מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


200 מגה בהוט עם נתב Archer C7 - בעיות פינגים מדי יום-יומיים


עמוד 1 מתוך 2
עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 
   פורומים > HTPC ומחשוב > אינטרנט
מחבר הודעה
red4ever
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 09, 2018
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 16

 #1  נשלח: א' 10/06/2018 1:46
200 מגה בהוט עם נתב Archer C7 - בעיות פינגים מדי יום-יומיים

שלום חברים, אני חדש פה.
פתחתי נושא דומה בפורום אחר וגיליתי איכשהו את הפורום הזה. אשמח לשמוע עוד חוות דעת לגבי הבעיה שלי לפני שאני מתנתק מהוט וחוזר לבזק.
התלבטתי אם לפתוח את הנושא הזה פה או בפורום רשתות (לא מבין את ההבדל), כך שאם יש צורך לפתוח את זה ברשתות, אעשה זאת.

אז ככה, קצת פרטים טכניים:
- תשתית: הוט 200 מגה
- ספק: בזק בינ"ל 200 מגה
ציוד:
- הוטבוקס 1 (מתפקד כמודם)
- Archer C7 v4.0
צורת חיבור:
- כבל רשת מ-LAN1 בהוטבוקס ל-WAN ב-C7.
- כבל רשת מ-LAN1 ב-C7 למחשב.

פירוט הבעיה (אשתדל בקצרה):
התחברתי לטריפל של הוט לפני כחודש. הייתי כשבועיים עם ההוטבוקס בתור ראוטר והבנתי שאני צריך נתב חיצוני כדי שתהיה לי תמיכה בתדר 5Ghz היותר מהיר. רכשתי את ה-C7 עקב כל ההמלצות ברשת. חיברתי הכל והגדרתי אותו באשף שעלה (בחרתי ב-Dynamic IP והגדרתי שמות וסיסמאות לרשתות 2.4G ו-5G). הכל היה בסדר לפרק זמן קצר ואז התחלתי לחוות בעיות בגלישה (הנורית הירוקה של האינטרנט בנתב הפכה לאדומה וב-speedtest הפינגים היו גבוהים מאוד או שלא היו בכלל). חשבתי שהנתב לא בסדר ופניתי למעבדה של אייבורי (שם נקנה הנתב). הם בדקו את הנתב ולא מצאו תקלה, אבל כדי שאהיה רגוע - נתנו לי לי נתב C7 חדש. שוב, חיברתי הכל ועדיין חוויתי את אותן תקלות. החלטתי לפנות להוט, והם באמת ראו שיש בעיות ואמרו שיטפלו בהן. מאז, אני חווה תקלות פעם ביום-יומיים (לפני שהם "טיפלו" בעניין זה היה קורה כל כמה דקות/שעות). ברגע שזה קורה, אני עושה ריסט למודם ולנתב ואז יש לי יום-יומיים טובים עד שהפינגים שוב קופצים או לא קיימים בכלל.

אשמח לשמוע את דעתכם בעניין. כל דבר. מה זה יכול להיות?
מה הסיכוי ששני נתבי C7 חדשים הגיעו עם דפקט בייצור?
מה הסיכוי שזה בגלל ההוטבוקס? ניסיתי לבקש מהוט את ההוטבוקס2 אבל הם סירבו בטענה שמבחינתם ההוטבוקס שלי תקין ("כשהוא מחובר ישירות למחשב אין בעיות פינגים", "אין קשר בין פינג גבוה להוטבוקס"). נשמע די הגיוני, אבל לא ממש עוזר לי.
אני מצרף תמונות מההגדרות של ההוטבוקס. יש עוד נתונים שיכולים לעזור להבין איפה התקלה? כל מיני פקודות ב-CMD אולי?
מודה מראש למי שיעזור, וסליחה על החפירה. המצב הזה פשוט מתסכל אותי, כי אין לי מושג מי "אשם" פה ואני "נופל בין הכיסאות".




| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 262
מספר הודעות: 1303

 #2  נשלח: א' 10/06/2018 11:33
Re: 200 מגה בהוט עם נתב Archer C7 - בעיות פינגים מדי יום-יומיים

red4ever
·

אני לא מבין בדיוק מה אתה מתכוון "בעיות פינגים"? אתה מתכוון ממש נפילה של האינטרנט או פשוט פינג גבוה? לאיזה שרת אתה בודק פינג ואיך?
במידה ואתה מדבר על נפילה של האינטרנט הייתי מניח שהציוד/תשתית של הוט אשמים - אתה רואה חיווי של הסינכרון של ההוטבוקס נפל?
במידה ואתה מדבר על פינג גבוה תביא tracert שנראה איפה בדרך הבעיה. במיוחד אם אתה עושה פינג לשרת בחו"ל סביר שזה פשוט החיבור של הספק לחו"ל וכו'.

למען בידוד התקלה והקלה בנושא קבלת שירות מהוט הייתי שם את ה-C7 בצד באופן זמני ביותר. במיוחד לאור זה שכבר החליפו לך אותו לא סביר שהבעיה ב-C7 וסביר שתמשיך לחוות את אותם הבעיות בלעדיו. במקרה כזה יהיה יותר ראלי לשכנע את הוט שהבעיה בציוד או תשתית שלהם.

בנוסף, השילוב של תשתית הוט וספק בזב"ל נחשב בעייתי. תנסה, לפחות באופן זמני, לעבור להוטנט ככה שיש לך גם תשתית וגם ספק מהוט.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
red4ever
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 09, 2018
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 16

 #3  נשלח: א' 10/06/2018 14:44

מודה לך על התגובה.
ב"בעיות פינגים" אני מתכוון שפעם ביום-יומיים הפינג קופץ ממש גבוה (כמה מאות MS) ולפעמים הוא בכלל לא מופיע (ב-speedtest אני מחכה שהבדיקה תתחיל וכלום לא קורה - ואני מדבר על שרתים ישראלים כמובן), עד שמתבצע ריסט למודם ולראוטר והכל חוזר לעבוד תקין (פינגים של עד 10MS).
כשזה קרה בפעם האחרונה, עשיתי tracert ל-walla.co.il וקיבלתי מלא כוכביות ו-request timeout. בפעם הבאה שזה יקרה (היום או מחר) אני אצלם מסך.
ההוטבוקס תמיד מסונכרן. כל הנוריות שצריכות לדלוק - דולקות. כאמור, בשבועיים הראשונים שהתחברתי לאינטרנט של הוט וההוטבוקס תפקד כראוטר - הכל עבד טוב. לאור כל זה, איך אני יכול לסמוך על ה-C7?
בכל מקרה, אני אתחבר להוטנט (הבנתי שזה 4 חודשים בחינם) ואראה אם התקלה ממשיכה.
אמשיך לעדכן...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 262
מספר הודעות: 1303

 #4  נשלח: א' 10/06/2018 15:35

red4ever
·

אם הבעיה עיקבית ונפתרת רק כשאתה עושה ריסט לראוטר ולמודם אז סביר שהבעיה בראוטר או במודם. כפי שהצעתי קודם תתחיל מלעבוד זמנית רק עם ההוטבוקס (כראוטר + מודם), ככה שאם עדיין יש בעיה בינך לנקודה הקרובה אצל הספק (ראה המשך) אז זו בעיה של הוט - סביר שהבעיה בהוטבוקס אבל גם אם הבעיה לא בהוטבוקס אלא בתשתית זו עדיין בעיה שלהם.

לחילופין, עכשיו כשאתה עובד עם ה-C7 כראוטר וההוטבוקס כמודם, האם הבעיה עיקבית ונפתרת רק ע"י ריסט ל-C7 (ללא "מגע" בהוטבוקס)? אם כן זה באמת מחשיד שהבעיה ב-C7. היות שכבר החלפת אותו הייתי בודק את האופציה של עדכון קושחה: דבר ראשון תוודא שיש לך את הקושחה הרישמית העדכנית ביותר עוברו (דבר שתמיד מומלץ). אפשר גם לשקול התקנה של LEDE או משהו עליו (למיטב ידעתי ה-C7 תומך ב-LEDE), במיוחד אם קושחה כזו מדברת אליך.

חשוב גם לראות איך באמת נראה ה-tracert. פקודה זו עושה פינג לכל התחנות בדרך. "התחנה" הראשונה תהיה ה-C7 שלך שחייב להתקבל ממנו פינג יציב וזריז (פחות מ-1ms) אחרת באמת יש בעיה ב-C7. אחרי זה התחנה השניה תהיה כבר אצל הספק שלך (אם ההוטבוקס מוגדר כמודם הוא שקוף לגמרי ברמה הזו של התקשורת). במידה ואתה מקבל פינג יציב וטוב עד לתחנה הראשונה אצל הספק אבל אחרי זה הפינג "נופל" אז בכלל בעיה אצל הספק. במידה והפינג לא מתקבל לנקודה הקרובה אצל הספק אזי הבעיה יכולה להיות בציוד אצלך (בראוטר או במודם) או בתשתית.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
red4ever
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 09, 2018
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 16

 #5  נשלח: א' 10/06/2018 16:05

אז יש לי כמה תשובות לדברים שכתבת:
- באחת הפעמים שזה קרה, עשיתי ריסט רק ל-C7 והבעיה המשיכה. רק כשעשיתי ריסט להוטבוקס זה הסתדר. זה באמת מוריד את החשד מה-C7.
- כל העניין של LEDE פחות מדבר אליי. אני פשוט רוצה אינטרנט בחיבור קבוע ויציב שישדר ב-5Ghz.
- מופיע לי כרגע עדכון ל-C7. אתחיל בעדכון מיד.
- ממה שזכור לי, ב-tracert קיבלתי פחות מ-1MS בכתובת הראשונה (192.168.0.1).

בינתיים התחברתי להוטנט. התפלאתי שמרגע התשלום זה לקח בדיוק שניה עד שההוטבוקס עשה ריסט והתחבר אוטומטי לספק החדש.
אני ממתין להתפתחויות. אמשיך לעדכן.
ושוב תודה על העזרה. זה לא מובן מאליו.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
red4ever
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 09, 2018
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 16

 #6  נשלח: א' 10/06/2018 17:35

טוב, עדכון:
נראה לי שאפשר לשלול שהבעיה היא בספק. כרגע זה קרה לי גם עם הוטנט ועשיתי איפוס.
אז אם זה לא ה-C7 והספק, זה או ההוטבוקס או משהו בתשתית של הוט. אני הולך לנתק את ה-C7 ולהחזיר את ההוטבוקס להיות ראוטר.
רק לפני זה, צירפתי צילום מסך של tracert לאתר וואלה (לאחר האיפוס של המודם והראוטר, כביכול במצב טוב עם פינג נמוך).
מה ניתן ללמוד מזה?



| פרופיל | שלח הודעה | חפש
red4ever
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 09, 2018
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 16

 #7  נשלח: א' 10/06/2018 18:09

והנה tracert של ההוטבוקס במצב מודם ובמצב ראוטר (שאני כרגע נשאר איתו ככה).

מצב מודם

מצב ראוטר (מצב נוכחי)

| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 262
מספר הודעות: 1303

 #8  נשלח: א' 10/06/2018 18:28

red4ever
·

כפי שאמרת זה נראה תקין לגמרי. מעניין שלפחות כרגע נראה כמו ש-walla.co.il מגיע לשרת "מקומי" אצל הוטנט מה שעוד יותר מחשיד שיש בעיה בתשתית (או מודם).
אתה יכול לראות שבאמת הפינג לראוטר המקומי אצלך 192.168.0.1 (או 192.168.1.1 עם ההוטבוקס כראוטר) יציב ונמוך. אחרי זה יש שני תחנות אצל הוטנט שעונות לפינג (אילו עם כתובות שמתחילות ב-172) ולבסוף השרת של walla בכתובת 212.55.190.22 (שלפי iplookup הוא גם אצל הוטנט).
לא הייתי מתייחס לקפיצות שיש Request timeout, אלה כנראה תחנות שלא עונות לפינג.

עכשיו השאלה מה קורה כשיש את התקלה. כמעט בטוח שעדיין תקבל פינג תקין לראוטר המקומי, אבל האם עדיין תקבל פינג תקין גם ל-172.18.6.114 (או מה שלא יהיה ה-gateway שלך אצל הספק באותו הרגע - לכן הכי פשוט לעשות tracert).

דרך אגב, משהו שאני מקווה שהוא ברור, כשאתה עושה בדיקות כאלה אתה צריך לסגור/לנתק כל תוכנה או מכשיר אחר שמשתמש באינטרנט. ברגע שיש שימושים אחרים באינטרנט במקביל אז בהחלט אפשר לקבל פינגים גבוהים (גם בזה אפשר לטפל במידה מסוימת אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי).
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
red4ever
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 09, 2018
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 16

 #9  נשלח: א' 10/06/2018 18:47

בגלל שההוטבוקס עכשיו מוגדר כראוטר (והוא כבר היה ככה בשבועיים הראשונים שהתחברתי להוט), אני מפחד שלא תהיה תקלה (כן, זה משפט די מפגר, אבל אני רוצה להוכיח שזו בעיית תשתית של הוט).
מה אתה אומר, אולי כדאי להחזיר את ה-C7 להיות נתב ולחכות שהתקלה תחזור כדי שאוכל לבצע tracert ולראות את התוצאות?
כי יש לי הרגשה שעם ההוטבוקס בתור נתב הכל יהיה תקין כמו שהיה בהתחלה וככה "נפסיד זמן" של עוד בדיקה.
בקשר לתוכנות - אל דאגה. אין שום תוכנה שרצה ברקע.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 262
מספר הודעות: 1303

 #10  נשלח: א' 10/06/2018 20:31

red4ever
·

שיקול שלך באיזה סדר לעשות את הבדיקות אבל זה די מוזר אם באמת יש את הבעיה רק כשהוטבוקס מוגדר כמודם. אם אתה רוצה לבדוק כשהוטבוקס מודם ללא ה-C7 גם אפשר רק תחבר אך ורק מכשיר אחד (המחשב) והוא יקבל כתובת אינטרנט אמיתית (כלומר אתה לא "מוגן" מאחורי ראוטר). לכן מומלץ להשתמש בקונפיגורציה כזו באופן מאד מאד זמני וכנראה גם להפעיל firewall במחשב (שלא צריך כשיש ראוטר). אני מניח/מקווה שהבעיה תקרה גם אם ההוטבוקס מתפקד כראוטר אבל קונפיגרוציה כזו אמורה להיות מספיקה בשביל "לשכנע" את הוט שהבעיה בציוד שלהם ולא בשלך (כי אתה לא מחבר ראוטר פרטי).
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
red4ever
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 09, 2018
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 16

 #11  נשלח: א' 10/06/2018 20:51

אוקיי, אז בינתיים אני נשאר עם ההוטבוקס כראוטר. אחכה כמה זמן שצריך כדי לראות אם התקלה תחזור.
בעצם אם התקלה לא תחזור עכשיו, אין לי שום דרך להוכיח להוט שזו בעיה אצלם - ואז לא תהיה לי ברירה אלא להתנתק מהם (למרות שאני לא רוצה).
הם לא יתנו לי הוטבוקס2 כל עוד החיבור תקין עם ה-1. המקסימום שהם יעשו זה לשלוח איזה טכנאי לבדיקה או שקרכלשהו אחר.
אמשיך לעדכן (בתקווה שהתקלה תחזור)...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
red4ever
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 09, 2018
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 16

 #12  נשלח: ב' 11/06/2018 17:41

נו, לא תאמינו, אבל התקשרתי להוט במצב רוח קרבי, השארתי אותם ללא מענה, ובסוף הם הסכימו לתת לי הוטבוקס2.
מחר אלך לקחת אותו, להפוך אותו למודם ולחבר ל-C7. אם גם אז התקלה תימשך, נדע בוודאות שזה לא קשור לציוד שנמצא אצלי בבית - הרי ה-C7 הוחלף כבר, ספק הוחלף מבזק בינ"ל להוטנט, וההוטבוקס מחר יוחלף להוטבוקס2.
אמשיך לעדכן...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Internetforstuff
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jul 26, 2017
הבעות תודה: 6
מספר הודעות: 119

 #13  נשלח: ב' 11/06/2018 23:28

red4ever
איך הצלחת לשכנע אותם להביא לך הוטבוקס2 ?

במקרה שלי הם התעקשו שהם לא מביאים הוטבוקס2 אלא רק הוטבוקס1 ...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
red4ever
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jun 09, 2018
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 16

 #14  נשלח: ג' 12/06/2018 4:29

הייתי ממש אסרטיבי. אמרתי שמלכתחילה הייתי אמור לקבל הוטבוקס2 כשהתחברתי ל-200 מגה (כי באתר שלהם כתוב שבהוטבוקס2 יש תמיכה בגלישה עד 200 מגה ובהוטבוקס1 זה לא כתוב). בתמיכה הטכנית ניסו לשכנע אותי להחליף את ההוטבוקס1 שלי באחד אחר, אבל המשכתי להתעקש שה-2 מגיע לי.
אמרתי שאני לא מתכוון לרדוף אחריהם יותר ושנמאס לי להתקשר כל כמה ימים. "או שתתנו לי הוטבוקס2 או שתנתקו אותי עכשיו". וואלה, עבד. תנסה גם.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
raveyd
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  May 16, 2010
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 354

 #15  נשלח: ג' 12/06/2018 8:49

איך אני יודע איזה הוט בוקס יש לי?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אינטרנט עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht