ידוע לכם על צלמים לחתונה בארץ שכבר מצלמים וידאו ב 4K?

קומפקטיות, Prosumer, DSLR, עדשות ומה שבינהם.
psibeast (פותח השרשור)
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 1943
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 52 פעמים
קיבל תודות: 162 פעמים

ידוע לכם על צלמים לחתונה בארץ שכבר מצלמים וידאו ב 4K?

נושא שלא נקרא #1 

זה אמנם יהיה לי רלוונטי רק לעוד שנה, אבל אני תוהה אם זה כבר קיים.

oron1g
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 245
הצטרף: ספטמבר 2006
מיקום: פתח-תקוה
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

לא נראה לי שיש מישהו בארץ שעובד כבר עם ציוד כזה.
הציוד עצמו מאוד יקר, העריכה מאוד מאוד כבדה ולוקחת לא מעט זמן.

מצלמת HD מקצועית מתחילה בכ-30,000 ש"ח ומגיעה עד כ-100,000 ש"ח לדגמים היותר יקרים + ציוד נלווה.

לא נראה לי שצלם וידאו כלשהו יעבור למצלמות 4K בזמן הקרוב עקב מה שהזכרתי, ובמיוחד שרוב האוכלוסיה לא יודעת מה זה, לא תבדיל באיכויות, אין לה כרגע איך להציג את זה, לא לשכוח שהנפחים עצומים וגם נושא העברת החומר הוא בעייתי.

בקיצור - התחום מתקדם בקצה מהיר אבל לא נראה לי שזה באופק של השנה הקרובה.

מה שכן - אולי מי שמתעסק בוידאו DSLR יציע את זה.
אני יודע שקנון יצאו או אמורים לצאת ממש בקרוב עם דגם בעל יכולות וידאו 4K.
הפריקים ישדרגו מהר. הדגם נקרא EOS-1D C 4K DSLR
ב-DSLR עושים בד"כ דברים יותר מיוחדים ולא סרטי סטנדרט של חתונה. אני יכול לתת לך כמה דוגמאות של קליפים מקוצרים שתבין במה מדובר אם מעניין אותך.

אורון

psibeast (פותח השרשור)
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 1943
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 52 פעמים
קיבל תודות: 162 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

כן, ראיתי את המצלמה הזאת של קנון, שאמורה לצאת בסוף החודש הנוכחי במחיר של כ 12 אלף דולר בארה"ב.
אולי באמת יהיה שווה להתעניין אצל צלמים בסביבות פברואר מרץ ואולי אז כבר חלק מהצלמים ישדרגו למצלמה הזאת.

אשמח לראות קליפים ולהבין מה באמת ההבדל בין צילום ב DSLR לבין צילום במצלמת HD מקצועית סטנדרטית.

oron1g
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 245
הצטרף: ספטמבר 2006
מיקום: פתח-תקוה
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

בגלל המגבלות של צילום וידאו בDSLR (התחממות חיישן והגבלת אורך הצילום הרציף אם בגלל המצלמה או בגלל סוג הכרטיס), רוב הצילומים הם צילומים יחסית קצרים שמהם מרכיבים סרט.
אם עושים סרט שלם של חתונה אז בד"כ תהיה מצלמת וידאו מקצועית שבעריכה ילבישו יחד איתה קטעים מDSLR

מה שכן, קליפים מקוצרים זה הזירה של הDSLR. אם זה קליפים מקדימים לאירוע או "היילייט"/קטעים נבחרים של אירוע.

הנה כמה דוגמאות, אך לפני כן אציין למען הגילוי הנאות שאני עוסק בצילום סטילס ואת הקליפים הבאים צילם חבר מהתחום.
(לא לשכוח שגם ל-HD ביוטיוב יש דחיסה וזה לא מציג את זה באיכות המקור למרות שזה מופיע כ-HD)

1.

psibeast (פותח השרשור)
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 1943
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 52 פעמים
קיבל תודות: 162 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

אז מה בעצם היתרון של צילום ב DSLR? מגבלה של חיישן מתחמם וקליפים קצרים זאת מגבלה דיי רצינית.

HazooM
כתב
כתב
הודעות: 6805
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 958 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

ידוע לכם על צלמים לחתונה בארץ שכבר מצלמים וידאו ב 4K?
...
הרבה צלמים בארץ עוד לא עברו ל HD, אז אתה שואל על 4K?

אין עדיין מסכי 4K נורמלים במחיר סביר, אז 4K גם ככה מיותר כרגע.

TsurTriger
סמל אישי של משתמש
כתב צילום
כתב צילום
הודעות: 2096
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: ישראל
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

psibeast כתב:אז מה בעצם היתרון של צילום ב DSLR? מגבלה של חיישן מתחמם וקליפים קצרים זאת מגבלה דיי רצינית.
...
מצד שני, הלוק שאתה מקבל בגלל גודל החיישן, עומק השדה שקשה מאוד להגיע איתו עם מצלמות וידאו רגילות, איכות קובץ ברמה גבוהה מאוד.
ועוד.
לקליפים, הDSLR נותנת יופי של איכות.
לצילום שלם של חתונה, מוגבל.
ולכן, רוב הצלמים המקצועיים, ולא החאפרים, עובדים בשילוב בין DSLR לבין מצלמות וידאו יעודיות.
HazooM כתב:
ידוע לכם על צלמים לחתונה בארץ שכבר מצלמים וידאו ב 4K?
...
הרבה צלמים בארץ עוד לא עברו ל HD, אז אתה שואל על 4K?

אין עדיין מסכי 4K נורמלים במחיר סביר, אז 4K גם ככה מיותר כרגע.
...
מסכים בהחלט.
אין טעם ב4K כרגע כצילום לחתונה. וגם, להערכתי, רק מעלות הציוד אין אף צלם שיספק לך את הצורך הזה. במיוחד במחירים שגובים בשוק עבור קליפ של חתונה.
צלם טוב יספק לך יופי של סרטון בHD ואפילו בFHD. אינני רואה טעם ביותר מזה.
צור טריגר.
www.trigger-studio.com

oron1g
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 245
הצטרף: ספטמבר 2006
מיקום: פתח-תקוה
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

psibeast כתב:אז מה בעצם היתרון של צילום ב DSLR? מגבלה של חיישן מתחמם וקליפים קצרים זאת מגבלה דיי רצינית.
...
שימוש במגוון עדשות מקצועיות
יצירת אפקטים שאי אפשר במצלמת וידאו "רגילה" (יצירת בוקה מרשים, משחקי פוקוס, הפרדת הנושא מהרקע)

DSLR לא נועד לצלם אירוע. אפשר לעשות איתו קליפים/סרטונים קצרים ברמה של צילום קולנוע מהשורה הראשונה.

TsurTriger
סמל אישי של משתמש
כתב צילום
כתב צילום
הודעות: 2096
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: ישראל
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

oron1g כתב:
psibeast כתב:אז מה בעצם היתרון של צילום ב DSLR? מגבלה של חיישן מתחמם וקליפים קצרים זאת מגבלה דיי רצינית.
...
שימוש במגוון עדשות מקצועיות
יצירת אפקטים שאי אפשר במצלמת וידאו "רגילה" (יצירת בוקה מרשים, משחקי פוקוס, הפרדת הנושא מהרקע)

DSLR לא נועד לצלם אירוע. אפשר לעשות איתו קליפים/סרטונים קצרים ברמה של צילום קולנוע מהשורה הראשונה.
...
טוב, לא צריך להיסחף. סרטים מצלמים עם מצלמות ברמה אחרת לגמרי.
אבל כן. רמת הקובץ ואיכות הפלט גבוהה יותר משל רוב מצלמות הוידאו שמצלמים איתם באירועים.
או לחילופין, כדי להגיע לרמת קובץ כזו עם עומק שדה שכזה צריך להוציא פי כמה על מצלמות וידאו יעודיות.
צור טריגר.
www.trigger-studio.com

psibeast (פותח השרשור)
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 1943
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 52 פעמים
קיבל תודות: 162 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

למה זה רלוונטי שכרגע אין כמעט ציוד צפייה ב - 4K? הרי עוד שנה זה כבר יהיה קיים לרכישה, ובטח עוד שנתיים זה גם יהיה כבר מספיק זול כדי להיות פחות או יותר סטנדרטי. למה שחומרי הגלם לא יהיו כבר מוכנים לכך?

TsurTriger
סמל אישי של משתמש
כתב צילום
כתב צילום
הודעות: 2096
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: ישראל
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

זה עניין של עלות\תועלת.
מצלמות 4K יקרות (מאוד) ביחס לכמה שצלמי חתונות מקבלים על סרטון לחתונה.
כמו כן, עבור קבצי 4K צריכים מחשבים חזקים יותר.
כל העלות הכללית מסביב עולה, ולא מעט.

כיום, גם כך קשה למצוא צלמים שמספקים סרטים איכותיים, הן מבחינת עריכה הן מבחינת ציוד והן מבחינת תוכן.
צור טריגר.
www.trigger-studio.com

cluber77
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 232
הצטרף: מאי 2007
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

תראו מה ה GH2 עשתה בתחום הצילום ותבינו לבד מה העתיד בכל הנוגע לצילום ב DSLR.
אגב לגבי הקליפים שמופיעים פה, מה הקטע הזה שבכל קליפ יש את אפקט הטישטוש הזה מאחורה כאילו מדובר על אינסטגרם.
הייתי מצפה מהם שכל קליפ יהיה ייחודי.

MartinHSabag
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59332
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: מרטין סבג
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 858 פעמים
קיבל תודות: 1619 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #13 

HazooM כתב:
ידוע לכם על צלמים לחתונה בארץ שכבר מצלמים וידאו ב 4K?
...
הרבה צלמים בארץ עוד לא עברו ל HD, אז אתה שואל על 4K?

אין עדיין מסכי 4K נורמלים במחיר סביר, אז 4K גם ככה מיותר כרגע.
...
לא מסכים בעליל.
סרט חתונה לא רואים חודש אחרי החתונה אלא 10-20 שנה אחרי, כשרוצים להיזכר או להראות לילדים....
מכל ההוצאה הענקית של החתונה שלי, אם יש משהו שאני מצטער עליו זה שהתקמצנתי (היה יור מפי שניים בזמנו) על הצילום הדיגיטלי ושמירה ב-DVD של סרט החתונה שלי ויש לי אותו בקושי באיזה VHS.....

אני ממליץ לא רק לצלם ברזולוציה המקסימלית אלא גם בתלת-מימד, גם אם הסרט לא ייערך כרגע לתלת-מימד או לרזולוציה כזו, אבל זה ה"נגטיב" של החתונה וזה צריך להיות כמה שיותר TIME LESS.
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

MartinHSabag
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59332
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: מרטין סבג
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 858 פעמים
קיבל תודות: 1619 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #14 

אגב בביקור של נציגי JVC בישראל שנה שעברה ובפגישה שנערכה במשרדי היבואן, הצעתי להם להרים קמפיין למצלמות וידיאו תלת-מימד שלהם לצילום הילדים.
הם טענו שהם לא מוכרים מספיק כי אין לאנשים טלוויזיות כאלה בבית.
שאלתי אותם, מה זה רלוונטי? לילדים יהיו....ואז ייצטערו שלא צילמו בזמנו בתלת-מימד.....
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

LiorDrZ
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1777
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: ירושלים
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 190 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

ישראל ישראלי יעדיף להזמין את אחד "מגדולי הזמר" בעלות של 40K לרבע שעה ולא לשלם לצלם האירועים שלו יותר מ 6K... ובגלל זה כל הענף של צילום אירועים נראה כמו שהוא נראה...
ה Canon EOS-1D C שזאת מצלמת ה DSLR + וידאו היחידה שכרגע מושקת בעולם שמצלמת וידאו 4K עולה 15,000$ בלי העדשות המיוחדות לצילום וידאו שכל אחת מהם עולה כמה אלפי דולרים. 4K בצילום אירועים לדעתי יקח עוד קצת זמן כי אני לא מכיר צלם אירועים ישראלי שיהיה מוכן לשלם עבור הציוד הזה כ"כ הרבה כסף מבלי להחזיר את ההשקעה. וכמו שהענף הזה נראה יקח קצת זמן עד שהטכנולוגיה הזאת תהיה זמינה.
מה שכן הוידאו ב 4K מהקנון נראה מרשים ביותר

[vimeo]56241602[/vimeo]

שלח תגובה

חזור אל “מצלמות ועדשות”