כיול אוטומטי של הרמקולים וקוטביות (פאזה) הפוכה

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
דרון28 (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 89
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

כיול אוטומטי של הרמקולים וקוטביות (פאזה) הפוכה

נושא שלא נקרא #1 

מערכת רמקולים לוויינים קוונטיניט II וסאב של קליפטש
רסיבר דנון 1709
חדר של כ 35 מ"ר

1) ברסיבר יש מערכת כיול אוטומטית של הרמקולים. כאשר אני מבצע כיול אוטומטי המערכת מתעקשת שחיברתי חלק מהרמקולים בפאזה הפוכה. על פי ספר המשתמש של הרסיבר, יש לבדוק את החיבורים מחדש ואכן כך עשיתי. למרות זאת אני ממשיך לקבל אותה הודעה. כאשר אני הופך את הקוטביות אין בעיה.
יחד עם זאת, במדריך למשתמש נאמר שלא תמיד המערכת יודעת לזהות בכל הרמקולים את הקוטביות הנכונה...ושאם בדקתי והחיבורים בוצעו כראוי, במקרה זה יש להמשיך בהליך ההתקנה....
מישהו יכול להמליץ האם כדאי להפוך את קוטביות הרמקולים (לחבר + ל - וההיפך) ואזי על פי המערכת היא תקינה. או לחלופין לחברם בהתאם למרה שרשום על המחברים ולהמשיך בהליך הכיול למרות ההתראה על היפוך הפאזה?

2) כל הרמקולים הם לוויינים וזהים למעט הסנטר והסאב כמובן. למרות זאת, כשהמערכת מחשבת את תדר החיתוך שלהם היא מגדירה תדר חיתוך אחר לרמקולים הקדמיים מאשר לאחוריים למרות שהם רמקולים זהים. לרמקולים הקדמיים מוגדר אותו תדר של הסנטר למרות שעל פי הגדרות היצרן יש לו תדר חיתוך שונה במקצת. האם יש להתערב ידנית בקביעת תדר החיתוך או להשאיר זאת למערכת האוטומטית? (הרמקולים הקדמיים ממוקמים קרוב מאוד יחסית לסנטר)

3) המערכת קובעת את מרחק הסאב במקום שונה לחלוטין ממקומו בפועל. האם גם כאן יש להתערב באופן ידני?

4) שאלה אחרונה לידע כללי בלבד. כיצד נקבעת סקאלת הווליום? מה משמעות המספרים מדוע הסקאלה מתחילה ב -80- ונגמרת באזור במספר חיובי 20+ ?

בתודה מראש!

MartinHSabag
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59332
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: מרטין סבג
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 858 פעמים
קיבל תודות: 1619 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #2 

1. אם אתה משוכנע שחיברת נכון, תשאיר את החיבור הנכון.
האם אתה בכלל שומע הבדל בין חיבור תקין וחיבור הפוך?

2. תשחק עם זה טיפה ותגיד מה נשמע לך יותר טוב. אין פה "חוקים" ולא ייקרה כלום אם תשחק עם זה.

3. קרא את המאמר על מיקום וכיוון סאב. במערכות עם רמקולים לוייניים, הסיפור יותר מורכב מכיון שהסאב הוא לא ממש סאב, כלומר, הוא עושה גם לא מעט מהמיד התחתון ולכן למיקום שלו תהיה השפעה רבה יותר כי חלק מהתדרים שהוא אחראי עליהם, הם כן כיווניים.

4. יש מאמר על כל נושא ה-DB. חפש.
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

דרון28 (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 89
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #3 

מרטין תודה על התשובות.

אני רוצה לציין שלמרות שהרסיבר הוא פשוט יחסית הוא נשמע הרבה יותר צלול נקי ומפורט מהרסיבר הקודם שהיה לי (קנווד ישן). יחד עם זאת עדיין לטעמי חסר מימד של עומק בצליל. הסלון שלי גדול יחסית כ 35 מ"ר.

חיפשתי חומר על הווליום (db) אולם לא מצאתי תשובות מספקות.
אני מבין שלמעשה הסקלה נקבעת על ידי כל יצרן כרצונו. אבל מה היא מביעה?
1. אם יש שני מגברים שלכאורה זהים בכל המפרט שלהם למעט שאחד מוציא 130 וואט לערוץ והשני 50, מה המשמעות אם לכל אחד מהם רשום שהוולים נע בין (80-) ל (20+) ב DB
2. מה הסקלה אמורה להביע ומה משמעות המעבר מסמן השלילי לחיובי
3. האם בכלל וכיצד אני יכול לדעת מהיא עוצמת ההגברה (הווליום) המקסימלי שאני יכול להשתמש בו בצורה ממושכת מבלי לפגוע:
א. ברסיבר
ב. ברמקולים
4. כאשר אני מאזין לאות המגיע מהdvd אני מתחיל לשמוע בצורה סבירה כבר מאזור (40-) לעומת זאת, כאשר אני מאזין לאות מהגיע מהממיר (תומפסון ישן של הוט בירושלים מחובר בשני חוטים של rca למגבר) אני צריך לכוון את בורר עוצמת הקול באיזור (20-) ע מל מנת להתחיל לשמוע כראוי. בצפייה בסרטים מהממיר על מנת לשמוע חזק צריך לעלות לעבר (10-) ומעלה. האם כך זה אמור להיות? האם ניתן לעשות משהו על מנת להגביר את עוצמת האות המגיע מהממיר?

דרון28 (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 89
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #4 

שאלה נוספת בקשר לכיול האוטומטי בהמשך לנושא הנ"ל....
כאשר אני מ בצע את הכיול, המערכת רושמת לי (שהיא מנחיתה את הרמקולים?) למשל רמקול קדמי ימיני (2-), סנטר (4-), קדמי שמאלי (2-), אחורי שמאלי (5.5-), אחורי ימיני (4.5-) וסאב (4.5-). כיצד זה שהמערכת מנחיתה את כולם? האם לא אמור להיות רמקול המהווה את נקודת ההתייחסות והוא אמור להיות ברמה (0) וכל הרמקולים האחרים מתייחסים אליו, כיצד זה שאף רמקול לא אמור להיות מתוגבר ביחס לאחרים?

דרון28 (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 89
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #5 

אין אף אחד שיכול להאיר את עיני?

Analizer
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 498
הצטרף: דצמבר 2006
שם מלא: eran
מיקום: במקום טוב באמצע
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 4 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

מטרת הכיול באה להתגבר על בעיות אקוסטיקה שונות בהתייחס לחדר .
אין ולא אמור להיות שום רמקול כנקודת ייחוס לשאר מהסיבה הפשוטה שהכיול מתייחס לכול רמקול בנפרד במקום בו הוא נמצא ובייחס לסיגנל שמשמיע הרמקול הוא מקבל את ההנחתה או הגבר במידת הצורך . במקרה שלך יכול להיות שהחדר או המיקום של הרמקולים בחלל בעייתי מבחינה אקוסטית ולכן הרמקולים קיבלו הנחתה .
סאונד טוב לא מחפה על shit music !

ADICT
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 9086
הצטרף: מאי 2007
נתן תודות: 70 פעמים
קיבל תודות: 297 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

לגבי ההנחתות שלך של הרמקולים
כל רסיוור בודק את גודל החלל שבו הוא אמור לטפל ברמקולים -
אם היה לך סלון ענק לשם השוואה (אולם)
לא היו לך הנחתות אלא להיפך -כלומר הרסיוור היה צריך להגדיל את עוצמת הDB בכל הרמקולים שלך על מנת להגיע לרמת שמיעה מסויימת
כלומר רמת העוצמה שהרסיוור שולח תלויה בגודל החלל שלך!נקווה שעד פה ברור
לגבי השינויים בין רמקול לרמקול בעוצמות -זה תלוי בקרבת הרמקולים לנקודת ההאזנה
תאר לך שרמקול שנמצא לידך יוגבר למקסימום ורמקול מרוחק יוגבר במינימום?.....
לא הגיוני נכון? :wink: מקווה שזה נתן לך אינדיקציה
אני יכול לאמר שרוב הרסיוורים מכויילים לרמה של 75 DB (SPL
כלומר הם מביאים את כל הרמקולים לרמה זו (הרחוקים והקרובים..)
לכן הרבה פעמים אנשים לא אוהבים את רמת העוצמה שנשמעת חלשה לרובם ולכן יש צורך להגביר את הDB בכיול ידני לאחר מכן
לגבי רמקול עם ייחוס יש אפשרות שהקדמיים למשל כמו אצלי יכולים להוות ייחוס לשאר הרמקולים (FRONT ALIGHNMENT )
וכל שאר הרמקולים יכויילו בהתאם לצבע שלהם(בשרניים -מוסיקליים,רוקיסטים וכו..)
או כל רמקול בנפרד (ALL CHANNEL ADJUST )

דרון28 (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 89
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #8 

תודה למשיבים.

ביצעתי כיול מחודש למערכת . הפכתי את הקטבים בחלק מהרמקולים (כלומר חיברתי אותם הפוך ביחס לרשום על החיבורים, פלוס למינוס ולהיפך) על פי הנחיות הכיול האוטומטי של המערכת, את המרחק של הסאב הגדרתי באופן ידני מאחר שהוא הדיר את מקומו במרחק של כ 9 מטר ממקום האזנה. להערכתי איכות השמיעה השתפרה, אם כי אינני יכול לחתום על כך...

עדיין הייתי שמח לקבל הנחיה, אם ניתן להגביר את עוצמת האות המגיע מהממיר של הוט לרסיבר. כאמור, כאשר אני מאזין לאות המגיע מהרסיבר, אני נאלץ להגביר מאוד את עוצמת הרסיבר. מהdvd אני שומע באיזור ה (40-) ואילו מהממיר מעל (20-).

מישהו יכול לתת הסבר קצר וממצה מה מביע סקאלת הווליום ברסיבר? מתחילה ב(80-) עוברת דרך (0) ומסתיימת ב (18+). הרי לכל רסיבר יש עוצמה שונה, אזי מה משמעותה?

כמו כן, האם יש כלל אצבע מהי רמת השמע המקסימלית שבה ניתן להשתמש מבלי לפגוע ברמקולים וברסיבר, במיוחד לאור העובדה שהאותות המגיעים מכל ערוץ שונים בעוצמתם, למשל כאמור באות מהממיר שבו אני נאלץ להגיע כמעט עד למקסימום ברסיבר על מנת לשמוע בעוצמה גבוהה?

בתודה מראש!

דרון28 (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 89
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #9 

מישהו בכל זאת יכול להתייחס לשאלות האחרונות?
בתודה מראש!

דרון28 (פותח השרשור)
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 89
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #10 

ובכל זאת מישהו?

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”