GPC 2019: המספרים מאחורי הטכנולוגיות

לקראת IFA 2019: כמה מסכים רכשו בשנה שעברה ומה אנחנו יותר שואלים את הסייען הדיגיטלי שלנו? כמה מספרים  


תערוכת IFA שנערכת בברלין כמידי שנה אמנם עדיין לא ממש מסביב לפינה ותיערך כרגיל בחודש ספטמבר אך זה בדיוק הזמן של מארגני התערוכה לאסוף את כתבי הטכנולוגיה ולהציג את מה שצפוי, או לא בשנה הקרובה וזו בדיוק ההזדמנות להציג מספרים שמלמדים אותנו לאן השוק הטכנולוגי הולך ומה הכיוון הכללי.

GPC

כך למשל, פיליפס, מי שפתחה את הכנס השנתי, הציגה את המבט הטכנולוגי שלה לעתיד הקרוב כשהיא תתמקד כך נראה באורח חיים בריא של המשתמשים שלה. פיליפס מתמקדת ומתרכזת בניטור שינה והאמצעים להשגת שינה טובה יותר. לדברי מרליאס גבסברגר, מי שאחראית בפיליפס על אורח החיים הבריא, מבדיקה שעשתה החברה עולה כי רוב האנשים סבורים (77% ליתר דיוק) ששינה היא גורם חשוב לאורח חיים בריא ובריאות הגוף אלא שרק 1 מתוך 10 אנשים הצהירו כי הם ישנים טוב מאוד.

פיליפס הציגה גם את האפליקציה שלה והתמיכה לנשים הרות, אפליקציה שתעקוב, תנטר ותתריע בעת הצורך תוך שמירת לוגים לכל אורך הדרך. האפליקציה גם תמליץ ליולדת מה וכיצד לעשות במקרים מסויימים והאם לבחור בלידה ביתית או בבית חולים למשל תוך שימוש ב AI (בינה מלאכותית)

אלא שבינה מלאכותית תוכלו למצוא גם במכונת הגילוח של פיליפס מסוג S7000 שתדע לערוך תוכניות מותאמות אישית למתגלח ובמכונת טיהור האוויר של החברה שתלמד את האיזור בו אנחנו נמצאים, תבצע מדידות ותסנן את האוויר בהתאם.

TCL והייסנס הציגו את הראייה שלהן בכל הקשור למסכים בעתיד הקרוב. TCL הציגה נתונים המצביעים על צמיחת מכירות החברה במסכים כשבשנת 2018 מכרה 28 מיליון יחידות מסכים כשהיא שמה דגש לדבריה על סטרימינג עם תמיכה מובנית באנדרויד TV במסכים שלה.

הייסנס מצידה הציגה את מסך 75U9E ULED עם טכנולוגיית הקואנטום דוט ורזולוציית 8K שיימכר לצערנו כרגע רק בסין.

GPC

לפי GFK, גוף המבצע סקרים, תחום הטלקום עדיין עומד בראש המכירות בעולם ועם עלייה קלה של אחוז אחד בשנתיים האחרונות כשהוא עומד על 44% מככל המוצרים הטכנולוגיים. אחריו צועד תחום ה IT ובמקום השלישי בלבד תחום מוצרי האלקטרוניקה הצרכנית, כולל תחום הצילום.

GPC

ומה אנחנו מחפשים אצל הסייען הדיגיטלי שלנו? על פי IHS, רוב השאלות שלנו לסייען הן שאלות כלליות, הפנייה הבאה בתור היא פנייה לבירור מזג האוויר, לאחריה יצירת שעון מעורר, ביצוע שיחה או הודעה, שימוש במוסיקה כשהבא בתור, בהפרש גבוה מהשאר הוא שליטה בבית החכם, מה שנראה שעדיין לא השתלט לנו על החיים.

GPC

הנתון הבא קשור במחירי מסכי טלויזיה כשנראה שהמגמה היא הורדת המחירים בכ-2 עד 7 אחוזים כשבמזרח התיכון מחיר מסך ממוצע עומד על 379 יורו. לא מחיר שנשמע לנו הגיוני אך כמובן שיש לקחת בחשבון שמדובר בכל המזרח התיכון, כולל מדינות שאינן מפותחות. גדלי המסכים הנמכרים בעולם גדלו בשנים האחרונות כשאם לפני 5 שנים היינו רוכשים מסכי 36 עד 39 אינצים, היום הגודל הממוצע של מסך שנמכר עומד על 41 עד 43 אינצים.

בתחום מכשירי הסמארטפונים הנתונים לא הפתיעו אותנו. כשהמגמה בשנים האחרונות היא עליית מחירי הסמארטפון אנחנו מקבלים לכך אימות מספרי המדבר על עלייה קלה במחיר כשהמחיר הממוצע למכשיר סלולרי עומד היום כל 460 יורו. שני יורו יותר מהמחיר של השנה שעברה. מספר יחידות מכשירי הסלולר שנמכרו לעומת זאת קטן.

GPC

GPC

GPC

GPC

בתחום הרמקולים החכמים, הנתונים מצביעים על מגמה ברורה של עלייה גבוהה במכירת הרמקולים החכמים עם עליה של עשרות אחוזים על פני שנים קודמות בכל העולם.

ובכלל, לפי הסקרים, נראה, כמו תמיד, שמגמת מוצרי הצריכה האלקטרוניים לצרכנים נמצא בצמיחה. אמנם לא מדובר בצמיחה תלולה וכן ניתן לזהות רוויה מסויימת, במיוחד בתחום הסמארטפונים. השאלה היא מה הטרנד הבא.

 

לדיון בנושא: GPC 2019: המספרים מאחורי הטכנולוגיות


7:05
  /  
22.05.2019
  
מאת: אלי חבוש

1