שלום למי שמבין,
לאחרונה חיברתי למזדה 3 שלי מגבר, סאב ורמקולים נוספים.
את המגבר חיברתי בעזרת ממיר מ-high input ל-low input שיושב על הרמקולים האחוריים (להזכירכם למי שיודע או לא במזדה 3 יש מערכת אינטגרלית מהמפעל).
את פריסת הכבלים למגבר העברתי כך שהמתח למגבר עובר בצד אחד של הרכב והכבלים של האודיו עוברים בצד השני.
למרות הכל מדי פעם לא באופן קבוע אני מקבל שריקות מהרמקולים שהתדר שלהם משתנה עפ"י לחיצה על הגז.
כשמכבים את המנוע השריקה נעלמת.
ניסיתי פילטרים למיניהם, חיבור אדמה לשלדת הרכב ועוד ללא הצלחה.
אודה לרעיון אחר לפתירת הסוגייה.
עזרה ממבינים בנושא שריקות מנוע מהמערכת
- עופר_צפריר
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4880
- הצטרף: יולי 2005
- נתן תודות: 6 פעמים
- קיבל תודות: 5 פעמים
כמה פתרונות...
1- תנסה לחזק את המינוס של המכשיר המקורי,ברכבי המזדה (אני לא בטוח לגבי המכשיר המקורי)המינוס
למכשיר נלקח מהאנטנה(נתקלתי בלא מעט בעיות כאלה) ומה שצריך לעשות זה להוסיף מינוס נוסף מהמכשיר,
באחד הברגים של המכשיר לפח של הרכב,שים לב שהבורג שמתחבר לפח לא יהיה סתם בורג קודח(בורג פחחים)
אלא לפתוח איזה שהוא בורג מקורי שמרותח לרכב שמחזיק אייזה שהוא ממסר או רכזת פיוזים ולהוסיף שייבא משוננת
בין הפח לנעל כבל של המינוס שמגיע מהמכשיר ואת האלמנט ואז לחזק חזרה.
2- כבל מתח המינוס מהמגבר אל גוף הרכב חייב להיות יותר עבה מכבל הפלוס שמועבר אל המצבר.
וכמובן כבל המינוס מחובר עם בורג מקורי לא בורג פחחים והכי חשוב לא בורג שחור שמחליד,אלא ניקל בלבד,
מניסיוני הכי טוב הוא לפתוח בורג של החגורה שמתחבר לשילדה מתחת למושב האחורי ולסגור אותו עם שייבה
משוננת(ממליץ לתת לאיש מקצוע לבצע את פתיחת בורג החגורה)
3- לנסות כבל RCA פרובזורי מהמנחית סאונד אל המגבר ולבדוק. אם הבעייה נפתרה להחליף את הכבל ליותר איכותי.
ואם עדיין לא מצליח אשמח לעזור לך גם בפרטי או טלפונית
למכשיר נלקח מהאנטנה(נתקלתי בלא מעט בעיות כאלה) ומה שצריך לעשות זה להוסיף מינוס נוסף מהמכשיר,
באחד הברגים של המכשיר לפח של הרכב,שים לב שהבורג שמתחבר לפח לא יהיה סתם בורג קודח(בורג פחחים)
אלא לפתוח איזה שהוא בורג מקורי שמרותח לרכב שמחזיק אייזה שהוא ממסר או רכזת פיוזים ולהוסיף שייבא משוננת
בין הפח לנעל כבל של המינוס שמגיע מהמכשיר ואת האלמנט ואז לחזק חזרה.
2- כבל מתח המינוס מהמגבר אל גוף הרכב חייב להיות יותר עבה מכבל הפלוס שמועבר אל המצבר.
וכמובן כבל המינוס מחובר עם בורג מקורי לא בורג פחחים והכי חשוב לא בורג שחור שמחליד,אלא ניקל בלבד,
מניסיוני הכי טוב הוא לפתוח בורג של החגורה שמתחבר לשילדה מתחת למושב האחורי ולסגור אותו עם שייבה
משוננת(ממליץ לתת לאיש מקצוע לבצע את פתיחת בורג החגורה)
3- לנסות כבל RCA פרובזורי מהמנחית סאונד אל המגבר ולבדוק. אם הבעייה נפתרה להחליף את הכבל ליותר איכותי.
ואם עדיין לא מצליח אשמח לעזור לך גם בפרטי או טלפונית
שים לב כל מה שנאמר עד עכשיו היה נכון אבל קח בקיצור מאיש בתחום הרכב
לא צינת שנת יצור של הרכב כי אם מדובר ברכב ישן יחסית ליפניות יש נטיית מפלי מתח
בקשר למתח ולארקה אל תתפשר משוך שני כבלים עווים מהמצבר בלבד ולא משום מקום אחר כי אחד הטעויות שמושכים כבל מינוס מתוך הרכב {מתחת לחגורה} לדוגמה היא שאתה מושך אז את הארקה הזו מהשלדה -ואם השלדה במנוע לא מחוברת טוב עם המצבר אז לא עשית כלום לכן לכל חבורי המערכת משוך מהמצבר אל תתפשר
תגיד לי שמעת אותם רעשים לפני ההתקנה ברדיו לפעמים ?
מותקן אצלך ברכב נייד עם דיבורית ? אם כן הוא משתיק את המערכת בזמן קבלת שיחה ?
אל תחליף כרגע מצבר -תבדוק מה מצב הטעינה מהאלטירנאטור כי הבעיה שלהם לרוב בכבל המתח שבין אלטרנאטור מצבר
לא צינת שנת יצור של הרכב כי אם מדובר ברכב ישן יחסית ליפניות יש נטיית מפלי מתח
בקשר למתח ולארקה אל תתפשר משוך שני כבלים עווים מהמצבר בלבד ולא משום מקום אחר כי אחד הטעויות שמושכים כבל מינוס מתוך הרכב {מתחת לחגורה} לדוגמה היא שאתה מושך אז את הארקה הזו מהשלדה -ואם השלדה במנוע לא מחוברת טוב עם המצבר אז לא עשית כלום לכן לכל חבורי המערכת משוך מהמצבר אל תתפשר
תגיד לי שמעת אותם רעשים לפני ההתקנה ברדיו לפעמים ?
מותקן אצלך ברכב נייד עם דיבורית ? אם כן הוא משתיק את המערכת בזמן קבלת שיחה ?
אל תחליף כרגע מצבר -תבדוק מה מצב הטעינה מהאלטירנאטור כי הבעיה שלהם לרוב בכבל המתח שבין אלטרנאטור מצבר
נערך לאחרונה על ידי habib ב 13/04/2006 21:27, נערך פעם 1 בסך הכל.
תודה למגיבים ולהלן התשובות
1. יש לי שני כבלים ישירות למצבר מתח ואדמה כאשר כבל האדמה עבה יותר.
2. הפריסה של הכבלים היא מתח ואדמה מצד אחד של הרכב ואודיו מהצד השני.3
3. המזדה בת שנה בלבד.
4. יש לי דיבורית עם השתקה לרדיו- אבל מה הקשר?
5. השריקות מהמנוע מופיעות גם כשהרדיו כבוי -זאת בגלל שהמגבר מופעל ע"י חיבור למצת ההתנעה-הרדיו לא מוציא REMOTE למגבר.
6. יש את הנושא של ה-LOC Line Output Converter האם בו יכולה להיות הבעייה? אם כן על מה איזה אתם ממליצים?
7. מה לגבי כבל RCA למגבר- האם להשתמש בכבל הסטנדרטי שמוכרים בכל ערכה או להחליף למשהו איכותי יותר.
תודה לכולם ומועדים לשמחה.
2. הפריסה של הכבלים היא מתח ואדמה מצד אחד של הרכב ואודיו מהצד השני.3
3. המזדה בת שנה בלבד.
4. יש לי דיבורית עם השתקה לרדיו- אבל מה הקשר?
5. השריקות מהמנוע מופיעות גם כשהרדיו כבוי -זאת בגלל שהמגבר מופעל ע"י חיבור למצת ההתנעה-הרדיו לא מוציא REMOTE למגבר.
6. יש את הנושא של ה-LOC Line Output Converter האם בו יכולה להיות הבעייה? אם כן על מה איזה אתם ממליצים?
7. מה לגבי כבל RCA למגבר- האם להשתמש בכבל הסטנדרטי שמוכרים בכל ערכה או להחליף למשהו איכותי יותר.
תודה לכולם ומועדים לשמחה.
יופי אם הבנתי אותך נכון אתה שומע את השריקות גם שכל המערכת מכובה רדיו וגם ודיסק.
תנסה שני דברים בחינם {אתה ממהר לשלם על כבלים שרוב הסיכוי לא יעזרו}
1.תנסה לנתק את חבור המגבר ממתג ההצתה ותנסה לחבר אותו למצבר -לא במצב קבוע אלא בזמן הדלקת המערכת {או בלי}זה אומר שתדליק את הרדיו ואז תגע ב+של המצבר ובוא נראה מה עם השריקות שהיו
2.תבדוק עם מי שהתקין את ניתוק הרדיו בזמן קבלת שיחה :
א:אם עשה שתשמע את המתקשר דרך הרמקולים של הרכב אן דרך הרמקול הפשוט של הדיבורית
ב:אם הוא השתמש ביציאה של ההשתקה ברדיו או שהוא הוסיף עוד יחידה שעוזרת בהשתקה -אם כן שינסה לנתק את מערכת ההשתקה ושתגיע למצב שהשמע יוצא מהרדיו הישר למגבר ולרמקולים-ולא אליהם דרך ממסר השתקה עלוב
תנסה שני דברים בחינם {אתה ממהר לשלם על כבלים שרוב הסיכוי לא יעזרו}
1.תנסה לנתק את חבור המגבר ממתג ההצתה ותנסה לחבר אותו למצבר -לא במצב קבוע אלא בזמן הדלקת המערכת {או בלי}זה אומר שתדליק את הרדיו ואז תגע ב+של המצבר ובוא נראה מה עם השריקות שהיו
2.תבדוק עם מי שהתקין את ניתוק הרדיו בזמן קבלת שיחה :
א:אם עשה שתשמע את המתקשר דרך הרמקולים של הרכב אן דרך הרמקול הפשוט של הדיבורית
ב:אם הוא השתמש ביציאה של ההשתקה ברדיו או שהוא הוסיף עוד יחידה שעוזרת בהשתקה -אם כן שינסה לנתק את מערכת ההשתקה ושתגיע למצב שהשמע יוצא מהרדיו הישר למגבר ולרמקולים-ולא אליהם דרך ממסר השתקה עלוב
when you got nothing -you got nothing to lose
עדכון אחרון
טוב, אז עשיתי לפי עצת חביב ולהלן המסקנות:
1. גם בניתוק ה-REMOTE וחיבור למצבר נשמעו השריקות.
2. ה-MUTE ל הטלפון מחובר אצלי לרדיו ישירות ל-MUTE של טלפון סלולרי כך שאין שום רכיב בדרך ולכן אין צורך יותר להתעכב בנושא זה.
אולם בדקתי דבר אחר לגמרי וכאן יש תוצאות, בניתוק חיבור המצבר למגבר וחיבור המגבר רק לניסוי דרך ה-REMOTE נעלמו הרעשים לגמרי.
עכשיו אשמח לפתרונות.
הרעש מגיע כנראה בחיבור הישיר למתח המצבר.
1. גם בניתוק ה-REMOTE וחיבור למצבר נשמעו השריקות.
2. ה-MUTE ל הטלפון מחובר אצלי לרדיו ישירות ל-MUTE של טלפון סלולרי כך שאין שום רכיב בדרך ולכן אין צורך יותר להתעכב בנושא זה.
אולם בדקתי דבר אחר לגמרי וכאן יש תוצאות, בניתוק חיבור המצבר למגבר וחיבור המגבר רק לניסוי דרך ה-REMOTE נעלמו הרעשים לגמרי.
עכשיו אשמח לפתרונות.
הרעש מגיע כנראה בחיבור הישיר למתח המצבר.