האם הבמה הקדמית צריכה חיזוק של הגברה חיצונית ? ** עדכון - התחדשתי **

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'

האם הבמה הקדמית צריכה חיזוק של הגברה חיצונית ?

כן, צריך הגברה חיצונית נוספת על הרסיבר
21
44%
לא צריך הגברה חיצונית, הכול טוב כרגע
27
56%
 
סך הכול הצבעות: 48

royla
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2190
הצטרף: דצמבר 2012
שם מלא: רועי
מיקום: כפר סבא
נתן תודות: 599 פעמים
קיבל תודות: 303 פעמים

נושא שלא נקרא #31 

אבי,
אציין שאצלי המגבר המשולב (אינטגרייטד) לא משמש אותי לסטריאו בכלל מכמה סיבות:

1-מערכת כיול! אם אשתמש רק במגבר הסטריאו ישירות-בלי הרסיבר-דילגתי על מערכת הכיול שיש ברסיבר. התוצאה גרוע אצלי!

2- אני לא אוהב סטריאו,אותי מעניין רק הופעות חיות,לכן הבמה הקידמית חשובה מאוד.

אציין דבר נוסף, המגבר סטריאו שלי מוציא כ86 וואט לערוץ....הרסיבר אונקיו שלי מוציא כ180 וואט וערוץ כפול 7 ערוצים.נמשע לך הגיוני שבאמת רסיבר מוציא 7*180 וואט=1260???

אלו סתם מספרים.....

לכן אומרים המון פעמים ,ובצדק, לא להתייחס למספרים יותר מידי....

ה86 וואט שמוציא המגבר שלי,מחזיק את רמקולים שלי הרבה יותר פתוחים ואוריריים מהרסיבר.
כיף חיים.

eyosha
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1321
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 105 פעמים
קיבל תודות: 102 פעמים

נושא שלא נקרא #32 

אבי ידידי :)
קח בחשבון, שאם תרצה הגברה נוספת גם עבור הסנטר זה לא זול, מגברים עבור יותר משני ערוצים הם יקרים, תחשוב האם זה שווה..
במידה ותרצה הגברה רק לסטריאו (רק שמאל וימין קדמיים), אז תצטרך לסנכרן ווליום, נשמע לי דיי תיק.
לי יש הרי מגבר אינטגרייטד שחיברתי אליו רק את הקדמיים, כן ששמעתי מוזיקה בווליום יפה הרגשתי בהבדל אבל רק שזה היה חזק!
בסרטים המגבר היה במצב bypass הוא לא עשה הגברה ( שוב כדי למנוע צורך בסנכרון ווליום), אבל אז היה לי רעש מעצבן של חשמל שעובר בין הרכיבים, כי למגברי סטריאו טובים בד"כ אין הארקה . ניסיתי תקופה ארוכה לפתור את הבעיה הזו ללא הצלחה.
זה הטריף אותי ובסוף ביטלתי את כל האופרציה הזו. יש לי AV Recivier וזהו.

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #33 

היתה לי תחושה דומה בזוג הקדמי עם רסיבר חדש בחלל חדש.
מגביר את הווליום, אבל התחושה היא שהעוצמה לא עולה משמעותית מעל לרף מסויים.
מה שעשיתי היה להיפטר מהסנטר (לא קשור, סתם הרגיז אותי מבחינה עיצובית), ולחבר bi-amp את הקדמיים.
המהלך הזהפתר את הסוגייה, ואם לומר בכנות, הגעתי למסקנה שהסנטר פשוט מיותר.
בסרטים יש לי פרופיל אקולייזר שמוסיף דגש במיד ומעט בבס שעושה עבודה מצויינת (סרטים ב4 ערוצים, לא חסר בס ואין בעיה עם דיאלוגים), ובמוסיקה, בסטריאו flat (כמו שאני אוהב).

מה הפואנטה?
לפני שאתה רץ לקנות תנסה חיבור bi-amp בסטריאו, שיפר? מרגיש שהיד רועדת על החוגה/שלט מהרוח של הרמקולים מרוב עוצמה, שלא כתמול שלשום?
מצויין,
יש לך אחלה פוטנציאל לקניית שניים-שלושה מונובלוקים או אינטגרייטג כפי שהומלץ לפניי. :)
נקרע הרמקול? עוד יותר טוב! שידרוג!

ice2k
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 849
הצטרף: אוגוסט 2005
מיקום: מרכז
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 62 פעמים

נושא שלא נקרא #34 

באמת היה הבדל מורגש ב BIAMP ?
אני מתלבט אם לנסות, אין לי עוד כבלים ואין לי פלאגי בננות אז זה כאב ראש..
YAMAHA RX-A3030| Audiovector S3 Signature| Audiovector SC Signature | Audiovector Ki1| SVS SB3000

LiorShap
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2836
הצטרף: אוקטובר 2006
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 325 פעמים

נושא שלא נקרא #35 

אבי ,
לדעתי הצנועה ממש לא.
מכמה סיבות -
1. זוכר את החלל שלך מצוין. הימהה שלך ענק על החלל.
2. אל תשכח שהסאב מטפל בתדרים שדורשים כוח.
ולסאב שלנו יש די והותר.
3. אם חסר לך כוח במוזיקה ,פתרון של מגבר סטריאו
עם בייפאס יהיה מצויין..
4. בינינו עכשיו בלי שאף אחד ישמע.. כמה כבר
אפשר לתת בראש בסלון כשהאשה והילדים ישנים
בחדר? :(
ממש מיותר לדעתי.
בהצלחה בכל אשר תבחר לעשות.
(Y)

eyosha
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1321
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 105 פעמים
קיבל תודות: 102 פעמים

נושא שלא נקרא #36 

LiorShap כתב:אבי ,
לדעתי הצנועה ממש לא.
מכמה סיבות -
1. זוכר את החלל שלך מצוין. הימהה שלך ענק על
הצורך שלך בפאוור נפרד.
2. אל תשכח שהסאב מטפל בתדרים שדורשים
את הכוח. ולסאב שלנו יש די והותר.
3. אם חסר לך משהו במוזיקה אולי פתרון של
מגבר סטריאו עם בייפאס יהיה מצויין..
4. בינינו עכשיו בלי שאף אחד ישמע.. כמה כבר
אפשר לתת בראש בסלון כשאשה והילדים ישנים
בחדר? :(
ממש מיותר לדעתי.
בהצלחה בכל אשר תבחר לעשות.
(Y)
...
· מסכים עם כל מילה.
רק שוב הערה לגבי ה bypass , אצלי במצב הזה היה רעש זמזום,
מעצבן בגלל שאין הארקה למגברי סטריאו איכותיים.
זה נקרה ground loops באנגלית
קראתי על זה המון ולא מצאתי פתרון אצלי.
בסוף נשארתי רק עם מגבר ק"ב וזהו.
Keep it simple, זו הגישה שלי

avihuli (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #37 

הראשון לחודש זה יום עמוס אצלי אז עונה רק עכשיו.
רק הבהרה קטנה: כרגע לא חסר לי כלום והדעות של עם הגברה ובלי חלוקות כאן.
בגדול, התפנה עיצובית מקום במזנון אז אין לי בעיה להוסיף, אם באמת זה ייעשה הבדל מורגש.
זה לא משהו שאני ממש ובאמת צריך, אבל אף פעם לא אמרתי לא לשדרוג... :D

אלי:
עקרונית, אין לי בעיה להרכיב לבד כל עוד יש קיט מסודר ומארז אז אני אסתדר פיקס ואם אפשר גם להכניס VU מיטרים אז בכלל.
אבל נראה לי אני אמנע מזה ספציפית במקרה הזה.
2 כאלה יבואו בול במקום המיועד, עונה על הגדרת ה-SLIM ולפי מה שאתה רושם גם כנראה יענה על הצורך בביצועים.
רק למה אין להם שנאי עסיסי גדול כזה בפנים כמו שתמונות של מגברים אחרים שראיתי ?

ויקטור:
מהחיפושים שלי בנקל (בעיקר מחוסר ידע), לא ראיתי הרבה מגברים עם 3 ערוצים.
אני לא מרגיש שיש לי צורך להגביר גם את הסנטר, הוא מאוד דומיננטי ומורגש אצלי לכן נראה לי 2 יספיקו.
מה גם שמעבר לזה אני אצטרך לגדול בגובה של המגבר מה שלא מתאים לי להיותו SLIM.
חשוב יותר קולנוע.

ערן:
לא יודע מה אני מנסה לשפר והאם בכלל יהיה שיפור. כמו שרשמת "הציוד" שלי הוא יחסית טוב...
מסכים בהחלט ששיפור דרמטי אני אקבל עם החלפה של הרמקולים, אבל כפי שרשמתי בעבר החלפה שלהם תהיה רק למשהו היי אנד מדפי או למשהו שעיצובית אני לא אוכל להתעלם ממנו.
אין לי בעיה לנסות וכנראה לשם אני הולך.

קלוד:
תודה קודם כל על הפירוט.. !!
שנית, ממש מבקש ממך שלא תיקח את הקיצון השני של מי שאתה, שאישתך פתאום לא תצא לנו מהמטבח לא תבין איפה בעלה "נעלם" ?!
לגבי הרמז: לא ישים כרגע בחלל הנוכחי שלי עיצובית (אם צריך תמונה להמחשה - תגיד).
החלפת רסיבר: לא על הפרק כרגע בכלל, לפחות עד שלא ייצאו הדגמים החדשים של ימהה בשנה הבאה שנבין לאיפה נושבת הרוח.
ממקורות יודעי דבר כנראה הולך להיות משהו משהו אם הם החליטו לדלג שנתון.

רועי / אלעד:
לאור מה שאתם רושמים ומעוד סיבות נוספות שלי, החלטתי לרדת מההצעות למה שהוא לא הגברה נטו של 2-5 ערוצים שבא במארז SLIM.

משה ? אופניק:
הסנטר אצלי זה וואו, הוא מפלצת דומיננטית.
במיוחד אחרי הגבהת הרגליות שעשיתי לו עכשיו - אין סיכוי שהוא עף לאף מקום.
איזה רסיבר ורמקולים מדובר במקרה שלך ?
אין לי אפשרות לביאמפ בגלל שהרסיבר שלי תומך ב-9 ערוצי הגברה ואני בתצורה של 7.1.2 ככה שהכל מנוצל.

ליאור:
וואי, קודם כל צריך לתאם מפגש אצלי, ברח לי... :?
שכולם ישנים, זה לא כ"כ מפריע להם - אני גם לא משתולל עם הווליום כי לדעתי לא צריך באיכות שמתקבלת בווליום יחסית סביר.
אל תשכח שמדיי פעם כולנו יושבים לצפות ביחד בסרט ואז אין לאף אחד בעיה שאני עושה תצוגת תכלית.
אתה כנראה צודק שייתכן וזה מיותר, אבל לא תמיד אנחנו לוקחים החלטות רציונאליות לדברים שאנחנו עושים.
לא איכפת לי להוסיף וגם לא איכפת לי לא להוסיף.
נראה לאיפה תנשוב הרוח.
אולי נעשה התייעצות קטנה אפילו עם החבר'ה ב-SVS לדעתם. אם אני זוכר נכון באף הדגמה שהם עשו לא היה מחובר מגבר חיצוני לציוד.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

תלתל
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 562
הצטרף: מרץ 2011
נתן תודות: 260 פעמים
קיבל תודות: 129 פעמים

נושא שלא נקרא #38 

בחדר התצוגה שלהם עם האולטרה לפני כשנתיים-שלוש הכל היה מחובר לפאוור.

איכות השמע והעוצמה בסרטים שראינו היתה מדהימה.

אני חובב ומאמין אדוק ועיוור במגברים בעלי קיבולת ועתודות כוח אבל במקרה שלך ולשימושיך דווקא כן הייתי מפעיל שיקול דעת .

תתייעץ עם היבואנים הנחמדים של SVS אולי אפילו ילוו לך מגבר כדי לנסות ולתהות במו אוזניך בהבדלים אם וקיימים בכלל (8):wink:).

בהצלחה

ליאור

avihuli (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #39 

@תלתל
הכוונה שלי הייתה להדגמות של SVS בחו"ל שלפי חלק מהסרטונים ביוטיוב אין מגברים בנוסף.

אגב, למה אתה ממליץ להפעיל שיקול דעת אם היה מדהים במה ששמעת ?
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #40 

לדעתי, כנראה חוסר התאמה בין הרמקולים לחלל.
מה שתיארת - "הרמקול דורש עוד ועוד" מאפיין בד"כ רמקול מדפי בחלל גדול שלא מצליח "למלא" את החלל.
הרסיבר שלך הוא טוב מאוד, גם בסטריאו.
תנסה לשמוע רצפתיים לפני שתשנה את ההגברה, שבספק רב אם זה יועיל.

עריכה -
לרסיבר שלך אין בכלל בעיה להתמודד איתם.
הם לא יורדים מתחת ל-4 אוהם, עם 2 אלמנטים, הכל טוב.
ראה כאן.
https://www.audioholics.com/bookshelf-s ... asurements
ניר.

eyosha
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1321
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 105 פעמים
קיבל תודות: 102 פעמים

נושא שלא נקרא #41 

Nir547 כתב:לדעתי, כנראה חוסר התאמה בין הרמקולים לחלל.
מה שתיארת - "הרמקול דורש עוד ועוד" מאפיין בד"כ רמקול מדפי בחלל גדול שלא מצליח "למלא" את החלל.
הרסיבר שלך הוא טוב מאוד, גם בסטריאו.
תנסה לשמוע רצפתיים לפני שתשנה את ההגברה, שבספק רב אם זה יועיל.
...
זה נכון מאד אבי.
רמקולים זה החלק הכי חשוב באיכות שמע. נכון שרצפתיים טובים צריכים מגבר חזק יותר כדי להפיק את המקסימום מהם. אבל המגבר שלך חזק מספיק.
צריך לזכור שההגברה במגבר קב היא לוגריטמית לכן אתה צריך להיות קרוב ל 0 כדי לקבל עצמה חזקה. במגבר סטריאו זה לינארי (לפחות שלי). אבל אין ספק שהרמקולים עושים את ההבדל המשמעותי ביותר. svs שלך טובים ככל שיהיו לא נחשבים למדפיים באמת איכותיים כמו הסדרות הגבוההות של חברות אחרות או רצפתיים איכותיים. אבל גם כאן עניין של תקציב.
·

Nir547
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 719
הצטרף: ינואר 2005
שם מלא: nir547
מיקום: השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 77 פעמים

נושא שלא נקרא #42 

@תלתל
·אמרת חדר תצוגה, אמרת הכל.
חדר מרובע, עם תכנון וביצוע אקוסטי מרשים, שלא דומה לסלון ממוצע עם יציאה למרפסת, מטבח ופינת אוכל.
זה לא דומה ולא יהיה דומה, כי בלתי אפשרי לשחזר במדויק את הצליל ששמעת בסלון טיפוסי.
לכן חובה ושוב חובה לשמוע את הרמקולים בסביבת ההאזנה.
אם זה היה נעשה, אני כמעט בטוח שהוא לא היה משדרג.
מה גם שלדעתי, הרמקולים לא משהו בכלל. יש אופציות טובות בהרבה, בעיקר ביד 2.

eyosha
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1321
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 105 פעמים
קיבל תודות: 102 פעמים

נושא שלא נקרא #43 

@Nir547
· לזה בדיוק רמזתי ְ@avihuli
שאמרתי שכדאי להשקיע ברמקולים

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #44 

@avihuli
·נו, הרי אמרתי מקודם שלא תעשה את זה למרות שאתה מכיר את הפטנט יפה מאוד ויודע שהוא עובד.

מיקום וכיוון זה הדבר החשוב ביותר שאפשר לעשות בחלל האזנה. זה יותר חשוב מטיפול אקוסטי ובוודאות מוחלטת הרבה יותר קריטי מכל רכישה של ציוד.

אגב, האינטגרייטד שהחלפתי עדיין נמצא ברשותי והוא דק ומינימליסטי. אתה יכול להשאיל אותו ממני אם בראש שלך לעשות נסיונות.

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #45 

Catskinner כתב:@avihuli
·נו, הרי אמרתי מקודם שלא תעשה את זה למרות שאתה מכיר את הפטנט יפה מאוד ויודע שהוא עובד.

מיקום וכיוון זה הדבר החשוב ביותר שאפשר לעשות בחלל האזנה. זה יותר חשוב מטיפול אקוסטי ובוודאות מוחלטת הרבה יותר קריטי מכל רכישה של ציוד.

אגב, האינטגרייטד שהחלפתי עדיין נמצא ברשותי והוא דק ומינימליסטי. אתה יכול להשאיל אותו ממני אם בראש שלך לעשות נסיונות.
...
(Y)
·העמדת הרמקול בסביבתו האקוסטית בהתאם למרחק וגובה אוזן המאזין, היא קריטית ומשפיעה באופן ישיר על המכלול.
לאחר שהרמקול קבל העמדה נכונה לפי תכנון הרמקול, המלצות היצרן ומלא הפוטנציאל במצב הנתון,
יש להתאים אלקטרוניקה שתביא את הרמקול למיטבו באילוצים הקיימים.
לאחר מכן, "איזון החלל".

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”