה נמוך המוכר יסכים למכור את המוצר, תמיד הקונה נשאר עם תחושה לא טובה שאולי אם היה ממשיך להתמקח המחיר היה יורד עוד קצת :(
מוטי

keyser
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 15222
הצטרף: נובמבר 2005
שם מלא: מני דהן
מיקום: 3 בתים צמודי קרקע ביאבוייה
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 266 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

מוטי, זו זכותך לחשוב שרק היבואנים והסוחרים אשמים. זה בסדר גמור. אבל זה לא אומר שאתה צודק.
בסוף, בשורה התחתונה, כשוואלה שופס באו והכניסו יד לכיס (והפסידו הרבה מאוד מיליונים במהלך הזה לנסות ולחנך שוק), והציגו מחירים שאף אחד לא יכול היה להתמודד איתם, הצרכן החליט ללכת לחנויות ולהמשיך לנהל מו"מ עוד ועוד עד זוב דם.
האם לגיטימי שהלקוח ימשיך ויחתור ויחפש מחיר יותר זול - בוודאי!
אבל ברגע שאתה מצהיר במפורש שאתה בכל מקרה תמשיך לחפש תמיד מחיר יותר טוב, אל תתפלא שהסוחרים ימצאו את הדרך לגרום לך לקנות אצלם בסוף, בדרך שהם רואים לנכון ולא בדרך שאתה רואה לנכון.

כשאתם כותבים "שהחנות תציג את המחיר הכי טוב שהיא *יכולה*" , תגדיר למה הכוונה?
יש מסך oled שעולה לסוחר (נניח) 9,200 ש"ח. באיזה מחיר הוא אמור להציג אותו? מה המחיר הטוב ביותר שהוא "יכול" , בהינתן זה שהוא צריך לפרנס משפחה בסוף החודש?

זה מסוג הדיונים שאני קורא להם "דיון infinity" , זה דיון שאין לו סוף.

בכל מקרה, אם אתה רואה איזושהי שיטה מאוזנת שתיתן את המחיר הזול ביותר ללקוח, ותצליח להשאיר איכשהו בחיים את היבואנים והסוחרים, אני מזמין אותך או כל אחד אחר לכוס קפה וארוחת בוקר. מבטיח שאנחנו חברה עם ביצים שיכולה להיות אמיצה מספיק כדי לנסות להניע שינוי (וכבר ניסינו).
כמובן בהינתן מגבלות החוק...

keyser
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 15222
הצטרף: נובמבר 2005
שם מלא: מני דהן
מיקום: 3 בתים צמודי קרקע ביאבוייה
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 266 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

shaulch כתב:
...
...
הפיתרון מתחיל מלמצוא ערך מוסף כך שאנשים יהיו מוכנים לשלם קצת יותר ועדיין לקנות בוואלה ולא בחנות. תמיכה מול היבואן, החלפה חינם , התקנה כוללת זרוע , אחריות 3.5 שנים במקום 3 בכל מקום אחר , משלוח מהיר יותר וכו. אותם ישראלים לא מתווכחים על מחיר מול נקסט, אסוס ואמזון . עניין של הרגל .
·
...
אני מסכים איתך, אנחנו בחלק גדול מהזמן עסוקים בשאלה אילו שירותים נוספים יאפשרו לנו להרוויח יותר. זו הארה נכונה מאוד.

אני רק חוזר ומדגיש, הכוונה שלי היא לא למוצרים של אסוס ונקסט. הכוונה היא למוצרים שעולים 5,000 ש"ח וצפונה.

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

מכל 20 ומשהו שנות ניסיונותיי במכירות / שירות / שיווק / חווית לקוח וכו' ברגע שנותנים ללקוח ערך מוסף אמיתי (בדגש על אמיתי), הוא יהיה מוכן לשלם יותר ובמיוחד שהמוצר "נתפר למידותיו".
את היותר הזה של הלקוח, אין שום בעיה לכמת כך שגם היבואן / חנות - תרוויח יותר.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

JamesStone
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1406
הצטרף: יולי 2015
שם מלא: James Stone
נתן תודות: 485 פעמים
קיבל תודות: 142 פעמים

אם ניקח את אמזון לדוגמא..

נושא שלא נקרא #26 

כשהתחלתי לקנות באמזון, התחלתי עם חשש מסוים תוך כדי בדיקת מחירים (כרגיל) מול כל חנות פיזית/וירטואלית אחרת בכדי לקבל את המחיר הטוב ביותר. בשלב מסוים מוצר שהיה מורכב משני חלקים הגיע רק עם חלק אחד מאמזון ואז נשמטה לי הלסת כשהם מיד שלחו מוצר נוסף (הפעם את שני החלקים) ובפעם אחרת, החזירו לי את מלוא סכום הקניה רק משום שבמוצר שהזמנתי היתה ידית (נוספת) בתצלום שלא היתה במוצר הפיזי שקיבלתי (מחבת). בשני המקרים - לא ביקשו בכלל שאחזיר את המוצרים "התקולים".

שני המקרים הללו שאני זוכר היטב, יצרו אצלי תחושת סימפטיה חזקה כלפי אמזון וכיום אני מחפש לקנות אצלם אפילו אם המחיר גבוה מהמחיר בחנויות אחרות.

אני סבור שאם חנויות בארץ יאמצו את עיקרון השירות האיכותי (מאוד) הזה,
הם יצליחו להתגבר על הנטייה של הלקוחות תמיד לחפש את המחיר הזול ביותר.


ג'יימס

keyser
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 15222
הצטרף: נובמבר 2005
שם מלא: מני דהן
מיקום: 3 בתים צמודי קרקע ביאבוייה
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 266 פעמים

נושא שלא נקרא #27 

ג'יימס ואבי, אני מסכים איתכם לחלוטין!
אין ספק שבסופו של דבר חוויית שירות יוצאת דופן תנצח.
אבל לצערי הרוב הגדול של הקהל שקונה טלוויזיות עדיין לא שם, וכן, גם החנויות והיבואנים ברובם לא שם (לכן אמרתי שכולם אשמים).

אם רוב הקהל היה שם, רק החנויות המתמחות היו מוכרות טלוויזיות...

מתי בפעם האחרונה שמעתם לקוח ישראלי מגיע לחנות, ולפני שמדברים על המחיר, קודם כל שואלים את המוכר: "איזה שירות אקסטרה אתה מציע לי?"
(וכמובן זה נכון גם במקרה ההפוך - ברוב החנויות גוררים את השיחה תמיד למחיר ולא לשירות).

חברי הפורום ברובם לקוחות שמייצגים את הדרך היותר נכונה לטעמי, שיודעים להעריך את השירות הטוב כשצריך, ויודעים לא להתפשר ולקטוש שירות גרוע מהצד השני. ברוב המקרים בשיחות רבות עם חברי הפורום, השיח הוא סביב "מחיר הוגן עם שירות טוב" ולא המחיר הכי זול.

כמו שציינתי קודם, יש לכולנו דרך ארוכה לעבור...

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

@keyser
(וכמובן זה נכון גם במקרה ההפוך - ברוב החנויות גוררים את השיחה תמיד למחיר ולא לשירות).
...
כי זה הכי קל לדבר על המחיר מאשר לחשוב יצירתי ומחוץ לקופסא.
האם זה אפקטיבי - זה כבר נתון לדיון.

אתן גם סתם דוגמא אחת מיני רבות אחרות:
אם הזמנתי טלוויזיה כלשהי ובמסגרת המחיר שקיבלתי כלול שירות הובלה והתקנה ואלו מתואמים לעד 7 ימים בפועל נניח.

ולי מאוד חשוב שההתקנה תהיה היום/מחר ואם אני רוצה את זה היום, אז זה עולה לי יותר ואני מבין את זה (כי בתור צרכן אני יודע במה כרוכה האופרציה שדרושה בשביל לעשות את זה מהרגע להרגע), אז אהיה מוכן לשלם סכום אקסטרה.

או שההתקנות הן רק בימים א-ה בשעות של 8:00-18:00 ואני רוצה שההתקנה תבוצע דווקא בין 18:00-21:00 כי זה יותר נוח לי או ביום שישי (כי חישוב מהיר של יום חופש מהעבודה באמצע שבוע עולה לי 500 שקל לדוגמא מול תוספת אקסטרה של 300 שקל ליום שישי), אז החשבון הכלכלי הוא מאוד פשוט לצרכן.

קיצור, יצירתיות ומעוף זה שם המשחק פה ולא המחיר.
ברגע שהלקוח יבין על מה ולמה הוא צריך לשלם יותר - אז יהיה יותר פשוט לכולם.

לדעתי... (f)
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

motico
כתב
כתב
הודעות: 1509
הצטרף: מרץ 2005
מיקום: גבעתיים
נתן תודות: 100 פעמים
קיבל תודות: 114 פעמים

נושא שלא נקרא #29 

keyser

כשהצרכן רואה מחיר של מוצר אין לו מושג אם המחיר ראלי או לא. שים לב, היום בוואלה מסך 65 אינטש OLED עולה 9990 ש"ח במקום 13330 ש"ח. כך הם כותבים.
איך יכול להיות שחנות מסוגלת לתת הנחה של 25 אחוז?
אתה כיבואן מתמחר את הטלויזיה במחיר גבוה מאד יחסית למחירו בשוק. הלקוח רואה שוואלה מוכר ב 3340 ש"ח יותר זול ומניח שוואלה עדיין מרויח. מכאן המסקנה פשוטה, מחיר המוצר סתם מנופח, הפרשי המחירים בין המחיר שהסוחר קונה למחיר המכירה כנראה גבוה מאד ואך סביר הוא שחנות אחרת יכולה לתת הנחה של 26 אחוז (במקום 25 אחוז של וואלה). למה זה נשמע כל כך הזוי?
תסתכל על זה מזווית הראיה של הלקוח. אתה לא מבין שהצרכן לא יכול לדעת מה המחיר שבו הסוחר קונה את המוצר?
מי בדיוק אשם שמחיר המוצר גבוה ב 25 אחוז ממחיר המכירה?
אתה כיבואן מטשטש את יכולת הצרכן לדעת מהו מחיר הגיוני ומה לא ולאחר מכן נראה שאתה כועס שצרכנים מנהלים מו"מ כדי להשיג מחיר נמוך יותר.

כתבת:



כשאתם כותבים "שהחנות תציג את המחיר הכי טוב שהיא *יכולה*" , תגדיר למה הכוונה?
...
אני מניח שהמשפט מתייחס ל"הכי טוב" עבור הלקוח.
מבחינתי, אם החנות מציגה מחיר ולאחר ויכוח המחיר יורד, סימן שהמחיר הראשון זה לא המחיר הכי טוב שהיא יכולה לתת.

נראה לי שכל זמן שתחשוב שאשמת היבואנים, הסוחרים והצרכנים זהה, לא תגיע לפתרון.
מוטי

keyser
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 15222
הצטרף: נובמבר 2005
שם מלא: מני דהן
מיקום: 3 בתים צמודי קרקע ביאבוייה
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 266 פעמים

נושא שלא נקרא #30 

motico כתב:keyser

כשהצרכן רואה מחיר של מוצר אין לו מושג אם המחיר ראלי או לא. שים לב, היום בוואלה מסך 65 אינטש OLED עולה 9990 ש"ח במקום 13330 ש"ח. כך הם כותבים.
איך יכול להיות שחנות מסוגלת לתת הנחה של 25 אחוז?
אתה כיבואן מתמחר את הטלויזיה במחיר גבוה מאד יחסית למחירו בשוק. הלקוח רואה שוואלה מוכר ב 3340 ש"ח יותר זול ומניח שוואלה עדיין מרויח. מכאן המסקנה פשוטה, מחיר המוצר סתם מנופח, הפרשי המחירים בין המחיר שהסוחר קונה למחיר המכירה כנראה גבוה מאד ואך סביר הוא שחנות אחרת יכולה לתת הנחה של 26 אחוז (במקום 25 אחוז של וואלה). למה זה נשמע כל כך הזוי?
תסתכל על זה מזווית הראיה של הלקוח. אתה לא מבין שהצרכן לא יכול לדעת מה המחיר שבו הסוחר קונה את המוצר?
מי בדיוק אשם שמחיר המוצר גבוה ב 25 אחוז ממחיר המכירה?
אתה כיבואן מטשטש את יכולת הצרכן לדעת מהו מחיר הגיוני ומה לא ולאחר מכן נראה שאתה כועס שצרכנים מנהלים מו"מ כדי להשיג מחיר נמוך יותר.

כתבת:




...
...
אני מניח שהמשפט מתייחס ל"הכי טוב" עבור הלקוח.
מבחינתי, אם החנות מציגה מחיר ולאחר ויכוח המחיר יורד, סימן שהמחיר הראשון זה לא המחיר הכי טוב שהיא יכולה לתת.

נראה לי שכל זמן שתחשוב שאשמת היבואנים, הסוחרים והצרכנים זהה, לא תגיע לפתרון.
...
אילו כלים יש ליבואנים לשנות את המצב?
ליבואנים היום אסור לדבר, לנשום, לקרוץ, או לשים ג'ל בשיער ושיראה כאילו הם מנסים להשפיע על מחיר המכירה לצרכן.

איך קבעת שהיבואן מתמחר את המוצר גבוה מדי ביחס למחירו, ומטשטש את יכולת הצרכן לדעת? איך היבואן הפך להיות בכלל צד בעניין? אנחנו לא מתמחרים את מחירו... כל סוחר מקבל בתחילת חודש מחירון עם מחירי עלות, ומחליט איך לתמחר את המוצר בהתאם. המחירונים כמעט זהים ברוב השוק. הסוחרים גם מחליפים מחירונים בינם לבין עצמם ומשווים. לכל סוחר יש את השיטות שלו והרווחיות שהוא מאמין שהוא צריך להרוויח, בהתאם לכוחות השוק (שבדרך כלל מאפשרים לצערנו רווח מאוד קטן).
זה שאתר כזה או אחר החליט לכתוב שהמחיר הוא X במקום Y , זה עניין שלו, אין לנו שליטה על זה. מבלי שבדקתי אני מוכן להתערב שאם תבדוק מספר אתרים שונים, ה- Y <ה"במקום"> ישתנה בכל אחד מהם.

אתה מייחס ליבואן סגולות שלא לו (לפחות ליבואן שאני מכיר מבפנים).

אני אישית לא מתיימר להגיע לפתרון, ואני לא חושב שאני יכול לפתור את המצב. אלה שניסו לשנות את המצב, היו היחידים שעשו זאת, ודי פשטו רגל בניסיונות האלה. כיוון שאסור לנו בתכלית האיסור לתאם עמדות עם יבואנים אחרים ועם חנויות בנוגע לתמחור המוצרים לצרכן, היכולת שלנו כיבואן בודד בשוק גדול היא מאוד מוגבלת.

אם אתה טוען שכשאני מאשים את שלושת הגורמים אני לא אגיע לפתרון, אני מזמין אותך להגיד לי מי הוא האשם היחיד, ואיך אתה מציע שאותו אשם יפתור את הבעיה הזו בשוק.
(פתרון ריאלי שאפשר ליישם הלכה למעשה...)

שלח תגובה

חזור אל “טלוויזיות LCD,LED”