G25 או DFGT?

PlayStation, Xbox, Nintendo Switch על כל דגמיהם אביזריהם, קנסולות ניידות וקונסולות רטרו
gorelshv (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1243
הצטרף: אפריל 2008
נתן תודות: 71 פעמים
קיבל תודות: 55 פעמים

G25 או DFGT?

נושא שלא נקרא #1 

אז החלטתי שאני צריך, אבל ממש חייב, הגה. השימוש יהיה בעיקר למשחק GT5P.
אז איזה כדאי לי? ה-G25 המכובד והיקר או ה-Driving Force GT שיוצר ביוחד למשחק?
מצד אחד ב-G25 יש את השיפטר ואיכויות הייצור שלו הן ללא תחרות (חיפוי עור, פדלים ממתכת וכו')
ומצד שני יש את ה-DFGT שנוצר במיוחד ל-GT וכולל את כפתורי השליטה לשינוי הגדרות הרכב בזמן אמת
ושהוא יותר זול מה-G25 ב-500 שקלים בערך. מה דעתכם?

sagioto
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1444
הצטרף: מרץ 2007
נתן תודות: 159 פעמים
קיבל תודות: 47 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

איזה הגדרות אפשר לשנות במהלך תוך גדי משחק? צמיגים וTC וכאלה?

אני מניח שהשאלה העיקרית היא מה יותר חשוב לך, איכות גימור או יותר פונקציונליות ומה התקציב מאפשר,
אם לי לא הייתה בעיית תקציב הייתי הולך על הG25- במיוחד אם בשני אין SHIFTER אבל בטח יש לו מנופים מאחורי ההגה לא?

Itay_Pollak
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 19136
הצטרף: אוקטובר 2005
שם מלא: איתי פולק
מיקום: הולנד
נתן תודות: 825 פעמים
קיבל תודות: 878 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

ידית ההילוכים זו בהחלט תוספת מדליקה.
אני רק מציע שלא תשכח - שאם אתה משחק בסלון / משהו דומה - תצטרך גם מתקן שזה גם עוד לא מעט כסף....

gorelshv (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1243
הצטרף: אפריל 2008
נתן תודות: 71 פעמים
קיבל תודות: 55 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

saigato - גם ל-DFGT יש מנופים מאחורי ההגה. בקשר למתקן - אני מודע לזה בהחלט ויש לי חבר שיכול לבנות לי כזה במינימום עלויות...
קיוויתי שיש כאן מישהו שהתנסה עם ההגאים האלה ויכול להמליץ מתוך ניסיון. כרגע, כל מה שיש לי זה סרטונים ביו-טיוב :?

yossigab
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 944
הצטרף: פברואר 2005
מיקום: כפר יונה
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 37 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

אהלן,
לי יש את ה-DFP, זהו דגם לפני ה-DFGT. הוא דומה לו מאוד אולם ה-DFGT משופר בהגה (גדול יותר ונוח יותר לאחיזה) ובמיקום הכפתורים שב-DFGT הם יותר נוחים. הדוושות אגב - זהות.
יצא לי להשתמש ב-DFGT קצת וכבר הרגשתי שזו קפיצה למרות שעכשיו אני לא מתכוון להחליף... כך שגם עם ה-DFGT אתה לא יכול לפספס !!!
ולשאלה שלך - ב-G25 אתה יכול לתכנת את הכפתורים שאתה רוצה כך שיתאימו לשינוי הנתונים ב-GT5P (ובעתיד GT5) תוך כדי נהיגה. אני עשיתי את זה ב-DFP וזה עבד מצויין.
לדעתי, אם יש לך מקום להתקין את ה-G25 כמו שצריך (לא לשכוח גם דוושות) אז הוא עדיף מבחינת נוחות, מציאותיות, גודל (הוא עוד יותר גדול ה-DFGT) וגם סטייל... :D

דרך אגב, לפני שאתה קונה, כדאי לך גם לבדוק הגאים של www.fanatec.com - הם עכשיו מתחרים רציניים ללוג'יטק בתחום ההגאים.
כנס לאתר הזה: http://www.insidesimracing.tv/ , יש להם מספר פרקים לצפייה שבהם עושים בדיקה להגאים השונים.

דרך אגב, מאיפה אתה בארץ? אולי אוכל לעזור לך...

gorelshv (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1243
הצטרף: אפריל 2008
נתן תודות: 71 פעמים
קיבל תודות: 55 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

תודה על התשובה המפורטת. הסתכלתי על הסקירה של החבר'ה מהקישור שהבאת וזה בהחלט יכול להוות תחרות ל-25. כמה דברים שהפריעו לי בכל זאת:
א. יש בערכה 2 שיפטרים - 6 הילוכים וסיקוונציאלי בעוד שב-G25 לשיפטר יש בורר מצבים.
ב. חוסר התמיכה הרשמית של GT5P בהגה. הם מדברים שם על מקרה שבו יצא עדכון למשחק שבעקבותיו ההגה איבד כמה מהיכולות שלו
ולכן FANATEC היו צריכים להוציא עדכון ולך תדע כמה זמן לוקח להם להוציא עדכון...
ג. איכות בנייה - הפדלים מפלסטיק ואני ממש חושש שהם ישחקו וישברו באיזשהו שלב.

לעומת זאת, נראה שבהגה עצמו השקיעו את מירב המאמץ והוא לא פחות אם לא יותר איכותי מה-G25.

אני מבית שמש, אגב.

yossigab
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 944
הצטרף: פברואר 2005
מיקום: כפר יונה
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 37 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

אין ספק שהדוושות של ה-G25 נראות הרבה יותר טובות וחזקות.
בכל מקרה, אני מציע לך לחפש באינטרנט reviews על איך ההגה עובד עם GT5P. אני מניח שב-GT5 הוא יתמך באופן מלא מפני שההגה יצא אחרי GT5P אבל GT5 יוצא אחרי ההגה...

gorelshv (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1243
הצטרף: אפריל 2008
נתן תודות: 71 פעמים
קיבל תודות: 55 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

אוקיי, אחרי שבועיים של נסיון עם ה-G25 אני מרגיש שאני יכול לתת דעה די מבוססת על ההגה:

טוב, נתחיל מהפרטים הטכניים. ההגה בנוי לעילא ולעילא. פשוט אין דרך אחרת לתאר אותו. אחרי שבועיים של התעללות ללא הפסקה שכללה סיבובי הגה במהירויות מטורפות מנעילה לנעילה, לחיצות ללא רחמים על הדוושות, והעברות הילוכים שבקלות היו יכולות לגרום לכל מי שמסתכל מהצד לחוש את הכאב של השיפטר ההגה אפילו לא מתחיל להראות סימני עייפות. תוסיף לזה את חיפוי העור האמיתי (וזה גם מריח ככה) שמשפר את האחיזה ואת האפשרות להצמיד את הפדלים לשטיח באמצעות דוקרנים מובנים אפשר בהחלט לקבוע שנשפך פה הרבה זמן על תיכנון ועיצוב.

את ההגה קניתי בעיקר לשימוש עם GT5P ולכן זה היה המשחק הראשון שניסיתי עם ההגה. קלישאה: החווייה היא אחרת לגמרי. האמת - זה אפילו יותר מזה!! מאז שאחזתי בהגה החיוך לא ירד לי מהפנים המשחק יודע לנצל כל יתרון שההגה הזה מעניק כולל 2 מנועי פורס פידבק אשר מעבירים להגה כל התנגדות קלה של הגלגלים, כל חריץ על הכביש עד כדי כך שהגעתי למצב שבו אני יודע לזהות מתי האוטו עומד לאבד שליטה עוד לפני שזה קרה! ההתנגדות המשתנה של הפדלים תורמת מאוד לחוויה ומאפשרת שליטה מדוייקת יותר ברכב וע"י כך להמנע ממצבים של תת-היגוי/היגוי יתר. בהחלט שיפרתי זמנים יחסית ל-DS3. אבל ישנה בעיה אחת שניתקלתי בה: למרות שההגה לא נתמך רשמית ע"י המשחק ישנה אופצייה להפעיל את הקלאץ' ע"י לחיצה על משולש בתחילת כל מירוץ. וכאן הבנתי למה ההגה לא נתמך רשמית ולמה אין שום איזכור רשמי לאופציה הזאת בשום מקום בדפי העזרה של המשחק ובשום אתר רשמי: זה פשוט לא עובד טוב... העברת הילוכים מראשון לשני באמצעות קלאץ' היא פשוט סיוט! כדי שזה יצליח צריך לחכות שהסל"ד של המנוע ירד עד הסוף כדי לבצע את ההעברה!! דבר שלא מתקבל על הדעת ובהחלט פוגע בחוויית הנהיגה. עם זאת ראוי לציין שהעברת הילוכים ידנית אפשרית גם ללא הפעלת הקלאץ' ועובדת מצויין.

מתוך תסכול קל, התחלתי לחפש אופציות אחרות ואחרי כמה פספוסים הגעתי למשחק שנקרא Live For Speed או LFS, משחק שמפותח למחשב האישי. חברים, קשה לי להודות אבל המשחק הזה פשוט מבייש את GT5P בכל מה שקשור לריאליזם, וכשאני אומר ריאליזם אני לא מתכוון לגרפיקה או לסאונד, אני פשוט מתכוון למנוע הפיזיקלי בעצמו. פשוט אין מה להשוות, ואולי באמת לא כדאי להשוות כי צריך לזכור שGT5P הוא עדיין גרסת בטא למשחק שאמור לצאת בקרוב. עדיין, התחושה שמתקבלת ממשחק ב-LFS היא הרבה יותר מספקת וגם מדמה מצבים שלא קיימים ב-GT5P וביניהם האופציה להתהפך עם הרכב ומודל נזק המסוגל לדמות מגוון מצבים וביניהם קלאץ' שרוף, נזק למנוע ומזק פיזי למכלולים השונים של הרכב. ולגבי ההגה: אני לא יודע להגיד אם ההגה נבנה בשביל המשחק או שהמשחק נבנה בשביל ההגה אבל ההתאמה היא מושלמת, פשוט מושלמת. השימוש בפורס פידבק, היכולת להכניס לראשון ולאט לאט לעזוב את הקלאץ' ולגרום לרכב לנסוע בלי ללחוץ על הגז, הכיול הפשוט מושלם של ההגדרות להגה פשוט מביא את החוויה לרמה אחרת. כן, אפילו יותר גבוהה ממה ש-GT5P מציע. וזה אומר המון. אפילו הצלחתי לעשות דריפטים ללא שימוש בבלם יד בטכניקה שנקראת קלאץ' קיק - טכניקה מסובכת מאוד.

לסיכום, ההגה פשוט טוב ושווה כל שקל וזאת בתנאי שיש לכם את המשחק שיודע לעשות בו שימוש כמו שצריך. אני רק מקווה שכש-GT5 יצא התמיכה בהגה והמשחק עצמו יהיו טובים יותר. עד אז, ההגה נשאר מחובר למחשב.

לאתר של קהילת LFS בישראל:
http://www.lfsisrael.com/

MartinHSabag
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59332
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: מרטין סבג
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 858 פעמים
קיבל תודות: 1619 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #9 

נשמע מעניין.
אני אנסה אותו.
ניסית לשחק ב-Grand Prix Legends ?
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

Boaz
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 904
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: Dublin
נתן תודות: 22 פעמים
קיבל תודות: 8 פעמים

נושא שלא נקרא #10 


gorelshv (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1243
הצטרף: אפריל 2008
נתן תודות: 71 פעמים
קיבל תודות: 55 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

לפי מה שהבנתי, GPL הוא על טהרת מירוצי ה-F1 ואני פחות בקטע של זה למרות שגם ב-LFS זה כלול וזה בחלט מגניב להשתמש בפדלים שמאחורי ההגה כדי להעביר הילוכים.

שלח תגובה

חזור אל “קונסולות”