חשקה נפשי בהליכון ריצה והתחלתי לקרוא על התחום.
הנחתי שזה מוצר שמתומחר יקר בישראל מכיוון שזה לא משהו שאפשר להזמין באינטרנט אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה חזירי הוא התמחור הישראלי.
בדקתי 2 הליכונים כדי לוודא שאני לא סתם מאשים את כל יבואני הספורט בחזירות:
1) הליכון Kettler S2 תוצרת גרמניה:
מחיר בארץ - 5500 שקלים. באתר היבואן אנרג'ים יש כרגע sale עליו ב-5350 שקל..
מחיר באתר הזה (תוצאה ראשונה בגוגל) באנגליה (מניח שבגרמניה זה אף יותר זול) - 2600 שקל. רשום שם שהמחיר ללא מבצע שלו הוא 3900 שקל.
2) הליכון Horizon T-101:
מחיר בארץ - 5890 שקלים.
מחיר בארה"ב עפי" האתר הזה - קצת מעל 2000 שקל. מחיר מלא (MSRP) הוא 3450 שקל. הוא נחשב בארה"ב budget friendly..
בארץ מוכרים בעיקר הליכונים מסוג York ו-VO2 שאני לא מצאתי באתרים בחו"ל אבל כשמשווים דגמים שנמכרים באנגליה למקבילים שלהם בישראל מבחינת מפרט רואים הבדלים גדולים במחיר. צריך לזכור, אנגליה היא לא מדינה שנחשבת זולה, כלומר אם המחיר שם גבוה משמעותית מישראל מצבנו בכי רע.
שלא יובן לא נכון, עיני לא צרה עם יבואני הספורט שמעוניינים להרוויח, הם לוקחים סיכון ונאלצים להתמודד עם דרישות רגולטריות הזויות אבל יש עניין של הוגנות בסיסית.
המחירים האלה מוכיחים שהם חצו את הקו.
הרגולטור חייב לזהות איזורים של תמחור יתר מהסוג הזה ולטפל בהם. זו פשוט חזירות.
תמחור הליכוני ריצה בישראל
- istarmini
- חבר במועדון ה-15K
- הודעות: 16943
- הצטרף: יולי 2008
- נתן תודות: 1001 פעמים
- קיבל תודות: 2180 פעמים
- Borderline1
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3477
- הצטרף: דצמבר 2004
- נתן תודות: 157 פעמים
- קיבל תודות: 451 פעמים
- Elad1409 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 296
- הצטרף: נובמבר 2009
- נתן תודות: 47 פעמים
- קיבל תודות: 24 פעמים
לא ככה בודקים אם יש תמחור יתר
@Borderline1
אל תשווה עלויות משלוח\מימוש אחריות של יבואן שמייבא עשרות (אם לא מאות) פריטים אל צרכן שמייבא מוצר בודד. זה לא המדד לאם המחיר הוא חזירי.
עפ"י ההגיון שלך, המחיר הוא סביר כל עוד הוא לא חורג מהעלות של משלוח של פריט בודד + מיסים. זה ממש לא ככה. ע"ע, מקררים, טלויזיות, מכונות כביסה, תנורים ועוד ועוד (אצל כל אלה, מחיר המשלוח הוא אסטרונומי אך המחיר בארץ סביר, כלומר 20% יותר מבחו"ל בממוצע)
במקרה של ההליכונים, די ברור שתמחור היתר נובע מיבואנים בלעדיים שמונעים בצורה אקטיבית או כתוצאה מחסמי כניסה גבוהים כל יבוא מקביל. בצורה כשרה אך מסריחה כמובן. התוצאה היא הבדל של מאות אחוזים בין מדינה יקרה מאוד (אנגליה) אלינו.
אל תשווה עלויות משלוח\מימוש אחריות של יבואן שמייבא עשרות (אם לא מאות) פריטים אל צרכן שמייבא מוצר בודד. זה לא המדד לאם המחיר הוא חזירי.
עפ"י ההגיון שלך, המחיר הוא סביר כל עוד הוא לא חורג מהעלות של משלוח של פריט בודד + מיסים. זה ממש לא ככה. ע"ע, מקררים, טלויזיות, מכונות כביסה, תנורים ועוד ועוד (אצל כל אלה, מחיר המשלוח הוא אסטרונומי אך המחיר בארץ סביר, כלומר 20% יותר מבחו"ל בממוצע)
במקרה של ההליכונים, די ברור שתמחור היתר נובע מיבואנים בלעדיים שמונעים בצורה אקטיבית או כתוצאה מחסמי כניסה גבוהים כל יבוא מקביל. בצורה כשרה אך מסריחה כמובן. התוצאה היא הבדל של מאות אחוזים בין מדינה יקרה מאוד (אנגליה) אלינו.
- Borderline1
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3477
- הצטרף: דצמבר 2004
- נתן תודות: 157 פעמים
- קיבל תודות: 451 פעמים
בקיצור, כן, אז הוא יהיה חזירי
אם אני כפרטי יכול ליבא מוצר במחיר זול משמעותית ממחירו בארץ ובהתחשב בכך שעלות אותו מוצר ליבואן אינה העלות שאני משלם, עלויות ההובלה והמיסים שלו אינן אלו שאני משלם ועדיין זול לי יותר ליבא אותו בעצמי, זה תמחור חזירי
כל שאר המקרים זה הפרש מחיר שיכול לנבוע מאלף ואחת סיבות (ביניהן גם היות המוצר בעל נפח רב ומשקל כבד והעדר אפשרות לפרטי להוזיל עלויות שילוחו לארץ המנוצלות על ידי יבואנים) אבל חזירי זה עוד לא.
ראה למשל מכונות קפה כבדות ובעלות נפח שעדיין לגבי חלק מהן השתלם ליבא אישית.
ראה מחירי רמקולים כנ״ל לפעמים
כל שאר המקרים לדעתי לפחות זה הפרש מחיר זה רווח ליבואן אבל חזירי, עוד לא,
אם אני כפרטי יכול ליבא מוצר במחיר זול משמעותית ממחירו בארץ ובהתחשב בכך שעלות אותו מוצר ליבואן אינה העלות שאני משלם, עלויות ההובלה והמיסים שלו אינן אלו שאני משלם ועדיין זול לי יותר ליבא אותו בעצמי, זה תמחור חזירי
כל שאר המקרים זה הפרש מחיר שיכול לנבוע מאלף ואחת סיבות (ביניהן גם היות המוצר בעל נפח רב ומשקל כבד והעדר אפשרות לפרטי להוזיל עלויות שילוחו לארץ המנוצלות על ידי יבואנים) אבל חזירי זה עוד לא.
ראה למשל מכונות קפה כבדות ובעלות נפח שעדיין לגבי חלק מהן השתלם ליבא אישית.
ראה מחירי רמקולים כנ״ל לפעמים
כל שאר המקרים לדעתי לפחות זה הפרש מחיר זה רווח ליבואן אבל חזירי, עוד לא,
- Elad1409 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 296
- הצטרף: נובמבר 2009
- נתן תודות: 47 פעמים
- קיבל תודות: 24 פעמים
@Borderline1
זה וויכוח סמנטי (מה ההגדרה של המילה חזירי?)
בכל אופן, לשיטתך, התמחור בישראל של כל (או לפחות הרוב המוחלט של) המוצרים הוא הוגן, נכון? מכיוון שעפ"י המבחן שהגדרת, כמעט כל המוצרים מתומחרים מתחת לעלות השילוח הבודדת + מיסים. כלומר, כל הסיפור של "יוקר המחיה" בארץ זו המצאה מכיוון שזה רווח לגיטימי ליבואנים.
לדעתי, אם שתי מדינות (עם מדיניות מיסוי די דומה) מייבאות מוצר X (הליכון) והמחיר במדינה א' (ישראל) הוא כפול ממדינה ב' (אנגליה) אז יש פה תמחור עודף.
נכון, זה יכול לנבוע מהרבה סיבות (שוק קטן עם מעט מתחרים, חסמי כניסה גבוהים, רגולציה בעייתית, אוכלוסיה שלא רגישה למחיר וכו) אבל זה לא הופך את זה להוגן.
@dmitrys
מיסוי הליכונים הוא סטנדרטי. מע"מ בלבד.
זה וויכוח סמנטי (מה ההגדרה של המילה חזירי?)
בכל אופן, לשיטתך, התמחור בישראל של כל (או לפחות הרוב המוחלט של) המוצרים הוא הוגן, נכון? מכיוון שעפ"י המבחן שהגדרת, כמעט כל המוצרים מתומחרים מתחת לעלות השילוח הבודדת + מיסים. כלומר, כל הסיפור של "יוקר המחיה" בארץ זו המצאה מכיוון שזה רווח לגיטימי ליבואנים.
לדעתי, אם שתי מדינות (עם מדיניות מיסוי די דומה) מייבאות מוצר X (הליכון) והמחיר במדינה א' (ישראל) הוא כפול ממדינה ב' (אנגליה) אז יש פה תמחור עודף.
נכון, זה יכול לנבוע מהרבה סיבות (שוק קטן עם מעט מתחרים, חסמי כניסה גבוהים, רגולציה בעייתית, אוכלוסיה שלא רגישה למחיר וכו) אבל זה לא הופך את זה להוגן.
@dmitrys
מיסוי הליכונים הוא סטנדרטי. מע"מ בלבד.