מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


שאלה טכנית לגבי מגברי class ab


עמוד 1 מתוך 2
עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)
מחבר הודעה
lion77
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2016
הבעות תודה: 41
מספר הודעות: 414

 #1  נשלח: ו' 09/11/2018 11:38
שאלה טכנית לגבי מגברי class ab

מה שמעניין אותי לדעת זה מה הכוונה שהמגבר יפעל כקלאס A ב10 או 20 הוואט הראשונים. איך אפשר לדעת מתי המגבר עובר לעבוד בקלאס AB או B, מתי הוא עובד כקלאס A, האם זה משנה ? האם זה מורגש ? האם בכלל כדאי ללכת כיום על מגברי קלאס D עם הטכנולוגיה של היום.
שואל בפורום הזה כי אני שוקל לקנות מגבר 5 ערוצים לטובת קולנוע ביתי וראיתי ביקורת על מגבר שעובד בצורה הזאת.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
freerider
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2009

מיקום: לא בישראל
הבעות תודה: 188
מספר הודעות: 1722

 #2  נשלח: ו' 09/11/2018 18:24

בגלל שמגבריי CLASS A אלו מגברים "בזבזניים" מאוד עם נצילות נמוכה מאוד בא הפיתרון של CLASS AB, המגבר עובד בוואטים "הראשונים" שלו בדרגת CLASS A וכאשר יש דרישה ליותר כח הוא עובר להגברה מ-CLASS B.
כמובן שזה תלוי את מי אתה שואל אך יש שיגידו שאין הבדל שמיע ויש כאלו שיהיו מוכנים להישבע במגבריי SS CLASS A שלכאורה מייצג את הדבר הכי טוב אחרי מגבריי מנורות.
לצורך העניין נצילות מגבר CLASS A היא סביב ה-30% היכן שנצילות של מגבר CLASS B היא סביב ה-70%, מה שאומר שב-CLASS A 70% מהכח שהמגבר "מושך" מהספק הופכים לחום ולא משמשים להגברה, ב-CLASS B "רק" 30% הופך לחום, CLASS AB זה שילוב בין שני העולמות עם נצילות של 50-70%.
רוב המגברים בשוק עובדים בתצורת CLASS AB, מעטים (באופן יחסי כמובן) עובדים בתצורת CLASS A, וקיימת מגמה בענף במיוחד בתחום הק"ב להטמיע ברסיברים בעיקר הגברה מסוג CLASS D ויש בזה הגיון שכן להגברה מסוג CLASS D נצילות גבוהה מה שאומר שניתן "לדחוס" לרסיבר הגברה חזקה יותר שדורשת פחות כח מהספק ומייצרת פחות חום.

_________________
You pay peanuts, you get monkeys
(1) הבעות תודה: lion77
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
rannyz (רני)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jul 17, 2005
הבעות תודה: 14
מספר הודעות: 338

 #3  נשלח: ו' 09/11/2018 21:12

freerider
שאלה: אם class D היא הגברה כזו טובה ויעילה אז למה להשתמש בהגברות מסוג A או AB? יש להם יתרון כלשהו על הD?
·

_________________
------------------------------------------------------------------
למכירה רסיבר אונקיו 609 ומסך סמסונג 60'' שניהם שמורים מאוד ובמצב כמו חדש כולל כל הספרות שהגיעו עם המוצרים. עוד פרטים בפרטי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 595
מספר הודעות: 14589

 #4  נשלח: שבת 10/11/2018 8:07

rannyz
·כמו כל דבר בחיים, זה שאלה של תכנון ושל יישום.

Class D עובד בדרך שונה לחלוטין מ Class A או Class B שהם מגברים לינאריים. ב Class D משתמשים בטרנזיסטורים המבצעים מיתוגים מהירים ולכן האות ביציאה אינו לינארי אלה דומה יותר לפעימות. את הפעימות האלו צריך לתרגם חזרה לגל באמצעות פילטר וכאן נקודת החולשה העיקרית של Class D. הדורות הראשונים סבלו מצליל שהוגדר כ"מתכתי וצורם" בגלל יישום או תכנון הפילטרים ועד היום יש מבקרים הטוענים שהם עדיין לא שמעו מגבר Class D שנשמע להם טוב לאוזניים.

יש לציין שלא כל מגברי ה Class A או Class A/B נשמעים אותו הדבר או נפלא כך שלדעתי לטעון שכל מגברי ה Class D נשמעים רע זו טענה החוטאת לאמת. מה עוד שעם הזמן צורבים נסיון ולומדים מטעויות ולדעתי היישומים האחרונים של Class D כמו למשל המודולים של Abletec הם מעולים.

לפול, הבעלים של PS Audio, יש סדרה מעולה של סרטונים שבהם הוא מסביר את הפילוזופיה שלו וגם עקרונות יסוד באודיו ואחד מהם דן בדיוק בשאלה של מגברי Class D.

(1) הבעות תודה: rannyz
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yuria (אורי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Mar 22, 2006

מיקום: חולון
הבעות תודה: 194
מספר הודעות: 3670

 #5  נשלח: שבת 10/11/2018 11:30

הסבר מעניין
_________________
במסכים כמה שיותר גדול יותר טוב. בחרתי במסך אולד LG65C8
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
freerider
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2009

מיקום: לא בישראל
הבעות תודה: 188
מספר הודעות: 1722

 #6  נשלח: שבת 10/11/2018 16:04

rannyz
·Catskinner ענה יפה ואוסיף על דבריו....
עצם העובדה שרוב התעשיה (בתחום הסטריאו) משתמשת במגברים מסוג CLASS AB לדעתי מהסיבה שזו טכנולוגיה אמנם "מיושנת" אך מוכחת ופשוטה ליישום ביחס ל-CLASS D שנחשבת עדיין חדשה ולכאורה מורכבת יותר ליישום, מה שגם לצרכנים קל יותר פסיכולוגית לרכוש מוצר אשר מבוסס על טכנולוגיה "מוכחת ומוכרת" בדיוק כמו שיש כאלו שעדיין מעדיפים להשתמש במכשיריי CD כנגן העיקרי שלהם ולא ב-STREAMERS.
כמו שאנשים מחשיבים צליל של פטיפון כצליל "אנלוגי" יש כאלו המחשיבים צליל של מגברי CLASS A או מגברי מנורות כצליל בעל אופי "אנלוגי".
וזו גם אחת הסיבות שיצרנים כגון PS AUDIO מוסיפים כדרגת הגברה ראשונית מנורות או מעגל המבוסס CLASS A למגברי ה-CLASS D שלהם.

_________________
You pay peanuts, you get monkeys
(1) הבעות תודה: rannyz
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 113
מספר הודעות: 1389

 #7  נשלח: שבת 10/11/2018 17:05

טיפה גם על Class B.

ב Class A מעגל ההגברה בנוי מטרנזיסטור שנמצא תמיד בהולכה. בהתאם לאות שהוא מקבל הוא מעלה את הזרם או מוריד כדי לייצר גל זהה בצורתו לגל שנכנס. לדוגמה:
כשאין אות, הזרם דרך הטרנזיסטור הוא 1 אמפר.
כנכנס אות, הזרם בטרנזיסטור משתנה. הזרם יכול לעלות ל 1.5 אמפר ולרדת ל 0.5 אמפר וחוזר חלילה. הממוצע נשאר 1 אמפר.
בהגדרה, ב Class A תמיד יש זרם.

ב Class B המעגל מורכב משני טרנזיסטורים. כשאין אות שנייהם לא מוליכים. כשמופיע אות חיובי, מופעל רק הטרנזיסטור הראשון ומזרים לתוך העומס זרם חיובי. כשמופיע אות שלילי, מופעל רק הטרנזיסטור השני ומזרים לתוך העומס זרם שלילי.
בהגדרה, ב Class B יש זרם רק כשיש אות. עוצמת הזרם תלוייה בעוצמת האות.
חיסרון גדול ל Class B הוא עיוותים כשעוצמת האות הדרושה היא עוצמה נמוכה. כדי להתחיל את פעולת הטרנזיסטורים יש צורך בעוצמה מינימלית ועד שלא עוברים עוצמה זו נוצרים עיוותים.

ב Class AB המעגל זהה למעגל Class B אבל בהבדל קטן. גם כשאין אות, יש זרם אבל זה זרם חלש. זה עוזר לפתור את בעיית העיוותים כשעוצמת האות קטנה. הזרם הקטן עוזר להכניס את הטרנזיסטורים להולכה ראשונית כדי לא להסתמך על עוצמת האות.
בהגדרה, ב Class AB כשאין אות יש זרם קבוע חלש.

_________________
מוטי
(4) הבעות תודה: fLy , rannyz , genvirt , lion77
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
rannyz (רני)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jul 17, 2005
הבעות תודה: 14
מספר הודעות: 338

 #8  נשלח: א' 11/11/2018 3:01

תודה לכולם על התשובות.
האם לסיכום ניתן לומר שclass D יותר קל ליישום ופחות בזבזני באנרגיה אבל עם צליל פחות חם (אנלוגי). וclass A הוא אומנם יותר "חם" אך פחות יעיל ומבזבזי וclass A//B הוא איזשהוא מקום באמצע?

_________________
------------------------------------------------------------------
למכירה רסיבר אונקיו 609 ומסך סמסונג 60'' שניהם שמורים מאוד ובמצב כמו חדש כולל כל הספרות שהגיעו עם המוצרים. עוד פרטים בפרטי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 729
מספר הודעות: 5309

 #9  נשלח: א' 11/11/2018 10:35

לא.
סיכום כזה הוא לא נכון.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
freerider
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2009

מיקום: לא בישראל
הבעות תודה: 188
מספר הודעות: 1722

 #10  נשלח: א' 11/11/2018 12:02

motico כתב:


ב Class AB המעגל זהה למעגל Class B אבל בהבדל קטן. גם כשאין אות, יש זרם אבל זה זרם חלש. זה עוזר לפתור את בעיית העיוותים כשעוצמת האות קטנה. הזרם הקטן עוזר להכניס את הטרנזיסטורים להולכה ראשונית כדי לא להסתמך על עוצמת האות.
בהגדרה, ב Class AB כשאין אות יש זרם קבוע חלש.


·תוספת קטנה...CALSS AB זהו "זיווג" של דרגה מ-CLASS A ודרגה מ-CLASS B יחד, לכן קיים זרם גם כשלא קיים סיגנל בכניסה, וכמו שכתבתי קודם לכן דרגת AB "עובדת" ב-CLASS A עד לעוצמה מסויימת וכאשר יש דרישה להספק גבוה יותר עוברת לשימוש ב-CLASS B שנצילה יותר.
יצרנים "משחקים" עם "עד כמה המגבר ימשוך ב-CLASS A עד שיעבור ל-CLASS B" ובד"כ מדובר בהספקים שנעים בין 5 ל-10וואט.

_________________
You pay peanuts, you get monkeys
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 595
מספר הודעות: 14589

 #11  נשלח: א' 11/11/2018 12:54

rannyz
·ברור שלא. מה שאתה כותב זו קביעה גורפת וקביעות גורפות אינן ניתנות לאימות.

מה עוד שאני מקשיב למוזיקה משות ה 70 ועד היום אף אחד עוד לא הצליח להסביר לי מה זה בדיוק "צליל אנלוגי".
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
rannyz (רני)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jul 17, 2005
הבעות תודה: 14
מספר הודעות: 338

 #12  נשלח: ד' 14/11/2018 1:59

Amir64
·אין בעיה. האם ניתן לסכם את ההבדלים בצורה אחרת למי שהוא לא טכנאי קול?

Catskinner
. לא ניסיתי לקבוע שום דבר. שאלתי שאלה כללית. ברור לי שאין פה חוקים חד משמעיים.

_________________
------------------------------------------------------------------
למכירה רסיבר אונקיו 609 ומסך סמסונג 60'' שניהם שמורים מאוד ובמצב כמו חדש כולל כל הספרות שהגיעו עם המוצרים. עוד פרטים בפרטי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 595
מספר הודעות: 14589

 #13  נשלח: ד' 14/11/2018 6:20

rannyz
·שוב, לדעתי זה הכל עניין של יישום. אולי אתה לא זוכר אבל כשהמותגים היפנים פרצו והשתלטו על שוק ה HiFi בסוף המאה העשרים הייתה תקופה שבה מגברי הסטיריאו הנחשבים ביותר שלהם נמדדו כולם באופן מושלם אבל הפיקו צליל מאוד "קר" ללא קשר לסוג ההגברה שלהם. לתופעה הזו אפילו צמח שם וקראו לה Laboratory Amplification אם אני זוכר טוב.

לעומתם קח את ה NAD 3020 שהושק בדיוק באותה תקופה ושקשה לסווג את ההגברה שלו. הוא הצטיין בצליל מאוד "חם" והיה להיט במשך עשורים. לפני כמה שנים חברת NAD החליטה לייצר מגבר Class D, שאגב לא נראה בכלל דומה, בתור הצדעה לדגם הוותיק הם החליטו לקרוא לו NAD D 3020 וכמובן שאחד המאפיינים שלו זה צליל חם.

הדוגמא הראשונה, זו הנוגעת למגברים היפניים, היא הסיבה מדוע כתבתי מקודם שאני לא יודע עד היום למה מתכוונים כשמדברים על צליל "אנאלוגי" כי לרוב מי שמדבר על אופי הצליל הוא גם אחד שנחשף בצעירותו לאותם מגברים יפניים וגדל על הצליל שלהם ואני מבטיח לך שמגברי שנות ה 70 וה 80 הם הדבר דבר הרחוק ביותר שיש מאופי של ממגבר מנורות נטול טרנזיסטורים משנות ה 40 וה 50. ההבדל גדול כל כך שאם ניקח את חברת McIntosh למשל שעושה מאמצים אדירים לשמור על אופי צליל מאוד מסויים, שחלק אפילו מגדירים אותו כקצת מיושן - גם הם לא נשמעים בדיוק כמו מגברי המנורות הראשונים שלהם.

אבל אם אתה מחפש סיכום אז יש אמת בקביעה שסוג הגברה מסויים מטה לכיוון אופי צליל מסויים. אבל זו הטייה שניתן לשמר, להגביר או לפצות עליה. זה הכל עניין של גישה, רצון, יכולת יישום והחלטה האם קהל הייעד באמת רוצה בזה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
rannyz (רני)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jul 17, 2005
הבעות תודה: 14
מספר הודעות: 338

 #14  נשלח: שבת 17/11/2018 18:48

Catskinner
·תודה לך על התובנות כי הנושא מעניין.
שחברה "מתפארת" במפרט הרסיבר שלה בהגברה מסוג A/B, מה היא בעצם מתכוונת לומר לנו מבחינה שיווקית (מעבר לעניין הטכני שדובר פה לעיל)?

_________________
------------------------------------------------------------------
למכירה רסיבר אונקיו 609 ומסך סמסונג 60'' שניהם שמורים מאוד ובמצב כמו חדש כולל כל הספרות שהגיעו עם המוצרים. עוד פרטים בפרטי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 595
מספר הודעות: 14589

 #15  נשלח: שבת 17/11/2018 19:45

rannyz
·בדיוק כמו שיצרן מכוניות יתפאר במפשיר אדים בשמשה האחורית ומראות מתכוונות חשמלית. זה באותו סגנון ונועד לרפד את הברושורה שלא תצא ריקה מידי ועם יותר מידי תמונות, מה שעלול לגרום לרוכשים הפוטנציאלים להאמין שמדובר בחוברת צביעה והם אמורים למצוא היכן מסתתר הסבא.

הבעיה עם השאלה היא שאם ניקח אותה עד הסוף אז אנחנו עלולים ליפול למלכודת של "אם זו הגברה כזו אז הצליל יהיה כנראה ככה". ברור לך שמאותו רגע שנקבעו צפיות מסויימות אז גם נכנס אלמנט השכנוע העצמי ואותו אחד באמת ישמע בסוף את מה שהוא ציפה לשמוע.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו רב-ערוצי (ק''ב) עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht