LG: אנחנו הכי חזקים במוצרים הלבנים

החברה הקוריאנית משקיעה יותר במכונות הכביסה והמקררים שלה ומודה: קשה יהיה לחזור להיות ראשונים במובייל


את השם LG אנחנו לרוב מכירים ממוצרי המסכים והסמארטפונים שהחברה מייצרת ומוכרת כשלמעשה היא יצרנית ה OLED הגדולה ביותר בעולם, עם מסכי טלויזיה שלרוב מנצחים את המתחרות שלה. אבל לא כולם יודעים שדווקא תחום המוצרים הלבנים הוא התחום בו החברה משקיעה יותר משאבים ומאמץ והתחום שמניב לה יותר רווחים.

חברת LG בעלת 69 חברות שונות בתחומים שונות כשבבעלותה חברות בתחום הכימיקלים, קוסמטיקה ואפילו חברת עיצוב ובנייה וחברות ספורט של כדורסל ובייסבול.

LG, שפירוש שמה היה בעבר Lucky Goldstar, שינתה מזמן את ראשי התיבות ל Life's Good – החיים טובים ומגוון התחומים בהם היא עוסקת מצביעים על הכיוון אליו היא הולכת – מעטפת חמה ומחבקת של הלקוח בטכנולוגיה מכל סוג שהוא שסובב את חייו של הצרכן שלה.

LG: לא נהיה עוד מקום ראשון בסמארטפונים

לחברה הקוריאנית חשוב היה להראות לנו עד כמה היא עוטפת ומחבקת את הלקוח שלה תוך שהציגה בפנינו את מגוון התחומים והמוצרים אותם היא מייצרת שכל מטרתם היא לעטוף את הצרכן לכל אורך חייו ובכל מקום בו הוא נמצא ולעשות לו את החיים נוחים יותר. הגישה הזו אינה זרה לנו וחברות טכנולוגיה שונות מלוות אותנו בנקודות השונות בחיינו לכל מקום אליו נלך, אם זו סמסונג הקוריאנית או שיאומי הסינית שאין שום פינה בחיינו שהיא לא נתנה לו פיתרון נוח וזול.

מאסלת שירותים ועד למקרר

הדירה לדוגמא שבנתה LG בעיר בוסן בקוריאה, מדגימה בדיוק איך יכולים להיראות חיינו עם המוצרים הטכנולוגיים של החברה – אסלה חכמה שתחמם לכם את האחוריים, מכונת כביסה שלא רק תשקול את הבגדים, אלא גם תדע את סוג הבד שלכם ומקרר InstaView שהקשה כפולה על הזכוכית שלו תציג לנו את תכולת המקרר.

כל הבית נשלט על ידי הרובוט הקטן של LG שבפקודת קולית (עדיף בקוריאנית) הוא ידליק את המזגן, יפתח את הטלויזיה ויחמם את התנור לרמה הרצוייה.

LG: לא נהיה עוד מקום ראשון בסמארטפונים

את כל השרותים והמוצרים האלה ראינו כבר בתערוכות השונות במהלך השנים וקשה לומר שהופתענו ממוצר חדשני שלא הכרנו עדיין. למעשה, חלק גדול מהמוצרים בכלל אינו מיועד לאיזור שלנו או בכלל לא ברור מתי יחלו בשיווק שלהם. כך למשל מבשלת הבירה הביתית של LG שהוצגה לפני כשנה, מוצגת אמנם בבית החכם של LG אבל עדיין לא יצאה לשוק ובכל הפעמים שפגשנו אותה, לא טעמנו ולו כוס אחת של משקה. על אותו משקל, גם תחום הרובוטים של החברה מקבל אמנם ביטוי בכל תצוגה ובכל תערוכה אך זה עדיין מוגבל לרובוטים B2B ועדיין לא מדובר ברובוטים ביתיים שהצרכן יוכל לרכוש כבר היום. בטח שלא בישראל.

LG: לא נהיה עוד מקום ראשון בסמארטפונים

מכונת הבירה של LG. לא טעמנו

לא נהיה גדולים כמו שהיינו בתחום המובייל

בשיחה פתוחה עם מנהל התקשורת של LG, מר קנת' הונג, אמר לנו זה, שרובוטים זה העתיד (טוב, ברור), אבל לא ממש בזמן הקרוב ואם כבר פתוחים וכנים, אז לדברי LG, תחום הסמארטפונים עבורה כבר אינו מה שהיה בעבר. החברה מודה בפנינו בכנות מפתיעה שהיא לא תחזור להיות גדולה בתחום הסמארטפונים כפי שהיתה בעבר וגם לא מתכוונת להיות כזו. אם תשאלו אותה, אז LG תגיד שהיא מחזיקה את תחום המובייל פשוט כי חייבים להיות שם. הסמארטפון מהווה מעין מרכז לכל הבית החכם שלנו, נמצא אצלנו בכיס כל הזמן ו LG חייבת להיות שם (לא רוצה…חייבת).

LG: לא נהיה עוד מקום ראשון בסמארטפונים

קנת' הונג – מנהל תקשורת גלובאלית, LG Electronics

אם נחזור שנים רבות אחורנית, נזכור שבעולם הפיצ'ר פון, LG היתה במקום הראשון לתקופה מסויימת. היום היא מדשדשת במובילות שלה בעולם ובארה"ב היא נמצאת במקום השלישי וגם זה רק הודות לחרם של ארה"ב על החברות הסיניות.

תחום המובייל של החברה כולל נסיונות רבים במהלך השנים לחדש ולהעז ואת זה אנחנו חייבים להודות שמאוד מרשים אותנו. LG, אולי דווקא בגלל שהיא נמצאת בעמדת האנדרדוג ואין לה ממש מה להפסיד, מעזה יותר בתחום המובייל שלה. כך ראינו למשל בעבר את ה LG G5 עם התוספות וההרחבות שניתן היה להוסיף לו (דגם שלא מאוד הצליח) ולאחרונה קיבלנו את ה G8x עם המסך הכפול שלמען האמת…נותן תמורה נהדרת לכסף שלכם.

אז מה בעתיד?

הסיור אצל הענקית הקוריאנית לא מאוד חידש מבחינה טכנולוגית ולא גילינו מוצר שלא הכרנו בעבר או שלא ראינו באחת מהתערוכות בשנתיים האחרונות אבל הוא כן שם דגש על נושאים ותכונות שלפעמים נעלמו מעיננו. למשל מכונות כביסה שלא תמיד נמצאות במקום הזוהר בבית ולא מקבלות את היחס הראוי.

למרות זאת, עולם מכונות הכביסה של LG מתקדם ומציע מכונות חכמות הרבה יותר מבעבר עם סוגים שונים וגדלים שונים שיתאימו לשוק האירופאי, האסייאתי והאמריקאי. המכונות החדשות יודעות להבין איזו וכמה כביסה הכנסתם למכונה על ידי שקילת ה Load או זיהוי סוג הבד שהכנסתם, דבר שמתבצע על ידי ניתוח הזרם החשמלי הייחודי שכל סוג בד מפיק ובדרך זו המכונה יודעת לבד באיזו תכנית לבחור ולכמה זמן. כך מבטיחים לנו ב LG, שהבגדים שלנו יישמרו לאורך זמן (18% יותר זמן לדברי LG). הטכנולוגיה הזו נקראת בפי החברה – AIDD – שילוב של בינה מלאכותית וביג דאטה, המסוגלת להבחין ולאמת סוגי בד שונים.

 

LG: פחות סמארטפונים, יותר מכונות כביסה

LG: פחות סמארטפונים, יותר מכונות כביסה

לשאלתנו, כן יהיה כדאי להכניס לתוך המכונה בגדים מאותו הסוג ולא לערבב. בסופו של דבר המכונה לא תדע כיצד להחיל תוכנית ספציפית על כל בגד שנמצא בתוך המכונה.

מעבר לטכנולוגיית הזיהוי, בדגמים החכמים של מכונות הכביסה של LG, שופרו והוספו פיות שטיפה בארבעה כיוונים שונים, מה שהופך את מחזור הכביסה למהיר יותר (39 דקות לדברי LG) כשמלבד החיסכון בזמן, הוא חוסך גם באנרגיה ומים.

LG: לא נהיה עוד מקום ראשון בסמארטפונים

תוף משודרג יותר לסבב כביסה קצר יותר

מכונות הכביסה החדשות של LG בדגם VIVACHE, יגיעו לישראל בסביבות חודשים מאי-יוני 2020

ולא, שאלנו, אין עדיין מכונה לקיפול הבגדים שלנו לאחר הכביסה, מכונות שכבר הוצגו בעבר על ידי חברות אחרות ובהחלט היתה יכולה לעשות לנו את החיים קלים הרבה יותר.

LG: לא נהיה עוד מקום ראשון בסמארטפונים

גם בתחום המסכים, LG שומרת את הקלים שלה לתערוכת CES בלאס וגאס שתיערך בעוד כחודש אבל אנחנו כן יודעים לספר ש LG תשיק את המסך המתגלגל שלה עד סוף 2019 (בחודש הקרוב), בעיקר כי היא פשוט הבטיחה שהמסך ייצא עוד ב 2019. אנחנו כנראה נראה Batch קטן ומדגמי. מבחינת ישראל, נאמר לנו שהמסך המתגלגל יושק בארץ בשנת 2020. מתישהו.

בתחום המקררים, מתגאה LG במקרר ה InstaView שלה שהוצג כבר בעבר ומשלב דלת שקופה בחזית שבאופן רגיל היא אטומה לחלוטין. נקישה כפולה על הדלת תהפוך את הזכוכית החלבית לזכוכית שקופה ותחשוף את המוצרים שנמצאים לנו במקרר. לדברי LG מדובר בפעולה פשוטה שחוסכת כ 41% מהאנרגיה המתבזבזת בכל פעם שנפתח את המקרר. דגמי המקרר האלה נמכרים כבר זמן מה בישראל.

LG: לא נהיה עוד מקום ראשון בסמארטפונים

המקרר השקוף של LG

LG: פחות סמארטפונים, יותר מכונות כביסה

בסופו של יום, חברת LG שמה את משקלה, באמצעות תאגיד H&A שלה, על תחום הבית החכם והמוצרים הלבנים שלא זוכים להילה אבל כן מסייעים לנו בחיי היומיום שלנו. בישראל מותגי המובייל של LG אמנם עדיין מוכרים אבל נראה שהחברה שמה עליהם פחות דגש היות ואלה מניבים עבורה רווחים מועטים מידי שנה. למעשה, שוק המובייל של LG מהווה 13% בלבד מנתח השוק של כל תחום האלקטרוניקה ב LG.

מי שמוביל את טבלת הרווחים ב LGE, זה תחום המוצרים הלבנים שלוקח נתח של 32%. תחום המסכים של LG נחשב מהמובילים בעולם בתחום איכות המוצרים ומגיע למקום השני בטבלת הרווחים של LGE עם נתח של 26%.

"המטרה שלנו היא לתת נוחות טכנולוגית ללקוחות שלנו. ואנחנו עושים את זה עם מגוון המוצרים החכמים ש LG מייצרת, שיודעים להכיר את המשתמש ולכוון את עצמם לפי הצרכים שלו" כך אומר לנו בכיר בחברת LG שמסמן את כיוון ה ThinQ של החברה ועתידה בסביבה הביתית שלנו.

גילוי נאות: הכתב היה אורח חברת LG בקוריאה

 

לדיון בנושא: LG: אנחנו חזקים במוצרים הלבנים. פחות בסמארטפונים


7:00
  /  
02.12.2019
  
מאת: אלי חבוש

1