מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


נפילת מהירות אצל בב"ל


עמוד 1 מתוך 2
עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 
   פורומים > HTPC ומחשוב > אינטרנט - ספקים, תשתית, סיבים fiber
מחבר הודעה
kalda01 (דני קלמר)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2007

מיקום: יבנה - נהריה
הבעות תודה: 46
מספר הודעות: 3054

 #1  נשלח: שבת 04/05/2019 23:17
נפילת מהירות אצל בב"ל

התחברנו לתשתית + ספק במהירות 40 מגה אצל בב"ל.
קודם היה מהירות 15 באחריות בזק.
כבר פעמיים תוך יומיים מאז שהטכנאי התקין את הנתב VTECH 605 שהמהירות נופלת לפחות מ 1 מגה. איתחול לנתב מסדר את המהירות עד לפעם הבאה שזה קורה.
מה יכולה להיות הסיבה ? התמיכה שלהם לא ממש מסייעת חוץ מלאתחל את הנתב.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
liorp
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Sep 15, 2009
הבעות תודה: 191
מספר הודעות: 2179

 #2  נשלח: א' 05/05/2019 0:12

זו יכולה להיות תקלה בפילטר, בנתב או בקו. אם קנית או שאלת מהם את הנתב באחריותם לפתור אותה.
כצעד ראשון, אם יש לך פילטר נוסף, נסה להחליף בינו לבין זה שמחובר כרגע לשקע הטלפון.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
kalda01 (דני קלמר)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2007

מיקום: יבנה - נהריה
הבעות תודה: 46
מספר הודעות: 3054

 #3  נשלח: א' 05/05/2019 6:33

liorp כתב:
זו יכולה להיות תקלה בפילטר, בנתב או בקו. אם קנית או שאלת מהם את הנתב באחריותם לפתור אותה.
כצעד ראשון, אם יש לך פילטר נוסף, נסה להחליף בינו לבין זה שמחובר כרגע לשקע הטלפון.


·תודה....אני אנסה להחליף פילטר למרות שאין טלפון מחובר לשקע השני בפילטר.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
kalda01 (דני קלמר)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2007

מיקום: יבנה - נהריה
הבעות תודה: 46
מספר הודעות: 3054

 #4  נשלח: ב' 06/05/2019 22:45

הם טוענים שמהירות הקו תקינה עד הראוטר ואומרים שמשהו שמחובר לראוטר גורם להאטת המהירות...איך זה יכול להיות אם איתחול לראוטר פותר את הבעייה? אם משהו שמחובר לראוטר היה טוחן את האינטרנט מן הסתם איתחול לא היה מפסיק את זה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 473
מספר הודעות: 2395

 #5  נשלח: ג' 07/05/2019 9:12

kalda01
·

א. בהחלט יכול להיות שמה שנציגי התמיכה טוענים אינו קשור למציאות. מניסיוני זה קורה יותר מהאופציה האחרת.

ב. איתחול לראוטר בהחלט יכול "לפתור" (זמנית ביותר) בעיות של מכשיר/תוכנה אחרת שטוחנים את האינטרנט כי האיתחול מעיף חיבורים קיימים. תריץ לדוגמא טורנטים ולפחות במקרים מסויימים אחרי האיתחול של הראוטר יכול לקחת זמן עד שהטונרטים חוזרים לטחינה מלאה של הקו....

אם קשר ובלי קשר תמיד חייבים לעשות בדיקה נקיה ע"י חיבור מחשב אחד בודד בכבל רשת ישירות לראוטר ובדיקה מהמחשב הזה בלבד ללא כל ציוד אחר בין המחשב לראוטר וללא מכשירים אחרים מחוברים קווית או אלחוטית (תכבה בכל הלפטופים וסמארטפונים את ה-wifi וכו') וללא תוכנות אחרות באותו המחשב שפעולות במקביל. את הבדיקה צריך לעשות בבדיקת מהירות של הספק (או באתר של בזק במקרה שלך).

אם לא עשית זאת עדיין, ברגע שיש נפילות מהירות תנתק את כל המכשירים ותסגור את כל התוכנות שמשתמשות באינטרנט (אפשר לבדוק ב-task manager/resource monitor שאין שום שימוש ברשת לפני בדיקת המהירות). אם במצב של בדיקה נקיה (ללא איתחול לראוטר) הבעיה נפתרה אז זה אחד המכשירים שניתקת או אחת התוכנות שסגרת ונותר רק למצוא איזה. אם לא תתקשר במצב הזה לספק ככה שכבר לא יוכלו לטעון שהבעיה בציוד שמחובר לראוטר.

עוד משהו ששווה לבדוק זה את החווי על הסינכרון ב-vtech, תבדוק האם המספרים שם תקינים גם כאשר האינטרנט תקין וגם כאשר אתה חווה האטה. אם המספרים שם לא תקינים אז זו בעיה בקו ורק בזק יכול לפתור לך את הבעיה (בתיאוריה יכול להיות גם תקלה מוזרה במודם/ראוטר אבל מאד לא סביר).
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
kalda01 (דני קלמר)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2007

מיקום: יבנה - נהריה
הבעות תודה: 46
מספר הודעות: 3054

 #6  נשלח: ג' 07/05/2019 17:19

eran405 כתב:
@kalda01
·

א. בהחלט יכול להיות שמה שנציגי התמיכה טוענים אינו קשור למציאות. מניסיוני זה קורה יותר מהאופציה האחרת.

ב. איתחול לראוטר בהחלט יכול "לפתור" (זמנית ביותר) בעיות של מכשיר/תוכנה אחרת שטוחנים את האינטרנט כי האיתחול מעיף חיבורים קיימים. תריץ לדוגמא טורנטים ולפחות במקרים מסויימים אחרי האיתחול של הראוטר יכול לקחת זמן עד שהטונרטים חוזרים לטחינה מלאה של הקו....

אם קשר ובלי קשר תמיד חייבים לעשות בדיקה נקיה ע"י חיבור מחשב אחד בודד בכבל רשת ישירות לראוטר ובדיקה מהמחשב הזה בלבד ללא כל ציוד אחר בין המחשב לראוטר וללא מכשירים אחרים מחוברים קווית או אלחוטית (תכבה בכל הלפטופים וסמארטפונים את ה-wifi וכו') וללא תוכנות אחרות באותו המחשב שפעולות במקביל. את הבדיקה צריך לעשות בבדיקת מהירות של הספק (או באתר של בזק במקרה שלך).

אם לא עשית זאת עדיין, ברגע שיש נפילות מהירות תנתק את כל המכשירים ותסגור את כל התוכנות שמשתמשות באינטרנט (אפשר לבדוק ב-task manager/resource monitor שאין שום שימוש ברשת לפני בדיקת המהירות). אם במצב של בדיקה נקיה (ללא איתחול לראוטר) הבעיה נפתרה אז זה אחד המכשירים שניתקת או אחת התוכנות שסגרת ונותר רק למצוא איזה. אם לא תתקשר במצב הזה לספק ככה שכבר לא יוכלו לטעון שהבעיה בציוד שמחובר לראוטר.

עוד משהו ששווה לבדוק זה את החווי על הסינכרון ב-vtech, תבדוק האם המספרים שם תקינים גם כאשר האינטרנט תקין וגם כאשר אתה חווה האטה. אם המספרים שם לא תקינים אז זו בעיה בקו ורק בזק יכול לפתור לך את הבעיה (בתיאוריה יכול להיות גם תקלה מוזרה במודם/ראוטר אבל מאד לא סביר).


·מה הם המספרים שמראים את תקינות הסינכרון? איפה רואים את זה ומה אומר לי אם זה תקין או לא?
חשוב לציין שהסטרימרים מחוברים באמצעות מתאמי רשת חשמל AV1000 של TPLINK.
הוצאתי אותם מספר פעמים מהחשמל והם תמיד מתחברים חזרה טוב, וגם עשיתי בדיקות פינג מהמחשב אל הסטרימרים ואין בכלל לא DELAY ולא TIME OUT.
(מדובר בהתקנה חדשה בדירה של חמותי. אצלי בבית יש אותם מתאמי רשת כבר שנים ופועלים ללא תקלות)
פעם הבאה שזה יקרה אני אנתק את מתאם הרשת שמחובר אל הראוטר וזה יביא לניתוק כל הסטרימרים במכה אחת ורק המחשב ישאר מחובר. אני גם יכול באותו רגע לכבות את המחשב ואז כלום לא ישאר מחובר לראוטר.
הבעייה שזה קורה פעם בכמה ימים ואני לא נמצא שם כאשר זה קורה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 473
מספר הודעות: 2395

 #7  נשלח: ג' 07/05/2019 18:16

kalda01
·

הכי טוב זה לנתק את כל החוטים שמתחברים ישירות למודם/ראוטר ולחבר ישירות רק לפטופ או משהו בכבל קצר שבטוח תקין (וכמו שכתבתי קודם לכבות את כל המכשירים האלחוטיים). ככה אתה בטוח שאתה בודק רק המודם/ראוטר בצורה נקיה. אם המצב מול המודם/ראוטר ישירות תקין אפשר להתקדם ולבדוק דרך מתאם חשמל (עם לפטופ זה נח כי אפשר לקחת בדיוק את אותו הלפטופ שחיברת ישירות לראוטר ולחבר עכשיו אחרי המתאם חשמל).

לגבי הנתוני סינכרון, בכל מודם VDSL יש בממשק ניהול סטטוס של ה-DSL ומופיעים שם כמה נתונים, כמו לדגמא:



בראש וראשונה תבדוק את קצב סינכרון של הורדה והעלאה. אני לא בטח למה הסינכון של ההעלאה הוא 5 מגה אבל זה מה שאני תמיד מקבל בחבילות של 3 מגה העלאה. מניסיוני ההורדה בפועל כ- 10% פחות מהמהירות של הסינכרון (כ-60 מגה בדוגמא לעיל). אם אתה רואה שהסינכרון של מהירות ההורדה נופל למהירות נמוכות (כמו לדוגמא 1 מגה) אז מן הסתם זה לא תקין ומעיד על בעיה בקו (או בסיכוי מאד מאד נמוך בעיה במודם).

יש גם נתונים אחרים שם, כמו noise margin:
https://www.speedguide.net/faq/what-is-considered-...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
kalda01 (דני קלמר)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2007

מיקום: יבנה - נהריה
הבעות תודה: 46
מספר הודעות: 3054

 #8  נשלח: ג' 07/05/2019 18:24

eran405
·
צרפתי תמונה של נתוני המודם. האם לזה התכוונת? הנתונים של NOISE ו ATTENUATION דיי דומים לאלה שלך.
המחשב מחובר לראוטר בכבל קצר....הראוטר ממש ליד המחשב.



| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 473
מספר הודעות: 2395

 #9  נשלח: ג' 07/05/2019 18:38

kalda01
·

כן. השורה הראשונה של ה-Rate היא הכי רלוונטית. אתה רואה שעכשיו יש לך סנכרון של 44000 כלומר אתה אמור לקבל בפועל 40 מגה (אחרי שמורידים 10%). אני מנחש שהתמונה הזו כאשר האינטרנט תקין, השאלה מה קורה למספרים כאשר קוראת התקלה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
kalda01 (דני קלמר)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2007

מיקום: יבנה - נהריה
הבעות תודה: 46
מספר הודעות: 3054

 #10  נשלח: ג' 07/05/2019 19:38

eran405 כתב:
@kalda01
·

כן. השורה הראשונה של ה-Rate היא הכי רלוונטית. אתה רואה שעכשיו יש לך סנכרון של 44000 כלומר אתה אמור לקבל בפועל 40 מגה (אחרי שמורידים 10%). אני מנחש שהתמונה הזו כאשר האינטרנט תקין, השאלה מה קורה למספרים כאשר קוראת התקלה.


·כן, רוב הזמן זה תקין ואלו המספרים.
פעם הבאה שהמהירות תפחת אני מקווה שאמליח להיכנס לממשק ולבדוק מה קורה שם עם הנתונים.
בכל אופן כאשר זה יקרה אני אנתק קודם הכל חוץ מהמחשב.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 473
מספר הודעות: 2395

 #11  נשלח: ג' 07/05/2019 20:41

kalda01
·

לבדוק מספרים בממשק זה הכי קל ואין שום טעם להתחיל לנתק מכשירים ולבודד תקלה ברשת הביתית עם המספרים של הסינכרון מזעזעים כי זה בטוח בעיה בקו (או בסיכוי מאד מאד קטן בעיה במודם). אפילו אם הסינכרון יורד בצורה משמעותית אבל לא ל-1 מגה (נגיד ל-20 מגה) זה מראה על בעיה קשה בקו ודי בטוח שזה לא בעיה בציוד הביתי שלך.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Damit1
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jul 07, 2018
הבעות תודה: 20
מספר הודעות: 138

 #12  נשלח: ד' 08/05/2019 18:45

האם זה אותו ראוטר כמו קודם?
אם לא, הייתי מתחיל בהחלפת ראוטר.
"מרגיש" לי כמו בעיית תוכנה/חומרה כלשהי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
kalda01 (דני קלמר)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2007

מיקום: יבנה - נהריה
הבעות תודה: 46
מספר הודעות: 3054

 #13  נשלח: ו' 10/05/2019 9:54

Damit1 כתב:
האם זה אותו ראוטר כמו קודם?
אם לא, הייתי מתחיל בהחלפת ראוטר.
"מרגיש" לי כמו בעיית תוכנה/חומרה כלשהי.


·ראוטר חדש שבב"ל התקינו.
קודם היה ראוטר ADSL2 של בזק אבל קודם גם לא היו סטרימרים ומתאמי רשת-חשמל.
השאלה אם נניח אחד הסטרימרים טוחן את האינטרנט מאיזו שהיא סיבה, איך מאבחנים מצב כזה?
אתמול שוב היתה נפילת מהירות כאשר לא היה איש בבית ואף סטרימר לא היה בשימוש.
(התחברתי מרחוק עם TEAMVIEWER ועשיתי בדיקת מהירות הורדה)
נתוני הסינכרון בממשק הראוטר נראו לי תקינים.
אחרי עשר דקות עשיתי בדיקה נוספת והכל היה שוב תקין.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eran405
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 27, 2012
הבעות תודה: 473
מספר הודעות: 2395

 #14  נשלח: ו' 10/05/2019 12:02

kalda01
·

אם אתה בודק מחשב/לפטופ יחיד מחובר וכל שאר המכשירים מנותקים אתה ישר שולל בעיה כזו (אם הבעיה ממשיכה גם בקונפיגורציה כזו). לחילופין אם באמת במחשב/לפטופ יחיד הבעיה נפתרת, אז סביר שזה אחד המכשירים שניתקת. בשלב ראשון אפשר פשוט להתחיל להחזיר את המכשירים אחד אחד ולראות אם החזרה של אחד המכשירים מחזירה את הבעיה. לדעתי החזרה של כל המכשירים לא תחזיר את הבעיה, ובמקרה כזה תצטרך לחכות שהבעיה תקרה שוב והפעם לנתק מכשירים אחד אחד עד שאתה מוצא מי אשם.

בעיה כזו זה באמת די קשה לאבחן מרחוק, במיוחד אם אין איזה משהו בולט כמובן מחשב שאתה יכול לראות שממשק הרשת שלו טוחן מסיבה כלשהי וכו' (חוץ מזה שלדעתי יותר סביר שהבעיה בכלל לא ברשת הביתית שלך אלא בציוד או תשתית של בזק).
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
kalda01 (דני קלמר)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2007

מיקום: יבנה - נהריה
הבעות תודה: 46
מספר הודעות: 3054

 #15  נשלח: שבת 11/05/2019 18:03

היום המהירות שוב נפלה וגם אחרי שניתקתי את כל הסטרימרים והשארתי רק מחשב מחובר עדיין המהירות לא היתה תקינה.
התמיכה של בב"ל התחברו למחשב מרחוק והבחינו שבדיוק היה סינכרון של גוגל דרייב שפעל כמה דקות קודם.
בדקתי בהגדרות הסינכרון ובאמת לא היה LIMIT לרוחב הפס שהסינכרון יכול לקחת..אז הגדרתי כעת רוחב פס מקסימלי לשני הכיוונים.
מה שלא ברור לי מדוע הסינכרון לקח את כל רוחב הפס כאשר לא היה אף קובץ שדורש סינכרון?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אינטרנט - ספקים, תשתית, סיבים fiber עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht