FUSO eCanter – המשאית חשמלית הראשונה בייצור המוני

עולם הרכב הפרטי צובר תנופה בתחומי הבטיחות, הרכב האוטונומי והרכב החשמלי. גם בעולם המשאיות ישנם חידושים וחברת משאיות זו היא ...


חברת Daimler, יצרנית המשאיות הגדולה בעולם, השיקה את המשאית החשמלית הראשונה בסדרת FUSO eCanter בייצור המוני.השבוע יצאו הרבה חברות לייצור משאיות עם הכרזות שונות, דוגמת חברת טסלה וחברת קנוורט, אך חברת מיצובישי הקדימה את כולן עם השקת המשאית הפועלת 100% על חשמל, מדגם FUSO eCanter.

החברה הראשונה, העושה שימוש במשאית זו, היא חברת המשלוחים UPS, שהשיקה את צי המשאיות החשמליות שלה בניו יורק ובשימוש ארבעה ארגונים לא ממשלתיים בניו יורק – האירגון לשימור חיות הבר, הגן הבוטני בניו יורק, אירגון חסרי הבית בניו יורק, וכן האירגון למיחזור בברוקלין. תחילה תשיק החברה את המשאיות החשמליות ברחבי ארה"ב, אירופה ויפן.
במשך השנתיים הקרובות מתכננת החברה לספק 500 משאיות ללקוחותיה. בשנת 2019 יחל הייצור בקנה מידה גדול.

FUSO eCanter – המשאית חשמלית הראשונה בייצור המוני

למשאית החשמלית FUSO eCanter טווח נסיעה של 100 קילומטר בקיבולת מטען של עד שלושה וחצי טון – בהתאם לארגז והשימוש.

ההנעה החשמלית של הרכב מכילה 6 סוללות ליתיום יון במתח גבוה של 420 וולט ו- 13.8 קילוואט כל אחת. לעומת משאית דיזל קונבנציונלית, מציעה המשאית החשמלית חיסכון בעלויות התפעול של עד 1,000 יורו לכל 10,000 ק"מ.

"בעוד רבים מדברים על משאיות חשמליות אנחנו כבר מייצרים את המשאית הראשונה", אמר בגאווה מארק ליסטוסלה, מנכ"ל תאגיד Mitsubishi Fuso למשאיות ואוטובוסים (MFTBCMitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation). "יש לנו היסטוריה ארוכה בהנעה חלופית ואנו גאים ללכת צעד אחד קדימה בעידן החדש הזה".

המשאית החשמלית היא התשובה של MFTBC למשאית עם אפס אחוזי פליטה ואפס רעש, שהשימוש בהן נועד לטובת גידול בצרכי ההפצה בעיר. בנוסף להיותה רכב ידידותי לסביבה, היא חסכונית למשתמשים, כפי שהוכח בבדיקות הלקוחות באירופה.

FUSO eCanter – המשאית חשמלית הראשונה בייצור המוני

כמובן שלמשאית חשמלית זו יש גם קשר ישראלי. כדי לשפר את הפיתוח בטעינת טכנולוגיית הסוללה, משקיעה חברת דיימלר בחברה הישראלית StoreDot, המובילה בתחום הטעינה האלקטרונית. טכנולוגיית הטעינה של StoreDot מאפשרת להטעין כל רכב חשמלי בתוך דקות ספורות, בדומה למהירות המילוי של מיכל דלק.

הפיתוח של דיימלר מיושם תחילה במשאיות מיצובישי, אך מאוחר יותר הוא יוכל להיות מיושם בשאר המותגים של כלי הרכב לנשיאה של משקל כבד של הקבוצה: מרצדס בנץ ופרייטלינר.

ייצור והרכבת המשאיות נעשית בטרמגל שבפורטוגל.

לדיון בנושא: FUSO eCanter – המשאית חשמלית הראשונה בייצור המוני


11:05
  /  
20.09.2017
  
מאת: צבי וורובל

1