שירות קלוקל באתרים סיניים - או למה אני משתדל מאוד לא להזמין מאתרים סיניים
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
אצלי זה מתחלק לשניים - כבלים,מתאמים ופיצפקס - אך ורק מאיביי\GB וכדו'. ההיצע שם עצום, עולה גרושים ומקסימום אם יש בעיה פותחים DISPUTE.
מתאם של דלור וחצי עולה עשרות דולרים באמזון וכו'.
מוצרים רציניים יותר - רק מאתר אמין ומוכר (כמו אמזון וכדו'). סטרימר היה המוצר היקר ביותר שקניתי מאתצר סיני וגם הוא כי יש אלפי המלצות עליו.
מתאם של דלור וחצי עולה עשרות דולרים באמזון וכו'.
מוצרים רציניים יותר - רק מאתר אמין ומוכר (כמו אמזון וכדו'). סטרימר היה המוצר היקר ביותר שקניתי מאתצר סיני וגם הוא כי יש אלפי המלצות עליו.
- guyezra
-
- חבר במועדון ה-20K
- הודעות: 34542
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 181 פעמים
- קיבל תודות: 622 פעמים
ag43 כתב:אצלי זה מתחלק לשניים - כבלים,מתאמים ופיצפקס - אך ורק מאיביי\GB וכדו'. ההיצע שם עצום, עולה גרושים ומקסימום אם יש בעיה פותחים DISPUTE.
מתאם של דלור וחצי עולה עשרות דולרים באמזון וכו'.
מוצרים רציניים יותר - רק מאתר אמין ומוכר (כמו אמזון וכדו'). סטרימר היה המוצר היקר ביותר שקניתי מאתצר סיני וגם הוא כי יש אלפי המלצות עליו....
בדיוק
גם אני עושה ככה
- OferL
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3906
- הצטרף: אפריל 2006
- מיקום: כפר סבא
- נתן תודות: 340 פעמים
- קיבל תודות: 128 פעמים
אני קונה די הרבה באלי. הרבה באמזון. ומעט באיביי.
אלי בד"כ מוצרים זולים שבארץ נמכרים בפי 10, כשאין לי צורך מיידי במוצר ואפשר לחכות חודש+.
אמזון על שלל הטריטוריות שלו מוצרים יקרים יותר/מותגים/ציוד בישול/מוצרי HT או כשאני צריך די מהר.
איביי רק, אבל רק, כשאני לא מוצא בשניהם או שאין משלוח לישראל, ובד"כ רק ממוכר שהוא באירופה/ארה"ב. למשל טבליות ניקוי למכונת קפה אוטומטית של יצרן מסוים.
עברתי על היסטוריית הקניות והניסיון שלי בחמש השנים האחרונות (לא יכול לשחזר תקלות מעבר לזה):
אני מדרג הצלחה בקניה כשהמוצר הגיע בתוך פרק הזמן המקורי שהוגדר בקניה (גם אם זה חודשיים), תקין, וזהה לפרסום.
אלי- 90% הצלחה
אמזון - 95%. האיחורים היו באשמת השילוח בארץ אבל סטטיסטיקה היא סטטיסטיקה. וקרה גם שמוצר היה לא תקין והוחזר.
איביי - 75%. אבל הכמות ירדה מאד בשנים האחרונות וזה יותר קרוב ל-100%.
ככה שההיסטוריה שלי די טובה.
הזמנת בגדים/מצעים מאלי היא אכן בעייתית מראש, בעיקר בגלל המידות (אפשר להתגבר עם טבלאות וסרט מדידה) אבל יותר מזה בגלל האיכות. אם אתה לא נוגע בבד אתה לא ממש יודע מה אתה רואה בתמונה. זה נכון לגבי כל אתר אבל תעשיית הבגדים הסינית כל כך גדולה שהסיכוי שתקבל משהו באיכות טובה יורד.
חווית השרות באלי לא מתקרבת לאמזון וזה ברור. אבל היא גם לא נוראית ולא נתקלתי במצב שלא היה לי עם מי לדבר. קיבלתי החזר כספי מלא בכל הפעמים שהיתה בעיה. לקח יותר זמן אבל מצד שני ברוב הפעמים לא נדרשתי לשלוח חזרה מוצר תקול.
אלי בד"כ מוצרים זולים שבארץ נמכרים בפי 10, כשאין לי צורך מיידי במוצר ואפשר לחכות חודש+.
אמזון על שלל הטריטוריות שלו מוצרים יקרים יותר/מותגים/ציוד בישול/מוצרי HT או כשאני צריך די מהר.
איביי רק, אבל רק, כשאני לא מוצא בשניהם או שאין משלוח לישראל, ובד"כ רק ממוכר שהוא באירופה/ארה"ב. למשל טבליות ניקוי למכונת קפה אוטומטית של יצרן מסוים.
עברתי על היסטוריית הקניות והניסיון שלי בחמש השנים האחרונות (לא יכול לשחזר תקלות מעבר לזה):
אני מדרג הצלחה בקניה כשהמוצר הגיע בתוך פרק הזמן המקורי שהוגדר בקניה (גם אם זה חודשיים), תקין, וזהה לפרסום.
אלי- 90% הצלחה
אמזון - 95%. האיחורים היו באשמת השילוח בארץ אבל סטטיסטיקה היא סטטיסטיקה. וקרה גם שמוצר היה לא תקין והוחזר.
איביי - 75%. אבל הכמות ירדה מאד בשנים האחרונות וזה יותר קרוב ל-100%.
ככה שההיסטוריה שלי די טובה.
הזמנת בגדים/מצעים מאלי היא אכן בעייתית מראש, בעיקר בגלל המידות (אפשר להתגבר עם טבלאות וסרט מדידה) אבל יותר מזה בגלל האיכות. אם אתה לא נוגע בבד אתה לא ממש יודע מה אתה רואה בתמונה. זה נכון לגבי כל אתר אבל תעשיית הבגדים הסינית כל כך גדולה שהסיכוי שתקבל משהו באיכות טובה יורד.
חווית השרות באלי לא מתקרבת לאמזון וזה ברור. אבל היא גם לא נוראית ולא נתקלתי במצב שלא היה לי עם מי לדבר. קיבלתי החזר כספי מלא בכל הפעמים שהיתה בעיה. לקח יותר זמן אבל מצד שני ברוב הפעמים לא נדרשתי לשלוח חזרה מוצר תקול.
Enjoy the Silence
בכנות-
הזמנתי פעמיים מתוך כל הרכישות שלי ברשת מאתרים סינים-
פעם אחת סטרימר מgearbest - ביטלתי את ההזמנה לאחר זמן משלוח בלתי סביר.
פעם אחת מברגה קטנה של בוש מאתר סיני כלשהו(לא זוכר), לקח הרבה זמן אבל הגיע.
לא הזמנתי בחיים מאלי וכל השאר.
את כל הרכישות אני עושה דרך Ebay. אני מוצא את זה מאוד נוח, ובעיקר אמין. לא זכורה לי פעם אחת שהתיק לא נסגר כמו שרציתי.
כמובן שאמזון מקום ראשון, אבל אין שם הכל, ובמוצרים של כמה דולרים לא שווה לקנות מאמזון.
הזמנתי פעמיים מתוך כל הרכישות שלי ברשת מאתרים סינים-
פעם אחת סטרימר מgearbest - ביטלתי את ההזמנה לאחר זמן משלוח בלתי סביר.
פעם אחת מברגה קטנה של בוש מאתר סיני כלשהו(לא זוכר), לקח הרבה זמן אבל הגיע.
לא הזמנתי בחיים מאלי וכל השאר.
את כל הרכישות אני עושה דרך Ebay. אני מוצא את זה מאוד נוח, ובעיקר אמין. לא זכורה לי פעם אחת שהתיק לא נסגר כמו שרציתי.
כמובן שאמזון מקום ראשון, אבל אין שם הכל, ובמוצרים של כמה דולרים לא שווה לקנות מאמזון.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
אצלי החוויה הפוכה לחלוטין.
1. איביי - ה-default שלהם הוא להציג 60 יום. אם ה-delivery time הוא יותר מ-60 יום (וזה לא אשמתם, הדואר כאן דפוק לגמרי) אז זה כמובן עושה בעיות. אפשר (רק דרך דפדפן!) לפתוח את זה ליותר זמן ואז לסמן שזה לא הגיע. מן הסתם צריך להיות עם האצבע על הדופק. למרות כל זה, הזמנתי השנה עשרות חבילות ורק 2 לא הגיעו.
באחת מהחבילות הספק לא הגיב, פתחתי dispute (אחרי יותר מ-60 יום!) ואחרי כמה ימים איביי החזירו לי את כל הכסף.
2. אליאקספרס. התחלתי להשתמש באתר באופן רציני השנה בפעם הראשונה. כמות מזערית של תקלות וכאשר גודל לא נכון הגיע של חולצת רכיבת אופניים, הספק הציע לי או להחזיר את החבילה או לקבל אחוז ניכר (כל הרווח שלו) מהסכום בחזרה. בחרתי באופציה השניה כי אני עצלן.
3. גירבסט. בעיקר משתמש בו לרכישת מוצרים אלקטרוניים. השנה בעיקר השתמשתי בו לרכישת מדפסת תלת מימד. הגיעה מהר כמעט כמו אמזון. אבא שלי רכש השנה רובוט שואב של שיומי שהיתה לו בעיה עם בטריה. הם דאגו לנו (למרות שיש בעיה אמיתית לנייד בטריות LIPO בלבד דרך הדואר הסיני והדואר הישראלי). בסופו של דבר הם החזירו לנו סכום השווה בדיוק לשווי הבטריה שרכשנו בארץ במקום בחול.
1. איביי - ה-default שלהם הוא להציג 60 יום. אם ה-delivery time הוא יותר מ-60 יום (וזה לא אשמתם, הדואר כאן דפוק לגמרי) אז זה כמובן עושה בעיות. אפשר (רק דרך דפדפן!) לפתוח את זה ליותר זמן ואז לסמן שזה לא הגיע. מן הסתם צריך להיות עם האצבע על הדופק. למרות כל זה, הזמנתי השנה עשרות חבילות ורק 2 לא הגיעו.
באחת מהחבילות הספק לא הגיב, פתחתי dispute (אחרי יותר מ-60 יום!) ואחרי כמה ימים איביי החזירו לי את כל הכסף.
2. אליאקספרס. התחלתי להשתמש באתר באופן רציני השנה בפעם הראשונה. כמות מזערית של תקלות וכאשר גודל לא נכון הגיע של חולצת רכיבת אופניים, הספק הציע לי או להחזיר את החבילה או לקבל אחוז ניכר (כל הרווח שלו) מהסכום בחזרה. בחרתי באופציה השניה כי אני עצלן.
3. גירבסט. בעיקר משתמש בו לרכישת מוצרים אלקטרוניים. השנה בעיקר השתמשתי בו לרכישת מדפסת תלת מימד. הגיעה מהר כמעט כמו אמזון. אבא שלי רכש השנה רובוט שואב של שיומי שהיתה לו בעיה עם בטריה. הם דאגו לנו (למרות שיש בעיה אמיתית לנייד בטריות LIPO בלבד דרך הדואר הסיני והדואר הישראלי). בסופו של דבר הם החזירו לנו סכום השווה בדיוק לשווי הבטריה שרכשנו בארץ במקום בחול.
ב ALIEXPRESS
-קניתי זיכרון USB3 של 1TB איזה 50ש"ח כל אחד,
אז הייתי תמים האמנתי שזה עובד, אז הזמנתי מראש עוד אחד.
בפועל דיי רימו אותי, על אחד כבר נגמר זמן הערעור ועל השני לא היה לי זמן להוכיח וקיבלתי זיכוי חלקי על טענת המוכר "It still worth it"
- רציתי לקנות מחשבון מדעי של CASIO רשמתי בעלי את דגם המחשבון וגם את שם החברה, ראיתי תמונה של בול אותו המחשבון בחצי מחיר ~50ש"ח.
הזמנתי וקיבלתי מחשבון מזוייף עם מסך חלש יותר בצבע לבן, אבל עושה את אותם הפונקציות.
בכותרת היה רשום אותו הדגם, אבל רשום, Better Then Casio או משהו כזה לקראת הסוף, שלא הבחנתי
בEbay
-היה מקרה שהזמנתי מוצר בחפיף כי הוא קפץ לי ראשון (לא מוצר יקר מדי, 27ש"ח), אחר כך מצאתי מוצר דומה ב 10ש"ח פחות, שלחתי ישר בקשה לביטול אצל המוכר.
המוכר העליז, שינה את סטטוס ההזמנה ל "Shipped" וכתב לי "Is too late" ו "Maybe you will find still use with it"
*זה לא פעם ראשונה שעשיתי את הטעות הזו למרות שביטלו בעבר גם מוצרים הרבה יותר יקרים.
-הזמנתי אזניות משומשות, beyerdynamic T1 ופספסתי את הפירוט בסוף שהוא כתב שאחד הדרייברים הוחלף בחברה ולכן אין תאימות מלאה. התבעסתי ועדיין לקחתי.
- כל בדיל ההלחמה הסיני ב 20ש"ח, זה *** גמור, שגם לא מולחם טוב וגם לא מוליך טוב!, חובבנים הוזהרתם!
-כמו כן מוצרים זולים עם פלסטיק רדוד, כנ"ל לגבי האלקטרוניקה הזולה, התוצאה והאמינות בהתאם
אני לא מבין בביגוד, אבל בגדול חוץ מזה הגיעו הרבה מוצרים טובים, או לפחות סבירים.
בEBAY על יד שנייה, דיי מבעס לשלם את המחיר הכבד על המשלוח והמיסים , פשוט לא פייר.
קניתי מלא דברים שבפועל לא השתמשתי בהם.
והרבה דברים במכמויות! שפשוט שינו לי את החיים והכניסו לי לבית מלא דברים שפשוט או שאין בעיר שלי או שאין בארץ, או שלא משתלם בכלל לרכוש בארץ או בכלל.
-קניתי זיכרון USB3 של 1TB איזה 50ש"ח כל אחד,
אז הייתי תמים האמנתי שזה עובד, אז הזמנתי מראש עוד אחד.
בפועל דיי רימו אותי, על אחד כבר נגמר זמן הערעור ועל השני לא היה לי זמן להוכיח וקיבלתי זיכוי חלקי על טענת המוכר "It still worth it"
- רציתי לקנות מחשבון מדעי של CASIO רשמתי בעלי את דגם המחשבון וגם את שם החברה, ראיתי תמונה של בול אותו המחשבון בחצי מחיר ~50ש"ח.
הזמנתי וקיבלתי מחשבון מזוייף עם מסך חלש יותר בצבע לבן, אבל עושה את אותם הפונקציות.
בכותרת היה רשום אותו הדגם, אבל רשום, Better Then Casio או משהו כזה לקראת הסוף, שלא הבחנתי
בEbay
-היה מקרה שהזמנתי מוצר בחפיף כי הוא קפץ לי ראשון (לא מוצר יקר מדי, 27ש"ח), אחר כך מצאתי מוצר דומה ב 10ש"ח פחות, שלחתי ישר בקשה לביטול אצל המוכר.
המוכר העליז, שינה את סטטוס ההזמנה ל "Shipped" וכתב לי "Is too late" ו "Maybe you will find still use with it"
*זה לא פעם ראשונה שעשיתי את הטעות הזו למרות שביטלו בעבר גם מוצרים הרבה יותר יקרים.
-הזמנתי אזניות משומשות, beyerdynamic T1 ופספסתי את הפירוט בסוף שהוא כתב שאחד הדרייברים הוחלף בחברה ולכן אין תאימות מלאה. התבעסתי ועדיין לקחתי.
- כל בדיל ההלחמה הסיני ב 20ש"ח, זה *** גמור, שגם לא מולחם טוב וגם לא מוליך טוב!, חובבנים הוזהרתם!
-כמו כן מוצרים זולים עם פלסטיק רדוד, כנ"ל לגבי האלקטרוניקה הזולה, התוצאה והאמינות בהתאם
אני לא מבין בביגוד, אבל בגדול חוץ מזה הגיעו הרבה מוצרים טובים, או לפחות סבירים.
בEBAY על יד שנייה, דיי מבעס לשלם את המחיר הכבד על המשלוח והמיסים , פשוט לא פייר.
קניתי מלא דברים שבפועל לא השתמשתי בהם.
והרבה דברים במכמויות! שפשוט שינו לי את החיים והכניסו לי לבית מלא דברים שפשוט או שאין בעיר שלי או שאין בארץ, או שלא משתלם בכלל לרכוש בארץ או בכלל.
- HTmagDeals
- צייד דילים
- הודעות: 4752
- הצטרף: ספטמבר 2012
- נתן תודות: 248 פעמים
- קיבל תודות: 1238 פעמים
לא ניסיון אישי שלי, אבל חברי האתר קנו לאורך 2018:
אלפיים טלפונים של Xiaomi, כמה מאות שואבי אבק רובוטים, כמה מאות שואבים ידניים, כמה מאות סטרימרים של Xiaomi Mi TV Box, כמה מאות גופי תאורה חכמים ועוד. למה? כי המחירים טובים יותר מאמזון.
האם הם יפסיקו בגלל שרשור תלונות בפורום? ברור שלא, זה סתם שרשור קיטורים שלא עוזר לאף אחד
הגיוני כי כל אחד שקונה במרחב הדיגיטלי נתקל מתישהו במוצר שלא לפי המפרט או שירות לא טוב, אבל מכאן ועד לשלילת כל האתרים בעולם בגלל ניסיון שלילי אחד, מראה על חשיבה אמוציונלית שלא מבוססת על הגיון.
אלפיים טלפונים של Xiaomi, כמה מאות שואבי אבק רובוטים, כמה מאות שואבים ידניים, כמה מאות סטרימרים של Xiaomi Mi TV Box, כמה מאות גופי תאורה חכמים ועוד. למה? כי המחירים טובים יותר מאמזון.
האם הם יפסיקו בגלל שרשור תלונות בפורום? ברור שלא, זה סתם שרשור קיטורים שלא עוזר לאף אחד
הגיוני כי כל אחד שקונה במרחב הדיגיטלי נתקל מתישהו במוצר שלא לפי המפרט או שירות לא טוב, אבל מכאן ועד לשלילת כל האתרים בעולם בגלל ניסיון שלילי אחד, מראה על חשיבה אמוציונלית שלא מבוססת על הגיון.
קבוצת יד 2: https://t.me/HTyad2
ערוץ הדילים: https://t.me/HTDeals
הקבוצה להתייעצויות ובקשת קופונים: https://t.me/HTDealsChat
ערוץ הדילים: https://t.me/HTDeals
הקבוצה להתייעצויות ובקשת קופונים: https://t.me/HTDealsChat
- PayneBack3
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 419
- הצטרף: פברואר 2011
- נתן תודות: 90 פעמים
- קיבל תודות: 47 פעמים