מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


חדש מול ווינטג', האם היתרון של הווינטג' עדיין מובהק נכון ליום?


   פורומים > אודיו > אודיו אנלוגי
מחבר הודעה
fungiman
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Sep 11, 2005
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 27

 #1  נשלח: ד' 11/09/2019 9:32
חדש מול ווינטג', האם היתרון של הווינטג' עדיין מובהק נכון ליום?

בשבועות האחרונים פצחתי במחקר מעמיק לקראת שדרוג אפשרי של הרוטל שלי. קראתי שרשורים כאן ובפורומים אחרים בארץ ובעולם, חוות דעת וסרטונים ביוטיוב. מאוד נהנתי, למדתי דברים חדשים פה ושם, אבל גם נשארתי מבולבל.
אני יודע שאני פותח כאן תיבת פנדורה ואני רוצה שיהיה ברור שאני לא עוסק בתחום, לא מציע כרגע שום פריט למכירה ולא מקבל שום טובת הנאה משום יצרן או יבואן.

פעם, בערך עד 2010-2012 היתרון של הווינטג' היה ברור. זאת הייתה תקופה שמדי פעם צצו TD-160 במצב סביר מונחים ליד פח האשפה בחניון של הבניין או שהדוד/מכר מסר לך את הלנקו L-75 שלו בחינם "כי הוא סתם תופס מקום" (ככה ד"א קיבלתי מגבר מרנץ קלאסי). בפורומים מאז יש סיפורים איך אנשים עקצו פטיפונים מדהימים במחיר של ארוחה עסקית במסעדה וגם קיבלו איתם אוסף תקליטים במצב NM.

גם לא היה יותר מדי מבחר של פטיפונים חדשים טובים במחירים שפויים.

אבל זה היה פעם. מאז יש עליה משמעותית במחירים. ה-TD160/TD145 שפעם נסחרו בגרושים הפכו לסחורה חמה, הם גם לא הופכים לצעירים יותר משנה לשנה וזה לא שיש אספקה שוטפת של חלקי חילוף.

מצד שני, יש כניסה של שחקנים חדשים לשוק הפטיפונים החדשים היותר תקציביים ולא כולם מוצרי מדבקה מבית היוצר ב-Hanpin. ספציפית קראתי קצת על U-turn (תוצרת ארה"ב, אין דגם מתאים ל-50HZ אז לא רלוונטי לישראל), על Fluance (ככל הנראה תכנון קנדי מקורי*, יצור סיני, עובד של 12VDC, הפסקה אוטומטית בסיום התקליט שזה חשוב לי מאוד). זה מעבר ל-Rega ו-Pro Ject הבסיסיים כמובן. גם MoFi נכנסו לשוק, אבל הם בקטגוריות מחיר מעל.

* תוספת - ככה הם טוענים. זה נכון באופן חלקי בלבד. הדגמים המוקדמים שלהם מאוד דומים לאקאי BT500 ולדגמים אחרים של Ya Horng. קראתי גם ביקורת על נתונים לא מחמיאים. בהמשך הם שיפרו כמה אלמנטים, במיוחד בדגם שאני מתייחס אליו בהמשך. החל מ-2018 אני פחות מוצא ביקורות לא טובות. כך שאני משער שמדובר בבסיס של Ya Horng שעבר התאמה לפי ספציפיקציה של החברה הקנדית.

התכנון של הפלואנס (ובמידה רבה גם של ה-U-Turn) מבוסס על פלטת MDF שעליה מסתובבת פלטת אלומיניום של 580 גרם או אקריל 1500 גרם מונעת רצועה. בפלואנס מהסדרה הגבוה יותר יש מנוע DC עם בקרת סרבו עם בידוד וויברציות, למיטב הבנתי הפלטה לא יושבת על מתלים / תת שלדה ובידוד הרעשים מתבסס על תושבות המנוע והרגליות (וכל דבר שתשים מתחת להן). הזרועה באורך אפקטיבי 224 מ"מ, משקל אפקטיבי די גבוה, ממה שהבנתי אפשרויות כיוונון די מלאות. דגם "העל" של פלואנס, עם פלטת אקריל וראש 2M BLUE עולה 500 דולר. שגם אחרי תוספת משלוח ומע"מ זה בערך המחיר של פטיפון ווינטג' טוב אחרי שמשקללים את ההשקעה הנוספת הדרושה, שווי הראש (750 ש"ח) ובטח את הזמן. אבל איך הוא נשמע?

אז הביקורות ברשת כמובן מהללות, אבל עייפתי מביקורות מהללות כאלו, במיוחד שמדובר במבקרים שקיבלו את הפטיפון בהשאלה מהחברה (יתכן וההשאלה היא לצמיתות) ולך תדע אם לא עוד פינוקים כאלו ואחרים. אני גם עייפתי מביקורות סובייקטיביות בלבד שלא מלוות בשום מדידה אובייקטיבית.

אחרי חיפושים רבים מצאתי בנתיים ביקורת אחת (1) שהשוותה בין הפלואנס הנ"ל (דגם עם צלחת אלומיניום וראש OM10 במחיר 300 דולר) ועוד מס' פטיפונים, אחד מהם הוא הטכניקס SL1200MK2 תוך שימוש בתקליט מבחן וניתוח של הפלט.
התוצאות -- W&F דומה ובכל מקרה תמיד מתחת ל-0.1% (משהו שאני שבוודאי לא אבחין בו**).
גם לא היה הבדל משמעותי ברצפת הרעש (גם לא מצאתי יתרון משמעותי ברצפת הרעש של מספר TD145 ו-TD160 שהבעלים שלהם העלו את הנתונים לפורום מסוים בחו"ל).

כל זה נראה לי מוזר מאוד, הטכניקס הוא די מפלצת והטורנסים 145/160 בכלל בנויים כמו פנצר סימן 4, עם תת שלדה ועם פלטה ששוקלת פי שש(!) מזאת של הפלואנס הנ"ל.

זרוע? הפרעות תלויות זרוע, עיוותים הרמוניים, לא מצאתי נתונים מסודרים והשוואות שעוסקות בכך. האם הזרוע של פלואנס טובה פחות מהזרוע סטוק של הטורנס (לדוגמא), לך תדע. האם בהנתן ראש של 150-200 דולר, פונו סטייג' של 150-200 דולר ואוזניות/רמקולים צנועים ההבדל יורגש במבחן ABX? אני לא יודע, אני ממש לא בטוח.

אני לא החלטתי עדיין. בנתיים אני אסיים לסדר את הרוטל ואהנה ממנו. אני מתעניין פה ושם ואם יצוץ משהו נחמד ביד שניה (במצב ובמחיר סבירים) אני אלך עליו, אם יהיה מבצע על הפלואנס באמזון, אני אלך עליו. מה שיבוא קודם. זאת הדעה האישית שלי. אם למישהו יש רעיון טוב יותר שיאפשר לי להפיק יותר הנאה מכל שקל - אני ממש אשמח לשמוע ואולי גם לשנות את דעתי.

** לפי הנתונים שקראתי רוב המאזינים לא יכולים לזהות סטיות מתחת 0.2%. יחידי סגולה עם אוזן מוזיקלית להפליא יזהו גם סטיות מעל 0.1%.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו אנלוגי


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht