לכל הנהגים : זהירות החל מחודש יולי 2010

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

oferlaor כתב:Hazoom,

כפי שנכתב אני מתקשה להאמין שכל היוזמה הזו מיועדת להפחית תאונות - אני לא מכיר מחקרים שאומרים שתאונות נוצרות בגלל מהירות גבוהה - יש המון סיבות מעל הסיבה הזו שלא מטופלות (ע"ע תשתית רעועה).
...
עפר,
נתחיל ונאמר שאחוז התאונות שנגרמות עקב "תשתית ראויה" נמוך הרבה יותר מאחוז התאונות שנגרמות עקב מהירות מופרזת (שלא לדבר על עבירות של אי מתן זכות קדימה וכדומה).

אם מסתכלים בסטטיסטיקה היבשה של הגורמים לתאונות דרכים, הרי שמהירות נמצאות איפה שהוא באיזור ה- 6אחוז (16% אי ציות לרמזור, 13% סטייה מנתיב, 11% אי שמירת מרחק,8% אי מתן זכות קדימה לרכב, 8% אי מתן זכות קדימה להולך רגל, 8% אי ציות לתמרור עצור ו-7% אי ציות לתמרור "תן זכות קדימה").

לכאורה, לפי הסטטיסטיקה הזו, היה נכון להשקיע את מירב האכיפה במקומות אחרים ולא במהירות. אבל, מסתבר שיש קורלציה גבוהה מאוד בין מי שנוסע תדיר במהירות מופרזת לבין מי ש"גונב רמזור אדום", מי שמזגזג בין נתיבים, לא שומר מרחק (גם כשהוא נוסע בכביש החוף), "גונב" תמרור עצור, או לא מציית לתמרור "תן זכות קדימה".
לכן, אני חושב שיש מקום להגברת אכיפה, גם בתחום המהירות. מבחינתי, שעל כל רמזור תהיה מצלמה (וכל מי שעובר באדום יחטוף שלילה לשנה), ושכל קילומטר תהיה מצלמת מהירות (ומי שעושה יותר מ-X עבירות ב-Y זמן - חוטף שלילה אוטומטית).
הרוב המוחלט של הנהגים בישראל נוסע פחות מ-100 ק"מ ביום (50 ק"מ לכל כיוון לעבודה). גם אם ניקח מצב היפוטתי שבו ניתן ליסוע את כל ה-50 ק"מ במהירות מכסימלית, הרי שההבדל בין נסיעה ב-90 קמ"ש לבין נסיעה ב-120 קמ"ש עומד על 8.3 דקות (33.3 לעומת 25), בפועל, ההבדל הזה נמוך בהרבה ועומד על דקה עד שתיים.
מבחינתי, שכל הנהגים יסעו על 90 ויבלו עוד חמש דקות על הכביש, אבל שלא יזגזגו, שלא יצמדו לפגוש של המכונית לפניהם ולא יחשבו על לגנוב רמוזר אדום או תמרור עצור. לא בגלל שהם "מעריכים" את חשיבות הציות לחוקים הנ"ל, אלא כי הם יפנימו שיש כל הזמן עין פקוחה עליהם, ואם הם חורגים מה-90 קמ"ש שלהם הם יחטפו.

ונכון, אני יודע שעוד רגע יגיעו תגובות בסגנון "אני נוהג מהר ואף פעם לא עברתי באדום" - זה עדיין לא משנה כהוא זה את הסטטיסטיקה שמראה על אחוז מתאם גבוה מאוד בין מי שכן נוסע מהר לבין מי שמבצע עבירות תנועה חמורות נוספות. אגב, ככל שמהירות הנסיעה גבוהה יותר - כך הקורלציה גבוהה יותר. כלומר: עם דני נוסע על 160 קמ"ש ויוסי על 117, יש סיכוי טוב יותר שדני גם יגנוב את הרמזור הבא שהוא יפגוש.
You are never fully dressed without a smile

ילדיעפים
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 9318
הצטרף: אוגוסט 2005
מיקום: צפת-אין רמזורים-יש אוויר
נתן תודות: 14 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

sam22 כתב:
ילדיעפים כתב:שישימו כבר מצלמות משולבות רנטגן לראות מי מהנהגים עומד לקבל התקפת לב
...
ומה? שוטר יעצור אותך ויעשה לך צינתור?
...
תקבל הודעה בדואר-הינך מועמד להתקפת לב לכן שלם את הקנס במועד
אמן מייסר

truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 72 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

Shed כתב:
oferlaor כתב:Hazoom,

כפי שנכתב אני מתקשה להאמין שכל היוזמה הזו מיועדת להפחית תאונות - אני לא מכיר מחקרים שאומרים שתאונות נוצרות בגלל מהירות גבוהה - יש המון סיבות מעל הסיבה הזו שלא מטופלות (ע"ע תשתית רעועה).
...
עפר,
נתחיל ונאמר שאחוז התאונות שנגרמות עקב "תשתית ראויה" נמוך הרבה יותר מאחוז התאונות שנגרמות עקב מהירות מופרזת (שלא לדבר על עבירות של אי מתן זכות קדימה וכדומה).

אם מסתכלים בסטטיסטיקה היבשה של הגורמים לתאונות דרכים, הרי שמהירות נמצאות איפה שהוא באיזור ה- 6אחוז (16% אי ציות לרמזור, 13% סטייה מנתיב, 11% אי שמירת מרחק,8% אי מתן זכות קדימה לרכב, 8% אי מתן זכות קדימה להולך רגל, 8% אי ציות לתמרור עצור ו-7% אי ציות לתמרור "תן זכות קדימה").

לכאורה, לפי הסטטיסטיקה הזו, היה נכון להשקיע את מירב האכיפה במקומות אחרים ולא במהירות. אבל, מסתבר שיש קורלציה גבוהה מאוד בין מי שנוסע תדיר במהירות מופרזת לבין מי ש"גונב רמזור אדום", מי שמזגזג בין נתיבים, לא שומר מרחק (גם כשהוא נוסע בכביש החוף), "גונב" תמרור עצור, או לא מציית לתמרור "תן זכות קדימה".
לכן, אני חושב שיש מקום להגברת אכיפה, גם בתחום המהירות. מבחינתי, שעל כל רמזור תהיה מצלמה (וכל מי שעובר באדום יחטוף שלילה לשנה), ושכל קילומטר תהיה מצלמת מהירות (ומי שעושה יותר מ-X עבירות ב-Y זמן - חוטף שלילה אוטומטית).
הרוב המוחלט של הנהגים בישראל נוסע פחות מ-100 ק"מ ביום (50 ק"מ לכל כיוון לעבודה). גם אם ניקח מצב היפוטתי שבו ניתן ליסוע את כל ה-50 ק"מ במהירות מכסימלית, הרי שההבדל בין נסיעה ב-90 קמ"ש לבין נסיעה ב-120 קמ"ש עומד על 8.3 דקות (33.3 לעומת 25), בפועל, ההבדל הזה נמוך בהרבה ועומד על דקה עד שתיים.
מבחינתי, שכל הנהגים יסעו על 90 ויבלו עוד חמש דקות על הכביש, אבל שלא יזגזגו, שלא יצמדו לפגוש של המכונית לפניהם ולא יחשבו על לגנוב רמוזר אדום או תמרור עצור. לא בגלל שהם "מעריכים" את חשיבות הציות לחוקים הנ"ל, אלא כי הם יפנימו שיש כל הזמן עין פקוחה עליהם, ואם הם חורגים מה-90 קמ"ש שלהם הם יחטפו.

ונכון, אני יודע שעוד רגע יגיעו תגובות בסגנון "אני נוהג מהר ואף פעם לא עברתי באדום" - זה עדיין לא משנה כהוא זה את הסטטיסטיקה שמראה על אחוז מתאם גבוה מאוד בין מי שכן נוסע מהר לבין מי שמבצע עבירות תנועה חמורות נוספות. אגב, ככל שמהירות הנסיעה גבוהה יותר - כך הקורלציה גבוהה יותר. כלומר: עם דני נוסע על 160 קמ"ש ויוסי על 117, יש סיכוי טוב יותר שדני גם יגנוב את הרמזור הבא שהוא יפגוש.
...
זו אם תסלח לי הדמגוגיה המשטרתית כדי לתת לשוטרים אפשרות להלבין את מצפונם . העובדה הפשוטה היא , שהיה כביש מסויים שבו שמו מצלמות דמה , וכול האנשים האיטו והיה פקק ענק , שגרם ליותר תאונות . רק ששם היה מפקד שלא לקח את השטויות האלו , וציווה להוריד את המצלמות , התוצאה :
המהירות עלתה בכ20-30 קמ"ש , התנועה הייתה יותר יעילה , והתוצאה פחות תאונות

וד"א מי עשה מחקר וגילה את הקורלציה ? כי עד היום לא התפרסם שום מחקר כזה של מישהו שאינו במשטרה עד כמה שאני יודע . גם העמותה אור ירוק לא פרסמה דבר כזה שנעשה על ידי חוקרים שאינם תלויים .
וכולנו יודעים מה ניתן "לשאוב" מסטטיסטיקה אם רק רוצים

כבר נערכו מחקרים שבודקים מה המהירות הדרושה לנקז כביש מכמות מסויימת של כלי רכב , והיות ובישראל כבר מזמן לא הוסיפו מסת כבישים , ואילו רמת כלי הרכב עלתה , התוצאה היא שצריך יותר מהירות

ולגבי השטות שיסעו 90 ולא יזגזגו , למה שהמשטרה לא תיתן לסוע 120 אבל כן תעשה אכיפה לאלו שמזגזגים? כי זה ידרוש מהשוטרים עבודה ולא יתן מספיק קנסות ?
בקיצור כמעט כול מה שכתבת כאן נראה לי כלא מגובה בעובדות מעשיות והוא גובל בדמגוגיה

truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 72 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

דבר נוסף שחשוב לומר את זה , אם באמת הוא יעשה רמזור אדום , מדוע לא לאכוף רמזור אדום ? מדוע מהירות ? הרי אפילו לפי הסטטיסטיקות של המשטרה רמזור אדום אחראי על יותר תאונות . תאכוף את זה בחזקה , תשתמש בתקציב להוציא יותר ניידות שיאכפו זיגזוג , יש מספיק דברים שאכיפה שלהם ונוכחות משטרתית יעזרו להורדת פושעים מהכבישים . העניין הוא שכמעט כול אחד נתקל לפחות פעם ביום באי אכיפה של משהו טיפה מורכב שאין איתו קנס , ומאידך בהוצאת ניידות לעיר להשגת קנסות . כך שכול העסק הוא בדיוק השגת כסף

וד"א משטרה שכול ייעודה הוא לא ממש לאכוף את החוק אלא את מה שנוח לה ומה שמכניס כסף , נראית בדיוק כמו משטרה חשאית במשטר חשוך , גם שםם המשטרה איננה לאכיפת חוק אלא להשבעת רצון השלטון (שכאן בארץ זה נערי האוצר :lol: )

ולכול אלו שמתקוממים , הגיע הזמן שתקלטו כבר שאנו ברפובליקת בננות , ולא בדמוקרטיה

sagyle
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2304
הצטרף: אוקטובר 2008
שם מלא: שגיא לוי
מיקום: הרצליה
נתן תודות: 83 פעמים
קיבל תודות: 45 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

אני לא מבין את זה- למה מתמקדים במהירות ולא באיטיות?!!! מה עם אלו שחונים (בעיקר חונות כמובן) ממש לאט ומעכבים את כל התנועה? להם לא צריך לשלול רשיון?!!

ילדיעפים
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 9318
הצטרף: אוגוסט 2005
מיקום: צפת-אין רמזורים-יש אוויר
נתן תודות: 14 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

אבל אתה לא מת מזה
אמן מייסר

sagyle
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2304
הצטרף: אוקטובר 2008
שם מלא: שגיא לוי
מיקום: הרצליה
נתן תודות: 83 פעמים
קיבל תודות: 45 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

אני אישית מת מזה כל פעם קצת.

elangab
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 507
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 30 פעמים
קיבל תודות: 76 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

יש הרבה נהגים טובים, אבל הנהג הממוצע פה נוהג זוועה, תרבות הנהיגה פה שווה לתחת. אני נוסע כל יום לעבודה הלוך ושוב ת"א-נווה אילן, ורואה את הבלאגן שהולך - שלא לדבר על זה שכל יום יש תאונה בכביש הזה.

יש הרבה נהגים עם גאוות כביש, שלא מכירים את המושג זכות קדימה ונימוס דרכים, וכמעט כולם נוסעים מעל המותר - ובלי התחשבות בכלל.
אם יעלו את המהירות המותרת, זה פשוט יעלה את רף מהירות הנסיעה של אלה שעוברים אותה... מי שנוסע 130 יעבור ל 150.

שילוב של כבישים לא מתוחזקים כראוי + תרבות נהיגה מקומית יוצרים בעיתיות של העלאת מהירות הנסיעה, והלוואי והמצלמות האלו יעזרו במשהו.

ילדיעפים
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 9318
הצטרף: אוגוסט 2005
מיקום: צפת-אין רמזורים-יש אוויר
נתן תודות: 14 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

מישהו אמר לך לגור שם? :D
אמן מייסר

juv
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 196
הצטרף: יולי 2008
שם מלא: יובל אינדיצקי
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

Shed כתב:
oferlaor כתב:Hazoom,

כפי שנכתב אני מתקשה להאמין שכל היוזמה הזו מיועדת להפחית תאונות - אני לא מכיר מחקרים שאומרים שתאונות נוצרות בגלל מהירות גבוהה - יש המון סיבות מעל הסיבה הזו שלא מטופלות (ע"ע תשתית רעועה).
...
עפר,
נתחיל ונאמר שאחוז התאונות שנגרמות עקב "תשתית ראויה" נמוך הרבה יותר מאחוז התאונות שנגרמות עקב מהירות מופרזת (שלא לדבר על עבירות של אי מתן זכות קדימה וכדומה).

אם מסתכלים בסטטיסטיקה היבשה של הגורמים לתאונות דרכים, הרי שמהירות נמצאות איפה שהוא באיזור ה- 6אחוז (16% אי ציות לרמזור, 13% סטייה מנתיב, 11% אי שמירת מרחק,8% אי מתן זכות קדימה לרכב, 8% אי מתן זכות קדימה להולך רגל, 8% אי ציות לתמרור עצור ו-7% אי ציות לתמרור "תן זכות קדימה").

לכאורה, לפי הסטטיסטיקה הזו, היה נכון להשקיע את מירב האכיפה במקומות אחרים ולא במהירות. אבל, מסתבר שיש קורלציה גבוהה מאוד בין מי שנוסע תדיר במהירות מופרזת לבין מי ש"גונב רמזור אדום", מי שמזגזג בין נתיבים, לא שומר מרחק (גם כשהוא נוסע בכביש החוף), "גונב" תמרור עצור, או לא מציית לתמרור "תן זכות קדימה".
לכן, אני חושב שיש מקום להגברת אכיפה, גם בתחום המהירות. מבחינתי, שעל כל רמזור תהיה מצלמה (וכל מי שעובר באדום יחטוף שלילה לשנה), ושכל קילומטר תהיה מצלמת מהירות (ומי שעושה יותר מ-X עבירות ב-Y זמן - חוטף שלילה אוטומטית).
הרוב המוחלט של הנהגים בישראל נוסע פחות מ-100 ק"מ ביום (50 ק"מ לכל כיוון לעבודה). גם אם ניקח מצב היפוטתי שבו ניתן ליסוע את כל ה-50 ק"מ במהירות מכסימלית, הרי שההבדל בין נסיעה ב-90 קמ"ש לבין נסיעה ב-120 קמ"ש עומד על 8.3 דקות (33.3 לעומת 25), בפועל, ההבדל הזה נמוך בהרבה ועומד על דקה עד שתיים.
מבחינתי, שכל הנהגים יסעו על 90 ויבלו עוד חמש דקות על הכביש, אבל שלא יזגזגו, שלא יצמדו לפגוש של המכונית לפניהם ולא יחשבו על לגנוב רמוזר אדום או תמרור עצור. לא בגלל שהם "מעריכים" את חשיבות הציות לחוקים הנ"ל, אלא כי הם יפנימו שיש כל הזמן עין פקוחה עליהם, ואם הם חורגים מה-90 קמ"ש שלהם הם יחטפו.

ונכון, אני יודע שעוד רגע יגיעו תגובות בסגנון "אני נוהג מהר ואף פעם לא עברתי באדום" - זה עדיין לא משנה כהוא זה את הסטטיסטיקה שמראה על אחוז מתאם גבוה מאוד בין מי שכן נוסע מהר לבין מי שמבצע עבירות תנועה חמורות נוספות. אגב, ככל שמהירות הנסיעה גבוהה יותר - כך הקורלציה גבוהה יותר. כלומר: עם דני נוסע על 160 קמ"ש ויוסי על 117, יש סיכוי טוב יותר שדני גם יגנוב את הרמזור הבא שהוא יפגוש.
...
כל הניתוח שלך לא נכון, כיוון ש-6% מהתאונות שאתה מתיחחס אליהן נגרמו בגלל מה שנקרא - "מהירות מופרזת ביחס לתנאי הדרך" או ניסוח דומה ולא "מהירות מופרזת ביחס למהירות המותרת בחוק בקטע זה של הכביש". ההבדל עצום - לצורך העניין, נהג שהתהפך במהירות 50 קמ"ש במקום שבו מותר 80 עשוי להיכנס לקטגוריה הזו כי הדרך היתה חלקה משמן, לדוגמה.
כלומר- גם התאונות שנופלות בקטגוריה הזאת לא נגרמו מנסיעה מהירה אל מול החוק אלא משיקול דעת לא נכון של הנהג ללא תלות במהירות הנסיעה שלו מול החוק.
אכיפת המהירות היא מול החוק, לא מול תנאי הדרך ולכן היא כמעט תמיד מיותרת.

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

juv,
אין דבר כזה "מהירות מופרזת ביחס למהירות המותרת בחוק בקטע זה של הכביש". ההגדרה למהירות מופרזת היא מהירות הגבוהה מהמהירות המותרת בחוק או המהירות המתאימה לתנאי הדרך.
כלומר: בקטע כביש בו החוק מתיר מהירות של 90 קמ"ש אבל הכביש מאפשר נסיעה במהירות של 150 קמ"ש. נסיעה במהירות של 110 קמ"ש היא נסיעה במהירות מופרזת.
דוגמא שנייה: בקטע כביש בו החוק מתיר מהירות של 90 קמ"ש אבל מכיוון שיורד גשם תנאי הדרך מאפשרים נסיעה במהירות של 60 קמ"ש, נסיעה במהירות 80 קמ"ש היא נסיעה במהירות מופרזת.
אכיפת המהירות היא מול החוק, לא מול תנאי הדרך ולכן היא כמעט תמיד מיותרת.
...
אכיפת מהירות על ידי אמצעי אוטומטים מבוצעת בקטעי כביש בהם לתנאי הדרך יש השפעה מועטה יחסית על המהירות המכסימלית, ולמול הקבוע בחוק (שזו למעשה המהירות המותרת באותו קטע כביש).
בניגוד למה שכתבת, האכיפה הזו היא לא מיותרת, מכיוון שאחוז נכבד מהנהגים שהיא "תופסת" נוטה לבצע עבירות תנועה רבות ואחרות.
You are never fully dressed without a smile

juv
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 196
הצטרף: יולי 2008
שם מלא: יובל אינדיצקי
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #27 

תקנות התעבורה-

http://www.rsa.gov.il/TeachingCenter/la ... 30_011.doc

עמוד 43 - הדוחות נכתבים עפ"י סעיף 54, הסטטיסטיקה עפ"י סעיף 51.
במילים אחרות - כמעט בכל התאונות שנגרמו "ממהירות מופרזת" שוטר לא היה נותן דו"ח לנהג המעורב חמש שניות לפני קרות התאונה.
הקשר שאתה עושה בין נסיעה מהירה לביצוע עברות אחרות משול לקביעה שמי שנוסע במהירות גבוהה מן הסתם גם גונב במכולת -הרי לא אכפת לו מחוקים.
גם אני בעד שיחלקו דוחות למי שנוסע מהר תו"כ סיכון אחרים או ביחס לתנאי הדרך האובייקטיביים, אבל לתת דו"ח למי שבאחת בלילה נסע 127 קמ"ש בכביש 4 או 6 זה לחפש את המטבע מתחת לפנס. אני גם חותם על זה שהנהג המדובר שמיהר בלילה לא מבצע יותר עברות אחרות ממי שנסע שם חמש דקות לפניו ב-119 קמ"ש ולא קיבל דו"ח.[/url]
נערך לאחרונה על ידי juv ב 13/07/2010 13:46, נערך פעם 1 בסך הכל.

ילדיעפים
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 9318
הצטרף: אוגוסט 2005
מיקום: צפת-אין רמזורים-יש אוויר
נתן תודות: 14 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

אני גונב במכולת אבל נוסע לאט
אמן מייסר

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

נושא שלא נקרא #29 

הגיון מעוות.
מצלמות המהירות מוצבות תמיד במקומות בהם אין בעיה אמיתית. למשל כביש 6, למשל כביש 2, למשל כביש 431.
הטענ ה של שד היא שיש התאמה בין מי שנוסע מהר איפה שזה לא מסוכן - למי שעושה כל מני דברים אחרים - יותר מסוכנים.
מה שאתה אומר, שד, זה משהו אנטי דמוקרטי ומסוכן: בגלל מדגם סטטיסטי כלשהוא, המדינה החליטה להעניש אותי על הזגזוג התאורטי שלי בין נתיבים - בגלל שאני נוסע מהר.
אלה דברים מסוכנים.
באותה מידה אני *בטוח* שיש יחסית יותר תאונות של מכוניות ספורט. מה נעשה עכשיו - נעניש אותם בשניה שהם יורדים מאולם התצוגה לכביש?
ומה עם משאיות? הרי זה ידוע שהן מעורבות יותר בתאונות, למה שלא היתן להם נקודות מיד עם הרכישה?

בדינה דמוקרטית לא נוקטים בשיטות אפלות כאלה, מהסיבה שהן פותחות את הדרך לדברים מסוכנים הרבה יותר.
ידוע למשל, שסטטיסטית ליהודים יש נטיה להלוות בריבית מוגזמת. למה שלא נתחיל לטפל ביהודים, עוד כשהם קטנים, לפני שהם מתחילים להשתלט על העולם?

רוצה לתפוס את מי שמזגזג? תתפוס *אותו*, לא את מי שנראה לך על פי מתאם כלשהו, שהוא עלול לזגזג.


נסיעה בכביש 6 במהירות 140 קמש בטוחה לגמרי. נסיעה בכביש 6 במהירות 80 קמש הנה חוקית לגמרי, אבל מסוכנת הרבה יותר, ולהרבה יותר נהגים. צריך להתחיל לטפל באנשים האלה, אבל במשטרה שלנו מחפשים את המטבע מתחת לפנס.

סייג: אין לי בעיה עם מצלמות אור אדום ברמזורים, הן אוכפות עבירה מאוד מסוכנת, לא אחת שמצביעה על "מדגם סטטיסטי כלשהו". הבעיה שלי היא עם מחלבות הכסף שרק נראות כמו מצלמות מהירות.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75318
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #30 

איזה מצלמת מהירות יש בכביש 6?!

WAZE מתריע לי על כזו אבל לא ראיתי מעולם כלום שם...

בכביש 431 יש מצלמת מהירות? איפה?

shed,

ממש ממש לא קונה את הסיפור הזה. אם ימצאו קורלציה בין הודעות טפשיות בפורום לבין בעיית סמים קשה, הרבה אנשים בפורום יהיו בבעיה :)

התשובה אחרת לחלוטין - כשמורידים מהירות בכביש זה לא גורם לפחות תאונות (לעיתים אפילו מעלה את מספר התאונות). מה שזה כן עושה זה מוריד את מספר התאונות הפטאליות - כאלה שהורגות את מי שברכבים המעורבים. במובן הכלכלי גרידא, זה לאו דווקא מועיל למדינה כי הכסף שהם הרוויחו מקנסות ככל הנראה ינוצל לשקם את הניצולים האומללים להגיע למצב שבו הם יכולים לעלות לאוטו נכים מיוחד (שמסובסד על ידי המדינה כמובן).

סטטיסטית זה נראה טוב מאוד - יש פחות הרוגים וזה מה שסופרים בסוף השנה.

זה טיפה כמו התוכנה שהכניסו למשטרה באותו ישוב (לא אכנס לשם הישוב מסיבות פוליטיות...) שגרם לכך ששוטרים מוערכים על ידי מספר המעצרים שלהם (ללא קשר להרשאות) ותוך כמעט שנה עלתה רמת "הפשע" ב-700% כי הם פשוט היו מחוייבים לעשות מעצרים אחרת הדירוג שלהם היה מדרדר...

זו מחשבה דמגוגית וחסרת תועלת.

יש כ"כ הרבה דברים שאפשר לעשות בשביל להפחית את מספר תאונות הדרכים. לתקוע את כל המדינה בפקק גדול זה לא אחד מהם.

אגב, ברור שכל תוכנות הניווט יכללו מיפוי מלא של המצלמות הללו - לא צריכים גלאי רדאר בשביל זה.
נערך לאחרונה על ידי oferlaor ב 13/07/2010 14:30, נערך פעם 1 בסך הכל.

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”