מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


שרשור תגובות: מוניטורים אולפניים - האם הם באמת כאלה שונים?


עמוד 1 מתוך 4
עבור לעמוד  1  |  2  |  3  |  4  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו דו-ערוצי (סטריאו)
מחבר הודעה
HazooM
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Jan 20, 2005
הבעות תודה: 1022
מספר הודעות: 6802

 #1  נשלח: ג' 08/05/2012 12:00
שרשור תגובות: מוניטורים אולפניים - האם הם באמת כאלה שונים?

למאמר: מוניטורים אולפניים - האם הם באמת כאלה שונים?



כשמישהו אומר "מוניטור אולפני", האם הכוונה היא לרמקולים שהם בעלי תכונות שונות ומיוחדות לעומת רמקולים ביתיים?הגיע הזמן שננפץ את כל המיתוסים
(3) הבעות תודה: arotman , DubStyle , Amitel
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
oferab
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Nov 26, 2005
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 756

 #2  נשלח: ג' 08/05/2012 12:08

תודה רבה, כתבה מעולה
עופר
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
niko (איתן)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 13, 2004

מיקום: פתח-תקוה
הבעות תודה: 170
מספר הודעות: 3649

 #3  נשלח: ג' 08/05/2012 13:41

מאמר מאלף
גם מסביר כמה מונחים בדרך שלפחות לי לא היו מדוייקים.
תודה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avile7
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Nov 13, 2005
הבעות תודה: 16
מספר הודעות: 328

 #4  נשלח: ג' 08/05/2012 13:52
השכלתי

תודה על המידע המשודרג,
עד היום הכרנו רמקול לא רק דרך האוזניים,אלא גם משמועות ואגדות
טוב שנעשה כאן קצת סדר.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
adirbooking
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Mar 30, 2011
הבעות תודה: 97
מספר הודעות: 2091

 #5  נשלח: ג' 08/05/2012 14:53

כתבה לעניין !
אהבתי מאד, תודה רבה !
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
oferlaor (עפר לאור)
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2004

מיקום: מודיעין, ישראל
הבעות תודה: 3438
מספר הודעות: 67936

 #6  נשלח: ג' 08/05/2012 15:59

אין ספור חידושים היו לי כאן.

מבחינתי זה אחד המאמרים הטובים שהיו לנו בתחום האודיו באתר.

תודה!

_________________
נא לא להאכיל את הטרול
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
שחו
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  May 30, 2005
הבעות תודה: 35
מספר הודעות: 965

 #7  נשלח: ג' 08/05/2012 16:38

מאמר מעשיר מאוד, תודה
_________________
שחר
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
epony (אור)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  May 22, 2005
הבעות תודה: 1422
מספר הודעות: 10565

 #8  נשלח: ג' 08/05/2012 16:41

פשוט מאמר מעולה!!!

תודה רבה!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yanivol
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 23, 2006

מיקום: השכן של השכן שלא ישן
הבעות תודה: 101
מספר הודעות: 2697

 #9  נשלח: ג' 08/05/2012 17:06

תודה רבה על מאמר מאלף.

נהנתי לקרא ולהחכים. התמונות שצורפו ביארו והדגישו את שנכתב. שאפו!

_________________
איסטרה בלגינא קיש קיש קריא
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
moti_r (מוטי)
עורך ראשי HTCafe
עורך ראשי HTCafe

הצטרף בתאריך:
  Nov 11, 2004

מיקום: ישראל
הבעות תודה: 684
מספר הודעות: 9704

 #10  נשלח: ג' 08/05/2012 17:22

מדהים כל הכבוד ותודה רבה על המידע.

במיוחד הופתעתי לקרוא על nearfield.

_________________
- שינה היא סימפטום של מחסור בקפאין -
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
nils3373
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Oct 07, 2005

מיקום: קריית אונו
הבעות תודה: 118
מספר הודעות: 4481

 #11  נשלח: ג' 08/05/2012 18:10

תודה על מאמר חדשני (לפחות לי) ולא פחות מהנה...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
chalmh (חנן לשנובולסקי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2007

מיקום: עפולה
הבעות תודה: 69
מספר הודעות: 3331

 #12  נשלח: ג' 08/05/2012 18:52

איתי,


מאמר ממש מעולה.

כמי שיש לו שתי מערכות אודיו (סטריאו) נפרדות, אני יכול להעיד שהמערכת עם המוניטורים המשמשת אותי להאזנה ועבודות ההמרה שלי מפורמט אנלוגי לדיגיטלי נשמעת טוב יותר מהמערכת המקבילה. אציין שהמערכת עם המוניטורים ממוקמת בחדר עם חלל מצומצם יחסית שאינו מטופל אקוסטית והיא נשמעת הרבה יותר טוב מהמערכת הממוקמת בסלון גדול (גם ללא טיפול אקוסטי) הכוללת מערכת הרמקולים וציוד ההגברה יקרים יותר.
לא ניסיתי לבצע SWAP של מערכות כך שאיני יכול לומר שהרמקולים בסלון ישמעו טוב כמו המוניטורים ולהיפך.

ברור לחלוטין שהפיזיקה בכל סוגי הרמקולים היא אותה פיזיקה. השאלה היא רק מה עושה יצרן ספציפי כשהוא מיישם את אותה הפיזיקה בכל רמקול ורמקול שהוא מייצר.

גם בחירת מוניטורים או רמקולים תלוייה מאוד בצוות המאייש את האולפן (או מנהל את האולפן) בדיוק כמו שכל אחד מאיתנו רוכש מערכת אודיו לביתו. כמגוון הטעמים שלנו לסאונד כך גם מגוון ההיצע לרמקולים או מוניטורים. אילו היה קיים מוניטור או רמקול אולטימטיבי, מן הסתם כולם היו רוכשים רק אותו. כנראה שאין וכנראה שגם לא יהיה ולכן כאן טמונה הזהות הרבה בין רמקולים ביתיים למוניטורים.

לשמחתי זכיתי להאזין למערכת אודיו ומוניטורים באחד האולפנים המובילים בארץ. חזרתי הביתה די "מבואס" ולא הדלקתי את המערכת כמה ימים. זה לא קרה לי אף פעם כאשר האזנתי למערכת אודיו ביתית ככל שתהיה HIGH END.

_________________
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
טלHD
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  Nov 15, 2008
הבעות תודה: 941
מספר הודעות: 12911

 #13  נשלח: ג' 08/05/2012 19:16

מאמר מרתק ומעניין

בייחוד בנושא ה NS-10 האגדי של יאמהה...שעודכן ושופר מאוחר יותר ב NS-1000 האגדי לא פחות.
אכן המיתוס הוא שה NS-1000 הוא המוניטור הנפוץ ביותר באולפנים עד היום בגלל שקיפותו המוסיקלית שאמורה שהעביר את הסאונד ללא "צבע". אם ההקלטה גרועה, הוא ישמע גרוע ויגרום לטכנאי לעבוד קשה עד שישמע טוב.
אומרים שהקלטה שנשמעת טוב על ה NS-10/1000 , תשמע טוב בכל רמקול. ולדעתי זו הסיבה האמיתית שהוא כל כך נפוץ באולפני הקלטה.

עוד על הסיפור המעניין הזה:
http://www.soundonsound.com/sos/sep08/articles/yam...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Reuven_Sch
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  May 08, 2012
מספר הודעות: 8

 #14  נשלח: ג' 08/05/2012 22:11

ציטוט:
ברור לחלוטין שהפיזיקה בכל סוגי הרמקולים היא אותה פיזיקה. השאלה היא רק מה עושה יצרן ספציפי כשהוא מיישם את אותה הפיזיקה בכל רמקול ורמקול שהוא מייצר.


אמת ויציב. מהניתוח הטכני (הנכון שלעצמו) נובעת הכללה שעלולה להטעות, כאילו בתנאי אולפן ישמעו רמקולים ביתיים טובים כמו מוניטורים טובים, ו(בהכללה לא פחות קטנה) הם לא - מכיוון שמלכתחילה הם מיועדים למשימות אחרות, ולכן כך עוצבו. מוניטורים מיועדים לטפל בסיגנל 'גס' שמגיע ישר מהמיקרופונים, לעומת הרמקולים הביתיים, שמיועדים להשמיע חומר שכבר טופל טכנית (מאוזן בתדרים, בדינמיקה וכיו"ב).

מבלי להכנס לדיון טכני מיותר (אני טכנאי הקלטות ומפיק ותיק) ניתן לומר שגם מכוניות למשל בנויות מאותם מרכיבים, אך יהיו רכבי שטח שיעברו בהצלחה שטח קשה במיוחד, ויהיו כאלה שלא.

בהזדמנות זו תודה גדולה לאתר הזה, שעזר לי מאד במאבק עם המדיה סנטר (מיקרוסופט).
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
JEXY (יבגני גלפרין)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Apr 25, 2009

מיקום: פתח תקווה
הבעות תודה: 630
מספר הודעות: 12241

 #15  נשלח: ג' 08/05/2012 22:17

אכן מאמר מצויין, נכון מאוד כמעט כל מה שרשום אך זה כבר חילוקי דעות בין אנשי מקצוע...
אני שמעתי הרבה רמקולים אולפניים וכאחד שהיה לו אולפן ביתי, כן יש חשיבות למוניטור אולפן, אך אני תמיד הייתי מחובר למגבר ביתי ושני זוגות רמקולים נוספים בשביל לשמוע את ההבדלים לביצוע מאסטרינג נכון יותר.
מה שכן, כאחד שמיעץ ללקוחות בנושא סאונד, אני תמיד מסביר את העניין של אקוסטיקה, דבר שהיה חסר בהסבר שלך, כי אקוסטיקת אולפן או חלל הקלטה בפרט הוא נושא מאוד חשוב כך שאפילו אם מאזינים לא במוניטור אולפני אלא ברמקולים "ביתיים" ניתן לשמוע בברור את ההבדלים וכמובן לאחר הקלטת הDEMO והאזנה במערכת אצל חבר בסלון, זה נשמע אחרת לגמרי...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו דו-ערוצי (סטריאו) עבור לעמוד  1  |  2  |  3  |  4  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht