אבטליון,
יש הבדלי טעמים ביננו. מה ש"מוסיקלי" בעיניך "רומנטי" מידי וצמיג מידי עבורי.
EL34 זו שפופורת שאני אישית לא אוהב. היא רומנטית, חלקה, מעגלת מידי לטעמי. אולי אפילו יותר מ - 300B (שגם הן באות בכל מיני טעמים אבל ב - 300B טובה, מעבר למיד ריינג' המעוגל אעפס, יש הרבה מידע מרחבי Spatial Information ו -תלת מימדיות שאני לא כל כך מצאתי ב - EL34 שהאזנתי להן, שוב לאוזניי ולטעמי האישי).
היישום הטוב ביותר ששמעתי ל - EL34 היה במגבר Jadis Orchestra. ניסינו גם במגבר SET שמאפשר החלפה באותו מעגל לשפופרות כמו EL-156 ו - 6550.
מכל האופציות את ה - EL-156 וה - 6550 העדפתי בהרבה.
ה - EL-156 היא הכי נטרלית ו - Extended top to bottom וה - 6550 מאוד אוורירית ותלת מימדית.
ה - EL-34 הייתה מעט עמומה, מעט צמיגה ומעט שטוחה לטעמי - בדיוק מה שדרוש להקלטות רזות ודחוסות דינמית.
Dire Straights נשמע נפלא עם שפופרות כאלה כי זה ממלא את הרזון שיש ההקלטה אבל Jesse Cook (גיטרת פלמנקו) נשמע כאילו המיתרים התעבו. ההתקפה לא חדה וצלולה מספיק והצליל עבה מידי לטעמי.
אני בעיקרון אוהב מגברי מנורות שנשמעים כמו Solid State עם נשמה - צליל מהיר, דינמי, מפורט, צלול, אוורירי, תלת מימדי.
כיווננתי את המערכת שלי להישמע ככה באמצעות בחירת שפופרות שנותנות תוצאה כזו.
למשל ב - Joule Electra LA-100 Mk III אני משתמש ב - Sylvania 5751 Black Plate Triple Mica, Bent square getter וב - Sylvania Gold Brand 6350 Square Getter שלאוזני מכל מה ששמעתי (וניסיתי אין ספור שפופרות) הן הכי צלולות והכי אווריריות.
כנ"ל המקור שלי - Oracle Delphi Mk II עם Dynavector 17D3, שטיחון קשה וזרוע Alphason Xenon Mono Crystal Silver.
כנ"ל ב - JAS Array 2.1 שהיה מכונת מיד ריינג' רומנטית עם שפופרות הסטוק והפך למגבר Wide Band מאוד אוורירי.
בהקלטות רזות זה ישמע...רזה.
בהקלטות מלאות זה ישמע מצויין.
אל תטעה - זו לא מערכת "סופלה" שיש בה אווריריות בלי גוף. יש גוף כשבהקלטה יש גוף ואין כשאין.
זה עוד יותר קיצוני במערכת של חברי בעל ה - Acoustat 3. מה שעשיר נשמע עשיר ומה שרזה נשמע אנורקסי
הרמקולים שלו בעיקר רגישים להקלטות עם דחיסה דינמית.
אז אתה אומר - בבוסנדורפר גם הקלטות רזות ודחוסות דינמית נשמעות טוב. אולי. לא האזנתי לא יכול לחוות דעה.
אני לא נתקלתי במצב כזה עד היום שמערכת שממלאה רזון מפסיקה למלא אותו כשהקלטה מלאה אבל עדיין לא האזנתי לכל הרמקולים והמערכות בעולם על מנת להסיק מסקנות (שנכונות לטעמי ולאוזניי) מה אפשרי ומה לא אפשרי.