@avihuli
· אז לא נראה לי שאתה סובל ממחסור בהספק.
אולי יתקנו אותי אבל זו דעתי.
האם הבמה הקדמית צריכה חיזוק של הגברה חיצונית ? ** עדכון - התחדשתי **
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@avihuli
·
כדאי להוסיף סוג של baseline של המדידה (בכל זאת לא בדיוק spl), תנסה למדוד במרחק דומה מהרמקול, מרחק מהפה שלך בדיבור רגיל.
זה לרוב סוג של פרמטר השוואתי "כמה חזק" אתה שומע.
לחילופין אתה יכול להשתמש בטבלה של תקני רעש מזיק, כדי למדוד עד כמה הטלפון מודד סביר ביחס למה שצפוי:
https://myhealth.alberta.ca/Health/Page ... wid=tf4173
·
כדאי להוסיף סוג של baseline של המדידה (בכל זאת לא בדיוק spl), תנסה למדוד במרחק דומה מהרמקול, מרחק מהפה שלך בדיבור רגיל.
זה לרוב סוג של פרמטר השוואתי "כמה חזק" אתה שומע.
לחילופין אתה יכול להשתמש בטבלה של תקני רעש מזיק, כדי למדוד עד כמה הטלפון מודד סביר ביחס למה שצפוי:
https://myhealth.alberta.ca/Health/Page ... wid=tf4173
- FastandFurious
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4756
- הצטרף: ספטמבר 2015
- מיקום: In sweet spot
- נתן תודות: 901 פעמים
- קיבל תודות: 550 פעמים
אני חייב להוסיף על מה שנכתב פה בכל הקשור לעוצמות בנקודת האזנה
ושהימאהה (או כל רסיבר אחר במשוואה) מספיקים אם עושים חישובים כאלה ואחרים....
כנראה שאתם מפספסים המון בכל הקשור להגברה לסטאפ...
כאשר מחברים הגברה חיצונית נהנים מכמה יתרונות
1 שליטה בדריברים של הרמקולים בצורה יוצאת דופן, ויוצא מזה כמה יתרונות.
א דינמיקה וסדר (ונקיון) גם בווליום גבוהה ייחסית.
ב המגבר מספק דינמיקה לאורך כל הפס קול
ג הצלילים מקבלים משקל, הצליל נשמע עבה יותר וקולנועי יותר הבמה גדולה יותר רחבה יותר
התוצאה של כל המכלול הזה היא שהרמקולים נשמעים הרבה יותר טוב
יותר מדוייקים, יותר מלאים הבאס מנקודת החיתוך של הרמקולים (ובכלל) נשמע הרבה יותר מלא והדוק, פתאום נשמעים צלילים בטקסטורה (הכוונה צלילים ברקע שלפני ההגברה פחות שמעו אותם ופתאום שומעים אותם ברור יותר ויש להם משמעות אחרת) שלפני היו נשמעים פחות דינמיים, פתאום שומעים אותם והם מקבלים נוכחות טובה יותר בעלת משמעות בהתאם לפס הקול.
זאת ההתרשמות שלי מכמה וכמה הגברות שניסתי על הסטאפים שהיו ברשותי.
סטאפ 5.1, רמקולים מדפיים סונוס פאבר venere 2.0 עם הסנטר התואם שלהם, רמקולים סוראונד JBL 8320, סבוופר SVS SB16ULTRA.
סטאפ 4.1, רמקולים גדולים b&W 804 D3, שימשו עבורי פאנטום סנטר
רמקולים סראונד JBL 8320 סבוופר SVS SB16ULTRA,
מרחקי ישיבה 3.5 מטר.
ההשוואות נעשו עם כיול וללא כיול
ההגברות שהיו באמתכתי
שרבורון
פהרהסאונד
ATI
ADA
בכל אופן זה מה שאני חוויתי באופן אישי לאחר תקופה ממושכת עם כל אחת מההגברות הנ"ל בחלל שלי, כולם שודכו לרסיבר אנתאם MRX 720
ששימש כ פרוססור בלבד.
ושהימאהה (או כל רסיבר אחר במשוואה) מספיקים אם עושים חישובים כאלה ואחרים....
כנראה שאתם מפספסים המון בכל הקשור להגברה לסטאפ...
כאשר מחברים הגברה חיצונית נהנים מכמה יתרונות
1 שליטה בדריברים של הרמקולים בצורה יוצאת דופן, ויוצא מזה כמה יתרונות.
א דינמיקה וסדר (ונקיון) גם בווליום גבוהה ייחסית.
ב המגבר מספק דינמיקה לאורך כל הפס קול
ג הצלילים מקבלים משקל, הצליל נשמע עבה יותר וקולנועי יותר הבמה גדולה יותר רחבה יותר
התוצאה של כל המכלול הזה היא שהרמקולים נשמעים הרבה יותר טוב
יותר מדוייקים, יותר מלאים הבאס מנקודת החיתוך של הרמקולים (ובכלל) נשמע הרבה יותר מלא והדוק, פתאום נשמעים צלילים בטקסטורה (הכוונה צלילים ברקע שלפני ההגברה פחות שמעו אותם ופתאום שומעים אותם ברור יותר ויש להם משמעות אחרת) שלפני היו נשמעים פחות דינמיים, פתאום שומעים אותם והם מקבלים נוכחות טובה יותר בעלת משמעות בהתאם לפס הקול.
זאת ההתרשמות שלי מכמה וכמה הגברות שניסתי על הסטאפים שהיו ברשותי.
סטאפ 5.1, רמקולים מדפיים סונוס פאבר venere 2.0 עם הסנטר התואם שלהם, רמקולים סוראונד JBL 8320, סבוופר SVS SB16ULTRA.
סטאפ 4.1, רמקולים גדולים b&W 804 D3, שימשו עבורי פאנטום סנטר
רמקולים סראונד JBL 8320 סבוופר SVS SB16ULTRA,
מרחקי ישיבה 3.5 מטר.
ההשוואות נעשו עם כיול וללא כיול
ההגברות שהיו באמתכתי
שרבורון
פהרהסאונד
ATI
ADA
בכל אופן זה מה שאני חוויתי באופן אישי לאחר תקופה ממושכת עם כל אחת מההגברות הנ"ל בחלל שלי, כולם שודכו לרסיבר אנתאם MRX 720
ששימש כ פרוססור בלבד.
- FastandFurious
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4756
- הצטרף: ספטמבר 2015
- מיקום: In sweet spot
- נתן תודות: 901 פעמים
- קיבל תודות: 550 פעמים
- avihuli (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
@FastandFurious
ויקטור, תודה...
יש משהו אחד שאני לא מצליח להבין מעבר לזה שסאונד שומעים עם האוזניים ולא באמצעות מספרים.
כל מה שרשמת וגם כאלו אחרים שטוענים, על ווליום גבוה - מובן לי ההיגיון.
כאשר מדובר בווליום "סביר" שלא מביא את הרסיבר לנק' הקצה שלו - מדוע מתקיימים ההבדלים הללו בגין חיבור הגברה חיצונית לבין שימוש בהגברה הפנימית של הרסיבר ?
זה הדבר היחידי שלא נסגר לי וגורם לי למעשה עדיין לשבת עוד קצת על הגדר.
רק לצורך הדוגמא שנידונה פה שלאור המרחק שלי והווליום, אז לצורך העניין הרסיבר אצלי מוציא נגיד 16W לערוץ (או כל מספר אחר רלוונטי נמוך יותר).
אז השאלה היא מה זה משנה לרמקול עצמו אם הוא מקבל את אותם 16W מהגברה החיצונית או מההגברה הפנימית של הרסיבר ? זה כמובן בתנאי שאנחנו מסכימים על זה שהמגבר רק מגביר ולא צובע את הסאונד.
הרי זה אותם 16W בדיוק ולכן התוצאה (לפי ההיגיון...) אמורה להיות זהה בשני המקרים.
כפי איך שאני רואה את הדברים אלו האופציות שעומדות בפניי כדי להתקדם:
1. "לסכן" (לא באמת...) כ-1,500-2,000 שקל וללכת על מה שמצאתי שמתאים לי, האימוטיבה A-150 אחרי שמישהו מצליח להסביר לי מדוע מתקיים ההבדל. זאת למרות חלק מהדיעות המכובדות כאן שכנראה לא ארגיש הבדל.
2. אם תחת אותו תקציב לערך אמצא מגבר דו ערוצי, קלאס D - אז כנראה אקנה בלי ההסבר (כן, לא מובן ההיגיון...), אבל אני זורם עם זה שקלאס D זה העתיד - אז שיהיה כבר מוכן להמשך הדרך.
3. אם יש הסבר מניח את הדעת, אז אולי לשחרר עוד תקציב וללכת על קלאס D יקר יותר
4. לעשות סיבוב קל בארץ ולהשאיל לכמה ימים הגברה לבדיקה אצלי בבית (לך תתחיל עכשיו לפרק את המזנון, להזיז, לחווט מחדש, כיול, בדיקה ואחר כך פירוק. קיצור - זה זמן להשקיע בזה)
איף, נהייתי מה זה טרחן... חפרתי לעצמי כבר את הראש...
יאללה, שחרר.
ויקטור, תודה...
יש משהו אחד שאני לא מצליח להבין מעבר לזה שסאונד שומעים עם האוזניים ולא באמצעות מספרים.
כל מה שרשמת וגם כאלו אחרים שטוענים, על ווליום גבוה - מובן לי ההיגיון.
כאשר מדובר בווליום "סביר" שלא מביא את הרסיבר לנק' הקצה שלו - מדוע מתקיימים ההבדלים הללו בגין חיבור הגברה חיצונית לבין שימוש בהגברה הפנימית של הרסיבר ?
זה הדבר היחידי שלא נסגר לי וגורם לי למעשה עדיין לשבת עוד קצת על הגדר.
רק לצורך הדוגמא שנידונה פה שלאור המרחק שלי והווליום, אז לצורך העניין הרסיבר אצלי מוציא נגיד 16W לערוץ (או כל מספר אחר רלוונטי נמוך יותר).
אז השאלה היא מה זה משנה לרמקול עצמו אם הוא מקבל את אותם 16W מהגברה החיצונית או מההגברה הפנימית של הרסיבר ? זה כמובן בתנאי שאנחנו מסכימים על זה שהמגבר רק מגביר ולא צובע את הסאונד.
הרי זה אותם 16W בדיוק ולכן התוצאה (לפי ההיגיון...) אמורה להיות זהה בשני המקרים.
כפי איך שאני רואה את הדברים אלו האופציות שעומדות בפניי כדי להתקדם:
1. "לסכן" (לא באמת...) כ-1,500-2,000 שקל וללכת על מה שמצאתי שמתאים לי, האימוטיבה A-150 אחרי שמישהו מצליח להסביר לי מדוע מתקיים ההבדל. זאת למרות חלק מהדיעות המכובדות כאן שכנראה לא ארגיש הבדל.
2. אם תחת אותו תקציב לערך אמצא מגבר דו ערוצי, קלאס D - אז כנראה אקנה בלי ההסבר (כן, לא מובן ההיגיון...), אבל אני זורם עם זה שקלאס D זה העתיד - אז שיהיה כבר מוכן להמשך הדרך.
3. אם יש הסבר מניח את הדעת, אז אולי לשחרר עוד תקציב וללכת על קלאס D יקר יותר
4. לעשות סיבוב קל בארץ ולהשאיל לכמה ימים הגברה לבדיקה אצלי בבית (לך תתחיל עכשיו לפרק את המזנון, להזיז, לחווט מחדש, כיול, בדיקה ואחר כך פירוק. קיצור - זה זמן להשקיע בזה)
איף, נהייתי מה זה טרחן... חפרתי לעצמי כבר את הראש...
יאללה, שחרר.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
·avihuli כתב:
רק לצורך הדוגמא שנידונה פה שלאור המרחק שלי והווליום, אז לצורך העניין הרסיבר אצלי מוציא נגיד 16W לערוץ (או כל מספר אחר רלוונטי נמוך יותר).
אז השאלה היא מה זה משנה לרמקול עצמו אם הוא מקבל את אותם 16W מהגברה החיצונית או מההגברה הפנימית של הרסיבר ? זה כמובן בתנאי שאנחנו מסכימים על זה שהמגבר רק מגביר ולא צובע את הסאונד.
הרי זה אותם 16W בדיוק ולכן התוצאה (לפי ההיגיון...) אמורה להיות זהה בשני המקרים.
...
רצפת הרעש של כל מגבר יכולה להיות שונה.
רזרבת הכוח לפיקים יכולה להיות שונה. לא בטוח לגבי האנלוגיה הבאה אבל אולי אפשר לראות את זה כמו רכב אחד שמגיע ל 100 קמ"ש בסל"ד נמוך ויש לו הרבה רזרבות של כוח לעומת רכב אחר שמגיע לאותה המהירות אבל עם יותר מאמץ (סל"ד גבוה יותר) ובלי רזרבות כוח נוספות.
ארז
- avihuli (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
@ארז_וחני
הופה !! הנה עלית פה על משהו...
מסתבר שיש "מספרים" נוספים שיכולים להשפיע על התוצאה של הסאונד.
אתן דוגמא להמחיש לעצמי: הרסיבר שלי יודע לספק W מסויים ברצפת רעש גבוהה יותר מול מגבר שיודע לספק את אותו W עם רצפת רעש נמוכה יותר >>> זה אומר כנראה שהסאונד יהיה פחות "מלוכלך" ויותר מדויק / ברור / צלול.
הופה !! הנה עלית פה על משהו...
מסתבר שיש "מספרים" נוספים שיכולים להשפיע על התוצאה של הסאונד.
אתן דוגמא להמחיש לעצמי: הרסיבר שלי יודע לספק W מסויים ברצפת רעש גבוהה יותר מול מגבר שיודע לספק את אותו W עם רצפת רעש נמוכה יותר >>> זה אומר כנראה שהסאונד יהיה פחות "מלוכלך" ויותר מדויק / ברור / צלול.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.
Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress
- Catskinner
- חבר במועדון HT
- הודעות: 16019
- הצטרף: נובמבר 2006
- מיקום: הוד השרון
- נתן תודות: 123 פעמים
- קיבל תודות: 940 פעמים
הסיבה היא שלרסיבר קשה להתנהג כמו Wire with a gain ולכן עשוי להכניס שינויים באופי הצליל גם במצב direct/pure direct היא בגלל בקרת הווליום.
יש מקרים, התלויים בתכנון הרסיבר, שבו בקרת הווליום נשארת דיגיטאלית גם כאשר המקור הוא אנלוגי. לכן מתבצע תהליך של ADC וחזרה ל DAC במסלול האודיו כאשר באמצע יש בדרך כלל גם upsampling ו downsampling with dithering כדי לאפשר מרווח ראש לעיבודים. ה dithering עצמו מכניס שינויים שייתכן ויהיו שמיעים וייתכן שלא. יצא לי גם לקרוא פעם תגובה מאחד המהנדסים של Emotiva שהסביר מדוע לרסיברים מאוד קשה להשתוות לביצועים של מגברי סטיריאו "טהורים" מהסיבה שכמעט בלתי אפשרי לעקוף את ה DSP ברסיברים.
כאשר זה מגיע לשלב הבעיה, זה לא משהו שאפשר לפתור על ידי הגברה חיצונית כי היא נוצרה לפני. תחשוב על זה קצת.
יש מקרים, התלויים בתכנון הרסיבר, שבו בקרת הווליום נשארת דיגיטאלית גם כאשר המקור הוא אנלוגי. לכן מתבצע תהליך של ADC וחזרה ל DAC במסלול האודיו כאשר באמצע יש בדרך כלל גם upsampling ו downsampling with dithering כדי לאפשר מרווח ראש לעיבודים. ה dithering עצמו מכניס שינויים שייתכן ויהיו שמיעים וייתכן שלא. יצא לי גם לקרוא פעם תגובה מאחד המהנדסים של Emotiva שהסביר מדוע לרסיברים מאוד קשה להשתוות לביצועים של מגברי סטיריאו "טהורים" מהסיבה שכמעט בלתי אפשרי לעקוף את ה DSP ברסיברים.
כאשר זה מגיע לשלב הבעיה, זה לא משהו שאפשר לפתור על ידי הגברה חיצונית כי היא נוצרה לפני. תחשוב על זה קצת.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
לדעתי כל ריסיוור באשר הוא
הוא פשרה מסויימת בכל הפראמטרים
הווה אומר
פרוססור
הגברה
מעבדי ווידאו
דאקים
יציאות דיגיטליות וכו'...
כאשר ישנן השראות והפרעות בסיגנלים
לבין הגברה או וידאו אודיו
הכל ביחד למרות שיצרנים מנסים לעשות הפרדה בין הרכיבים ככל האפשר
זו עדיין פשרה ...
מגבר נטו אין בו השראות בסיגנאל אלא הגברה נטו
לדעתי ברוב המקרים dumping factor הרבה יותר גבוה
מכל ריסיוור מצוי
איזו חברה בדיוק מפרסמת נתון על dumping factor? בריסיוור
נאדה
אומר דרשני
הווה אומר שליטה טובה יותר בדרייברים וופרים של הרמקול
הוא פשרה מסויימת בכל הפראמטרים
הווה אומר
פרוססור
הגברה
מעבדי ווידאו
דאקים
יציאות דיגיטליות וכו'...
כאשר ישנן השראות והפרעות בסיגנלים
לבין הגברה או וידאו אודיו
הכל ביחד למרות שיצרנים מנסים לעשות הפרדה בין הרכיבים ככל האפשר
זו עדיין פשרה ...
מגבר נטו אין בו השראות בסיגנאל אלא הגברה נטו
לדעתי ברוב המקרים dumping factor הרבה יותר גבוה
מכל ריסיוור מצוי
איזו חברה בדיוק מפרסמת נתון על dumping factor? בריסיוור
נאדה
אומר דרשני
הווה אומר שליטה טובה יותר בדרייברים וופרים של הרמקול
·avihuli כתב:
אתן דוגמא להמחיש לעצמי: הרסיבר שלי יודע לספק W מסויים ברצפת רעש גבוהה יותר מול מגבר שיודע לספק את אותו W עם רצפת רעש נמוכה יותר >>> זה אומר כנראה שהסאונד יהיה פחות "מלוכלך" ויותר מדויק / ברור / צלול....
זה לא רק עניין של ברור או צלול.
יש צלילים שפשוט לא תשמע או מאוד תתקשה לשמוע אותם כי הם ברקע אבל הם תורמים המון למוזיקליות.
נסה לדמיין קטע מוזיקלי לא שקט במיוחד עם ליווי עדין של נבל או פעמוני רוח....פשוט לא תשמע אותם והתוצאה הכוללת תהיה למעשה שונה ממה שהמלחין התכוון.
- FastandFurious
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4756
- הצטרף: ספטמבר 2015
- מיקום: In sweet spot
- נתן תודות: 901 פעמים
- קיבל תודות: 550 פעמים
·avihuli כתב:@FastandFurious
ויקטור, תודה...
יש משהו אחד שאני לא מצליח להבין מעבר לזה שסאונד שומעים עם האוזניים ולא באמצעות מספרים.
כל מה שרשמת וגם כאלו אחרים שטוענים, על ווליום גבוה - מובן לי ההיגיון.
כאשר מדובר בווליום "סביר" שלא מביא את הרסיבר לנק' הקצה שלו - מדוע מתקיימים ההבדלים הללו בגין חיבור הגברה חיצונית לבין שימוש בהגברה הפנימית של הרסיבר ?
זה הדבר היחידי שלא נסגר לי וגורם לי למעשה עדיין לשבת עוד קצת על הגדר.
רק לצורך הדוגמא שנידונה פה שלאור המרחק שלי והווליום, אז לצורך העניין הרסיבר אצלי מוציא נגיד 16W לערוץ (או כל מספר אחר רלוונטי נמוך יותר).
אז השאלה היא מה זה משנה לרמקול עצמו אם הוא מקבל את אותם 16W מהגברה החיצונית או מההגברה הפנימית של הרסיבר ? זה כמובן בתנאי שאנחנו מסכימים על זה שהמגבר רק מגביר ולא צובע את הסאונד.
הרי זה אותם 16W בדיוק ולכן התוצאה (לפי ההיגיון...) אמורה להיות זהה בשני המקרים.
...
כאשר אני בדקתי הגברות לא התייחסתי לכל המספרים האלה
פשוט לקחת חיברתי והבנתי את ההבדלים....
- mulder
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6745
- הצטרף: מאי 2008
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 306 פעמים
- קיבל תודות: 636 פעמים
ציינת damping factor , ומה זה אומר בפועל ? זה כל כך מורכב, מה זה יעזור ליצרן רסיברים לציין אותו ?ADICT כתב:לדעתי כל ריסיוור באשר הוא
הוא פשרה מסויימת בכל הפראמטרים
הווה אומר
פרוססור
הגברה
מעבדי ווידאו
דאקים
יציאות דיגיטליות וכו'...
כאשר ישנן השראות והפרעות בסיגנלים
לבין הגברה או וידאו אודיו
הכל ביחד למרות שיצרנים מנסים לעשות הפרדה בין הרכיבים ככל האפשר
זו עדיין פשרה ...
מגבר נטו אין בו השראות בסיגנאל אלא הגברה נטו
לדעתי ברוב המקרים dumping factor הרבה יותר גבוה
מכל ריסיוור מצוי
איזו חברה בדיוק מפרסמת נתון על dumping factor? בריסיוור
נאדה
אומר דרשני
הווה אומר שליטה טובה יותר בדרייברים וופרים של הרמקול...
זו תורה שלמה שבשביל להתחיל להבין אותה אני אצטרך לקחת אולי חודש ימים כדי לשבת כל יום בקורס פיזיקה משולב עם אלקטרוניקה והנדסה. בפועל אין לזה קשר לערך גבוה או נמוך, זה רק חלק אחד בתוך מכלול גדול מאוד של גורמים ותנאים שמשפיעים אחד על השני.
הטכנולוגיה משתפרת כל הזמן, כדי שלא נאלץ לקנות 10 קופסאות אלקטרוניקה שונות כדי להגיע לתוצאה טובה, אז ההפרדות שהיו אולי נכונות פעם פחות נחוצות היום. וגם רמקולים כל הזמן משתפרים ונותנים רק תמורה יותר ויותר טובה.