@dr0r
האם ניתן להתקין AIO עם AA על הגרסה הקיימת שלי ואז לעדכן את הגרסה?
הבנתי משאירים את הפריצה, אחרת הגרסה החדשה תחסום אותה. האם להסיר את AA קודם, או שניתן לעדכן על הקיים.
עדכון מערכת ה- Infotainment במאזדה
- dr0r
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1685
- הצטרף: נובמבר 2018
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 46 פעמים
- קיבל תודות: 256 פעמים
@doronkdoron
כן, בהחלט. ההתקנה של AIO שורדת את רוב העדכונים, ובכל מקרה הפריצה שורדת כל עדכון מלבד 70.00.335 (שבאופן ספציפי מוחק את הפריצה עצמה - מהלך די מלוכלך מצד מאזדה). מה שכן, לא יזיק להתקין את AIO שוב לאחר העדכון, למקרה שקבצים בכל זאת נדרסו ע״י ההתקנה. בניגוד לעדכון ה-firmware, ההתקנה של AIO קלילה ומהירה, אז זה שווה את זה.
כן, בהחלט. ההתקנה של AIO שורדת את רוב העדכונים, ובכל מקרה הפריצה שורדת כל עדכון מלבד 70.00.335 (שבאופן ספציפי מוחק את הפריצה עצמה - מהלך די מלוכלך מצד מאזדה). מה שכן, לא יזיק להתקין את AIO שוב לאחר העדכון, למקרה שקבצים בכל זאת נדרסו ע״י ההתקנה. בניגוד לעדכון ה-firmware, ההתקנה של AIO קלילה ומהירה, אז זה שווה את זה.
- doronkdoron
-
- חבר פעיל
- הודעות: 64
- הצטרף: דצמבר 2011
- נתן תודות: 14 פעמים
- קיבל תודות: 1 פעם
קיבלתי הצעה לא רעה מהמוסך, לגבי התקנה רשמית עם הצמה והחלפת ה USB ב 1100 ש''ח.
כמובן שזה גם סכום די גדול למשהו שלא בהכרח ייתן ערך מוסף אם אפשר לעשות לבד.
אני אנסה כנראה בסוף השבוע להתקין AIO על 56.00.513 ונראה איך ארגיש איתו.
האם ניתן להתקין את הפריצה עם ה recovery בהתקנה אחת עם שאר ה tweaks?
האם יש tweaks שכדאי להימנע מהם/ גורמים לבעיות?
כמובן שזה גם סכום די גדול למשהו שלא בהכרח ייתן ערך מוסף אם אפשר לעשות לבד.
אני אנסה כנראה בסוף השבוע להתקין AIO על 56.00.513 ונראה איך ארגיש איתו.
האם ניתן להתקין את הפריצה עם ה recovery בהתקנה אחת עם שאר ה tweaks?
האם יש tweaks שכדאי להימנע מהם/ גורמים לבעיות?
- doronkdoron
-
- חבר פעיל
- הודעות: 64
- הצטרף: דצמבר 2011
- נתן תודות: 14 פעמים
- קיבל תודות: 1 פעם
*עריכה: מתנצל על ההכפלה, בטעות ולא מצליח למחוק...
@dr0r
אז אזרתי מעט אומץ והתקנתי את AIO על גרסה 56.00.513.
ביצעתי את זה בשלושה שלבים: autorun and recovery, AA, AA update.
באופן כללית נראה שעובד תקין. עדיין לא בדקתי את waze בתנועה.
האם יש אופציה לכתוב במקלדת עברית? כרגע רק השתמשתי בחיפוש קולי שעובד בסדר.
שלב הבא - הבנתי (ממך וגם מקריאת release notes של גרסאות) שמומלץ לעדכן ל 59 האחרונה כי יש שיפורי ביצועים מורגשים (כרגע עובד סביר, אבל לא מאוד responsive).
במקביל - שוקל מה הערך המוסף שהפיתרון הרשמי של מאזדה ייתן לי - מהירות ההטענה טובה יותר,
אבל האם בגרסאות 70 החדשות יש שיפור ביצועים נוסף מגרסה 59?
כמובן שיש גם את הביטחון בזה שהמוסך מבצע את הפעולה, לדוגמא - כרגע אין לי בוסטר על מנת לגבות את המצבר במקרה שיסתיים תוך כדי ההטענה.
@dr0r
אז אזרתי מעט אומץ והתקנתי את AIO על גרסה 56.00.513.
ביצעתי את זה בשלושה שלבים: autorun and recovery, AA, AA update.
באופן כללית נראה שעובד תקין. עדיין לא בדקתי את waze בתנועה.
האם יש אופציה לכתוב במקלדת עברית? כרגע רק השתמשתי בחיפוש קולי שעובד בסדר.
שלב הבא - הבנתי (ממך וגם מקריאת release notes של גרסאות) שמומלץ לעדכן ל 59 האחרונה כי יש שיפורי ביצועים מורגשים (כרגע עובד סביר, אבל לא מאוד responsive).
במקביל - שוקל מה הערך המוסף שהפיתרון הרשמי של מאזדה ייתן לי - מהירות ההטענה טובה יותר,
אבל האם בגרסאות 70 החדשות יש שיפור ביצועים נוסף מגרסה 59?
כמובן שיש גם את הביטחון בזה שהמוסך מבצע את הפעולה, לדוגמא - כרגע אין לי בוסטר על מנת לגבות את המצבר במקרה שיסתיים תוך כדי ההטענה.
- dr0r
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1685
- הצטרף: נובמבר 2018
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 46 פעמים
- קיבל תודות: 256 פעמים
@doronkdoron
אפשר להתקין כמה tweaks שתרצה בהתקנה אחת. לא הייתי מתקין יותר מדי, כי זה מעמיס על המערכת. ה-tweak הכי חשוב מבחינתי הוא מסך מגע בזמן נסיעה.
לשידרוג גירסה רצוי מצבר חיצוני, אבל לא הכרחי, אם המצבר חדש או שהוא תומך i-Stop.
אין ממש דברים חדשים ב-70. התוספת המרכזית היא AA/CP.
שים לב שבגירסה הרשמית מסך המגע אינו פועל ב-AA, אפילו אם הרכב בעצירה, ולא עוזרים tweaks, זה חלק מההתקנה של מאזדה. כמו כן, יש תמיכה ב-HUD רק ב-AIO ולא בגירסה הרשמית.
בעניין מקלדת עברית - כפי שכתבתי באחת ההודעות הקודמות (זה שירשור מאוד ארוך), הוספתי את התמיכה לפני יותר מחצי שנה. תתקין את gboard, תקבע אותה כמקלדת הראשית, ותקבע את עברית כשפה הראשית, זה אמור להוסיף לך את התמיכה. אם זה לא מספיק, תעביר את השפה הראשית של הטלפון לעברית. אחרי שזה נוסף, אפשר לשנות חזרה.
אפשר להתקין כמה tweaks שתרצה בהתקנה אחת. לא הייתי מתקין יותר מדי, כי זה מעמיס על המערכת. ה-tweak הכי חשוב מבחינתי הוא מסך מגע בזמן נסיעה.
לשידרוג גירסה רצוי מצבר חיצוני, אבל לא הכרחי, אם המצבר חדש או שהוא תומך i-Stop.
אין ממש דברים חדשים ב-70. התוספת המרכזית היא AA/CP.
שים לב שבגירסה הרשמית מסך המגע אינו פועל ב-AA, אפילו אם הרכב בעצירה, ולא עוזרים tweaks, זה חלק מההתקנה של מאזדה. כמו כן, יש תמיכה ב-HUD רק ב-AIO ולא בגירסה הרשמית.
בעניין מקלדת עברית - כפי שכתבתי באחת ההודעות הקודמות (זה שירשור מאוד ארוך), הוספתי את התמיכה לפני יותר מחצי שנה. תתקין את gboard, תקבע אותה כמקלדת הראשית, ותקבע את עברית כשפה הראשית, זה אמור להוסיף לך את התמיכה. אם זה לא מספיק, תעביר את השפה הראשית של הטלפון לעברית. אחרי שזה נוסף, אפשר לשנות חזרה.
- doronkdoron
-
- חבר פעיל
- הודעות: 64
- הצטרף: דצמבר 2011
- נתן תודות: 14 פעמים
- קיבל תודות: 1 פעם
@dr0r
תודה על המענה.
אם הבנתי אותך נכון, נראה כי מלבד החיסכון בעלות, לדעתך AIO יותר מוצלח מהפיתרון של מאזדה.
למעשה - אין יתרון בגרסה 70 העדכנית, הסתכלתי גם על release notes של כל הגרסאות וזה באמת נראה כך.
יש לי כמה שאלות ביחס למה שכתבת:
1. HUD הכוונה למסך מרחף כזה? מעניין שזה דורש גרסה מיוחדת...
2. יש לי מצבר i stop וככל שידוע לי, גם בשאר המאזדות עם sky active וה MZD connect. אז הצורך בבוסטר מיותר? אם אני בכל זאת רוצה בוסטר, יש לך מושג באיזה סוג לבחור בהתאם לרכב ולמצבר שלי? אף פעם לא התנסיתי בזה.
3. אני מבין שהגרסה המומלצת לעדכון היא 59.00.545, למרות שראיתי ב release notes שיש גם 59.00.546, תוכל לתת לי לינק בבקשה?
הלינק הקודם שראיתי בשרשור לוקח אותי לארכיב שנראה ריק.
שוב תודה על העזרה. לא היינו עושים את כל זה בלעדיכם.
תודה על המענה.
אם הבנתי אותך נכון, נראה כי מלבד החיסכון בעלות, לדעתך AIO יותר מוצלח מהפיתרון של מאזדה.
למעשה - אין יתרון בגרסה 70 העדכנית, הסתכלתי גם על release notes של כל הגרסאות וזה באמת נראה כך.
יש לי כמה שאלות ביחס למה שכתבת:
1. HUD הכוונה למסך מרחף כזה? מעניין שזה דורש גרסה מיוחדת...
2. יש לי מצבר i stop וככל שידוע לי, גם בשאר המאזדות עם sky active וה MZD connect. אז הצורך בבוסטר מיותר? אם אני בכל זאת רוצה בוסטר, יש לך מושג באיזה סוג לבחור בהתאם לרכב ולמצבר שלי? אף פעם לא התנסיתי בזה.
3. אני מבין שהגרסה המומלצת לעדכון היא 59.00.545, למרות שראיתי ב release notes שיש גם 59.00.546, תוכל לתת לי לינק בבקשה?
הלינק הקודם שראיתי בשרשור לוקח אותי לארכיב שנראה ריק.
שוב תודה על העזרה. לא היינו עושים את כל זה בלעדיכם.
- dr0r
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1685
- הצטרף: נובמבר 2018
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 46 פעמים
- קיבל תודות: 256 פעמים
@doronkdoron
היתרון של הגירסה הרשמית הוא שהיא הרבה יותר יציבה, וכן מהירות ההטענה.
עם AIO מדי פעם יש תקלות חיבור, וכן חיבור ה-USB הרבה יותר רגיש לתזוזה.
1. HUD זה המסך הקטן מעל ההגה. לתמיכה בו נדרשת תמיכה ספציפית במערכת של הרכב. מאזדה מימשה את התמיכה עבור הניווט של iGo, אבל לא הוסיפו ל-AA/CP. לעומת זאת, ב-AIO טרחו לבצע reverse engineering של הפרוטוקול ולהוסיף את התמיכה.
2. לא בכל sky active יש. במאזדה 2 למשל אין. המצבר של iStop הרבה יותר חזק, ולכן אין צורך בבוסטר. בכל מקרה, כל בוסטר שיכול להתניע לך את הרכב יתאים.
3. הם עשו בלגאן באתר ההורדות, הלינק הנכון לגרסאות הקודמות הוא זה.
היתרון של הגירסה הרשמית הוא שהיא הרבה יותר יציבה, וכן מהירות ההטענה.
עם AIO מדי פעם יש תקלות חיבור, וכן חיבור ה-USB הרבה יותר רגיש לתזוזה.
1. HUD זה המסך הקטן מעל ההגה. לתמיכה בו נדרשת תמיכה ספציפית במערכת של הרכב. מאזדה מימשה את התמיכה עבור הניווט של iGo, אבל לא הוסיפו ל-AA/CP. לעומת זאת, ב-AIO טרחו לבצע reverse engineering של הפרוטוקול ולהוסיף את התמיכה.
2. לא בכל sky active יש. במאזדה 2 למשל אין. המצבר של iStop הרבה יותר חזק, ולכן אין צורך בבוסטר. בכל מקרה, כל בוסטר שיכול להתניע לך את הרכב יתאים.
3. הם עשו בלגאן באתר ההורדות, הלינק הנכון לגרסאות הקודמות הוא זה.
- dr0r
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1685
- הצטרף: נובמבר 2018
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 46 פעמים
- קיבל תודות: 256 פעמים
@barda25
בגירסה החדשה יש בעיקר תיקוני באגים, הגנות נוספות ותמיכה בפריצה בגירסאות 70.00.335 ומעלה (נדרש חיבור סריאלי).
היא כוללת עדכון לספידומטר, ואת גירסה 1.12 של AA (גירסה 1.13 כבר ניתנת להורדה כהתקנה מוכנה ב-aa.mazdatweaks.win), שבה:
בגירסה החדשה יש בעיקר תיקוני באגים, הגנות נוספות ותמיכה בפריצה בגירסאות 70.00.335 ומעלה (נדרש חיבור סריאלי).
היא כוללת עדכון לספידומטר, ואת גירסה 1.12 של AA (גירסה 1.13 כבר ניתנת להורדה כהתקנה מוכנה ב-aa.mazdatweaks.win), שבה:
- לחיצה ארוכה על Back יוצאת מ-AA.
- לחיצה ארוכה על Fav משחררת את הפוקוס לאודיו (לתקלה הנפוצה שהוא לא משתחרר לבד).
- לחיצה ארוכה על Home תופסת את הפוקוס לוידאו (אם הוא נעלם - לא קרה לי).
- שיפורים ל-HUD ול-WiFi.
רכיב CP2102
אהלן חבר׳ה,
אני על גרסא 59.00.502 ומקריאה הבנתי שהדרך היחידה (שלא עולה הון) היא להתחבר לmcu מאחור עם רכיב usb לתקשורת טורית ולפתוח אותו לקריאה מusb.
יש שתי שאלות שאשמח אם מישהו יוכל לענות עליהן
1. האם אפשר למצוא את הרכיב לרכישה מהארץ (המליצו במאזדה טוויקס על רכיב מבוסס בקר CP2102) כדי שאוכל לעבוד על זה עכשיו בימי הקורונה?
2. האם יש ייתרון כלשהו לשדרוג לגרסא 70 ושימוש בצמה שעלותה כ1000 שח? להבנתי אנשים שקנו והרכיבו אותה לא יכולים להשתמש במסך המגע ב AA ולא ברור לי כלל מה הייתרון שיש בדרך זו שעלותה כה גבוהה?
תודה רבה,
ג׳וני
אני על גרסא 59.00.502 ומקריאה הבנתי שהדרך היחידה (שלא עולה הון) היא להתחבר לmcu מאחור עם רכיב usb לתקשורת טורית ולפתוח אותו לקריאה מusb.
יש שתי שאלות שאשמח אם מישהו יוכל לענות עליהן
1. האם אפשר למצוא את הרכיב לרכישה מהארץ (המליצו במאזדה טוויקס על רכיב מבוסס בקר CP2102) כדי שאוכל לעבוד על זה עכשיו בימי הקורונה?
2. האם יש ייתרון כלשהו לשדרוג לגרסא 70 ושימוש בצמה שעלותה כ1000 שח? להבנתי אנשים שקנו והרכיבו אותה לא יכולים להשתמש במסך המגע ב AA ולא ברור לי כלל מה הייתרון שיש בדרך זו שעלותה כה גבוהה?
תודה רבה,
ג׳וני
- dr0r
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1685
- הצטרף: נובמבר 2018
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 46 פעמים
- קיבל תודות: 256 פעמים
Re: רכיב CP2102
@Joni_K
1. אני לא מכיר מקום שמוכר את זה בארץ, אתה יכול להזמין מ-AliExpress עם AliExpress Standard Shipping (בדר״כ עולה עוד כמה דולרים), ואז כנראה שזה יגיע אחרי כחודש.
2. היתרון המרכזי של המערכת המקורית הוא יציבות, היא עובדת כמו שעון. לעומת זאת, עם AIO מדי פעם AA לא עולה או נתקע, וצריך לאתחל את ה-CMU. חוץ מזה, היא תומכת גם ב-CarPlay (והטענה מהירה, אבל כשלעצמה ההטענה לא מצדיקה את המחיר). אם בכל זאת תרצה, יש לי את הערכה לשידרוג, שקניתי בארה״ב ובסוף לא התקנתי, אני מוכר ב-700 ₪.
1. אני לא מכיר מקום שמוכר את זה בארץ, אתה יכול להזמין מ-AliExpress עם AliExpress Standard Shipping (בדר״כ עולה עוד כמה דולרים), ואז כנראה שזה יגיע אחרי כחודש.
2. היתרון המרכזי של המערכת המקורית הוא יציבות, היא עובדת כמו שעון. לעומת זאת, עם AIO מדי פעם AA לא עולה או נתקע, וצריך לאתחל את ה-CMU. חוץ מזה, היא תומכת גם ב-CarPlay (והטענה מהירה, אבל כשלעצמה ההטענה לא מצדיקה את המחיר). אם בכל זאת תרצה, יש לי את הערכה לשידרוג, שקניתי בארה״ב ובסוף לא התקנתי, אני מוכר ב-700 ₪.
- doronkdoron
-
- חבר פעיל
- הודעות: 64
- הצטרף: דצמבר 2011
- נתן תודות: 14 פעמים
- קיבל תודות: 1 פעם
@dr0r
היי,
אני עובד כבר כמה שבועות (עד כמה שיוצא להזיז את הרכב) עם AIO ו AA עדכני . אני עדיין עם גרסת f/w 56.00.513.
נתקלתי כבר בבאגים \ תופעות הבאות ורציתי לדעת האם הם אמורים להיפתר עם עדכון ה f/w ל 59 או שהם נובעים מ AIO:
1. מדי פעם המערכת נתקעת ויש לאתחל אותה (מקריאה כאן הבנתי שזה קשור ל AIO ולא f/w).
2. לפעמים לא מצליח לצאת מ AA חזרה לתפריט מאזדה וצריך לנתק את ה usb.
3. כשאני משתמש ב AA ומקבל שיחת טלפון, אני לא רואה מי מתקשר ולא יכול לענות.
4. המוזיקה מהרדיו מתנתקת ולא נחלשת בזמן הוראות ניווט ואז חוזרת, זה מעצבן באוזן (אמור להיות ככה? איך זה בפיתרון של מאזדה?)
5. קרה לי כמה פעמים שלא היה קשר בין המפה והמיקום שלי להוראות הניווט, אבל מרבית הזמן עובד בסדר.
תודה!
היי,
אני עובד כבר כמה שבועות (עד כמה שיוצא להזיז את הרכב) עם AIO ו AA עדכני . אני עדיין עם גרסת f/w 56.00.513.
נתקלתי כבר בבאגים \ תופעות הבאות ורציתי לדעת האם הם אמורים להיפתר עם עדכון ה f/w ל 59 או שהם נובעים מ AIO:
1. מדי פעם המערכת נתקעת ויש לאתחל אותה (מקריאה כאן הבנתי שזה קשור ל AIO ולא f/w).
2. לפעמים לא מצליח לצאת מ AA חזרה לתפריט מאזדה וצריך לנתק את ה usb.
3. כשאני משתמש ב AA ומקבל שיחת טלפון, אני לא רואה מי מתקשר ולא יכול לענות.
4. המוזיקה מהרדיו מתנתקת ולא נחלשת בזמן הוראות ניווט ואז חוזרת, זה מעצבן באוזן (אמור להיות ככה? איך זה בפיתרון של מאזדה?)
5. קרה לי כמה פעמים שלא היה קשר בין המפה והמיקום שלי להוראות הניווט, אבל מרבית הזמן עובד בסדר.
תודה!
- dr0r
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1685
- הצטרף: נובמבר 2018
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 46 פעמים
- קיבל תודות: 256 פעמים
@doronkdoron
1-2. כן, זה בעיות של AIO. אני לא זוכר מתי קרה לי #2 לאחרונה, אז יכול להיות ששידרוג הגירסה יעזור.
3. אתה מחובר ב-bluetooth עם אותו טלפון? זה תמיד עובד לי עם AIO.
4. כן, זו מגבלת מימוש של AIO. בפתרון הרשמי המוזיקה מוחלשת, כי הם משתמשים בערוץ של הניווט לשמע.
5. נשמע לי מאוד מוזר. ב-Map או ב-Waze?
1-2. כן, זה בעיות של AIO. אני לא זוכר מתי קרה לי #2 לאחרונה, אז יכול להיות ששידרוג הגירסה יעזור.
3. אתה מחובר ב-bluetooth עם אותו טלפון? זה תמיד עובד לי עם AIO.
4. כן, זו מגבלת מימוש של AIO. בפתרון הרשמי המוזיקה מוחלשת, כי הם משתמשים בערוץ של הניווט לשמע.
5. נשמע לי מאוד מוזר. ב-Map או ב-Waze?