SONY מתכננת משהו וזה כנראה הולך להחשף ממש בקרוב..

מקרנים קידמיים - Front Projector.
RanMoyal (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

יוסי.

לקריס דירינג יש את מקרן הלייזר לבדיקה והאינפורמציה היחידה שהוא שיחרר היא, שאין למקרן DTM.

Also, it is NOT dynamic tone mapping in the new Sony, it is dynamic enhancer update (previously called Contrast Enhancement). I want to repeat that so it is clear, THE NEW 915 DOES NOT HAVE DYNAMIC TONE MAPPING like you see from JVC, Lumagen or MadVR.

Lasik

לא מדובר במקרן UST.

רן

RanMoyal (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

טוב, סוני מציגה 3 דגמים חדשים

590 דגם מבוסס מנורה עם 1,800 אנסי. בעלות של 7,000 אירו

790 מקרן מבוסס לייזר עם 2,000 אנסי בעלות של 12,000 אירו.

מקרן דגל חדש, GTZ380 , מקרן לייזר עם 10,000 אירו, בעלות של 80,000 אירו

הדגמים זמינים לרכישה.

מצורף סרטיון יו טיוב לפיו נציג סוני נשאל שאלות שונות לגבי המקרנים ומספק לא מעט אינפורמציה.
אין שום התיחסות של סוני לגבי קונטרסט והעובדה שאין שום הצהרה לפיה נעשה שיפור בנושא הזה, לא ממש מעודדת, אבל מוקדם להסיק מסקנות.

נקודה נוספת ומעניינת היא ההתעקשות של סוני לציין כי כל המקרנים מגיעים עם DTM, או נכון יותר, גירסה של סוני לאמור.

כל זאת בזמן ש- מר קריס דירינג, אחד מאנשי הוידאו המוערכים בעולם, אשר למעשה קיבל לאחרונה את ה 790 לבדיקה וביקורת על ידי סוני, טוען שזה לא המצב.

כנראה שהאמת היא איפושהו באמצע, באופן בו יש להם מנגנון חדש לטיפול ב HDR, אבל יתכן והוא לא מוצלח כמו מנגנוני ה- DTM אליהם רגיל קריס.





רן

ride
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום מקרנים
אחראי תחום מקרנים
הודעות: 6449
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: יניב דיין
מיקום: יבנה
נתן תודות: 226 פעמים
קיבל תודות: 468 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #18 

מעניין, בשלב מסויים בוידאו הוא ממש אומר Dynamic Tone Mapping. מחכה מאוד למדידות קונטרסט של הפאנל עצמו.

Highendman
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 415
הצטרף: יוני 2006
מיקום: קרית אונו
נתן תודות: 56 פעמים
קיבל תודות: 3 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

@RanMoyal
https://www.projectorreviews.com/sony-p ... projector/

זו הגרסה המסחרית שלו, הגרסה לקולנוע ביתי, שכנראה תקרא SONY VPL-VW-10000, תוכרז בתקווה בקרוב גם היא. והיא הדור שבא מעל ה-5000 שהוא כבר בן 4 שנים והיה עד כה דגם העל שלהם. ** תיקון - יש דיבורים אחרים שזו "הגרסה" והפעם הם לא יוציאו שני מותגים שונים לאותו מכשיר **

על הדגם המסוים הנ"ל יש זליגת מידע / דיבורים כבר כחודש, קיוויתי שסוני יכריזו היום כבר על הדגם לקולנוע הביתי. הקפיצה היא כיסוי מלא של P3 (להשוואה - ה-Sony 995 מכסה רק 80 אחוז). ועוצמת אור פסיכית ממש - כמו של שני 5000 Stacked. החסרון הוא שבניגוד לדגם העל של קריסטי (שמתומחר באותן רמות) הסוני החדש לא מכסה את כל ה BT2020, והקונטרסט שלו לא גדל משמעותית או למעשה בכלל בהשוואה ל-5,000. נשמע שיש לו סוג של DTM, אבל ללא ספק רחוק ממה שהלומג'ן או ה-MadVR ENVY יודעים לעשות. באסה שהקריסטי, בנוסף לזה שהוא אפילו יקר יותר, ממש לא מתאים לקולנוע ביתי "רגיל" מבחינת גודל, קירור ורעש.

נמתין לסקירות רשמיות... ממש מעניין יהיה לקרוא סקירה.

אלו הדיונים שמתנהלים לגבי הדגם הזה כבר חודש - https://www.avsforum.com/threads/sony-v ... 0.3164159/

rocco
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 179
הצטרף: אפריל 2005
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 27 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

מקרן הדגל 380 הוא הבשורה האמיתית מבחינת חידוש או שדרוג לדור הקודם ה-VW-5000 מבחינת לומנס(הכפלה ל 10,000) והטמעת שבב העיבוד העדכני
X1 Ultimate
80 אלף יורו זה לא מחיר נגיש לרוב האנשים.למי שיש עוד קצת דינרוס,מקום וחדר הקרנה ייעודי למקרן-הקריסטי אקליפס עולה עליו בכל פרמטר.
מצד שני לפשוטי העם החולמים בציון מה שהיה התקווה הריאלית יותר הוא 790 של השנה שהוא בעצם אותה הגברת בשינוי אדרת של מקרני הלייזר מהשנים הקודמות רק עם מספר דגם אחר.
הוסיפו לו פיצ'ר דיגיטאלי פסבדו DTM, והבשורה המשמחת העיקרית היא מקרן לייזר בחצי המחיר כ-12 אלף אירו (חשוב ומבורך מסחרית כשלעצמו)יחד עם זאת חידוש של ממש בדמות קונטרסט ראוי שיתחרה ב JVC? לומנס ראוי ל HDR ? יוק.
כהרגלם בקודש בשנים האחרונות :roll:
סוני ממשיכה בקו הזה ונדמה שאין לה פיתרון בנמצא לעניין הקונטרסט. jvc היא התשובה. הנגישות לצרכן האירופאי כנראה מספקת את סוני מסחרית.
רן, אכן בתשובה לשאלות של סקרנים ומשמיצים קריס דירינג מתעקש ומדגיש שבמקרן הלייזר החדש של סוני אין DTM אלא סוג של עיבוד אחר לסצנות(פריימים ליתר דיוק) מעורבות ב HDR, רחוק מהמנגנון שקיים ב JVC למעשה הבדל עצום על פי קריס ולבטח רחוק שנות אור ממעבדי תמונה ייעודיים,זה די מתיישב עם העובדה שהמעבד הוא הX1 שקיים בדורות הקודמים ולא ה Ultimate.
מי שלא מאוכזב מספיק מהפוסט המשמיץ סוני הזה גם JVC לא טומנים ידם בצלחת עם שום מקרנים חדשים או הכרזה, כמו כן השמועות על מחליף למקרן הלייזר שלהם Z1 כנראה לא מדויקות ולא יהיה Z2 בעתיד הקרוב.

RanMoyal (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

הביקורות מתחילות להגיע על הלייזר החדש של סוני ועושה רושם שסוני שיפרו באופן מהותי מאוד את הקונטרסט.

האם הם הגיעו לחלוטין לרמה של JVC, או קצת מתחת, או בעצם מעל, נצטרך לחכות לביקורות מקצועיות יותר, המסתמכות על מדידות ו/או השוואות ישירות ופחות על "נדמה לי" של סוקרים, המסתמכים על הזכרון שלהם.

ראוי וחשוב לציין את העובדה הידועה, שגם עולה מ 2 הביקורות בכל הקשור לחדות.

נושא הפרוססינג הוא דרמטי בכל הקשור לפרטים וחדות שאנחנו נראה על המסך, עדשה ו/או רזולוציה, הן רק חלק מהסיפור.
כנראה שגם בתחום הזה סוני הצליחה לבצע קפיצת מדרגה.

מפתיע שהאימפלמנטציה של סוני בכל הקשור ל DTM מקבלת תשבוחות באפקטיביות הרבה שלה, בניגוד למסרים, בין השורות, שניסה קריס דירינג להעביר.

עושה לי רושם ששווה לחכות לשווט אאוט בין 915 כזה ל N9. בהחלט יכול להיות מעניין.
אם עד אתמול חשבתי, לאור הערות שונות והנחות תיאורטיות, כי ה N9 לא יתקשה מולו, עכשיו אני כבר לא ממש משוכנע שזה המצב.

כך או כך, כל הכבוד לסוני שהם עדיין עמוק בתוך המשחק.

https://www.projectorreviews.com/sony/s ... e-quality/

https://www.forbes.com/sites/johnarcher ... rojectors/

רן

RanMoyal (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

נקודה נוספת מעניינת קשורה עם שיטת התמחור המוזרה של סוני לרחבי העולם.

למעשה ה 915 יעלה 12,000 אירו באירופה ויהיה זול יותר מה N9 אך מחירו בארה"ב יהיה 20,000 דולר ובכך יהיה ...יקר יותר מה N9, בחלק הזה של כדור הארץ.

רן

חושחאש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 746
הצטרף: יולי 2011
נתן תודות: 90 פעמים
קיבל תודות: 59 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

מי שיש לו 16אלף דולר מיותרים יכול להזמין כבר את 715 מאמזון ,דרך אגב חושב שיש טעות בחישוב המיסים 60 אחוז מס נראה לי כאן שיש כאן טעות רצינית בחישוב המיסים
https://www.amazon.com/dp/B08G7QDK8Y/re ... xFb56FSJSE
כך גם לגבי ה915
https://www.amazon.com/dp/B08G7M9V9Y/re ... xFbZYNTH4Y

rocco
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 179
הצטרף: אפריל 2005
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 27 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

רן כמו שציינת בצדק הביקורות הללו עם כל הכבוד פחות מגובות במספרים ויותר בהתרשמות-יחסי גומלין מוכרים של הייפ השקה ופרסום שאתרים מעין אלה תורמים לה.תתפלא לשמוע שאחד מהמבקרים עבד בעבר עבור סוני וידוע גם שפרסם נתונים כוזבים במצגות שלהם....
האמת היא גם לא חיכיתי בשקיקה לביקורת של פורבס למקרן הלייזר החדש של סוני:wink:
להערכתי הקונטרסט של ה 790 ירשים פחות במספרים
אם כי יש פה קמצוץ סיבה לאופטימיות מבחינת חדות/פרטים ואיכות התמונה הכללית של המקרן, כפי הנראה התרשמות זו (אם כנה היא)בעיקר לגבי הניגודיות כולי תקווה שנובעת מיישום מוצלח יותר של לייזר דימינג בדור הנוכחי.
באיכות תמונה בניגוד לאודיו בדרך כלל המספרים מספרים את מה שהעין רואה ,אולם יש לעיתים חריגות לא מייצגות למשל כמו ב Z1 של JVC.
מבחינת מספרים בקונטרסט הוא די קרוב ל N9 המנורתי אולם איכות התמונה הכללית במקרן הלייזר פשוט נראית טוב יותר והיכולת של ה Z1 ב Fade to black פשוט מכריעה חד משמעית לטובתו.
אני כנראה אהיה משוכנע הרבה יותר לגבי הלייזר של סוני כשקריס דירינג ואולי גם וינסנט יפרסמו את הביקורות.
כרגע מספר אחד ברור,מבחינת תמחור עבורנו בארץ לפחות יש בהחלט תחרות ל NX9.

RanMoyal (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

אכן יוסי, ציינת בצדק כי ה- Z1, בכל השוטאווטים שנערכים מול ה N9 , יוצא כאשר ידו על העליונה, למרות שהקונטרסט הבסיסי שלו, הנייטיב שלו, נמוך יותר מזה של ה N9.

הסיבה לתופעה הזאת היא אכן בגלל הלייזר ושיטת הלייזר Dimming שחברת JVC משתמשת , אשר תורמת בשני אופנים לניצחון האמור של ה- Z1.

היתרון הראשון קשור עם Fade To Black משמעותית טובים יותר.
למעשה, בקטעים כאמור (ויש המון קטעים כאלה במהלך סרטים וסדרות, אנחנו פשוט לא שמים לב..) ללייזר, בניגוד לנורה, יש את היכולת פשוט לכבות את עצמו, קרי חושך מוחלט, כמובן שהאפקט הוא מאוד דרמטי, ביחס למקרן נורה שמאיר 0IRE ואז לעיתים רואים אפור מאוד מאוד כהה (בשאיפה) ולעיתים, חוסר אחידות על המסך.
היתרון השני נוגע לקונטרסט הדינמי והנחזה בתמונה, הנובע, שוב, מפעולה טובה יותר של צמצם הלייזר, ביחס לנורה. האפקט האמור גורם לנו לחשוב במהלך הסרט כי ה Z1 הוא דווקא המקרן עם הקונטרסט הגבוה יותר.

תאורה של לייזר גם מעניקה לתמונה אופי אחר, אנאלוגי יותר ופחות דיגיטלי מאשר תמונה של מקרן המבוסס על תאורת נורה ומקרבת את ההרגשה של הצופה לתמונה של קולנוע, בניגוד לתמונה דיגיטלית גדולה.
אפשר להבחין בתופעה הזאת וגם כתבתי על כך בעבר, אבל לטעמי, אוהבי הלייזר מדגישים את היתרון הנ"ל קצת יותר מדיי, כי ההבדלים הם לא דרמטיים, בניגוד להבדלים שכן היו דרמטיים, בתחושה, בין מקרני ה CRT לבין מקרני הדיגיטל שהתחרו בהם באותה עת.


באופן אישי , כל נושא ה- DTM במקרן הלייזר של סוני פחות מעניין אותי, כך שאני אדיש לביקורות חיוביות או שליליות, אבל כן מעניין אותי להבין מה היכולות קונטרסט וברייטנס של המקרן הזה ובנוסף, ללמוד יותר על האימפלמנטציה של סוני בכל הקשור לפעולת הלייזר, כל השאר, לרבות פרוססינג ובכלל זה תנועה , סקיילינג ו DTM אני מקבל מה -Envy, למרות שתמיד נחמד להנות מיכולות התנועה של סוני, הם תמיד הצטיינו בזה.

נצטרך לחכות לביקורת של קריס דירינג שבוודאי תצוץ במהלך השבועות הקרובים.

המחיר באירופה נשמע לי מאוד הוגן ואטרקטיבי, בארה"ב קצת פחות..

רן

RanMoyal (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

מתחילות להגיע תוצאות מספריות עבור הסוני ועולה כי אין באמת שינוי ביחס לקנוטרסטים של שנה שעברה, עם זאת, יש כמובן חיתוך של המחיר.

Uncalibrated, I measured a max of 14,800:1 native contrast from the 915ES

.....


Setup the same way as the 915ES (telephoto end of the zoom range, lamp on high, and iris wide open on the JVCs), I measured my review unit RS2000/N7 at 27,500:1 native contrast and the RS3000/NX9 at 37,000:1. Both offer a lot more dynamic contrast with real world video content over the Sony models.
Though, the downside to this is that the JVC models do have more dynamic gamma related artifacts and on rare occasions you may see some fluctuations in the image from the iris moving. The Sony's 2x contrast multiplier is a safer choice in terms of visibility, but comes at the expense of a less impressive picture when your movie gets dark.
Sony used to offer a lot more dynamic contrast on the older native 4K models and I thought the software that controlled the iris was tuned pretty great overall. I don't know why Sony took a step back in this area.


לא ממש מעודד לקרוא. ככל שהמדידות ימשיכו בכיוון האמור, אני "אאלץ" לחכות עוד שנה....

רן

מקור: https://www.avsforum.com/threads/new-pr ... 28/page-62

ride
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום מקרנים
אחראי תחום מקרנים
הודעות: 6449
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: יניב דיין
מיקום: יבנה
נתן תודות: 226 פעמים
קיבל תודות: 468 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #27 

@RanMoyal
·
ממש מבאס ! קיוויתי לנתונים הרבה יותר טובים

RanMoyal (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

תבדוק עם לומג'ן אולי יש להם איזה מעבד B Stock, יתן לך שידרוג אדיר לתמונה ויקנה לך שקט עד שנה הבאה.

רן

שלח תגובה

חזור אל “מקרנים”