מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


וידאו מרחפן ב- HDR


   פורומים > צילום > רחפנים - Drones
מחבר הודעה
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #1  נשלח: שבת 23/09/2017 16:00
וידאו מרחפן ב- HDR

לפני כשבוע, בשירשור אחר בפורום שקשור לתוכן ב- HDR, כתבתי על הנסיון שלי להמיר תוכן מרחפן של DJI
שצולם ב- D-LOG ל- HDR10 (קישור לדברים שכתבתי באותו השירשור ).

כמו שכתבתי באותו השירשור, לפני כחודש התבקשתי מבן משפחה לעזור לו בתיקון צבע לוידאו שהוא צילם
ב- D-LOG בפאנטום 3 פרו. אחרי שעזרתי לו באותה הפעולה החלטתי, מכיוון שצילום כזה ב- D-LOG עוזר
לדחוס מעט יותר תחום דינמי לוידאו רגיל, לנסות ולראות כמה קשה יהיה להמיר את אותו הוידאו ל- HDR
כדי לנסות ולנצל את אותה התוספת של תחום דינמי שבוידאו ושלא ממש ניתן לנצל אותה במלואה כאשר רק
מבצעים תיקון צבע חזרה לוידאו רגיל ב- SDR. בנסיונות הללו אני עוד רק בתחילת הדרך, אני עוד מנסה
ללמוד את הדרך הנכונה לביצוע המרה כזו, כשבמקביל לאותו תוכן מהרחפן אני גם עובד עם תוכן יותר
איכותי (ובעל תחום דינמי יותר גדול) ממצלמת DSLR.

את הפוסט הזה אני פותח כדי לשתף את התוצאות הראשוניות שלי בהמרת צילומי רחפן, וגם לנסות ולעניין אנשים
אחרים כאן בפורום שמצלמים ברחפנים שלהם לעשות נסיונות בתכנים שלהם כדי אולי לקדם את הנושא הזה (יצירת
תוכן וידאו ב- HDR).

בקישור הזה אתם תמצאו שני קטעי וידאו קצרים ודומים, שניהם מקודדים ב- x.265, כשהראשון ( clip01 ) מדגים
איך הוידאו שצולם ב- D-LOG נראה אחרי תיקון צבע בעזרת ה- LUT שמספקים DJI בעצמם לביצוע התיקון.
הוידאו השני ( clip02 ) מראה בערך איפה אני נמצא עכשיו בנסיונות שלי להמרת תוכן כזה.

יש רק עוד כמה דברים שאני רוצה להזכיר בקשר לקליפים הללו. לא מדובר כאן בתוכן ברמת DEMO של מסכים
ב- HDR, יש לא מעט מגבלות בתוכן כזה שמצולם בעזרת מצלמות ברמה הזו, ואפילו המרה הכי מקצועית שתהיה
יכולה לגרום לחלק מאותן המגבלות להיות יותר מורגשות בתוצאה הסופית. וכמו שציינתי מקודם, קליפ ה- HDR
הוא עוד לא התוצאה סופית אלא התחלה של תהליך למידה, תהליך שאני מקווה שיהיו עוד אנשים כאן שיהיו מעוניינים
להצטרף אליו. ודבר נוסף הוא שכל התהליך הזה מבוצע על ציוד בייתי רגיל ובעזרת תוכנות חינמיות.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #2  נשלח: א' 24/09/2017 12:14

מעניין, חשבתי שלאנשים כאן יהיה מעט יותר עניין בשירשור כזה שמציע נסיון לשלב בין שני נושאים (צילום בעזרת רחפנים
ותוכן ב- HDR) שבפורום יש את הרושם שכל אחד מהם בנפרד הוא נושא מאוד פופולרי.

בטוח יש כאן אנשים שבבעלותם מצלמה עם היכולת להוציא וידאו ב- LOG או ב- RAW. מעניין אותי לדעת אם יש
כאן מישהו שמשתמש בכזו מצלמה ועושה שימוש ביכולות הללו בצורה כל שהיא. למשל, האם יש מישהו מבעלי רחפנים
של DJI (פאנטום 4,3, מאביק או מהיותר רציניים) בפורום שמצלם או ניסה פעם לצלם וידאו ב- D-LOG בעזרת הרחפן?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
oferlaor (עפר לאור)
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2004

מיקום: מודיעין, ישראל
הבעות תודה: 3584
מספר הודעות: 68615

 #3  נשלח: א' 24/09/2017 12:39

מעניין. השאלה אם יש מספיק ביטים בכלל בשביל להוציא אקסטרה מהסיפור הזה. למיטב ידיעתי הקידוד והצילום בוידאו ברחפנים האלה זה 8 ביט, כך שבניגוד ל-RAW התיקון כאן יהיה בעיקר בטווח הדינמי אבל ההפסד יהיה הרבה רעש, לא?

הבעיה שאני נתקלתי בה שנדרש לא מעט מאמץ בשביל לעשות את ההמרות האלה. איך טכנית אתה עושה את זה?

יש סיכוי לא רע שזה יהיה השדרוג הבא ש-DJI תוציא, קידוד עם HEVC שכוללת כבר HDR מובנה כבר ברמת מה שהרחפן מצלם באופן טבעי.

_________________
נודה לכם אם לא תשתפו את מחירי הקניות הקבוצתיות בכדי שנוכל לקיים עוד כאלה בעתיד
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #4  נשלח: א' 24/09/2017 17:49

oferlaor כתב:
מעניין. השאלה אם יש מספיק ביטים בכלל בשביל להוציא אקסטרה מהסיפור הזה. למיטב ידיעתי הקידוד והצילום בוידאו ברחפנים האלה זה 8 ביט, כך שבניגוד ל-RAW התיקון כאן יהיה בעיקר בטווח הדינמי אבל ההפסד יהיה הרבה רעש, לא?



היי עפר, אני שמח לדעת שהנושא הזה מעניין לפחות עוד מישהו בפורום . אני אתחיל את התגובה שלי בתשובה
לדברים שבציטוט למעלה. אתה צודק במה שאתה כותב שהקידוד הוידאו ברחפנים הללו הוא באמת 8 ביט. כשאתה מצלם
וידאו ברחפן כזה ב- MODE רגיל אז הנתונים מהחיישן של המצלמה עוברים קידוד גאמה לתוך קובץ של 8 ביט. פונקצית
הגאמה מתאימה לקודד נכון ובצורה חסכונית ויעילה את רמות האור בוידאו SDR לפי הרגישות של העין שלנו, ואם באמת
אני אנסה לקחת וידאו כזה ולמתוח בו את הרמות לתוך קובץ שמאפשר תחום דינאמי יותר גבוה שמקודד ב- PQ או HLG
(שגם הם פועלים לפי הרגישות של העין, אך לתחומים יותר גבוהים מאלו שגאמה נכונה לגביהן) אז אני אגרום להוספת
רעשים לתמונה.

באמת הדבר הכי טוב כדי להימנע מהוספת רעשים בפעולה כזו זה להשתמש כמקור בוידאו RAW בעל bit depth
יותר גדול, אך וידאו RAW, ובמיוחד בנתונים כאלה (bit depth,רזולוציה, frame rate) דורש הרבה יותר כח לעיבוד,
העברת נתונים, ושמירתם, דבר שמייקר מאוד את המצלמה. אך במצלמות הפחות חזקות ויקרות שגם בהן רוצים לנצל
כמה שיותר את יכולות התחום הדינמי של החיישן, הדבר השני הכי טוב (אחרי צילום ושמירה ב- RAW) זה להשתמש
בפונקציה לוגריתמית שמתאימה בצורה הכי טובה לקידוד כמה שיותר מידע מהחישן לקובץ בעל bit depth יותר נמוך
בצורה הכי יעילה שניתן. אז מה שמתקבל משימוש בפונקציה כזו זה קובץ שהתחום הדינמי מקודד בו בצורה יותר יעילה
לאותו ה- bit depth שמצלמה כזו יכולה לעבוד איתו מאשר אם הוא היה מקודד ליניארית או בעזרת גאמה. מה שצריך
לעשות בסוף פעולה כזו הוא לפרוס את הקידוד הזה בצורה נכונה ושבאמת לא תוסיף רעש לתמונה. וזה מוביל אותי
לשאלה השניה שלך :


ציטוט:
הבעיה שאני נתקלתי בה שנדרש לא מעט מאמץ בשביל לעשות את ההמרות האלה. איך טכנית אתה עושה את זה?


אני גם נתקלתי בזה שממש לא היה פשוט לבצע המרה כזו בפעם האחרונה שניסיתי לבדוק איך לעשות את ההמרה
בעזרת ציוד בייתי רגיל. זה היה בתחילת השנה, אבל מאז הדברים מעט השתנו והאמת היא שהיום לא נדרש מאמץ כל
כך גדול כדי לעשות את ההמרות הללו אם מנסים ומגיעים לצורת פעולה נכונה לביצוע הדברים (או workflow נכון).

את תיקון הצבע בתמונה עשיתי בעזרת davinci resolve, שניתן להשיג גירסה חינמית וטובה מאוד שלה באתר של
blackmagic design , והתוכנה בגירסה הזו מספיקה כמעט לכל החלק בהמרה שקשור לתיקון הצבע והעבודה
ב- COLOR VOLUME יותר גדול עם קידוד נכון לתוצאה שרוצים (PQ במקרה הזה ) ובסוף שמירה נכונה בנתונים
הללו בקובץ שמאפשר את זה. לא ניתן להוציא את הקובץ הסופי שרציתי מהתוכנה הזו כי היא לא עובדת עוד
עם H.265 וגם לא שומרת METADATA של HDR10.

אז לעשות את הדברים הללו השתמשתי בעוד תוכנה (גם היא חינמית ) שמפשטת את העבודה עם כמה תוכנות
אחרות (כמו למשל ffmpeg ) כדי לקודד את הקובץ שיצרתי ב- davinci resolve לקובץ MP4 דחוס ב- x.265
ולהוסיף לו גם METADATA של HDR10.

עכשיו אני ממשיך לעבוד על איך לבצע את הפעולות הללו, מצילום יותר נכון של התוכן ועד להמרה הסופית שלו
בצורה כמה שיותר נכונה.

לבסוף, אני מקווה שמה שאתה אומר באמת יקרה עם המצלמות הללו של DJI, זה יהיה מצויין אם תיהיה להן
את אפשרות לצלם ב- HDR10. לבנתיים זה דבר טוב ללמוד איך לעשות את ההמרות הללו כי זה יכול לשמש
גם לתוכן אחר, כמו שכתבתי תחילת השירשור, אני כבר מנסה למצוא workflow סביר לעשות המרה כזו עם ציוד
בייתי רגיל לתוכן מ- DSLR שמצולם ב- RAW, דבר שהוא מעט יותר קשה בעיקר בגלל מגבלות בציוד שאני
משתמש בו.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
oferlaor (עפר לאור)
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2004

מיקום: מודיעין, ישראל
הבעות תודה: 3584
מספר הודעות: 68615

 #5  נשלח: א' 24/09/2017 20:47

גיל

מה עוד נותר להם לשדרג במצלמה... די ברור לי שהגרסא הבאה תהיה קטנה יותר, עם זמן בטריה ארוך יותר, שקט יותר ועם יותר סנסורים. אבל במצלמה אין להם המון אופציות.

_________________
נודה לכם אם לא תשתפו את מחירי הקניות הקבוצתיות בכדי שנוכל לקיים עוד כאלה בעתיד
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #6  נשלח: ב' 25/09/2017 11:12

עפר, נכון אתה צודק. הדבר הזה גם יגיע בשלב מסויים, כנראה אחרי עוד כמה שיפורים ברזולוציה וב- frame rate.
ממה שאני רואה כרגע, מה שיצרני מצלמות עושים זה לשלב פונקציית צילום ב- HLG למצלמות היותר זולות (והכוונה
זה זולות באופן יחסי) שלהם. רק בחודשים האחרונים סוני הציגו שתי מצלמות וידאו לתחום המעט יותר זול שלהם
( שוב, זול מבחינה יחסית), והחודש פנסוניק הוציאו FIRMWARE למצלמת המירורלס שלהם ה- GH5 שמוסיף
למצלמה גם את האפשרות לצלם ב- HLG. נראה לי שזה יהיה בעתיד גם הכיוון עם הצלמות הקטנות יותר כמו
ה- gopro או המצלמות לרחפנים וגם במצלמות שבסמארטפונים.

דבר שכרגע מעניין אותי הוא שעם כל העניין שיש עכשיו ב- HDR, כשאני מנסה למצוא דברים שאנשים כותבים
כאן בפורום או בפורומים או בלוגים בנושאי צילום אחרים בארץ, לא מצאתי אף אחד שמנסה לעשות עם זה משהו
כאן בארץ. כשמדברים על צילום סטילס אז יש המון אנשים (גם כאן בפורום), שכן מבינים את החשיבות ומה אפשר
לעשות עם צילום ב- RAW, ואני יותר מתכוון בדברים שלי לאנשים שזה תחביב שלהם ולא למקצוענים שברור
שמשתמשים בזה, אך כשזה מגיע לוידאו אפשר למצוא מעט מאוד אנשים בארץ (וכמעט אף אחד שאני מצאתי כאן
בפורום) שכותבי על כך שהם שעושים שימוש ביכולות המצלמות שלהם לצלם ב- LOG או ב- RAW. לדוגמא אפשר
לראות את השאלה שלי מתגובה קודמת בשירשור. יש כאן לא מעט בעלי רחפנים בפורום אבל עד עכשיו אף
אחד לא ענה על השאלה שלי אם יצא לו לנסות לצלם עם הרחפן ב- D-LOG ולעשות שימוש באפשרות הזו.
מעניין למה זה המצב כאן, כי אם מחפשים על הדברים הללו מידע בחו"ל אז רואים שיש הרבה אנשים שכן
עושים שימוש ביכולות הללו.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > רחפנים - Drones


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht