האם הנוסטלגיה של הפלסטיק השחור (תקליט) עושה לכם את זה ? ואתם לא מחליפים את ההיסט והאורגינאליות בעד שום הון שבעולם ?
האם אתם אלה שאמרו-" סוף סוף אפשר להקשיב ל מוסיקה" עם יציאת הCD המקומפרס והנקי מרעשים ?
וגם פה יש פורמטים נוספים כמו SACD וכו ...
האם הקלטות עדיין מנגנות בביתך כי אתה לא רוצה להפסיד את האוסף המרשים שלך ?
אביעד
מה הפורמט האהוב עליכם ?
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
ראשית, הרשה לי לתקן אותך של-CD יש תחום דינאמי גדול בהרבה מלתקליט, ככה שמי שמקומפרס זה לא ה-CD.
ולשאלתך, אצלי שוב, זה בא הפוך.
לא היו לי הרבה CDים לפני כניסתי לתחביב, ואז לכשהיתה לי מערכת טובה, גיליתי שאין לי בכלל מדיות לנגן. אז הייתי חייב לרכוש מוסיקה.
הדרך הזולה ביותר מבחינתי לרכוש מוסיקה (בצורה חוקית כמובן) היה לקנות אוסף של תקליטים מיד שניה ממישהו ששמר עליהם ואסף אותם כל חייו.
וכך היה שפתאום מצאתי את עצמי עם מעל 1000 תקליטים (רובם שמורים ומתקופה של שנות ה-70 וה-80) שההוצאות הדיגיטאליות (CD) פשוט זועתיות
אז אני מוצא את עצמי היום שומע גם וגם אם כי כמובן, ה-CD מבחינתי מנצח מבחינת נוחות (עד הפטיפון לייזר שארכוש כמובן... )
ולשאלתך, אצלי שוב, זה בא הפוך.
לא היו לי הרבה CDים לפני כניסתי לתחביב, ואז לכשהיתה לי מערכת טובה, גיליתי שאין לי בכלל מדיות לנגן. אז הייתי חייב לרכוש מוסיקה.
הדרך הזולה ביותר מבחינתי לרכוש מוסיקה (בצורה חוקית כמובן) היה לקנות אוסף של תקליטים מיד שניה ממישהו ששמר עליהם ואסף אותם כל חייו.
וכך היה שפתאום מצאתי את עצמי עם מעל 1000 תקליטים (רובם שמורים ומתקופה של שנות ה-70 וה-80) שההוצאות הדיגיטאליות (CD) פשוט זועתיות
אז אני מוצא את עצמי היום שומע גם וגם אם כי כמובן, ה-CD מבחינתי מנצח מבחינת נוחות (עד הפטיפון לייזר שארכוש כמובן... )
מרטין
מושג הקימפרוס ל סידי זה שם כולל לכל העבודה שמושקעת בהפקה ...
פילטור רעשים וקימפרוס און ליין בהקלטה עצמה ואחר כך במאסטרינג ...
אמנם הסידי פתוח דינאמית יותר מהתקליט ונכון שהתקליט נשמע יותר "טייט" מסידי אבל זה רק בגלל הפורמט עצמו ולא בגלל ההקלטות ...
בגלל רוחב הדינאמיות של הסידי היו חייבים להתשמש בטכנולוגית פילטור וקימפרוס גבוהה יותר .
שאלה : פטיפון לייזר <?????
מושג הקימפרוס ל סידי זה שם כולל לכל העבודה שמושקעת בהפקה ...
פילטור רעשים וקימפרוס און ליין בהקלטה עצמה ואחר כך במאסטרינג ...
אמנם הסידי פתוח דינאמית יותר מהתקליט ונכון שהתקליט נשמע יותר "טייט" מסידי אבל זה רק בגלל הפורמט עצמו ולא בגלל ההקלטות ...
בגלל רוחב הדינאמיות של הסידי היו חייבים להתשמש בטכנולוגית פילטור וקימפרוס גבוהה יותר .
שאלה : פטיפון לייזר <?????
נערך לאחרונה על ידי byrdparis ב 12/11/2004 14:24, נערך פעם 1 בסך הכל.
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
- knappertsbusch
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 232
- הצטרף: נובמבר 2004
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 0
תרשה לי להסתייג
בדיוק להיפך - בהפיכה לתקליט יש ביצוע של קומפרסיה ועיוות RIAA מטורף, בלי שום קשרbyrdparis כתב:מרטין
מושג הקימפרוס ל סידי זה שם כולל לכל העבודה שמושקעת בהפקה ...
פילטור רעשים וקימפרוס און ליין בהקלטה עצמה ואחר כך במאסטרינג ...
אמנם הסידי פתוח דינאמית יותר מהתקליט ונכון שהתקליט נשמע יותר "טייט" מסידי אבל זה רק בגלל הפורמט עצמו ולא בגלל ההקלטות ...
בגלל רוחב הדינאמיות של הסידי היו חייבים להתשמש בטכנולוגית פילטור וקימפרוס גבוהה יותר .
שאלה : פטיפון לייזר <?????...
לקומפרסיה תוך כדי הקלטה (יש הקלטות בהן לא משתמשים בקומפרסור בכלל, למשל).
לי יש כ-1000 תקליטים כי זה הפורמט שהתחלתי ממנו, הוא זול, ואני בכלל אספן בולים .
מבחינת פוטנציאל, הסאונד של ה-CD עדיף, ואני לא אכנס בכלל לקטע הפרקטי.
מבחינה מעשית, לגבי הביצועים שאני מחפש, עדיין חסרים לא מעט עבודות רימסטר טובות -
מה שמרטין הזכיר, ויש לי עדיין תקליטים שנשמעים יותר טוב מגירסת ה-CD שלהם.
שוב - תלוי בחברה שביצעה את הרימסטר, וזה כבר לא קשור לפורמט.
דבר נוסף - בתקליטים יש את האפשרות (שלא קיימת בנגן CD פשוט) לקבוע את אופי הצליל
האהוב עליך על ידי החלפת ראש/מחט (או במילים אחרות, לקבוע איזה עיוות אתה מעדיף).
אני, מה לעשות, לפעמים אוהב איזו הבלטה קטנטנה של הבאס ...
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
Re: תרשה לי להסתייג
היי שמעון,
לא יותר פשוט לשחק עם TONE CONTROL כדי להבליט את הבאס ?
משחקים והשוואות של ראשים נראה לי פשוט משימה בלתי אפשרית 3....
לא יותר פשוט לשחק עם TONE CONTROL כדי להבליט את הבאס ?
משחקים והשוואות של ראשים נראה לי פשוט משימה בלתי אפשרית 3....
- knappertsbusch
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 232
- הצטרף: נובמבר 2004
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 0
Re: תרשה לי להסתייג
אכן, משימה בלתי אפשרית. אין מה לעשות, חוץ מעניין עמידות המידה שמוטל בספקMartinHSabag כתב:היי שמעון,
לא יותר פשוט לשחק עם TONE CONTROL כדי להבליט את הבאס ?
משחקים והשוואות של ראשים נראה לי פשוט משימה בלתי אפשרית 3.......
(ראה ערך הדיסקים המקוריים שמצליחים לקפוץ אצלי, ללא אף שריטה),
ל-CD יש יותר מדי יתרונות על פני התקליט.
לפחות במגבר שיש ברשותי פשוט אסור לגעת ב-tone control; ההבדל הוא עצום
בין מעבר האות לאקולייזר או לא.
מה שבטוח, "עבדתי" על לא מעט אנשים כשהשמעתי להם לראשונה את הפטיפון -
עוד לפני שהיה לי את ה-NAD. עד היום יש כמה מוסיקאים לעתיד בארץ שפשוט משוכנעים
שפטיפון נשמע יותר טוב .
לא סתם העלתי את השאלה הזאת
ידוע ששני האסכולות הגדולות ביותר הם חברי התקליטים מולם אנשי הסידי.
אני לא כל כך מאמין שכמה מהתקליטים שלך נשמעים יותר טוב מהרימסטר שלהם בסידי (כמובן אם עשו עבודה טובה )
יכול להיות שזה עניין של "התרגלות " לסאונד התקליט ....והנוסטלגיה והרגש שניגנת תקליט מוציאה .
מבחינת נוחות וסאונד לדעתי"הסידי נותן בראש לכולם"
על אף שה"טקסיות" של התקליטים תמיד מעוררת תחושות ותשוקות של מוסיקה אמיתית ...
בנוגע לקומפרסורים בהקלטה ...אני כמעט ולא מכיר שום אלבום שאי פעם הוקלט ולא היית מידה של קומפרסיה ....(יש לי קצת נסיון בעיניין )
נב אני לא חושב שלמידה ברמה אקדמית זאת התדרדרות בטח ובטח לא בפסנתר ...
למדת באקדמיה על שם רובין בירושליים ?
אביעד
ידוע ששני האסכולות הגדולות ביותר הם חברי התקליטים מולם אנשי הסידי.
אני לא כל כך מאמין שכמה מהתקליטים שלך נשמעים יותר טוב מהרימסטר שלהם בסידי (כמובן אם עשו עבודה טובה )
יכול להיות שזה עניין של "התרגלות " לסאונד התקליט ....והנוסטלגיה והרגש שניגנת תקליט מוציאה .
מבחינת נוחות וסאונד לדעתי"הסידי נותן בראש לכולם"
על אף שה"טקסיות" של התקליטים תמיד מעוררת תחושות ותשוקות של מוסיקה אמיתית ...
בנוגע לקומפרסורים בהקלטה ...אני כמעט ולא מכיר שום אלבום שאי פעם הוקלט ולא היית מידה של קומפרסיה ....(יש לי קצת נסיון בעיניין )
נב אני לא חושב שלמידה ברמה אקדמית זאת התדרדרות בטח ובטח לא בפסנתר ...
למדת באקדמיה על שם רובין בירושליים ?
אביעד
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN
לא הבנתי אתה אומר לי שאני טועה שאני אומר שבממוצע "כולל הכל" סאונד הסידי טוב יותר מתקליטים ? (למרות שכבר ציינתי את אסכולת מאזיני התקליטים שחושבים כך ..)
או שפורמט הסידי יותר נח מכל פורמט אחר ? (על זה אין עוררין לדדעתי אפילו עם משוגעי התקליטים בעולם !)
מצטער אם אתה חושב שאני טועה בגדול נראה לי שאתה צריך לחשוב שוב ...
אני בכל מקרה לא ראיתי אצלך לפני כמה ימים שום פטיפון או אלפי תקליטים ...
אני מניח שאם באמת היית חושב שאני טועה בעיניין היית משקיע לכיוון "ההוא " הרבה יותר .
אביעד
או שפורמט הסידי יותר נח מכל פורמט אחר ? (על זה אין עוררין לדדעתי אפילו עם משוגעי התקליטים בעולם !)
מצטער אם אתה חושב שאני טועה בגדול נראה לי שאתה צריך לחשוב שוב ...
אני בכל מקרה לא ראיתי אצלך לפני כמה ימים שום פטיפון או אלפי תקליטים ...
אני מניח שאם באמת היית חושב שאני טועה בעיניין היית משקיע לכיוון "ההוא " הרבה יותר .
אביעד
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN
היי.
שמעתי הרבה תקליטים שפשוט נשמעים יותר טוב מגירסת ה cd שלהם, אותו הדבר בכיוון ההפוך, לא יצא לי עוד לשמוע.
אין לי פטיפון מהסיבה היחידה שאין לי אוסף תקליטים, אם היה לי אוסף כזה במצב ראוי, ללא ספק הייתי רוכש פטיפון.
לגבי השימושיות, אין לאף אחד ויכוח לגבי ניצחון הקומפקט דיסק, אפילו לא לחובב התקליטים הכי שרוט.
שמעתי הרבה תקליטים שפשוט נשמעים יותר טוב מגירסת ה cd שלהם, אותו הדבר בכיוון ההפוך, לא יצא לי עוד לשמוע.
אין לי פטיפון מהסיבה היחידה שאין לי אוסף תקליטים, אם היה לי אוסף כזה במצב ראוי, ללא ספק הייתי רוכש פטיפון.
לגבי השימושיות, אין לאף אחד ויכוח לגבי ניצחון הקומפקט דיסק, אפילו לא לחובב התקליטים הכי שרוט.
תראה ואדים עם כל הכבוד
בין התשובה שלך לבין ההחלטה שאני טועה ועוד בגדול יש טונות של מים
אני אמרתי : הסידי הרבה יותר נח! חלק א - הסכמת איתי זאת אומרת ש 50 % נכון אפילו לגביך .
"חלק ב" אומר שהסידי נשמע יותר טוב בממוצע (מה זה ממוצע? זאת אומרת שאם אני אקח את כל ה 3000 דיסקים שיש לי וישווה אותם עם 3000 תקליטים תואמים אני אגיע למספר גבוהה יותר לכיוון הדיסקים שנעימים לי לאוזן מאשר התקליטים .(יכול להיות שזה רק אני)
אני לא שללתי ואפילו לרגע שאין בנמצא תקליט שיכול להשמע יותר טוב מהעותק הדיגטאלי שלו ...
ואם הבנת אותי אומר כך אני מצטער (לא שזה מוביל את כל ההודעה שלי לטעות ענקית)
עכשיו עד כמה מה שאמרתי מעביר לך תחושות של טעות ועוד בגדול ?
אביעד
בין התשובה שלך לבין ההחלטה שאני טועה ועוד בגדול יש טונות של מים
אני אמרתי : הסידי הרבה יותר נח! חלק א - הסכמת איתי זאת אומרת ש 50 % נכון אפילו לגביך .
"חלק ב" אומר שהסידי נשמע יותר טוב בממוצע (מה זה ממוצע? זאת אומרת שאם אני אקח את כל ה 3000 דיסקים שיש לי וישווה אותם עם 3000 תקליטים תואמים אני אגיע למספר גבוהה יותר לכיוון הדיסקים שנעימים לי לאוזן מאשר התקליטים .(יכול להיות שזה רק אני)
אני לא שללתי ואפילו לרגע שאין בנמצא תקליט שיכול להשמע יותר טוב מהעותק הדיגטאלי שלו ...
ואם הבנת אותי אומר כך אני מצטער (לא שזה מוביל את כל ההודעה שלי לטעות ענקית)
עכשיו עד כמה מה שאמרתי מעביר לך תחושות של טעות ועוד בגדול ?
אביעד
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN
אהה ואיך שחכתי ...
אם אתה חושב באמת שתקליטים נשמעים לך הרבה יותר טוב מדסיקים היית רוכש לך פטיפון מקוצעי ומתחיל לרכוש תקליטים ולאט לאט היית ממלא את עצמך לאוסף ...
בדיוק כמו שעשית עם דיסקים עד היום ..
התרוץ שלא הלכת וקנית פטיפון כי אין לך אוסף תקליטים ממש לא עובד פה ואף נשמע מצחיק ..
איך יהיו לך תקליטים אם אין לך פטיפון ?
למה לקנות בכלל סידי אם אין לי איפה להשמיע אותו ?
מה קנית את הסידי פלייר שלך או מכשיר המיועד להשמיע פורמט כזה לאחר שרכשת 100 או 200 דיסקים ?
אביעד
אם אתה חושב באמת שתקליטים נשמעים לך הרבה יותר טוב מדסיקים היית רוכש לך פטיפון מקוצעי ומתחיל לרכוש תקליטים ולאט לאט היית ממלא את עצמך לאוסף ...
בדיוק כמו שעשית עם דיסקים עד היום ..
התרוץ שלא הלכת וקנית פטיפון כי אין לך אוסף תקליטים ממש לא עובד פה ואף נשמע מצחיק ..
איך יהיו לך תקליטים אם אין לך פטיפון ?
למה לקנות בכלל סידי אם אין לי איפה להשמיע אותו ?
מה קנית את הסידי פלייר שלך או מכשיר המיועד להשמיע פורמט כזה לאחר שרכשת 100 או 200 דיסקים ?
אביעד
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN