סערת אודיו נכנסה למרתף ביתי - התחדשתי

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
DANRANDD
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 27
הצטרף: יולי 2020
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 29 פעמים

נושא שלא נקרא #121 

@Catskinner
·
האמת שגם אני נתקלתי בהמון שאוהבים סאב שולט ואגרסיבי.

זה לא צריך להיות כך ,כי ברוב המקרים - זה למעשה באס מרוח,איטי שמשאיר שובל של הדהוד אחריו.


ברגע שאלו ישמעו מערכת "נכונה"- כמו שהתכוון המשורר- הם יגלו מעמקים שלא הורגלו אליהם,מכות חזה -שלא שמעו,מהירות -וברגעים אחרים לא יהיה באס (כי לא צריך אותו לא התכוונו שהוא יהיה שם).

תן להם שבוע ככה -והם לא יחזרו אחורה.הבאס יהיה הרבה יותר חזק ועם אימפקט אבל כשצריך אותו.(וצריך אותו המון)



זה מזכיר לי את תחילת עידן הסראונד שכולם(ואני בניהם)- הגבירו את הסראונד ,בצורה ,חסרת פרופורציות,כי שיהיה שם(שילמנו עליו לא? :-)

מהצד השני ,ברוב המערכות ,(בגלל שאאחנו מדברים על חללים סגורים וקטנים) ,הבאס כל כך לא מתוזמן ומדויק -שבאמת עדיף שהיה פחות מורגש.

שוב,בכיול נכון,"הטעם" האנושי דיי זהה.(ברוב במוחלט של המקרים)

Alon_Solo
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4147
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: קרית אונו
נתן תודות: 71 פעמים
קיבל תודות: 443 פעמים

נושא שלא נקרא #122 

@Catskinner
·קלוד,
אני את הסיפור שלך מכיר.
אין לי ספק שאינטראקציה בין החלל לציוד ע״י הזזה ושינוי אקוסטי היא השיפור הדרמטי ביותר שאפשר לקבל. להבנתי אתה עשית את זה לפי שמיעה והמהדרין יעשו את זה לפי מדידות וזאת גם (להבנתי) מטרת המדידה המקדימה ללא RC.
לכן בכוונה מיקדתי את השאלה למקרה שבו אין גמישות כזאת. האם גם אז יש עוד יתרונות למדידה מקדימה שאני פחות ער אליהם שמערכת הRC לא יכולה למדוד בעצמה (כי הזזה ברור לי שזה הRC לא יעשה אבל לקבוע cross, דווקא אין סיבה שלא)

DANRANDD
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 27
הצטרף: יולי 2020
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 29 פעמים

נושא שלא נקרא #123 

@Alon_Solo
·
אלון,עוד דבר חשוב ששכחתי להוסיף.

שים לב שבדירק מהדורות החדשים יש "וילונות" בצדדים-בקביעת גרף המטרה שלך.

דירק תמיד ,תתטל במימד הזמן -מתוך הבנה שתמיד נכון לדאוג לכך שכל התדרים יגיעו לאוזן באותו זמן ובאותה פאזה,אחרת נוצרים אפקטים לא נעימים של ביטולים,עיבוד פרטים ו"נקיון" בסאונד.

במידה ואתה מזיז את ה"וילונות"- דירק לא לטפל בטווחים שהזזת אליהם ב EQ - זאת אומרת "אופי" הרמקול ישמר כפי שהוא ולא לפי גרף המטרה.

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #124 

@muataz
·יש לי כבר UMIK-1
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #125 

@Alon_Solo
·אני חושב שהתשובה שקיבלת מקודם מ @DANRANDD היא טובה, נכונה וגם יישימה לגביך.

רמקולי ה OB שלי בצרוף ל Anthem באמת כוונו לפי האוזן לפי השיטה של Rational Speaker Placement כי מה שרציתי היה שיפור נקודת ההאזנה והמיקוד של הצליל. אבל זו לא הפעם הראשונה שאני בקירקס הזה ובפעמים הקודמות כשהיה לי רסיבר של דנון ורמוקלים של KEF ביליתי המון זמן במדידות. הסיבה לכך פשוטה: ל Audissey שמגיע ברסיברים אין דרך להציג את עקומות המדידה לפני ואחרי כך שלי לא היה מושג מה המערכת מנסה לתקן והיכן היא נכשלת. הסיבה השניה היא שמה שהפריע לי אז היה שונה כי הכשלים היו באופי ואיכות האודיו וחייתי עם ההרגשה שמערכת הכיול הורסת יותר ממה שהיא משפרת ורציתי להבין למה.

בדיעבד הבנתי שהסיבה לכך הייתה טיפה מורכבת. זה היה שילוב של גורמים שכל אחד מהם הוא לא כזה נורא אבל אצלי הם הצטרפו למכלול שהביא אותי להקשיב למוזיקה עם מגבר נפרד. קודם כל מיקרופון הכיול שהגיע עם הרסיבר הוא הבדיחה ההכי עצובה שיש בקטלוג. הסיבה השניה היא שמערכת הכיול ב 4308ci לא דגמה מספיק והסיבה השלישית שמצאתי היא שמה שהיא כן דגמה בכיול היה בתחום תדרים כזה שהסיכוי שהיא תטפל בבאס ובגבוהים היה כמו הסיכוי שלי לזכות בתואר האדם הנחמד של השנה.

ולמה זה כך? הסיבה היא שמתחת לתדר מסויים, מה שמשפיע על האודיו זה החדר ולא הרמקולים. לנקודה שבה ההשפעה מתחלפת בין הרמקולים לחדר קוראים Shroeder Frequency והיא בדרך כלל בסביבות 300-500Hz. תחת אותו סף החדר הוא הגורם לבעיות הנובעות מתהודה ומערכות הכיול העובדות בתחום ה Time Domain מנסות לפצות ולתקן את מגבלות החדר אבל תיקון באס הוא מאוד בעייתי, מה גם שתחת 100Hz אתה יכול לדפן את כל החדר במלכודות באס וזה עדיין לא יפתור בעיות מהותיות.

בתחום הבאס האודיסיי לא עבדה טוב אצלי, כנראה בגלל שהחלל לא שגרתי והאלגוריטמים שלה לא ידעו להתמודד איתו. בתחום הגבוהים אין לאודיסיי יתרון מעל ל REW או כל אקווילייזר פרמטרי אחר.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

DANRANDD
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 27
הצטרף: יולי 2020
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 29 פעמים

נושא שלא נקרא #126 

Catskinner כתב: ולמה זה כך? הסיבה היא שמתחת לתדר מסויים, מה שמשפיע על האודיו זה החדר ולא הרמקולים. לנקודה שבה ההשפעה מתחלפת בין הרמקולים לחדר קוראים Shroeder Frequency והיא בדרך כלל בסביבות 300-500Hz. תחת אותו סף החדר הוא הגורם לבעיות הנובעות מתהודה ומערכות הכיול העובדות בתחום ה Time Domain מנסות לפצות ולתקן את מגבלות החדר אבל תיקון באס הוא מאוד בעייתי, מה גם שתחת 100Hz אתה יכול לדפן את כל החדר במלכודות באס וזה עדיין לא יפתור בעיות מהותיות.

...
·היי קלוד ,נעים מאוד להכיר ותודה על המחמאה.נראה גם שעברת קילומטרז' 8)

לא כל כך הבנתי למה התכוונת .הרמקול,כמו אתה יודע ,יוצא ממפעל סביב פלוס מינוס 3 די.בי.
המדידות כמובן מראות דברים אחרים לגמרי ,בכל התדרים.גם בגבוהים.ואם אתה מודד את מימד הזמן ,הבעיות בגבוהים שם ובגדול והם לא בגלל הרמקול אלא רק בגלל השילוב של מיקום רמקול,החדר ,אלמנטים בו ונקודת המאזין .אם תמדוד את הרמקול בחוץ -הן לא תהיינה.

כמובן שההשפעה הקיצונית והבעייתית ביותר של החדר מתרחשת בתדרים הנמוכים,בגלל שאורך הגל שלהם ארוך מגודל החדר- מהווה פונטציאל אדיר להתנגשות של גלי קול בתדר מסוים בפאזה שונה.(או אפילו זהה ואז נוצר PEAK).

מיקום נכון,מדידות,הוספת מקורות באסים (2-4-8-10 סאבים) - הם הדרך העיקרית לטפל בבעיות מתחת ל 100 הרץ- אני עושה את זה כל יום כמעט.

אגב, זו אחת הסיבות העיקריות לשימוש במספר סאבים - ולא עוד SPL.

מלכודות באס בהחלט עוזרות וחלקן (הלא עמוק במיוחד ) יכול לספק מלכודת מדהימה עד 30-40 הרץ במצב של BROADBND - סופג עוד תדרים ולא רק תדרים ספציפיים.

מלכדות מסוג HELMONTZ RESONATOR- ניתנות גם לכיול לתדרים ספצפיים.בין אם כמלכודת עצמאית או כאלמנט אחר בחדר - נניח במת הגבהה לשורות ספות שניה ,מחוררת ב PATTERN מסיום.

מעבר לזה - פיקים שנוצרים בחדרמתחת ל 100 הרץ - מערכות RC מטפלות באופן מדהים.

דירק החדש ,יודע לפתור מעולה גם דיפים כשהוא מזהה חןסר תזמן ופאזה בין סאב אחד לסאב אחר ובין סאב/ים לשאר הרמקולים.

אני מדבר מנסיון אישי ,מוכח אובקיטבית במדידות וסוביקטיבית באוזן,ולא מדברים שקראתי

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #127 

@DANRANDD
·הסבר הרבה יותר מקצועי ומפורט ממה שאוכל להציג כאן:
Understanding Digital Room Correction

זה גם די תואם לטענות המועלות באתר של Audioholics המסבירים מדוע במערכות שבהם ניתן לקבוע מהו תחום התדרים שעליו תחול מערכת הכיול אין טעם לקבוע מעל לתחום מסויים.

למי שאין לו כוח לקרוא את המאמר: החדר הוא זה שקובע את אופי האודיו מתחת לסף של כמה מאות Hz ללא קשר לרמקולים ומעל לסף מסויים למערכות הכיול אין הרבה פתרונות בשביל התיקון.

אני מאמין שהם צודקים ולכן (לדעתי כמובן) הטעות הגדולה ביותר שיש זה לזרוק את הרמקולים "איפה שהם נראים טוב" ולקוות שמערכת הכיול תבצע תיקון גורף שיביא גואל לציון. לפי נסיוני זה סביר יותר שזה יביא גואל רצון.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

עופרפולק
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6539
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: נתניה
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 403 פעמים

נושא שלא נקרא #128 

יש גם הרבה ששומעים מכול הרמקולים אותו דבר שרואים סרט ואז יש להם סראונד וחושבים שככה צריך לשמוע
Sony 1040
Monitor mass

dudiperetz
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 17
הצטרף: ספטמבר 2016
נתן תודות: 10 פעמים
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #129 

@DANRANDD
·

דן תודה רבה על המדריך הקצר אך לעניין!

רואים שיש כל כך הרבה מה ללמוד על עניין הכיול ולכן יש כל כך הרבה מערכות יקרות מאוד שלא נשמעות כל כך טוב עקב כיול מיקום ואקוסטיקה גרועים.

ראיתי ביוטיוב אתמול סרטון של שעה וחצי עם מישהו שהראה בדיוק את מה שעשית עכשיו עם REW ו מיני DSP

פשוט מדהים לראות מה קורה לפני ואחרי

שוב תודה על העזרה והתרומה שלך

DANRANDD
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 27
הצטרף: יולי 2020
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 29 פעמים

נושא שלא נקרא #130 

@Catskinner

כתבה מרתקת .
הוא בגדול רושם את מה שרשמתי בעברית ,בשפה אנגלית.

אני מציע שתקרא שוב.
·

DANRANDD
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 27
הצטרף: יולי 2020
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 29 פעמים

נושא שלא נקרא #131 

@Catskinner

קלוד,עוד דבר חשוב ששכחתי לציין ,זה נכון שלדחוף המון מלכודות באס בחדר -יתן תוצאה.(כפי שכתבו בכתבה),וזה גם נכון שמיקום/כמות גדולה שלהם - תספק ספיגה יתרה לתדרים גבוהים יותר.(לא רצוי).


הפתרון לכך :

1.מלכודות ממוקדות תדרים נמוכים עם השפעה טובה מאוד על תדרים גבוהים(דפיוזרים קידמיים)

2.מיקומים אסטרגיים - פינות(אפקטיבי לבאס ופחות משפיע על הגבוהים)

3.מלכודות באס אקטיביות עד 15 הרץ.

https://www.psiaudio.swiss/avaa-c20-active-bass-trap/



אבל שוב - מערכות ה RC - הן המפתח -גם לתדרים מתחת ל 100 הרץ .ממש כפי שאמר הכתב .

בניגוד ל EQ שמשפיע בנקודת זמן אחת זהה ,מערכות ה RC מודדות זמן ממושך - ומשנות את התדר גם המישור היחסי של הזמן וגם בגלל זה -יש להן יכולות לתקן "התנגשיות" מזיקות של תדרים נמוכים.
·

DANRANDD
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 27
הצטרף: יולי 2020
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 29 פעמים

נושא שלא נקרא #132 

@dudiperetz
·
בכיף גדול.

וגם בגלל זה יש המון מערכות "זולות " שנשמעות מדהים.

ההבנה של איך רמקולים מגיבים -תגרום לך גם לבחור נכון,לדעת לקרוא נתונים נכון,מה הייפ ומה חשוב.

ובשוק הביתי - ההייפ חוגג.

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #133 

@DANRANDD
·כנראה שיש אי הבנה ביננו כתוצאה מכתיבה חפוזה שלי. לא התכוונתי לטעון שמערכות RC הן לא יעילות מתחת ל 100 ושאין פתרון בגלל שגם מלכודות באס לא מהוות פתרון מושלם (הן לא, אבל זה כבר דיון אחר).

התכוונתי שטיפול בבאס תחת 100Hz הוא בעייתי במהותו בגלל אורך הגלים של התדרים. לכן, הייתי צריך לכתוב שרוב מערכות ה RC מתמקדות בתיקון פאזה ועוצמות בתחום שבו החדר הוא הגורם המשפיע אבל ככל שיורדים נמוך יותר השפעת החדר גדלה, בעיקר המרחק של נקודת ההאזנה ולכן היעילות של מערכות ה RC הולכת ופוחתת.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

DANRANDD
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 27
הצטרף: יולי 2020
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 29 פעמים

נושא שלא נקרא #134 

@Catskinner

היי קלוד,תודה על ההבהרה איש יקר.הבנתי אותך לא נכון :P .אנחנו על אותו תדר עכשיו .

ואני מסכים איתך ,לחלוטין שמלכודות הן לא פתרון מושלם.

הפתרון המושלם הוא שילוב של כל הדברים יחד .

מסכים גם לגמרי,שיש מצבים ,ששום מערכת כיול לא תעזור בנמוכים.(זה מה שכתבתי בהתחלה) ,אבל בהחלט יש לה השפעה ,לפעמים מסתדרת לבד ולפעמים צריכים "לעזור" לה.


·

spacedude
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3501
הצטרף: פברואר 2005
מיקום: מזכרת בתיה
נתן תודות: 183 פעמים
קיבל תודות: 169 פעמים

נושא שלא נקרא #135 

וואו יואב,
איך פספסתי את הפוסט

תתחדש אח יקר,
תענוג לקרוא ואני בטוח שתענוג לשמוע (~)
שחר

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”