עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

בקרוב עלולה WhatsApp לשנות את המודל העסקי שלה

29/07/2017 - 23:25



 
 
 

אפליקציית WhatsApp, להעברת מסרים מידיים, נכנסה לראשונה לחיינו, או יותר נכון למכשירים הסלולאריים שלנו, בשנת 2009.
כיום היא אף תומכת במחשבים נייחים וניידים באמצעות רוב סוגי הדפדפנים. ב
שנת 2014, כחמש שנים לאחר השקת היישום, הודיעה חברת פייסבוק על רכישת חברת וואטסאפ תמורת סכום עתק של 19 מיליארד דולר במזומן ובמניות.

בשנה הראשונה, בתחילת דרכו של יישום WhatsApp, הייה השימוש בובחינם ולאחר שנה נקבע מחיר של 0.99$, וזאת, לטענת הנהלת החברה, היתה במטרה שלא להכניס במסגרתו פרסומות. בשנת 2013 שונתה שיטת התשלום, כאשר משתמשים חדשים נדרשו לשלם עבור השימוש פעם שנה, בעוד משתמשים וותיקים לא נדרשו לשלם כלל. החל משנת 2016 השימוש ביישום הינו חינם לכל המשתתפים ומנכ"ל החברה אף דאג להזכיר כי גם במודל החינם לכולם לא יכללו פרסומות.

אפליקציית וואטסאפ מוכתרת כפופולארית ביותר בעולם בתחום המסרים המידיים, וכיום משתמשים בה מעל 1.200 מיליון איש, גידול של 20% בהשוואה לשנה שעברה, ועדיין החברה אינה מרוויחה מכך ובקרוב צפוי, כנראה, המצב להשתנות.

אילו צעדים מתכננת פייסבוק בכדי להרוויח מהיישום?

קבוצת WhatsApp המונה כ-200 עובדים, מגייסת צוות של שלושה אנשי שיווק ומכירות, שיעסוק בתחום המוניטיזציה, לדוגמה מנהל מוצר מוניטיזציההרעיון מאחורי מהלך זה הוא לחדור כערוץ תקשורת בין חברות ובין לקוחות קצה. המודל העסקי הוא מכירת פרופילים עסקיים לחברות ומכירת כלים שיאפשרו לחברות ליצור קשר איתנו, אך למשתמש תינתן האופציה לשלוט על השיחות, כלומר תנתן לו היכולת לחסום ולדווח על דואר זבל. על פי אתר Reuters, שדיווח בעבר על הכוונה ואתר recode, שדיווח עליה בימים אלה, אכן החברה מבצעת מהלכים בכיוון של מיצוי רווחים ממשתמשי WhatsApp.

כיום בכדי לתקשר בין שני צדדים באמצעות היישום צריך שלשני המשתמשים יהיו מספרי הטלפון ההדדיים בספרי הטלפון שלהם.

הרעיון החדש של WhatsApp הוא שלאחר שווטסאפ תאשר את פרופיל החברה, למניעת ספאם, יווצר כלי שאינו מצריך שלחברה המתקשרת יהיה את מספר הטלפון של לקוח הקצה בכדי לתקשר עימו. החברות ישלמו תשלום חודשי או שנתי עבור פרופיל חברה, אך בתמורה הם יקבלו גישה למסד נתונים גדול ומסונן של המשתמשים בחתך של גיל, אזור, מדינה, מצב סוציו-אקונומי ודגם הסמארטפון שהם מחזיקים. עד כה לא ידוע מתי יושק השירות הזה אך על פי המקור, WhatsApp מחפשת תחילה להתמקד באסטרטגיה החדשה בשווקים מתעוררים, דוגמת ברזיל והודו, שבהם השימוש באפליקציה מאד פופולארי.

לדעתי שירות זה אכן יצליח להביא להכנסות שכן הוא צפוי למשוך עסקים להשתמש בו, מכיוון שבאמצעותו הם יקבלו גישה למאגר נתונים עצום וממוקד. אני ממליץ לכל מי שקרא מאמר זה לחזור ולקרוא את תנאי השרות שאישר, בעת התקנת וואטסאפ, על מנת שלא יופתע כשיתחילו החברות להשתמש בשירות הזה.


לדיון בנושא: בקרוב עלולה WhatsApp לשנות את המודל העסקי שלה


עוד מ: zviwr
תגיות

דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0

בהקשר זה

 עוד על אתרי הטכנולוגיה


המאמר הפופולרי ביותר בתחום אתרי הטכנולוגיה:
מבחן פסח: מורח או מנגב? מי הרובוט השואב הטוב ביותר?
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht