מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


סוגי מגברים - דרוש הסבר למתחילים


   פורומים > אודיו > אודיו דו-ערוצי (סטריאו)
מחבר הודעה
echerk
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jan 03, 2009
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 17

 #1  נשלח: שבת 21/11/2009 11:13
סוגי מגברים - דרוש הסבר למתחילים

היי,

אני קורא פה בזמן האחרון הרבה בכתבות, בביקורות וגם בפורום.
ואני מבולבל לגמרי לגבי סוגי מגברים.
אני אומנם יודע מה ההבדל בין רסיבר ק"ב למגבר סטריאו:

אבל מה זה מגבר אינטגרייטד, מגבר מונובלוק, קדם-מגבר, מגבר הספק, מגבר כח, קדם-פאוור, מגבר/קדם מגבר מנורתי/שפורפרתי/דיגיטלי וכל מני מונחים אחרים שכולם משתמשים בהם פה כל הזמן ?

אני לא מבין האם זה דברים שבאים אחד במקום השני? או שאמורים להשתלב איכשהו בחיבור טורי? ומתי צריך כל אחד מהם?

אשמח אם מישהו יתן הסבר קצר ובסיסי או יפנה לאיזה כתבה שעושה סדר בראש.

תודה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Eyal_W (אייל ווינדלר)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Jul 01, 2005
הבעות תודה: 40
מספר הודעות: 7641

 #2  נשלח: שבת 21/11/2009 11:30

יש כאן אין סוף של חומר בנושא .
קדם מגבר הוא יחידת פרה אליה אתה מחבר את המקורות , הקדם יחובר למגבר כוח\מגבר הספק, משמעות מגבר סטיריאו שני ערוצים (או יותר במיקרה של ק"ב) או לחילופין לשני מונו בלוקים אשר כל אחד מהם יחובר לרמקול.

מגבר אינטגרייטד הינו מגבר המכיל גם את יחידת הכוח וגם את יחידת הקדם.

_________________
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.

: Amarra Dealer

http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
dragon (אילן)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Jun 16, 2006

מיקום: מרכז
הבעות תודה: 461
מספר הודעות: 4545

 #3  נשלח: שבת 21/11/2009 11:49

צריך להבדיל בין סוגי מגברים לפי היעוד שלהם או לפי המבנה שלהם. סוגים לפי יעוד:
מגבר אינטגרייטד - בעברית נקרא משולב. הסוג הכי נפוץ של מגברים ביתיים (נמצא גם בתוך רסיברים). כולל את כל דרגות ההגברה (קדם + הספק) בקופסה אחת.
קדם מגבר - הדרגה הראשונה של כל מגבר, תפקידה בעיקר לשלוט באותות הנכנסים (כיוונוני צליל שונים כמו ווליום, באלאנס וכד') ולמתג בין הכניסות השונות.
מגבר הספק (נקרא בטעות גם "מגבר כח") - תפקידו להגביר את האות המגיע אליו מקדם המגבר. חייב לעבוד ביחד עם קדם לפניו. קומבינציה של שניים כאלה יכולה לבוא במקום מגבר משולב.
מונו בלוק - מגבר הספק לערוץ אחד בלבד. כלומר צריך 2 כאלה למערכת סטריאו, או 6 למערכת קולנוע 5.1 וכו'. נדיר יחסית, וגם יקר. נועד בעיקר לטהרנים מושבעים.
ולפי מבנה:
מנורתי - נקרא גם שפופרתי. יכול להיות כל סוג של מגבר לעיל שכולל מנורות (שפופרות וואקום) במקום טרנזיסטורים. יש להם אופי סאונד אחר, שרבים רואים (או שומעים) אותו כעדיף על זה של טרנזיסטורים. יקרים בהרבה.
דיגיטלי - דור חדש יחסית של מגברים שמבצעים את ההגברה עצמה באופן דיגיטלי. נדירים למדי ויקרים מאד.

שורה תחתונה: במערכת ביתית אתה צריך או רסיבר, או משולב, או קדם + הספק או קדם + מונובלוקים, לפי מספר הערוצים במערכת. יש גם משולבים שיכולים לשמש רק כקדם מגבר או רק כמגבר הספק, באמצעות כניסות/יציאות יעודיות. לגבי המבנה אתה יכול לבחור מכל האפשרויות. ברוב המקרים זה מבנה טרנזיסטורי רגיל (כלומר לא מנורתי ולא דיגיטלי).
(1) הבעות תודה: t0x1c
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ברקצ
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jan 23, 2009
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 252

 #4  נשלח: שבת 21/11/2009 18:19
ואם כבר מדברים

יש פתרון מעניין שנקרא "היברידי" - מגבר משולב, שמשלב קדם מגבר מנורתי עם מגבר הספק טרנזיסטורי.

משלב את האופי המיוחד של המנורות עם ההספק הבריא של הטרנזיסטורים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Av1 (שמעון מור יוסף - מנכ"ל Av1)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Jul 11, 2007
הבעות תודה: 27
מספר הודעות: 1148

 #5  נשלח: שבת 21/11/2009 18:50
הסבר למתחילים על הגברה:

מגברים מגיעים ב 4 צורות
הצורות הן
1. מגבר משולב אינטגריטד
2. קדם מגבר ומגבר כוח
3. קדם מגבר ומונו בלוקים
4. רסיבר

1. מגבר משולב הידוע בשם אינטגריטד - Integrated Amplifier שעליו מצויים כל כפתורי הבקרה והשליטה ואליו גם מתחברים כל המכשירים וגם הרמקולים
כל מגבר משולב בנוי בצורה הבסיסית מקדם מגבר ומגבר כוח ומשם הורחבו הצורות הבאות {2 + 3}
במגבר משולב הקדם מגבר והמגבר כוח משולבים בתוך יחידה אחת והם מתחברים אחד לשני בתוך המכשיר אבל מופרדים אחד מהשני.
למעשה לרוב הקדם מגבר במגברים משולבים מחולק ל 2 החלק הקדמי והחלק האחורי.
כשאתה רואה חזית מגבר היכן שכל כפתורי השליטה נמצאים, זה הקדם מגבר הקדמי והוא מחובר לחלקו האחורי של המגבר להיכן שיש את כל הכניסות של חיבור מכשירים נוספים למגבר כגון קומפקט, פטיפון, טיונר, ו/או כל מכשיר מקור אחר.
למעשה אם המוח הינו הקדם המגבר, אז הרגליים הם המגבר כוח ואילו לא יכולים לפעול ללא פקודות ושליטה מהמוח.
מגבר הכוח נימצא בחלק הפנימי של המגבר המשולב והחלק היחידי החיצוני שלו הוא היכן שמתחברים הרמקולים.
רסיברי סטריאו איכותיים הפכו נדירים יותר כיום והחברות היפניות שולטות בשוק הקטן הזה וברמות הנמוכות ביותר.

2 קדם המגבר PRE- AMP הינו יחידת השליטה "המוח" והוא בצורתו החיצונית והפנימית אחראי על כל החיבורים והתפעול של המגבר כוח.
הוא אינו שווה ללא המגבר כוח ואינו יכול לעשות מאומה בלעדיו {רק מוח לא יכול ללכת}

3. מגבר כוח POWER – AMP כשמו כן הוא, הוא הכוח של המגבר אבל הוא אינו ניתן לתפעול ישירות ללא המוח = הקדם מגבר.

4. רסיבר: זהה לאינטגריטד בבניה ברעיון ובפעולה אך נוספת לו גם יחידת טיונר פנימית {רדיו} כיום ישנן מס' וריאציות של רסיברים והם שויכו לתחום הקולנוע הביתי והם מגיעים עם הגברה רב ערוצית ומשמשים כמרכזיה שלמה למקורות הוידאו, אודיו ושליטה רב אזורית ועוד...

PRE + POWER
שלב אחר וזהה למגבר משולב אך שונה ממנו הוא הפרדה בין הקדם מגבר {PRE AMP} למגבר כוח {POWER AMP} כך שכל אחד מהם נמצא ביחידה עצמאית
הרעיון של שיטה זו הוא שכל יחידה עצמאית ולכל יחידה יש את ספק הכוח שלה ועצם היותה מופרדת מהאחרת ונמצאת באריזה שונה ורחוקה ממנה היא אינה מושפעת מהפרעות חשמל ולאלקטרו מגנטיות

PRE + MONOBLOK
שלב אחר של הגברה וזהה לרעיון ההפרדה הינו קדם מגבר ו 2 מגברי כוח כאשר מגבר כוח אחד אחראי על צד ימין והשני על צד שמאל
בכל אופן של הגברה מופרדת בעלת 2 רכיבים או יותר הם זקוקים להתחבר אחד לשני {בכבלים} על מנת לתקשר ולהוציא לפועל את פקודות השליטה

* שים לב, וזה מאוד חשוב להבין:
זה שיש מס' יחידות הגברה שאמורות לתת את אותה התוצאה {הגברה ושליטה} אינו מחייב לתת תוצאה טובה יותר מאשר יחידה אחת בעלת אותם הנתונים ואותה המטרה = לא תמיד קדם מגבר ומגבר כוח טובים יותר מאינטגריטי, כל מקרה לגופו והכל תלוי בסט אליו משויכת ההגברה

יש כמה וריאציות לשלושת ההגברות שהובאו
דואל מונו: או קדם מגבר או מגבר ההספק או שניהם מופרדים ל 2 האחד אחראי לצד לשמאל והשני לימין
ספקים נפרדים: בדרגות שונות
1 או 2 לקדם מגבר {אחד לימין ואחד לשמאל}
1 או 2 למגבר הספק {אחד לימין ואחד לשמאל}
ספקים מופרדים היושבים ביחידות חיצוניות נפרדות
* ישנם מגברי כוח הבנויים כדואל מונו מלא עם 2 כבלי חשמל שאפשר תיאורטית לנסר את היחידה ל 2 ועדיין הם יפעלו היות ופרט למארז החיצוני הם מופרדים טוטאלית פנימית

סוגי הגברה:
1. ההגברה הראשונה שהחלה בעולם היות ולא היו אחרות הינה הגברת שפורפרות {מנורות} והיא קיימת גם כיום ויש לה מקום כבוד ומעריצים נלהבים
יתרונות להגברה מסוג זה: חמימות, מוסיקאליות, מתיקות ואפשר לומר גם אנושיות.
חסרונות: בלאי של המנורות, חום שהן מפיצות, עוצמה לא גבוה ולכן זקוקים לרמקולים "קלים להפעלה", והתעסקות שמתאימה לרוב למי שנמצא קצת יותר זמן בתחום בכדי שידע להתמודד.

2. ההגברה שנכנסה עם הקדמה והחליפה את הגברת המנורה היא הגברת הטרנזיסטור שהיא השיטה השולטת כיום בעולם
יתרונות לעומת הגברת מנורות: כוח גדול יותר, דיוק {עיוות נמוך יותר}, מהירות גבוה, ניקיון וחדות.
חסרונות לעומת הגברת מנורות: לוקה בחסר בחמימות, מתיקות שקשה להשגה וריגוש נמוך מעט.

3. השלב הבא והשולט כיום הוא הכלאה בין העולמות היי-בריד
שילוב של שפורפרות עם טרנזיסטורים בכדי לשאוף ולקחת את הטוב מ 2 העולמות מבלי החסרונות שיש = להוסיף ליתרונות הכוח, המהירות, הדיוק, הניקיון והחדות של הטרנזיסטור את היתרונות של המנורות: החום, המוסיקאליות, הריגוש והמתיקות בלי החסרונות שיש למנורות כאשר הן נמצאות בדרגת מגבר ההספק = בלאי, חום ייתר, חוסר דיוק ועיוות.

רוב מערכות העל בעולם מורכבות בצורה הזו והיא כבשה את הדרך הנכונה והמובילה ביותר.
בין אם במגבר משולב שהקדם המגבר הפנימי הוא שפורפרתי ובין בהגברה מפוצלת ל 2 / 3 יחידות
יש עוד הגברה מאוד חדישה בתחום והיא הגברת צ'יפים {דיגיטלית} אבל היא אינה תופסת את ציבור האודיופיילים כמו ההגברות האחרות היות ורבים מוצאים אותה חסרת נשמה סטרילית קרה ויבשה.
בגלגול המתקדם שלה גם היא עוברת שילוב של מנורות בכדי להכניס בה חיים אבל דבר זה עדיין לא מגיע לריגוש שההגברות האחרות מביאות.

מקווה שהבנת את התמונה
שבוע טוב ומבורך
(1) הבעות תודה: ranhaber
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
echerk
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jan 03, 2009
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 17

 #6  נשלח: א' 22/11/2009 22:21

תודה רבה Eyal, dragon, ברקצ ו-soundholic !

אני מעריך מאוד את התשובות המושקעות, זה עשה לי המון סדר בכל הנושא ועכשיו אני יכול להבין קצת יותר על מה אני קורא

תודה.
(1) הבעות תודה: kfir650
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ADICT
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה

הצטרף בתאריך:
  May 29, 2007
הבעות תודה: 237
מספר הודעות: 7743

 #7  נשלח: א' 22/11/2009 22:34
Re: הסבר למתחילים על הגברה:

SOUNDHOLIC כתב:
מגברים מגיעים ב 4 צורות
הצורות הן
1. מגבר משולב אינטגריטד
2. קדם מגבר ומגבר כוח
3. קדם מגבר ומונו בלוקים
4. רסיבר

1. מגבר משולב הידוע בשם אינטגריטד - Integrated Amplifier שעליו מצויים כל כפתורי הבקרה והשליטה ואליו גם מתחברים כל המכשירים וגם הרמקולים
כל מגבר משולב בנוי בצורה הבסיסית מקדם מגבר ומגבר כוח ומשם הורחבו הצורות הבאות {2 + 3}
במגבר משולב הקדם מגבר והמגבר כוח משולבים בתוך יחידה אחת והם מתחברים אחד לשני בתוך המכשיר אבל מופרדים אחד מהשני.
למעשה לרוב הקדם מגבר במגברים משולבים מחולק ל 2 החלק הקדמי והחלק האחורי.
כשאתה רואה חזית מגבר היכן שכל כפתורי השליטה נמצאים, זה הקדם מגבר הקדמי והוא מחובר לחלקו האחורי של המגבר להיכן שיש את כל הכניסות של חיבור מכשירים נוספים למגבר כגון קומפקט, פטיפון, טיונר, ו/או כל מכשיר מקור אחר.
למעשה אם המוח הינו הקדם המגבר, אז הרגליים הם המגבר כוח ואילו לא יכולים לפעול ללא פקודות ושליטה מהמוח.
מגבר הכוח נימצא בחלק הפנימי של המגבר המשולב והחלק היחידי החיצוני שלו הוא היכן שמתחברים הרמקולים.
רסיברי סטריאו איכותיים הפכו נדירים יותר כיום והחברות היפניות שולטות בשוק הקטן הזה וברמות הנמוכות ביותר.

2 קדם המגבר PRE- AMP הינו יחידת השליטה "המוח" והוא בצורתו החיצונית והפנימית אחראי על כל החיבורים והתפעול של המגבר כוח.
הוא אינו שווה ללא המגבר כוח ואינו יכול לעשות מאומה בלעדיו {רק מוח לא יכול ללכת}

3. מגבר כוח POWER – AMP כשמו כן הוא, הוא הכוח של המגבר אבל הוא אינו ניתן לתפעול ישירות ללא המוח = הקדם מגבר.

4. רסיבר: זהה לאינטגריטד בבניה ברעיון ובפעולה אך נוספת לו גם יחידת טיונר פנימית {רדיו} כיום ישנן מס' וריאציות של רסיברים והם שויכו לתחום הקולנוע הביתי והם מגיעים עם הגברה רב ערוצית ומשמשים כמרכזיה שלמה למקורות הוידאו, אודיו ושליטה רב אזורית ועוד...

PRE + POWER
שלב אחר וזהה למגבר משולב אך שונה ממנו הוא הפרדה בין הקדם מגבר {PRE AMP} למגבר כוח {POWER AMP} כך שכל אחד מהם נמצא ביחידה עצמאית
הרעיון של שיטה זו הוא שכל יחידה עצמאית ולכל יחידה יש את ספק הכוח שלה ועצם היותה מופרדת מהאחרת ונמצאת באריזה שונה ורחוקה ממנה היא אינה מושפעת מהפרעות חשמל ולאלקטרו מגנטיות

PRE + MONOBLOK
שלב אחר של הגברה וזהה לרעיון ההפרדה הינו קדם מגבר ו 2 מגברי כוח כאשר מגבר כוח אחד אחראי על צד ימין והשני על צד שמאל
בכל אופן של הגברה מופרדת בעלת 2 רכיבים או יותר הם זקוקים להתחבר אחד לשני {בכבלים} על מנת לתקשר ולהוציא לפועל את פקודות השליטה

* שים לב, וזה מאוד חשוב להבין:
זה שיש מס' יחידות הגברה שאמורות לתת את אותה התוצאה {הגברה ושליטה} אינו מחייב לתת תוצאה טובה יותר מאשר יחידה אחת בעלת אותם הנתונים ואותה המטרה = לא תמיד קדם מגבר ומגבר כוח טובים יותר מאינטגריטי, כל מקרה לגופו והכל תלוי בסט אליו משויכת ההגברה

יש כמה וריאציות לשלושת ההגברות שהובאו
דואל מונו: או קדם מגבר או מגבר ההספק או שניהם מופרדים ל 2 האחד אחראי לצד לשמאל והשני לימין
ספקים נפרדים: בדרגות שונות
1 או 2 לקדם מגבר {אחד לימין ואחד לשמאל}
1 או 2 למגבר הספק {אחד לימין ואחד לשמאל}
ספקים מופרדים היושבים ביחידות חיצוניות נפרדות
* ישנם מגברי כוח הבנויים כדואל מונו מלא עם 2 כבלי חשמל שאפשר תיאורטית לנסר את היחידה ל 2 ועדיין הם יפעלו היות ופרט למארז החיצוני הם מופרדים טוטאלית פנימית

סוגי הגברה:
1. ההגברה הראשונה שהחלה בעולם היות ולא היו אחרות הינה הגברת שפורפרות {מנורות} והיא קיימת גם כיום ויש לה מקום כבוד ומעריצים נלהבים
יתרונות להגברה מסוג זה: חמימות, מוסיקאליות, מתיקות ואפשר לומר גם אנושיות.
חסרונות: בלאי של המנורות, חום שהן מפיצות, עוצמה לא גבוה ולכן זקוקים לרמקולים "קלים להפעלה", והתעסקות שמתאימה לרוב למי שנמצא קצת יותר זמן בתחום בכדי שידע להתמודד.

2. ההגברה שנכנסה עם הקדמה והחליפה את הגברת המנורה היא הגברת הטרנזיסטור שהיא השיטה השולטת כיום בעולם
יתרונות לעומת הגברת מנורות: כוח גדול יותר, דיוק {עיוות נמוך יותר}, מהירות גבוה, ניקיון וחדות.
חסרונות לעומת הגברת מנורות: לוקה בחסר בחמימות, מתיקות שקשה להשגה וריגוש נמוך מעט.

3. השלב הבא והשולט כיום הוא הכלאה בין העולמות היי-בריד
שילוב של שפורפרות עם טרנזיסטורים בכדי לשאוף ולקחת את הטוב מ 2 העולמות מבלי החסרונות שיש = להוסיף ליתרונות הכוח, המהירות, הדיוק, הניקיון והחדות של הטרנזיסטור את היתרונות של המנורות: החום, המוסיקאליות, הריגוש והמתיקות בלי החסרונות שיש למנורות כאשר הן נמצאות בדרגת מגבר ההספק = בלאי, חום ייתר, חוסר דיוק ועיוות.

רוב מערכות העל בעולם מורכבות בצורה הזו והיא כבשה את הדרך הנכונה והמובילה ביותר.
בין אם במגבר משולב שהקדם המגבר הפנימי הוא שפורפרתי ובין בהגברה מפוצלת ל 2 / 3 יחידות
יש עוד הגברה מאוד חדישה בתחום והיא הגברת צ'יפים {דיגיטלית} אבל היא אינה תופסת את ציבור האודיופיילים כמו ההגברות האחרות היות ורבים מוצאים אותה חסרת נשמה סטרילית קרה ויבשה.
בגלגול המתקדם שלה גם היא עוברת שילוב של מנורות בכדי להכניס בה חיים אבל דבר זה עדיין לא מגיע לריגוש שההגברות האחרות מביאות.

מקווה שהבנת את התמונה
שבוע טוב ומבורך

אחת התשובות המושקעות והיפות שקראתי
אנשים כאלו מעלים את קרנו של האתר

_________________
http://www.hometheater.co.il/modules.php?name=Foru...
http://www.hometheater.co.il/modules.php?name=Foru...
(1) הבעות תודה: ranhaber
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו דו-ערוצי (סטריאו)


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht