"האינטרנט של הדברים צריך פתיחות ושיתוף פעולה של התעשיה ע"מ להצליח" אומר בו-קון יון, נשיא סמסונג העולמית.
בו-קון יון מציגה למעשה את התוכנית שלה לעתיד בתחום האינטרנט של הדברים שהוא למעשה אין סוף של אפשרויות.
"האינטרנט של הדברים הוא בעל פוטנציאל לשנות את החברה שלנו, התעשיה והצורה שבה אנו חיים את חיינו", אומר מר. יון. "זו העבודה שלנו למשוך יחד, כתעשייה ובחתך של סקטורים שונים – לגרום להבטחה הגדולה של האינטרנט של הדברים – להפוך למציאות".
הסרט "בחזרה לעתיד 2" נעשה על 2015 ולמרות שייקח עוד כמה שנים לממש נסיעה בזמן, הרי שלא מעט דברים שהיו בסרט כבר מזמן הם מציאות, למשל, מסכים גדולים ודקים, שיחות ועידה עם וידיאו וכו'.
מר. יון הדגיש כי האינטרנט של הדברים חייב להתרכז באנשים ולהתאים לאיך שאנו חיים את חיינו ולסגנון החיים, והוסיף: "האינטרנט של הדברים הוא לא סביב 'הדברים' אלא, הוא סביב האנשים. כל אדם הוא במרכז של עולם הטכנולוגיה שלו ועולם האינטרנט של הדברים, מתאים את עצמו ומשנה צורה יחד עם האנשים כשהם זזים בתוך עולמם".
כחלק מהמחוייבות של של סמסונג לגרום לאינטרנט של הדברים להפוך למציאות, מר. יון הכריז על לוח זמנים שמציגה את השלבים והזמנים שבה כל המכשירים של החברה יהיו "מאופשרי IoT".
עד 2017, כל הטלוויזיות של החברה יהיו IoT ובתוך חמש שנים, קרי, עד 2020, כל המוצרים של סמסונג יהיו מכשירי IoT-Ready, מה שיאפשר האצה של ההפצה וההתרחבות של מכשירי IoT בשוק.
הרחבת מכשירי ורכיבי IoT
בעידן ה-IoT, חיישנים הופכים להיות יותר מתקדמים ומדוייקים, ורכיבי מפתח הופכים לקטנים ויעילים יותר בצריכת האנרגיה שלהם.
מדובר על מכשירים ורכיבים אשר כל הזמן דלוקים ועובדים וכמובן מחוברים לרשת.
מר. יון הציג את החיישנים המתקדמים של סמסונג אשר כל כך רגישים ומדוייקים שהם יכולים להבין את סביבתו של המשמש ולהציע את הפתרון או השירות המתאים. לדוגמא, סמסונג מפתחת חיישן טווח תלת-מימד חדש שיכול לחוש בתנועה הקטנה ביותר.
מר. יון הציג חיישן שיודע להבחין ב-20 סוגי ריח והוא עובד כבר היום!
החברה עובדת גם על רכיבים, כגון ePOP – Embedded package on package וה-Bio Processor אשר יעילים מאוד בצריכת האנרגיה שלהם וקטנים דיים על מנת להיות משולבים במגוון רחב של מכשירים ואביזרים כמו מכשירים לבישים וטלפונים סלולאריים.
"הרחבת מגוון המוצרים והרכיבים באקו-סיסטם של ה-IoT הוא הצעד הראשון בהגשמת ההבטחה של האינטרנט של הדברים", אמר מר. יון. "לסמסונג כבר היום, יש מגוון רחב של מכשירי IoT. שנה שעברה סמסונג ייצרה יוצר מ-665 מיליון ומספר זה צפוי לגדול. התחלנו לפתוח את הערך הנעול והמוסתר במכשירים מחוברים ובכל העצמים הסובבים אותנו".
זה אומר שכל שניה נמכרים 20 מכשירים שונים של סמסונג!
המכשירים בסופו של דבר צריכים להרגיש את הסביבה, לנתח ולספק מידע קונטקסטואלי, כלומר, שרלוונטי למה שהמשתמש בדיוק עושה או איפה הוא נמצע וכמובן, בסופו של דבר, השירות צריך להיות משהו שימושי ויעיל.
יצירת Eco-System פתוח
בנוסף למכשירים ורכיבים של האינטרנט של הדברים, מר. יון הדגיש את החשיבות שבפתיחות ע"מ להביא את ה-IoT לחיים.
הצטרף למר. יון לבמה, מנכ"ל SmartThings, מר. אלקס הוקינסון, מדגיש את החזון של סמסונג לפלטפורמה פתוחה.
"על מנת שהאינטרנט של הדברים יהיה הצלחה, זה חייב להיות פתוח", אומר הווקינסון. "כל מכשיר, מכל פלטפורמה, חייב להיות מסוגל להתחבר ולתקשר עם כל מכשיר אחר. עבדנו קשה מאוד ע"מ לגרום לזה לקרות ואנחנו מחוייבים לשים את המשתמשים ראשונים, לתת להם את מירב האפשרויות לבחור ואת החופש.פלטפומת SmartThings כיום תואמת ליותר מכשירים מאשר כל פלטפורמה אחרת שקיימת בשוק".
תמיכה בקהילת המפתחים
סמסונג מעריכה מאוד את התפקיד של קהילת המפתחים והתרומה שלהם ומאמינה שהמפתחים ישחקו תפקיד מרכזי בהפיכת עידן ה-IoT למציאות.
"אנחנו בסמסונג מחוייבים לתמיכה בקהילת המפתחים", אמר מר. יון. "רק ביחד אנחנו יכולים לעצב את העתיד הטוב יותר".
כחלק מהמחוייבות הזו, מר. יון הכריז כי סמסונג תשקיע יותר מ-100 מיליון דולרים על מנת לתמוך בקהילת המפתחים, כבר ב-2015 ע"י חיזוק תוכניות האקסלרציה של סטארטאפים וחברות והרחבה נוספת של אירועי המפתחים הבינלאומיים.
בין הדוגמאות שניתנו וכבר היום אפשריות הוא למשל שבעת שהשעון החכם, בעזרת מדידת מחזורי השינה שלנו, יחליט שהוא מעיר אותנו, ידליק את הרמקול האלחוטי עם מוזיקה מתאימה, הטלוויזיה החכמה תידלק ותציג מידע רלוונטי כמו מזג אויר, חדשות וזמן הגעה לעבודה, מכונת הקפה תידלק ותתיחמם וכו'.
דוגמא נוספת היא שבעת הכניסה לבית, תוך שאנחנו שומעים מוסיקה בסמארטפון עם אוזניות, המוזיקה תעבור בצורה אוטומאטית למערכת השמע בבית, בדיוק מאותה נקודה…
שיתוף פעולה בין תעשיות שונות
סמסונג מאמינה שהאינטרנט של הדברים ישפיע בצורה מאוד נרחבת, הרבה יותר ממה שתעשית האלקטרוניקה הצרכנית (Consumer Electronics) הגיעה עד היום וזאת כיון שה-IoT נוגע בכל היבט של חיי האנשים ויוצרת מהפיכה בכל תעשייה. על מנת שה-IoT יצליח, חברות בכל תחומי התעשייה יצטרכו לשתף פעולה ע"מ לבנות את התשתית הנדרשת ולפתח את שירותי ה-IoT התפורים במיוחד ע"מ לענות לצרכי הצרכנים.
Hosain Rahman, מנכ" חברת Jawbone אומר כי אין ספק שהשנה היא שנת ה-Wearables שהם בבסיס האינטרנט של הדברים והעבודה יחד עם סמסונג היא נהדרת ומבורכת.
חברת Jawbone מייצרת אביזרים לבישים כמו צמידי ניטור פעילויות ונתונים פיזיים, יחד עם החיבור לטלפון בעזרת אפליקציות ושירותי Big Data וממשקים למפתחי צד ג', יוצרים Eco System שלם.
"אני מאמין מעומק ליבי שחברה אחת או אפילו תעשייה אחת, לא תוכלנה לספק את היתרונות של האינטרנט של הדברים", אמר מר. יון. "ע"מ ליצור את עולם ה-IoT, אנחנו צריכים לראות את הפוטנציאל של האינטרנט של הדברים בחתך של כל התעשיות. רק אם נעבוד יחד נוכל באמת לשפר את החיים של האנשים".
הצילומים בוצעו בעזרת מצלמת Sony RX-100 III בחסות ישפאר.
שירותי התקשורת בתערוכה לצוות האתר באדיבות SimZol
לדיון בנושא: CES2 105 – ה-Keynote הפותח של התערוכה – Samsung