IFA 2012 – מסיבת העיתונאים הרשמית של התערוכה

ברלין, ה-29.08.2012 - תערוכת IFA 2012 נפתחת רשמית במסיבת העיתונאים הרשמית.


התערוכה השנה, הגדולה ביותר אי פעם (אם בוחנים לפי שטח התערוכה), עם מעל 142,200 מ"ר של שטחי תצוגה (גדילה של 1.4% לעומת שנה שעברה) ו-1,439 מציגים (מספר דומה לשנה הקודמת).rn
rnrn
rnלמרות השוק הקשה יחסית באירופה (יותר על זה בהמשך), התערוכה ממשיכה לבסס את עצמה כאחרת התערוכות הבינלאומיות החשובות בתחום האלקטרוניקה ומוצרי חשמל.rn
rnrn
rnאת מסיבת העיתונאים פתח Dr. Rainer Hecker (בתמונה למטה), יו"ר של gfu, מארגני התערוכה.

השוק גדל

למרות ההשפעה הישירה והמידית של שוק מוצרי האלקטרוניקה מהמצב הכלכלי בעולם, השוק הזה עדיין גדל ומראה צמיחה של 2% לסך של 1,100 מיליארד דולר בשנה.rn
rnכאשר מתוך זה 292 מיליארד דולרים מהווים את גודל השוק האירופאי, אשר לא הראה גדילה אך גם לא ירידה לעומת שנה שעברה.

בשקף הבא ניתן לראות אילו מדינות אחראיות על הגדילה והירידה בשוק הזה, וכמו שאנחנו כבר יודעים, המדינות המתפתחות הן אלו שאחראיות על הגדילה בשוק הגלובלי.

אז אילו מוצרים אנחנו רואים שיורדים ועולים?rn
rnכמובן, CRT בגסיסה ופרפורי חיים אחרונים, אך גם פלזמה ו-LCD מראים ירידות לטובת מסכי LED, טלוויזיות חכמות ותלת-מימד

כמובן שטאבלטים וסמארטפונים גדלים באחוזים גבוהים מאוד

אחד הטרנדים החכמים הוא שהצרכן נהיה חכם יותר והוא זה שמחליט על הקניה (לעומת לקוחות הדיוטים יותר בעבר שהיו מושפעים רבות מאיש המכירות)

שלושת הטרנדים בטכנולוגיה שניתן יהיה לראות בימים הקרובים בתערוכה יהיו:rn
rn1. חיבורית אינטרנט בכל דבר – טלוויזיות, טאבלטים וכמובן סמארטפונים אך לא רק.rn
rn2. HD, תלת מימד ו-4K שצפוי להציף את השוק בשנים הקרובות.rn
rn3. OLED

לא לפחד מ-e-commerce

יש לעיתים תחושה שהקניות המקוונות הן המסמר האחרון לתעשיה הזו, אולם המספרים מראים אחרת. רק אחוז קטן יחסית של הקניות נעשות ברשת (בישראל למשל, רק 6% מהטלוויזות נקנות אונליין!)rn
rnrn
rnאולם, מה שכן קורה הוא שאנשים מגיעים הרבה יותר חכמים (רוצה להאמין שגם לאתר הזה יש יד קטנה בדבר), עושים מחקר, לימודים והשוואות טרם הליכתם בסופו של דבר, לחנות האמיתית, ע"מ לבצע את הרכישה וכאן, זרק דר. הקר כפפה לריטיילרים ואמר שהריטיילרים שיידעו למנף ולשלב את המידע ואתרי התוכן המקוונים לתועלתם, הם אלו שייראו את הגדילה במכירות ברצפת המכירה.

האם למישהו יש את הרעיון איך לפצח את החיבור בין האונליין לרצפת המכירה?

חווית הבידור הביתי משתנה ומהר

חווית המדיה בבית (מוזיקה וטלוויזיה) משתנה כל הזמן ובקצב אדיר. החיבוריות בין תכנים מסורתיים והאינטרנט מחייבים את כולם (גופי השידור כמו גם יצרני המכשירים) לשלב את התוכן המסורתי עם אפליקציות מקוונות תוך שמירה על כמה כללים (נייטראליות של הרשת, זכויות יוצרים וכו')

מוצרים לבנים – גדלים

תחום המוצרים הלבנים נכנס ל-IFA רק לפני 5 שנים, אחרי הרבה סקפטיות ותהיות אם בכלל יש לתחום הזה מקום בתערוכה כזו שמובילה "חדשנות".rn
rnאז לא רק שהתחום הזה גדל אלא שהוא היום מוביל, בהרבה מאוד מקרים, גדילה של שוק, למשל, תעשיית הקפה עוברת מהפכה גדולה מאוד מתחום ה"קפה פילטר" לתחום האספרסו בבית (מי כמונו ב-HTcafe.co.il יודע את זה?).rn
rnrn
rnדר. ראינהרד זינקן, יו"ר תחום מוצרי החשמל הביתיים של אירגון ZVEI, אירגון היצרנים, נתן כדוגמה את המהפכה של הרייטינג של צריכת החשמל למקררים עשתה לתעשייה וכיום כמעט בכל מוצר יש רייטינג של כמה חסכוני וידידותי לסביבה המוצר.

כמות המוצרים בקטגורית A הולכת וגדלה אקספוננציאלית

תחום מוצרי החשמל הביתיים גדל בצורה מטאורית בעולם, ומראה גדילה של 8% משנה שעברה

את מסיבת העיתונאים סיכם דר' כריסטיאן גוקה, מנהל התיפעול של מרכז הירידים של ברלין, המארחת את התערוכה כבר 52 שנים.

כמות המבקרים גדלה אולם הדגש והחשיבות היא לא לקהל הרחב אלא לאנשים מהתעשייה שמגיעים, אלו הם שנותנים לתערוכה את החשיבות והכח שלה

תחום האלקטרוניקה הבידורים ומוצרי החשמל נמצאים בנישה מאוד בטוחה.rn
rnבסקר שנערך לאחרונה, בה נשאלו אנשים על מה הם ייוותרו במידה ויהיה משבר כלכלי באוד גדול או במידה והם ייקלעו לקשיים כלכליים, מוצרי אלקטרוניקה ואלקטרוניקה בידורית היו שניים לבריאות…כלומר, בודאות אנשים ימשיכו להוציא כספים על התחום הזה (זו הסיבה שאנחנו ממשיכים לראות גדילה באתר למרות המחאות החבריות?)

לדיון בנושא: IFA 2012 – מסיבת העיתונאים הרשמית של התערוכה

גילוי נאות: הכתב היה אורח חברת Dune וחברת אלקטרה פיליפס לתערוכת IFA 2012 

15:00
  /  
29.08.2012
  
מאת: מרטין סבג

1