היי לכולם,
משתף כאן סיפור של קולגה וחבר שלי בעבודה.
לפני מספר שבועות נקנה מסך JVC בגודל 32 אינץ' דגם 32N350 מאל"מ בכ- 1100 ש"ח.
המסך נקנה כמסך לשימוש כמסך מחשב לאבא שלו והדרישה העיקרית ואולי היחידה היתה שהמסך יהיה FHD - היינו 1920x1080. בגלל תקציב מוגבל ובגלל שהוא סה"כ צריך מסך בסיסי למחשב ולא הרבה מעבר הוא החליט לקחת את המסך הפשוט הזה, אחרי שהוא בוודאות דרש בחנות שהמסך יהיה FHD. גם על אריזת המוצר מצויין 1080p FHD (בלוגו כזה יפה וזהוב כמו שכולנו מכירים) וגם במפרט הטכני של המוצר מצויין שהפאנל הוא 1920x1080. יותר מזה, גם בחיבור למחשב המחשב מזהה את הרזולוצייה הטבעית שלו כ- 1920x1080 ב- 60 הרץ.
אבל, הסתבר שכל הנתונים האלה הם שקר וכזב. המסך הוא לא 1920x1080. מיד בבחירת הרזולוצייה הנ"ל הכל נראה מטושטש, לא חד וטקסט לא קריא. הוא ניסה לשבור את הראש כמה שעות כי חשב שמדובר אולי בדרייברים או משהו דומה אך ללא הועיל. הוא דיבר עם השירות החנות (אל"מ כאמור) אך אלה זרקו אותו לשבור את הראש מול היבואן.
לפני שהוא פנה אל היבואן הוא פנה אליי, כדי שלייתר בטחון, אבדוק מה הסיפור של המסך הזה. הגעתי לבדיקה עם מחשב וכונן נייד עם מספר פאטרנים. אז ככה, 1920x1080 הוא לא. הרצת פאטרן checkers של 1x1 (היינו תבנית "שח-מט" של פיקסל על פיקסל ב- 1920x1080) פשוט נראית כמו ממרח אפור אחיד. כנ"ל תבנית של שורות ו/או עמודות ברזולוצייה של 1x1. תבנית של OVERSCAN מראה 0% מתיחת תמונה, אז לא מכאן הבעיה. כל הפאטרנים הם של AVS HD 709 וגם כמה שלי שעשיתי קאסטום.
בדיקת רזולוצייה של 1366x768 עבדה כמו קסם, לפתע הכל נראה כמו שצריך וכל פיקסל יושב על הפיקסל התואם בפאנל. הטקסט נהיה קריא. בקיצור, זה מסך HD Ready שפשוט יודע לקבל אות 1080p ולעשות לו Downscale לפאנל הנחות יותר. בנתונים הטכניים בחוברת של המוצר רשום שהפאנל הוא ברזולוצייה 1920x1080 וזה פשוט שקר וכזב.
נסיון לדבר עם ניופאן, הגיע בכלל לאלקטרוניקס-פרו. אלה תיאמו טכנאי שיגיע אליו כדי לראות על מה מדובר. הוא ניסה להסביר להם שאין קשר לטכנאי, פשוט המוצר לא עומד במפרט הטכני וגרוע יותר - נמכר לו ככזה למרות שדרש משהו אחר לגמרי. אין עם מי לדבר. תיאמו טכנאי. השארתי לחבר את הפאטרנים והסברתי לו מה להראות לטכנאי כדי שיהיה ברור העסק. הטכנאי שהגיע אמר לו שהוא בהחלט מבין על מה הוא מדבר אבל אין יותר מידי מה לעשות "אני מבין אותך לגמרי, אבל זו האיכות של המוצר הזה" ושהוא יעביר את הרשמים שלו למעבדה ואלה יצרו איתו קשר תוך 48 שעות. לא יצרו קשר ולא נעליים. אחרי מספר ימים החבר שוב יצר קשר עם המעבדה. הנציגה אמרה בפניו שאין מה לעשות, זה המוצר שהוא קנה וזו האיכות שלו ואין שום דבר שהם יכולים לעשות. הם לא יכולים לעשות כלום כי הם המעבדה ולא היבואן (עכשיו אתם מבינים למה אני שנים רושם כאן בפורום את הבעייתיות שיש בהפרטה של שירות לקוחות ומעבדה של יבואן רשמי?). העבירו אותו לניופאן. ניופאן טוענים שהשירות הוא מול המעבדה ולא מולם ואם הטכנאי לא הצליח לפתור את התקלה (איזו תקלה למען השם?!!) אז אין להם מה לעשות. הבחורה (אני לא רושם נציגה כי אין שם באמת נציגות שירות) הבטיחה לו שתוך 24 שעות מישהו מהשירות שלהם תחזור אליו. נחשתם נכון - אף אחת לא חזרה.
אתם מבינים?? יש ללקוח בעיה עם מוצר שלהם והם (יבואן רשמי. "שמות גדולים. אחריות גדולה." סלוגן שלהם, לא לוקח על זה אפילו קרדיט..) תלויים בהחלטה של מעבדה. על מוצר בן יום שאין בו בכלל תקלה!! הרי מי מפרסם את המפרטים של המוצרים שלהם? המעבדה שלהם?? מי מדביק על הקרטון של האריזה שהוא FHD ומשווק אותו ככזה, המעבדה?!
עכשיו, מה היה לנו כאן,
לקוח קונה מוצר מאל"מ עם הצהרה X ומקבל Z במקום. מתלונן בחנות, אלו שולחים אותו ליבואן. מתקשר ליבואן ובעצם מגיע למעבדה, אלקרוניקס-פרו. אלו, לא מבינים יותר מידי מה הוא רוצה מהחיים שלהם (מה זה בכלל 1080p למען השם?) ושולחים טכנאי לבדוק. הטכנאי לפחות כן מבין על מה המהומה אבל אומר שזה מה יש, ככה המוצר הזה (שזה סוג של נכון, כי באמת אין מה לעשות, ככה המוצר הזה. הוא לא ייצר אותו ושיווק אותו ככזה, הוא רק טכנאי.) כשכן מגיעים לניופאן אין להם מושג מי נגד מי ולמה הוא בכלל התקשר אליהם. שידבר עם המעבדה אם יש בעיה עם המוצר (בקטע של "אנחנו רק מייבאים, השירות זה כבר לא אנחנו חבר").
בקיצור,
תחשבו טוב טוב ממי ומה אתם קונים.
למכור, כל אחד יכול. החכמה זה איך מתמודדים עם בעיות ועם שירות לאחר מכירה ללקוח. פעם, ניופאן הצטיירו לי בדמיון כנותני שירות טובים וגב חזק, היום הגעתי למסקנה שהם כמו אחרוני הבסטיונרים בשוק. ואם אתם עדיין לא משוכנעים זה אולי רק בגלל שבניגוד אליי, אתם לא האזנתם לשיחות המוקלטות מול כל הגורמים "המעורבים בפרשה".
חווית שירות גרוע בניופאן - טלויזיה JVC
- jacko-il (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
- jacko-il (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
לצערי (או למזלי?) זה לא אני.
אני הייתי מבטל את העסקה One way or the other - היינו או בחנות לאחר שהם מאשרים או בחנות על אפתם וחמתם (חד-צדדי מול חברת האשראי) במידה ולא מאשרים ומשאיר את המסך שם.
אבל החבר שלי אולי קצת נאיבי/אופטימי ולא מתמצא וזרם עם הקביעה מה שנאמר לו באל"מ לדבר עם היבואן לגבי תלונה על המוצר. הוא פשוט האמין בתמימות שהוא ייפול על אזניים קשובות ושכאשר יבינו שהם מוכרים מוצר עם נתונים שקריים לא תהיה לו בעיה לקבל זיכוי. אמר לעצמו, בכל זאת - זה ניופאן. אמיתי לגמרי, זה מה שהוא אמר לי ואני יכול להבין את זה. הרי יש מגוון מוצרי מדבקה אחרים או מותגים סיניים באותו מחיר, הוא האמין לזה בגלל שזה שם כמו JVC (למרות שהיום זו מדבקה) ובעיקר בגלל שזה מיבואן וותיק ומוכר ולא דמיין שייכנס לסאגה כזו. מה גם שבגלל שלא מעניין אותו המותג עצמו והוא סה"כ צריך מסך 1080 אמיתי הוא ציין בפני הנציגה שגם החלפה במוצר אחר ולא שקרי מקובלת עליו לגמרי. אפילו לא טרחו לנסות להציע לו או לנסות להבין בכלל את שורש הבעיה. בכלל לא נופל להם שם האסימון שזו הטעייה צרכנית בצורה הכי זולה ומגעילה שיש.
חוץ מזה, שהסיפור עוד לא נגמר. הוא שוקל עכשיו איך להמשיך להתנהל מול הגורמים. כבר נפל לו האסימון אחרי שבועיים של שיחות ודיבורים עם כל הצדדים שפשוט זרקו אותו לכלבים ושישבור את הראש. הצעתי לו פשוט לבטל את העסקה ולהחזיר את המסך לחנות, אבל הוא מתלבט.
אני הייתי מבטל את העסקה One way or the other - היינו או בחנות לאחר שהם מאשרים או בחנות על אפתם וחמתם (חד-צדדי מול חברת האשראי) במידה ולא מאשרים ומשאיר את המסך שם.
אבל החבר שלי אולי קצת נאיבי/אופטימי ולא מתמצא וזרם עם הקביעה מה שנאמר לו באל"מ לדבר עם היבואן לגבי תלונה על המוצר. הוא פשוט האמין בתמימות שהוא ייפול על אזניים קשובות ושכאשר יבינו שהם מוכרים מוצר עם נתונים שקריים לא תהיה לו בעיה לקבל זיכוי. אמר לעצמו, בכל זאת - זה ניופאן. אמיתי לגמרי, זה מה שהוא אמר לי ואני יכול להבין את זה. הרי יש מגוון מוצרי מדבקה אחרים או מותגים סיניים באותו מחיר, הוא האמין לזה בגלל שזה שם כמו JVC (למרות שהיום זו מדבקה) ובעיקר בגלל שזה מיבואן וותיק ומוכר ולא דמיין שייכנס לסאגה כזו. מה גם שבגלל שלא מעניין אותו המותג עצמו והוא סה"כ צריך מסך 1080 אמיתי הוא ציין בפני הנציגה שגם החלפה במוצר אחר ולא שקרי מקובלת עליו לגמרי. אפילו לא טרחו לנסות להציע לו או לנסות להבין בכלל את שורש הבעיה. בכלל לא נופל להם שם האסימון שזו הטעייה צרכנית בצורה הכי זולה ומגעילה שיש.
חוץ מזה, שהסיפור עוד לא נגמר. הוא שוקל עכשיו איך להמשיך להתנהל מול הגורמים. כבר נפל לו האסימון אחרי שבועיים של שיחות ודיבורים עם כל הצדדים שפשוט זרקו אותו לכלבים ושישבור את הראש. הצעתי לו פשוט לבטל את העסקה ולהחזיר את המסך לחנות, אבל הוא מתלבט.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
פשוט עצוב לשמוע את הסיפור הזה יש כבר כמה תלונות על שרות מחפיר בתקופה האחרונה באתר
אשכול לכול חובבי עישון הבשר
http://www.hometheater.co.il/vt215693.html
http://www.hometheater.co.il/vt215693.html
יש חוק שמגן על הצרכן במידה ורשום על האריזה או בחוברת פרטים על המוצר.
שילך לאל"ם או יגיש תלונה בהגנת הצרכן.
ועד אז שיהנה מרזולוציה הקטנה מ1080p
אולי כרטיס המסך לא תומך (למרות שכיום זה כבר כמאט ולא יכול להיות)
כנראה שצריך להקשיב לביקורת של בן אדם אחד
http://www.zap.co.il/ratemodel.aspx?modelid=911735
בקיצור להדכות.
שילך לאל"ם או יגיש תלונה בהגנת הצרכן.
ועד אז שיהנה מרזולוציה הקטנה מ1080p
אולי כרטיס המסך לא תומך (למרות שכיום זה כבר כמאט ולא יכול להיות)
כנראה שצריך להקשיב לביקורת של בן אדם אחד
http://www.zap.co.il/ratemodel.aspx?modelid=911735
בקיצור להדכות.
- jacko-il (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
זה לא אני (או הציוד שלי) זה המסך. אתם יכולים להיות בטוחים בזה.
ובכל זאת ורק למען הסר ספק - נוסו שני מחשבים, אחד זה הנייד של החבר השני זה נייח שלי. מחובר מסך יחיד בחיבור HDMI. כרטיס מסך GTX 560Ti. ובנוסף, אחרי כל זה, רק כדי לוודא שזה לא בכלל בעיה של המסך עם החיבור עצמו, הפאטרנים נוגנו גם מהנגן הפנימי של המסך מכונן USB.
הוא אמר לי שאל"מ לא ממש התייחסו לעניין ושלחו אותו להתמודד עם היבואן. כנראה שלא מעניין אותם לתת שירות לאחר מכירה. והבנתי ממנו שהוא מיואש מלנסות להתקשר לשירות מפני שאין לו עם מי לדבר. הבנתי שהוא מנסח מכתב התראה לפני תביעה ככל הנראה. אדווח אם יהיו שינויים לטוב ולרע.
ובכל זאת ורק למען הסר ספק - נוסו שני מחשבים, אחד זה הנייד של החבר השני זה נייח שלי. מחובר מסך יחיד בחיבור HDMI. כרטיס מסך GTX 560Ti. ובנוסף, אחרי כל זה, רק כדי לוודא שזה לא בכלל בעיה של המסך עם החיבור עצמו, הפאטרנים נוגנו גם מהנגן הפנימי של המסך מכונן USB.
הוא אמר לי שאל"מ לא ממש התייחסו לעניין ושלחו אותו להתמודד עם היבואן. כנראה שלא מעניין אותם לתת שירות לאחר מכירה. והבנתי ממנו שהוא מיואש מלנסות להתקשר לשירות מפני שאין לו עם מי לדבר. הבנתי שהוא מנסח מכתב התראה לפני תביעה ככל הנראה. אדווח אם יהיו שינויים לטוב ולרע.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- mp3lll
- חבר במועדון ה-20K
- הודעות: 20656
- הצטרף: ספטמבר 2007
- נתן תודות: 134 פעמים
- קיבל תודות: 1006 פעמים
- jacko-il (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
לא מסכים איתך. ראשית, לשימוש פשוט גם טלויזיה סבירה מספיקה ומעל ומעבר. אני אפילו לא זוכר באיזו שנה היה לי המסך מחשב האחרון שלי, אני רץ עם טלויזיות שנים. שנית, זה לא בדיוק עסק פשוט להשיג מסך מחשב בגודל 32 אינץ' במחיר סביר. (וכולה אבא שלו צריך מסך לאינטרנט, קצת צפייה ישירה ברשת וכו'). ובשורה תחתונה, זה פשוט לא תירוץ במקרה הנ"ל, הם מפרסמים מוצר כ- 1920x1080 כשבפועל הוא לא. ובנוסף לכל זה, כל אחד שם מקטין ראש ומגלגל את הבעיה למישהו אחר. כל דבר הם יעשו חוץ מלהגיד "מתנצלים אדוני, המסך אכן לא FHD, אולי היתה אי הבנה וכו'. אנחנו יכולים להציע לך מסך X שהוא כן בעלות Y או לחלופין לבטל את העסקה ולהחזיר לך את הכסף". הבעיה היא שאנשים התרגלו לתת ולקבל בארץ יריקה בפרצוף ולהגיד על זה גם תודה.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- mp3lll
- חבר במועדון ה-20K
- הודעות: 20656
- הצטרף: ספטמבר 2007
- נתן תודות: 134 פעמים
- קיבל תודות: 1006 פעמים
·mp3lll כתב:נסגים שלא נסכים.
לא הבנתי, הלכת להחזיר את המוצר לפי חוק 14 יום, ולא הסיכימו לקבל אותו?...
חוק 14 יום... זה כשאתה לא פותח את המוצר ומשתמש בו.
ציטוט
"התנאים לביטול עסקה צרכנית
הזכות לבטל עסקה צרכנית מותנית בהתקיימותם של 3 תנאים בסיסיים:
הצרכן החזיר את המוצר (הטובין) לבית העסק ממנו נקנה;
המוצר לא נפגם ולא נעשה בו שימוש (לדוגמא: חיבור מיקרוגל לחשמל או הרכבת ריהוט ייחשבו לעשיית שימוש במוצר) החזרת מוצר באריזה מקורית תהווה ראיה כי לא נעשה שימוש במוצר;
בגין המוצר שולם סכום העולה על 50 ₪.
"
http://www.lawgic.co.il/%D7%98%D7%99%D7 ... 7%A8%D7%94
- jacko-il (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
כן, צודק. לשימוש מחשב אכן צריך לוודא תמיכה ב- 4:4:4
אני רק מגולל פה את הסיפור של הקולגה שלי שביקש ממני לעשות כך מפני שהוא לא רשום לאתר וגם בגלל שקצת מסורבל עבורו להתנסח בכתב בעברית. אני מראש כנראה לא הייתי נכנס לבור הזה אבל זה עדיין לא משנה את העובדה שהחנות והיבואן פה פשוט מתעלמים ממנו וזה לא משנה את העובדה שהם מוכרים מוצר עם הצהרה כוזבת. בואו נקצין את זה כדי שהנושא יהיה אולי ברור יותר - אם חברה היתה משווקת מסך כמסך 4K אבל בפועל היתה מוכרת מוצר עם פאנל FHD וסה"כ היתה תומכת באות 4K תוך הנחתה שלו לרזולוצייה של הפאנל, זה היה עובר? לא. זה היה שקר. אפשר לגרום למסך לקבל תיאורטית כל אות שרוצים רק שבפועל הוא יציג משהו נחות בהרבה.
אני רק מגולל פה את הסיפור של הקולגה שלי שביקש ממני לעשות כך מפני שהוא לא רשום לאתר וגם בגלל שקצת מסורבל עבורו להתנסח בכתב בעברית. אני מראש כנראה לא הייתי נכנס לבור הזה אבל זה עדיין לא משנה את העובדה שהחנות והיבואן פה פשוט מתעלמים ממנו וזה לא משנה את העובדה שהם מוכרים מוצר עם הצהרה כוזבת. בואו נקצין את זה כדי שהנושא יהיה אולי ברור יותר - אם חברה היתה משווקת מסך כמסך 4K אבל בפועל היתה מוכרת מוצר עם פאנל FHD וסה"כ היתה תומכת באות 4K תוך הנחתה שלו לרזולוצייה של הפאנל, זה היה עובר? לא. זה היה שקר. אפשר לגרום למסך לקבל תיאורטית כל אות שרוצים רק שבפועל הוא יציג משהו נחות בהרבה.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
חיפוש בגוגל מעלה שגם באתרים בחו"ל המסך מוצג כ FHD.
זה אומר שהיבואן בסך הכל העביר את המידע שניתן לו על ידי היצרן.
אתה צריך לפנות ליצרן, לא ליבואן. באתר העולמי של JVC הדגם לא קיים. זה עניין של מסכי מדבקה.
בכל אופן היבואן לטעמי מתנהל ללא דופי.
מעבר לזה, כל ההתנשאות הזו על הטכנאי, לא לרוחי.
הוא בסך הכל טכנאי, הוא לא חובב HT, הוא רק טכנאי, לא מומחה.
זה אומר שהיבואן בסך הכל העביר את המידע שניתן לו על ידי היצרן.
אתה צריך לפנות ליצרן, לא ליבואן. באתר העולמי של JVC הדגם לא קיים. זה עניין של מסכי מדבקה.
בכל אופן היבואן לטעמי מתנהל ללא דופי.
מעבר לזה, כל ההתנשאות הזו על הטכנאי, לא לרוחי.
הוא בסך הכל טכנאי, הוא לא חובב HT, הוא רק טכנאי, לא מומחה.