חרב הפיפיות של שיפור ציוד השמע

כל מה שקשור לאודיו בסטריאו, פטיפונים, נגני CD, קדם מגברים, מגברי כח, כבלים וכמובן רמקולים - רכיבים עד 3000$ בלבד.
Booboo
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1929
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: ראש העין
נתן תודות: 23 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #31 

diz1 כתב:זה מה שקורה עם אודיופילים- הם משתעבדים למערכת שלהם. אבל להשתעבד לחפץ דומם זה עבודה זרה-אז כביכול מדברים על מוזיקה דרך דיסקים שמוקלטים טוב.
הם יעדיפו מוזיקת מעליות עצובה נוסח ECM או כל מיני רימסטרים על רימסטרים כו'

אבל מה לעשות ואם מישהו חובב ג'אז אמיתי ולא מאזין למוזיקת ג'אז דרך המערכת שלו- הוא יעדיף להקשיב גם לאלינגטון למרות שאולי לא מוקלט טוב, או לאיזה בוטלג של קולטריין \רולינס \מונק או פאוול שמישהו הקליט בפייב ספוט .
לגבי אלינגטון ,ההרכב משנות ה 30-40 הוא פסגת הפסגות למרות שאולי לא מוקלט כמו מוזיקת מעליות של ECM
למשל ההרכב עם ובסטר ובלנגטון

http://www.amazon.com/Blanton-Webster-B ... mus_ep_dpi
או
http://www.musicweb-international.com/j ... lament.htm

אבל מה אודיופילים ששומעים ג'אז להקלטות כאילו? זה יצרצר להם.

דרך אגב- לואי אמסטרונג: הקלטות הטובות שלו הם בשנות העשרים שלושים שנות החמישים והלאה זה בשביל הקהל הרחב- כמו מוזיקת פופ.
...
כל מילה - בסלע.
(למרות שיש איזה מוזיקת מעליות אחת או שתיים של ECM שאני אוהב כמו American Garage של Pat Metheny ו-Return to Forever של Chick Corea אבל זהו...)
"When all are one and one is all, To be a rock and not to roll"

שמעוןב
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 300
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 7 פעמים
קיבל תודות: 11 פעמים

נושא שלא נקרא #32 

דורון3 כתב:
gover כתב:
אבטליון כתב:. אני חושב שהבעיה נוצרת אם אחרי שדרוגים ושיפורים אתה בסוף מוותר על המוזיקה שמרגשת אותך בשביל כזאת שהוקלטה באיכות גבוהה. מוזיקה זו אומנות אם אתה מוותר על האומנות שאתה אוהב בשביל טכנאות צליל איכותית אז למה כל זה טוב? זה נכון לדעתי גם לוידאו. לא תראה סרט עם דמויות מורכבות ועלילה מרגשת\מורכבת\מרתקת כי זה לא בסופר HD והפגמים ניכרים בציוד האיכותי והמכויל? מי עובד פה בשביל מי? הציוד בשבילינו או ...?
...
מי מוותר על האזנה בגלל איכות ההקלטה? אני מקשיב לדיוק אלינגטון במונו משנות החמישים, לדג'אנגו רינהרדט כנ"ל.
הקלטות שחלקן צורמניות ומלאות רעשי רקע וטייפ שחוק.
המוסיקה מרגשת אותי כל פעם מחדש בגלל התוכן.
אבל אני לא חייב להאזין למוסיקה שמוקלטת גרוע דרך מערכת בעלת רזולוציה גבוהה שמגלה ומראה את החסרונות והפגמים בהקלטה.
אפשר להאזין לזה באוטו או ברדיו אינטרנטי או מחשב וזה בסדר גמור. אין עם זה שום בעיה. את הפרטים החסרים משלימים בדימיון.

לגבי רוק, אני לא מקשיב הרבה אבל אני אוהב פינק פלויד, לד זפלין, קווין, בוסטון, ג'נסיס הישן, מריליון ועוד.
אף אחת מהלהקות האלו לא מוקלטות טוב לטעמי למעט אולי התקליטים הראשונים של של פינק פלויד כמו
[left]Soundtrack from the Film More[/left]
למשל:
וגם אי אפשר להשוות את זה להקלטות ג'אז טובות לדעתי האישית.

אז מה עושים? שוב - נהנים מהתוכן.
אז למה צריך מערכת בעלת רזולוציה גבוהה? לא צריך. שוב, ענין של העדפה אישית וסוג המוסיקה שאתה מאזין לה. במערכת בעלת רזולוציה גבוהה, ההקלטות הטובות באמת תשמענה מעולה.יש דיי הרבה הקלטות ג'אז וקלאסי וגם אחרות שעונות להגדרה "הקלטה מעולה" בעיני.
אם זה עיקר התפריט שלך יש טעם ברזולוציה גבוהה. אם לא, חסכת כסף וזמן. שמח בחלקך.
...
דורון, טעית. לא כתבתי את מה שאתה מייחס לי.
אלה הם דבריו של GOVER.

בכל מקרה, אני חוזר ומדגיש שבמערכת הנוכחית שלי, המבוססת על הרמקולים BOSENDORFER VC7, ומצטיינת בין השאר בנייטרליות ובשקיפות נפלאות, כמעט כל תקליט נשמע מענג. ואת זה אי אפשר לומר על המערכת הקודמת שלי, שהתבססה על הרמקולים COINCIDENT VICTORY (וזאת על אף השילוב הנהדר עם המגבר המשולב MYSTERE IA 21, עם שפופרות EL 34). כפי שכתבתי, המערכת הקודמת פשוט לא איפשרה לי לשמוע תקליטי מונו או הקלטות שאינן טובות, ובגלל זה - לצערי הרב - נפטרתי מלא מעט תקליטים אהובים.

בקיצור, מה שאני רוצה לומר הוא שהנוסחה: ככל שהמערכת איכותית, שקופה ונייטרלית יותר, כך נחשפות ביתר שאת בעיות ההקלטה, היא בהחלט נכונה. עם זאת, יש להוסיף שיש מערכות שלא רק שחושפות את זה, אלא גם אינן מאפשרות לשמוע את ההקלטות האלה (נדמה לי שרוב המערכות הנוטות לסממני "הי פי" שייכות לקבוצה הזאת),
ויש מערכות החושפות את כל פגמי ההקלטה, ויחד עם זאת מאפשרות לשמוע את ההקלטה באופן שאינו סוטר לאוזן.

צריך פשוט להימנע ממוצרי "הי פי" לשמם, ולעבוד עוד ועוד עד שמגיעים לתוצאה המיוחלת ולצליל המבוקש.
...

דורון3 (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
שם מלא: דורון אור
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #33 

אבטליון,

יש הבדלי טעמים ביננו. מה ש"מוסיקלי" בעיניך "רומנטי" מידי וצמיג מידי עבורי.
EL34 זו שפופורת שאני אישית לא אוהב. היא רומנטית, חלקה, מעגלת מידי לטעמי. אולי אפילו יותר מ - 300B (שגם הן באות בכל מיני טעמים אבל ב - 300B טובה, מעבר למיד ריינג' המעוגל אעפס, יש הרבה מידע מרחבי Spatial Information ו -תלת מימדיות שאני לא כל כך מצאתי ב - EL34 שהאזנתי להן, שוב לאוזניי ולטעמי האישי).
היישום הטוב ביותר ששמעתי ל - EL34 היה במגבר Jadis Orchestra. ניסינו גם במגבר SET שמאפשר החלפה באותו מעגל לשפופרות כמו EL-156 ו - 6550.
מכל האופציות את ה - EL-156 וה - 6550 העדפתי בהרבה.
ה - EL-156 היא הכי נטרלית ו - Extended top to bottom וה - 6550 מאוד אוורירית ותלת מימדית.
ה - EL-34 הייתה מעט עמומה, מעט צמיגה ומעט שטוחה לטעמי - בדיוק מה שדרוש להקלטות רזות ודחוסות דינמית.
Dire Straights נשמע נפלא עם שפופרות כאלה כי זה ממלא את הרזון שיש ההקלטה אבל Jesse Cook (גיטרת פלמנקו) נשמע כאילו המיתרים התעבו. ההתקפה לא חדה וצלולה מספיק והצליל עבה מידי לטעמי.

אני בעיקרון אוהב מגברי מנורות שנשמעים כמו Solid State עם נשמה - צליל מהיר, דינמי, מפורט, צלול, אוורירי, תלת מימדי.
כיווננתי את המערכת שלי להישמע ככה באמצעות בחירת שפופרות שנותנות תוצאה כזו.
למשל ב - Joule Electra LA-100 Mk III אני משתמש ב - Sylvania 5751 Black Plate Triple Mica, Bent square getter וב - Sylvania Gold Brand 6350 Square Getter שלאוזני מכל מה ששמעתי (וניסיתי אין ספור שפופרות) הן הכי צלולות והכי אווריריות.
כנ"ל המקור שלי - Oracle Delphi Mk II עם Dynavector 17D3, שטיחון קשה וזרוע Alphason Xenon Mono Crystal Silver.
כנ"ל ב - JAS Array 2.1 שהיה מכונת מיד ריינג' רומנטית עם שפופרות הסטוק והפך למגבר Wide Band מאוד אוורירי.
בהקלטות רזות זה ישמע...רזה.
בהקלטות מלאות זה ישמע מצויין.

אל תטעה - זו לא מערכת "סופלה" שיש בה אווריריות בלי גוף. יש גוף כשבהקלטה יש גוף ואין כשאין.
זה עוד יותר קיצוני במערכת של חברי בעל ה - Acoustat 3. מה שעשיר נשמע עשיר ומה שרזה נשמע אנורקסי :lol:
הרמקולים שלו בעיקר רגישים להקלטות עם דחיסה דינמית.
אז אתה אומר - בבוסנדורפר גם הקלטות רזות ודחוסות דינמית נשמעות טוב. אולי. לא האזנתי לא יכול לחוות דעה.
אני לא נתקלתי במצב כזה עד היום שמערכת שממלאה רזון מפסיקה למלא אותו כשהקלטה מלאה אבל עדיין לא האזנתי לכל הרמקולים והמערכות בעולם על מנת להסיק מסקנות (שנכונות לטעמי ולאוזניי) מה אפשרי ומה לא אפשרי.
נערך לאחרונה על ידי דורון3 ב 07/11/2009 10:27, נערך 3 פעמים בסך הכל.

MartinHSabag
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59332
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: מרטין סבג
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 858 פעמים
קיבל תודות: 1619 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #34 

דורון3,
באיזה מגבר אתה יכול להשוות בצורה של PLUG&PLAY שפופרת EL34 מול 300B?
אם זה לא באותו מגבר, איך אתה יכול להסיק שההבדל הוא רק בשפופרות?
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

דורון3 (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
שם מלא: דורון אור
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #35 

MartinHSabag כתב:דורון3,
באיזה מגבר אתה יכול להשוות בצורה של PLUG&PLAY שפופרת EL34 מול 300B?
אם זה לא באותו מגבר, איך אתה יכול להסיק שההבדל הוא רק בשפופרות?
...
הקשבתי להרבה מאוד מגברים מבוססי EL34 ודיי הרבה מגברים מבוססי 300B.
האם ניתן להכליל?
מן הסתם לא ניתן ועם כל זאת יש מין Sound Signature מסויים לשפופרות מסויימות לאוזניי.
תכונות מסויימות חוזרות על עצמן. אולי זה עניין של מעגל ועניין של יישום ואולי לא.
זה כמו להכליל לגבי Bass Reflex - תמיד נשמע באס צבעוני ו"נבחני" בתדירויות מסויימות. כשהיישום טוב פחות בולט ומוגבל טווח צר של תדירות (כמובן בהתייחסות לחדר ההאזנה) וכשהיישום גרוע נשמע כמו טלפון סלולרי במוד ויברציה.

לאוזניי EL34 תמיד נשמע Tubey מעט. המגבר היחידי שזה היה קיים אך לא בולט במיוחד היה ה - Jadis Orchestra אך עדיין הייתה מין עמימות ועיגול מסויים.

במגבר SET מסויים ניתן ב - Plug and Play להחליף שפופרות:
http://www.musicalparadise.ca/mp/index. ... ucts_id=67
ניסינו את כולם. לא אהבנו את ה - EL34.

האם יכול להיות שמעגל מסויים יעבוד טוב יותר עם שפופרות מסויימות ופחות טוב עם EL34 - בהחלט יכול להיות.
האם ייתכן שיש מעגל שבו התרשמותי תהייה שונה - בהחלט.
כמו שאמרתי לא האזנתי לכל המגברים מבוססי ה - EL34 שיש על מנת לחוות דעה נחרצת, (נחרצת לטעמי).

שלח תגובה

חזור אל “אודיו דו-ערוצי (סטריאו)”