התייעצות לפני רכישת מסך עבודה 29"

מחשבים, חומרה, KODI, NUC, Raspberry pi
vivi (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3263
הצטרף: ינואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 896 פעמים
קיבל תודות: 424 פעמים

התייעצות לפני רכישת מסך עבודה 29"

נושא שלא נקרא #1 

שלום לכולם, הרבה זמן שאני רוצה להוסיף מסך ולחבר אליו את הלפטופ שלי במשרד הביתי.
נתקלתי בסדרה החדשה של LG שהושקה בימים האחרונים, בדגש על המסך:
LG 29WN600-W

המחיר נוח ואני לא מתכוון לשחק בכלל במסך, השימושים הם עבודה נטו, קבצי אקסל, יוטיוב, גלישה באינטרנט וכו
אני רואה שיש 3 שנות אחריות.

מספר התייעצויות:
1. האם המעבר מלפטופ 15" למסך 29" חלק? נוח לעבוד עם צג UltraWide בדגש על פרודוקטיביות?
2. אני רואה שהמסך תומך ב-AMD FreeSync, האם זה חיסרון בחיבור מחשב אינטל?
3. אני רואה שזמן התגובה הוא "5 אלפית השנייה (אפור לאפור)"
-מה זה אומר אפור לאפור?
-האם זה זמן תגובה סביר לשימושים משרדיים שאינם כוללים משחקים?
4. לא קשור למסך אבל בכל זאת, איך מגדירים שהלפטופ ישמש כנייח? ז"א במצב סגור שעדיין יהיה פעיל, ישדר למסך החדש, ואעבוד עם מקלדת ועכבר שמחוברים אליו. זה אפשרי?
Pixel 4 XL | PS4 | NU8000 | Denon X3000 | Chromecast | Spotify | Partner Fiber | Netflix | FC Barcelona | Google Apps |

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: התייעצות לפני רכישת מסך עבודה 29"

נושא שלא נקרא #2 

@vivi
·
  • אם אתה לא מתכוון לשחק על המסך, אין חשיבות לתמיכה ב-FreeSync. בכל אופן, זה תקן פתוח שכל אחד יכול לתמוך בו, אבל לא בדקתי אם אינטל תומכת בו או לא.
  • גם לזמן התגובה אין הרבה חשיבות לשימושים שפירטת, מסכים מודרניים לא סובלים (באותה מידה) מהבעיות שהיו קיימות במסכי LCD לפני 15 שנה (כמו ghosting, מריחות וכו')
  • החסרון העיקרי שאני רואה במסך הנ"ל הוא הרזולוציה הנמוכה שלו, הייתי מצפה ל-1440P לפחות, אבל אז המחיר כנראה יהיה גבוה יותר. אני לא חושב שזה נורא, אני רק חושב ש-1440P זה שדרוג משמעותי, לדעתי.
  • אישית, אני עובד עם שני מסכים רגילים + המסך של הלפטופ שמשמש בעיקר עבור TEAMS וכאלה דברים.
    כך שאין לי ממש ניסיון עם מסך רחב, אבל לוינדוס יש תמיכה טובה למדי בכל הנושא של לשים חלון לצד חלון, מה שמתאים למסך רחב. אני חושב שזה אמור להיות נוח. אני מוצא עבודה מול מסך אחד של הנייד לא נוחה בעליל, לכן מעבר למסך רגיל חובה מבחינתי.
בנוגע להגדרת המחשב שלא יכנס למצב שינה כשהמכסה סגור, אלה הגדרות שניתן לבצע ב-control panel בחלק של ניהול צריכת חשמל. אפשר לקבוע מה תעשה לחיצה על כפתור ההדלקה, ומה יקרה כסוגרים את המחשב.
אצלי, כשהמחשב מחובר לחשמל, הוא מוגדר להיכנס למצב שינה בלחיצה על כפתור ההדלקה + לא "להגיב" לסגירה\פתיחה של המכסה. במצב סוללה השארתי את הגדרות ברירת מחדל.

maoravni
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 401
הצטרף: פברואר 2005
מיקום: שפלה
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 31 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

צפיפות הפיקסלים של המסך היא כמו של מסכי 23-24 רגילים שיש בכל מקום, והוא גדול יותר פשוט כי הוא יותר רחב. הרזולוציה שלו לא יותר נמוכה.

אני רק מציין את זה כעובדה - אתה צריך להחליט אם זה חסרון או יותרון.

בקשר למסך רחב - אני מתאר לעצמי שזה מוסיף לפרודוקטיביות, אבל צריך קצת התעסקות עם ההכנה של הסביבה. המלצה - התקן PowerToys של מיקרוסופט. זה כלי שמאפשר לך לשחק עם האזורים שחלונות ייצמדו אליהם, ואז תוכל לבנות לך שולחן עבודה קונסיסטנטי.

מבחינת המחשב, זה מאוד פשוט - פשוט הגדר אותו שהוא לא נכבה כשסוגרים את המכסה בזמן שהוא מחובר לחשמל וסיימת.

vivi (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3263
הצטרף: ינואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 896 פעמים
קיבל תודות: 424 פעמים

Re: התייעצות לפני רכישת מסך עבודה 29"

נושא שלא נקרא #4 

@TheCoolest
·
ציפיתי לתגובות קשות יותר עקב המחיר, אבל נראה שזה המסך בשבילי :D

לגבי FreeSync, חשבתי שהטכנולוגייה משפרת ביצועי ווידאו ועבודה עם מסמכים, אם אתה אומר שהיא קשורה רק למשחקים אז זה לא רלוונטי.

לגבי הרזולוציה, אני לא מצליח להבין כל כך איך זה משפיע, אני עובד היום בלפטופ על 1920*1080, הרזולוציה במסך החדש תיחשב כשיפור?
ובאופן כללי, כשאני בוחר ברוזולציה גבוהה, של 4K לדוגמה, הכל נראה קטן ומרוחק ופחות נוח אז אשמח אם תסביר לי למה כולם שואפים לרזולוציה גבוהה ככל האפשר?

לגבי עבודה על 2 מסכים, יתכן ובעתיד ארצה לתרגל את השיטה הזאת, האם צריך לבדוק שהמסך החדש תומך בתכונה מסוימת כדי שאוכל לעבוד עם מסכים?
אולי אנסה להשאיר את הלפטופ בצד פתוח ולראות אם זה יעבוד טוב.

תודה על המענה המהיר!
נערך לאחרונה על ידי vivi ב 26/09/2020 9:23, נערך פעם 1 בסך הכל.
Pixel 4 XL | PS4 | NU8000 | Denon X3000 | Chromecast | Spotify | Partner Fiber | Netflix | FC Barcelona | Google Apps |

vivi (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3263
הצטרף: ינואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 896 פעמים
קיבל תודות: 424 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

@maoravni
·
לגבי צפיפות הפיקסלים, איפה אתה רואה את הנתון הזה במסך הזה?
איך זה בא לידי ביטוי בעבודה היומיומית אם זה צפוף יותר או פחות? במריחות?
ואגב, 75Hz במסך החדש עדיף על 60Hz שיש לי בלפטופ? המשמעות של זה היא שהמעברים בין לשוניות תהיה חלקה יותר?
צריך שמשהו בכרטיס מסך יתמוך בזה? או שמספיק שהמסך תומך ב-75MHZ ואז האפשרות הזאת תיפתח לי בהגדרות?


לגבי "התקן PowerToys של מיקרוסופט" שהמלצת, האם זה זהה לתוכנה של LG:
LG OnScreen Control?





מבחינת המחשב, זה מאוד פשוט - פשוט הגדר אותו שהוא לא נכבה כשסוגרים את המכסה בזמן שהוא מחובר לחשמל וסיימת.
...
לגמרי פשוט, ראיתי סרטון ביוטיוב שסגר את הפינה, תודה!
Pixel 4 XL | PS4 | NU8000 | Denon X3000 | Chromecast | Spotify | Partner Fiber | Netflix | FC Barcelona | Google Apps |

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: התייעצות לפני רכישת מסך עבודה 29"

נושא שלא נקרא #6 

@vivi
·
FreeSync זה פיצ'ר שמאפשר למסך להתאים את קצב הרענון שלו ל-FPS שלך במשחק. זה סוג של מקבילה ל-VSync, רק ברמת החומרה, וללא פגיעה בביצועים. אם תעשה גוגל תוכל למצוא על זה הרבה יותר מידע, וגם מידע יותר טכני ממה שכתבתי פה.

בוינדוס 10 יש תמיכה מצוינת ב-DPI שונים.
אם המסך אצלך בלפטופ הוא 4K, תגדיר אותו על הרזולוציה המקורית, ותגדיל את ה-scaling. זה יהפוך את הכל לקריא וגם להרבה יותר חד. תחשוב על זה ככה: פעם לסלולרים היו מסכים עם רזולוציה נמוכה, היום יש להם מסכים עם רזולוציה גבוהה פי כמה וכמה, למרות שהמסכים גדלו רק פי 2 בערך. אתה מקבל תמונה\טקסט הרבה-הרבה יותר חדים ונעימים לעין ביחס למה שהיה זמין בעבר.
רזולוציה 1080P אולי נחמדה על מסך "15, אבל על מסך "29 (גם אם הוא מקביל ל-"24 בגובה) זה כבר פחות נחמד. עדיף מסך עם DPI יותר גבוה (רזולוציה 1440P לגובה).

המסך "הראשי" שלי תומך ב-daisy chaining של DisplayPort. זה מאפשר לי לחבר מספר מסכים ליציאה אחת במחשב על ידי חיבור המסכים בשרשרת אחד לשני. מבחינתי זה פיצ'ר מעולה, מאחר וזו השיטה בה אני משתמש. יש לי את המחשב שלי, ואת המחשב הנייד של העבודה, שניהם מחוברים ב-DP אל המסך הראשי, המסך המשני משורשר אליו, וכך במעבר בין input1 ל-input2 במסך, אני מעביר את שני המסכים בין המחשבים.

צפיפות הפיקסלים, או DPI, נקבעת לפי גודל הפיסקל ביחס לגודל המסך\לרזולוציה שלו.
כתוב במפרט המסך שגודל הפיסקל הוא 0.2626x0.2628mm, לפי זה אפשר לחשב את ה-DPI.
ככל שצפיפות הפיקסלים גבוהה יותר, כך התמונה תראה חדה יותר ופחות "מפוקסלת", בדיוק כמו שהסברתי למעלה.

קצב רענון גבוה יותר (75HZ) יכול לתרום להרגשה חלקה יותר של תנועה על המסך. למשל גלילה של מסמך, או אנימציות וכו'.
יש המון ביקורות על טלפונים עם מסכים בעלי קצב רענון גבוה, תראה מה אומרים על זה ואיך מתארים את ההרגשה של זה.
לדעתי 75HZ לא ירגיש שונה בהרבה מ-60HZ.

maoravni
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 401
הצטרף: פברואר 2005
מיקום: שפלה
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 31 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

@vivi
·

כן, זה דומה. אבל יש לPowerToys עוד כמה פיצ'רים נחמדים שרק בגללם כדאי להתקין את האפליקציה.

נגיד, Image Resizer, לכל המתקשים לשנות גודל של תמונות בשביל להעלות אותם לפורומים מיושנים שיש להם מגבלת גודל על קבצים. אהממ אהממ.

אפשר למפות מחדש מקשים - אני משתמש בזה בשביל למפות את Caps Lock לControl - הרבה יותר נוח מבחינת הזרת.

בלי קשר, אני רוצה להאמין שכלים של מיקרוסופט גם מתחברים יותר טוב למערכת ההפעלה, וגם עושים את זה בצורה פחות הרסנית מכלים אחרים. בנוסף, PowerToys הוא כלי בקוד פתוח, ולכן השיפורים המתמידים בו מגיעים כתוצאה משימוש.

בסופו של דבר, נסה את שני הכלים ותחליט בעצמך.

vettel
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 169
הצטרף: יולי 2019
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 8 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

אני התלבטתי כמוך ועובד שנים עם לפטופ ומסך מחשב
החלטתי בסוף על Dell 27" P2720D Monitor ברזולוצית 2K במחיר של כ 1200 ש"ח.
תחשוב שמכיוון שאנחנו יושבים די קרוב למסך הגודל קצת פחות קריטי ודווקא האיכות יותר משמעותית (לפחות בשבילי)
ואני ממש לא מצטער על הבחירה
מקווה שעזרתי

vivi (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3263
הצטרף: ינואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 896 פעמים
קיבל תודות: 424 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

תודה לכולכם, קניתי וקיבלתי היום את המסך
בהתרשמות ראשונית הכל נראה מצוין
ייקח מעט זמן להתרגל לעבוד עם מסך מפוצל אבל ברור שמדובר בכלי עוצמתי ביותר.

האיכות מעולה של המסך, הוא נראה מרשים, והסאונד שלו מעולה.
בקיצור שמשווים ללפטופ, זה משדרג כל פרמטר.
Pixel 4 XL | PS4 | NU8000 | Denon X3000 | Chromecast | Spotify | Partner Fiber | Netflix | FC Barcelona | Google Apps |

שלח תגובה

חזור אל “חומרה PC + סטרימרים”