אז החלטתי שאני צריך, אבל ממש חייב, הגה. השימוש יהיה בעיקר למשחק GT5P.
אז איזה כדאי לי? ה-G25 המכובד והיקר או ה-Driving Force GT שיוצר ביוחד למשחק?
מצד אחד ב-G25 יש את השיפטר ואיכויות הייצור שלו הן ללא תחרות (חיפוי עור, פדלים ממתכת וכו')
ומצד שני יש את ה-DFGT שנוצר במיוחד ל-GT וכולל את כפתורי השליטה לשינוי הגדרות הרכב בזמן אמת
ושהוא יותר זול מה-G25 ב-500 שקלים בערך. מה דעתכם?
G25 או DFGT?
- Itay_Pollak
- חבר במועדון ה-15K
- הודעות: 19136
- הצטרף: אוקטובר 2005
- שם מלא: איתי פולק
- מיקום: הולנד
- נתן תודות: 825 פעמים
- קיבל תודות: 878 פעמים
- yossigab
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 944
- הצטרף: פברואר 2005
- מיקום: כפר יונה
- נתן תודות: 9 פעמים
- קיבל תודות: 37 פעמים
אהלן,
לי יש את ה-DFP, זהו דגם לפני ה-DFGT. הוא דומה לו מאוד אולם ה-DFGT משופר בהגה (גדול יותר ונוח יותר לאחיזה) ובמיקום הכפתורים שב-DFGT הם יותר נוחים. הדוושות אגב - זהות.
יצא לי להשתמש ב-DFGT קצת וכבר הרגשתי שזו קפיצה למרות שעכשיו אני לא מתכוון להחליף... כך שגם עם ה-DFGT אתה לא יכול לפספס !!!
ולשאלה שלך - ב-G25 אתה יכול לתכנת את הכפתורים שאתה רוצה כך שיתאימו לשינוי הנתונים ב-GT5P (ובעתיד GT5) תוך כדי נהיגה. אני עשיתי את זה ב-DFP וזה עבד מצויין.
לדעתי, אם יש לך מקום להתקין את ה-G25 כמו שצריך (לא לשכוח גם דוושות) אז הוא עדיף מבחינת נוחות, מציאותיות, גודל (הוא עוד יותר גדול ה-DFGT) וגם סטייל...
דרך אגב, לפני שאתה קונה, כדאי לך גם לבדוק הגאים של www.fanatec.com - הם עכשיו מתחרים רציניים ללוג'יטק בתחום ההגאים.
כנס לאתר הזה: http://www.insidesimracing.tv/ , יש להם מספר פרקים לצפייה שבהם עושים בדיקה להגאים השונים.
דרך אגב, מאיפה אתה בארץ? אולי אוכל לעזור לך...
לי יש את ה-DFP, זהו דגם לפני ה-DFGT. הוא דומה לו מאוד אולם ה-DFGT משופר בהגה (גדול יותר ונוח יותר לאחיזה) ובמיקום הכפתורים שב-DFGT הם יותר נוחים. הדוושות אגב - זהות.
יצא לי להשתמש ב-DFGT קצת וכבר הרגשתי שזו קפיצה למרות שעכשיו אני לא מתכוון להחליף... כך שגם עם ה-DFGT אתה לא יכול לפספס !!!
ולשאלה שלך - ב-G25 אתה יכול לתכנת את הכפתורים שאתה רוצה כך שיתאימו לשינוי הנתונים ב-GT5P (ובעתיד GT5) תוך כדי נהיגה. אני עשיתי את זה ב-DFP וזה עבד מצויין.
לדעתי, אם יש לך מקום להתקין את ה-G25 כמו שצריך (לא לשכוח גם דוושות) אז הוא עדיף מבחינת נוחות, מציאותיות, גודל (הוא עוד יותר גדול ה-DFGT) וגם סטייל...
דרך אגב, לפני שאתה קונה, כדאי לך גם לבדוק הגאים של www.fanatec.com - הם עכשיו מתחרים רציניים ללוג'יטק בתחום ההגאים.
כנס לאתר הזה: http://www.insidesimracing.tv/ , יש להם מספר פרקים לצפייה שבהם עושים בדיקה להגאים השונים.
דרך אגב, מאיפה אתה בארץ? אולי אוכל לעזור לך...
- gorelshv (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1243
- הצטרף: אפריל 2008
- נתן תודות: 71 פעמים
- קיבל תודות: 55 פעמים
תודה על התשובה המפורטת. הסתכלתי על הסקירה של החבר'ה מהקישור שהבאת וזה בהחלט יכול להוות תחרות ל-25. כמה דברים שהפריעו לי בכל זאת:
א. יש בערכה 2 שיפטרים - 6 הילוכים וסיקוונציאלי בעוד שב-G25 לשיפטר יש בורר מצבים.
ב. חוסר התמיכה הרשמית של GT5P בהגה. הם מדברים שם על מקרה שבו יצא עדכון למשחק שבעקבותיו ההגה איבד כמה מהיכולות שלו
ולכן FANATEC היו צריכים להוציא עדכון ולך תדע כמה זמן לוקח להם להוציא עדכון...
ג. איכות בנייה - הפדלים מפלסטיק ואני ממש חושש שהם ישחקו וישברו באיזשהו שלב.
לעומת זאת, נראה שבהגה עצמו השקיעו את מירב המאמץ והוא לא פחות אם לא יותר איכותי מה-G25.
אני מבית שמש, אגב.
א. יש בערכה 2 שיפטרים - 6 הילוכים וסיקוונציאלי בעוד שב-G25 לשיפטר יש בורר מצבים.
ב. חוסר התמיכה הרשמית של GT5P בהגה. הם מדברים שם על מקרה שבו יצא עדכון למשחק שבעקבותיו ההגה איבד כמה מהיכולות שלו
ולכן FANATEC היו צריכים להוציא עדכון ולך תדע כמה זמן לוקח להם להוציא עדכון...
ג. איכות בנייה - הפדלים מפלסטיק ואני ממש חושש שהם ישחקו וישברו באיזשהו שלב.
לעומת זאת, נראה שבהגה עצמו השקיעו את מירב המאמץ והוא לא פחות אם לא יותר איכותי מה-G25.
אני מבית שמש, אגב.
- gorelshv (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1243
- הצטרף: אפריל 2008
- נתן תודות: 71 פעמים
- קיבל תודות: 55 פעמים
אוקיי, אחרי שבועיים של נסיון עם ה-G25 אני מרגיש שאני יכול לתת דעה די מבוססת על ההגה:
טוב, נתחיל מהפרטים הטכניים. ההגה בנוי לעילא ולעילא. פשוט אין דרך אחרת לתאר אותו. אחרי שבועיים של התעללות ללא הפסקה שכללה סיבובי הגה במהירויות מטורפות מנעילה לנעילה, לחיצות ללא רחמים על הדוושות, והעברות הילוכים שבקלות היו יכולות לגרום לכל מי שמסתכל מהצד לחוש את הכאב של השיפטר ההגה אפילו לא מתחיל להראות סימני עייפות. תוסיף לזה את חיפוי העור האמיתי (וזה גם מריח ככה) שמשפר את האחיזה ואת האפשרות להצמיד את הפדלים לשטיח באמצעות דוקרנים מובנים אפשר בהחלט לקבוע שנשפך פה הרבה זמן על תיכנון ועיצוב.
את ההגה קניתי בעיקר לשימוש עם GT5P ולכן זה היה המשחק הראשון שניסיתי עם ההגה. קלישאה: החווייה היא אחרת לגמרי. האמת - זה אפילו יותר מזה!! מאז שאחזתי בהגה החיוך לא ירד לי מהפנים המשחק יודע לנצל כל יתרון שההגה הזה מעניק כולל 2 מנועי פורס פידבק אשר מעבירים להגה כל התנגדות קלה של הגלגלים, כל חריץ על הכביש עד כדי כך שהגעתי למצב שבו אני יודע לזהות מתי האוטו עומד לאבד שליטה עוד לפני שזה קרה! ההתנגדות המשתנה של הפדלים תורמת מאוד לחוויה ומאפשרת שליטה מדוייקת יותר ברכב וע"י כך להמנע ממצבים של תת-היגוי/היגוי יתר. בהחלט שיפרתי זמנים יחסית ל-DS3. אבל ישנה בעיה אחת שניתקלתי בה: למרות שההגה לא נתמך רשמית ע"י המשחק ישנה אופצייה להפעיל את הקלאץ' ע"י לחיצה על משולש בתחילת כל מירוץ. וכאן הבנתי למה ההגה לא נתמך רשמית ולמה אין שום איזכור רשמי לאופציה הזאת בשום מקום בדפי העזרה של המשחק ובשום אתר רשמי: זה פשוט לא עובד טוב... העברת הילוכים מראשון לשני באמצעות קלאץ' היא פשוט סיוט! כדי שזה יצליח צריך לחכות שהסל"ד של המנוע ירד עד הסוף כדי לבצע את ההעברה!! דבר שלא מתקבל על הדעת ובהחלט פוגע בחוויית הנהיגה. עם זאת ראוי לציין שהעברת הילוכים ידנית אפשרית גם ללא הפעלת הקלאץ' ועובדת מצויין.
מתוך תסכול קל, התחלתי לחפש אופציות אחרות ואחרי כמה פספוסים הגעתי למשחק שנקרא Live For Speed או LFS, משחק שמפותח למחשב האישי. חברים, קשה לי להודות אבל המשחק הזה פשוט מבייש את GT5P בכל מה שקשור לריאליזם, וכשאני אומר ריאליזם אני לא מתכוון לגרפיקה או לסאונד, אני פשוט מתכוון למנוע הפיזיקלי בעצמו. פשוט אין מה להשוות, ואולי באמת לא כדאי להשוות כי צריך לזכור שGT5P הוא עדיין גרסת בטא למשחק שאמור לצאת בקרוב. עדיין, התחושה שמתקבלת ממשחק ב-LFS היא הרבה יותר מספקת וגם מדמה מצבים שלא קיימים ב-GT5P וביניהם האופציה להתהפך עם הרכב ומודל נזק המסוגל לדמות מגוון מצבים וביניהם קלאץ' שרוף, נזק למנוע ומזק פיזי למכלולים השונים של הרכב. ולגבי ההגה: אני לא יודע להגיד אם ההגה נבנה בשביל המשחק או שהמשחק נבנה בשביל ההגה אבל ההתאמה היא מושלמת, פשוט מושלמת. השימוש בפורס פידבק, היכולת להכניס לראשון ולאט לאט לעזוב את הקלאץ' ולגרום לרכב לנסוע בלי ללחוץ על הגז, הכיול הפשוט מושלם של ההגדרות להגה פשוט מביא את החוויה לרמה אחרת. כן, אפילו יותר גבוהה ממה ש-GT5P מציע. וזה אומר המון. אפילו הצלחתי לעשות דריפטים ללא שימוש בבלם יד בטכניקה שנקראת קלאץ' קיק - טכניקה מסובכת מאוד.
לסיכום, ההגה פשוט טוב ושווה כל שקל וזאת בתנאי שיש לכם את המשחק שיודע לעשות בו שימוש כמו שצריך. אני רק מקווה שכש-GT5 יצא התמיכה בהגה והמשחק עצמו יהיו טובים יותר. עד אז, ההגה נשאר מחובר למחשב.
לאתר של קהילת LFS בישראל:
http://www.lfsisrael.com/
טוב, נתחיל מהפרטים הטכניים. ההגה בנוי לעילא ולעילא. פשוט אין דרך אחרת לתאר אותו. אחרי שבועיים של התעללות ללא הפסקה שכללה סיבובי הגה במהירויות מטורפות מנעילה לנעילה, לחיצות ללא רחמים על הדוושות, והעברות הילוכים שבקלות היו יכולות לגרום לכל מי שמסתכל מהצד לחוש את הכאב של השיפטר ההגה אפילו לא מתחיל להראות סימני עייפות. תוסיף לזה את חיפוי העור האמיתי (וזה גם מריח ככה) שמשפר את האחיזה ואת האפשרות להצמיד את הפדלים לשטיח באמצעות דוקרנים מובנים אפשר בהחלט לקבוע שנשפך פה הרבה זמן על תיכנון ועיצוב.
את ההגה קניתי בעיקר לשימוש עם GT5P ולכן זה היה המשחק הראשון שניסיתי עם ההגה. קלישאה: החווייה היא אחרת לגמרי. האמת - זה אפילו יותר מזה!! מאז שאחזתי בהגה החיוך לא ירד לי מהפנים המשחק יודע לנצל כל יתרון שההגה הזה מעניק כולל 2 מנועי פורס פידבק אשר מעבירים להגה כל התנגדות קלה של הגלגלים, כל חריץ על הכביש עד כדי כך שהגעתי למצב שבו אני יודע לזהות מתי האוטו עומד לאבד שליטה עוד לפני שזה קרה! ההתנגדות המשתנה של הפדלים תורמת מאוד לחוויה ומאפשרת שליטה מדוייקת יותר ברכב וע"י כך להמנע ממצבים של תת-היגוי/היגוי יתר. בהחלט שיפרתי זמנים יחסית ל-DS3. אבל ישנה בעיה אחת שניתקלתי בה: למרות שההגה לא נתמך רשמית ע"י המשחק ישנה אופצייה להפעיל את הקלאץ' ע"י לחיצה על משולש בתחילת כל מירוץ. וכאן הבנתי למה ההגה לא נתמך רשמית ולמה אין שום איזכור רשמי לאופציה הזאת בשום מקום בדפי העזרה של המשחק ובשום אתר רשמי: זה פשוט לא עובד טוב... העברת הילוכים מראשון לשני באמצעות קלאץ' היא פשוט סיוט! כדי שזה יצליח צריך לחכות שהסל"ד של המנוע ירד עד הסוף כדי לבצע את ההעברה!! דבר שלא מתקבל על הדעת ובהחלט פוגע בחוויית הנהיגה. עם זאת ראוי לציין שהעברת הילוכים ידנית אפשרית גם ללא הפעלת הקלאץ' ועובדת מצויין.
מתוך תסכול קל, התחלתי לחפש אופציות אחרות ואחרי כמה פספוסים הגעתי למשחק שנקרא Live For Speed או LFS, משחק שמפותח למחשב האישי. חברים, קשה לי להודות אבל המשחק הזה פשוט מבייש את GT5P בכל מה שקשור לריאליזם, וכשאני אומר ריאליזם אני לא מתכוון לגרפיקה או לסאונד, אני פשוט מתכוון למנוע הפיזיקלי בעצמו. פשוט אין מה להשוות, ואולי באמת לא כדאי להשוות כי צריך לזכור שGT5P הוא עדיין גרסת בטא למשחק שאמור לצאת בקרוב. עדיין, התחושה שמתקבלת ממשחק ב-LFS היא הרבה יותר מספקת וגם מדמה מצבים שלא קיימים ב-GT5P וביניהם האופציה להתהפך עם הרכב ומודל נזק המסוגל לדמות מגוון מצבים וביניהם קלאץ' שרוף, נזק למנוע ומזק פיזי למכלולים השונים של הרכב. ולגבי ההגה: אני לא יודע להגיד אם ההגה נבנה בשביל המשחק או שהמשחק נבנה בשביל ההגה אבל ההתאמה היא מושלמת, פשוט מושלמת. השימוש בפורס פידבק, היכולת להכניס לראשון ולאט לאט לעזוב את הקלאץ' ולגרום לרכב לנסוע בלי ללחוץ על הגז, הכיול הפשוט מושלם של ההגדרות להגה פשוט מביא את החוויה לרמה אחרת. כן, אפילו יותר גבוהה ממה ש-GT5P מציע. וזה אומר המון. אפילו הצלחתי לעשות דריפטים ללא שימוש בבלם יד בטכניקה שנקראת קלאץ' קיק - טכניקה מסובכת מאוד.
לסיכום, ההגה פשוט טוב ושווה כל שקל וזאת בתנאי שיש לכם את המשחק שיודע לעשות בו שימוש כמו שצריך. אני רק מקווה שכש-GT5 יצא התמיכה בהגה והמשחק עצמו יהיו טובים יותר. עד אז, ההגה נשאר מחובר למחשב.
לאתר של קהילת LFS בישראל:
http://www.lfsisrael.com/
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר: