@TANDBERG
·
אני גם מסכים. השאלה היא האם המוכרים ובעלי החנויות מבינים את זה....
שרשור תגובות: חנויות מוצרי האלקטרוניקה זועקים: 'אנחנו קורסים!'
- MartinHSabag (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
- TANDBERG
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4591
- הצטרף: פברואר 2009
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 184 פעמים
- קיבל תודות: 205 פעמים
·כמו שאני רואה את זה השוק נחלק ל:MartinHSabag כתב:@TANDBERG
·
אני גם מסכים. השאלה היא האם המוכרים ובעלי החנויות מבינים את זה.......
1. מי שמבין שזה חלק מההישרדות שלו, יעשה הכל כדי להתקדם ויבנה מודל עסקי שיהיה גם נכון לעתיד.
2. מי שלא רואה את השינוי הזה כהזדמנות, וכנראה העתיד שלו לוט בערפל במקרה הטוב.
המעבר של מרבית הצרכנים הוא לכיוונים רכישה ישירה מהיבואן אלא אם יש להם ערך מוסף מהמוכר. זמינות בווידאו כשלא ניתן להגיע לחנות, זמינות לשיחת ווידאו להתייעצות כשיש בעיה - זה בעיני ערך מוסף נפלא.
אני חושב שמכירות האונליין צריכות להתחיל לתפוס נתח משמעותי הרבה יותר ורציני הרבה יותר.
בשנת 2020 ללכת ולכתת את רגליך, לבזבז שעות, לחפש חניה, וכל זה לטובת רכישה של מוצרים שממילא אין שום טעם ללטף אותם או לראות אותם קודם זה משהו שאובד עליו הכלח.
לשבת בבית שלך מול המסך ולדפדף בקטלוג וויזואלי ועשיר באינפורמציה זה הרבה יותר פרודוקטיבי ונוח.
גם העסקים הללו צריכים לעבור למודלים רזים. מדוע לשלם שכירות יקרה וארנונה בשמים כדי להיות בפריים לוקיישן ולגלגל את זה על הלקוח?
אני רק התקופה האחרונה רכשתי כיריים, מיקרוגל, מזרן, שואב אבק ועוד רשימה ארוכה של דברים קטנים לבית והכל אונליין בכיף שלי עם מוסיקה ברקע ותוך סקר שוק בלייב בעשר מקומות במקביל. בימים הקרובים אני מתכוון לרכוש אונליין מכונת קפה ועוד דברים. גם מסך אני הולך להזמין אונליין וזה מסך יקר של סוני 9505 75.
צריכים לתגבר את מערך השליחויות ולהפסיק עם הבדיחה הזו של 7 ימי עסקים שהופכים במעגל השנה היהודי לשבועיים.
צריך להעביר כוח אדם ממוכרנים פרונטליים לאנשי לוגיסטיקה ולתקתק הזמנות בתוך 48 שעות לבית הלקוח. גם ככה זו מדינה קטנה עם שעה נסיעה לכל מקום.
ולגבי אודיו/וידאו, אני אולי הולך לשחוט איזו פרה קדושה אבל להאזין בחנות לציוד מסוים שמחובר לציוד מסויים ומכוון בצורה מסויימת ועם אקוסטיקה מסויימת, או לצפות במסך במצב חנות עם תאורה מסויימת וכו' גם כך לא ממש נותן לך אינדיקציה איך זה ייראה אצלך בסלון. זה כמו לשכב 5 דקות על מזרן בחנות ותמיד בבית אתה תרגיש אחרת.
צריכים לבנות מודל בו יהיה ללקוח אפשרות לדגום בביתו את הציוד תמורת עמלה כזו או אחרת שאולי תתקזז ממכירה עתידית וכו'. אני הזמנתי מזרן, אחרי שבוע התבאסתי עליו והזמנתי אחר תמורת תשלום המשלוח. בציוד אלק' זה לא פשוט, בטח לא בציוד יקר, אבל צריכים להסיט לשם תקציבים מבזבוז על תקורות חנות.
זה תיאוריתי אך ישים.
בשנת 2020 ללכת ולכתת את רגליך, לבזבז שעות, לחפש חניה, וכל זה לטובת רכישה של מוצרים שממילא אין שום טעם ללטף אותם או לראות אותם קודם זה משהו שאובד עליו הכלח.
לשבת בבית שלך מול המסך ולדפדף בקטלוג וויזואלי ועשיר באינפורמציה זה הרבה יותר פרודוקטיבי ונוח.
גם העסקים הללו צריכים לעבור למודלים רזים. מדוע לשלם שכירות יקרה וארנונה בשמים כדי להיות בפריים לוקיישן ולגלגל את זה על הלקוח?
אני רק התקופה האחרונה רכשתי כיריים, מיקרוגל, מזרן, שואב אבק ועוד רשימה ארוכה של דברים קטנים לבית והכל אונליין בכיף שלי עם מוסיקה ברקע ותוך סקר שוק בלייב בעשר מקומות במקביל. בימים הקרובים אני מתכוון לרכוש אונליין מכונת קפה ועוד דברים. גם מסך אני הולך להזמין אונליין וזה מסך יקר של סוני 9505 75.
צריכים לתגבר את מערך השליחויות ולהפסיק עם הבדיחה הזו של 7 ימי עסקים שהופכים במעגל השנה היהודי לשבועיים.
צריך להעביר כוח אדם ממוכרנים פרונטליים לאנשי לוגיסטיקה ולתקתק הזמנות בתוך 48 שעות לבית הלקוח. גם ככה זו מדינה קטנה עם שעה נסיעה לכל מקום.
ולגבי אודיו/וידאו, אני אולי הולך לשחוט איזו פרה קדושה אבל להאזין בחנות לציוד מסוים שמחובר לציוד מסויים ומכוון בצורה מסויימת ועם אקוסטיקה מסויימת, או לצפות במסך במצב חנות עם תאורה מסויימת וכו' גם כך לא ממש נותן לך אינדיקציה איך זה ייראה אצלך בסלון. זה כמו לשכב 5 דקות על מזרן בחנות ותמיד בבית אתה תרגיש אחרת.
צריכים לבנות מודל בו יהיה ללקוח אפשרות לדגום בביתו את הציוד תמורת עמלה כזו או אחרת שאולי תתקזז ממכירה עתידית וכו'. אני הזמנתי מזרן, אחרי שבוע התבאסתי עליו והזמנתי אחר תמורת תשלום המשלוח. בציוד אלק' זה לא פשוט, בטח לא בציוד יקר, אבל צריכים להסיט לשם תקציבים מבזבוז על תקורות חנות.
זה תיאוריתי אך ישים.
- boren
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3777
- הצטרף: דצמבר 2009
- שם מלא: אורן
- נתן תודות: 286 פעמים
- קיבל תודות: 493 פעמים
חנויות חשמל זו רק דוגמא אחת מני רבות. והבעיות שמתוארות בכתבה מאפיינות לא רק בעלי חנויות חשמל אלא מאות אלפי אזרחים, בהם עצמאים מכל הענפים ובמידה רבה גם שכירים.
היה אפשר למנוע המון מהנזק הכלכלי (לא רק לחנויות חשמל) אם ישראל הייתה הולכת בדרכה של דנמרק ומקפיאה זמנית את הכלכלה בתקופת הסגר. זה אומר למשל:
1. מניעה של פיטורים ע"י תשלום של 75% משכר העובדים (כולל במגזר הפרטי) ע"י המדינה, בעוד המעביד משלם את ה-25% הנותרים
2. הארכת הזכאות לדמי אבטלה
3. ערבות של המדינה ל-70% מסכום ההלוואות לעסקים
4. פיצוי לעסקים עבור הוצאות קבועות כמו שכר דירה
הפתרון הזה מאוד יקר בטווח הקצר, אבל סגר לא אמור ולא יכול להמשך הרבה זמן. יש דרכים (שהוכחו כבר במספר מדינות) שמאפשרות למדינה לצאת בהדרגה מהסגר תוך חודש עד שלושה חודשים. סרטון קצר עם הפירוט של מה שעבד בסין אפשר לראות כאן. ואני יכול להעיד משיחות ווידאו שלי עם קולגות מסין שעובדים כבר מהמשרד, שזה תיאור די מדוייק של שגרת החיים החדשה. אפשר לצאת מהסגר, ואפשר לפתוח מחדש את הכלכלה אם עושים את הדברים הנכונים (ישראל לצערי עדיין לא שם).
בחזרה לפתרון הדני. היתרון הגדול של הגישה שלהם הוא שכשיוצאים מהסגר העסקים והעובדים במדינה נמצאים בערך במצב שבו היו לפני שנכנסו אליו. וזה בניגוד למדינות רבות שבהן כמות עצומה של עסקים נסגרים לצמיתות וכתוצאה מכך עובדים מפוטרים והופכים לנטל על כלכלת המדינה למשך תקופה ארוכה יותר. שלא לדבר על היכולת המורלית להתמודד עם המצב כשהאזרחים יכולים להיות רגועים שלא תהיה להם בעיה לגמור את החודש, לשלם שכר דירה ולהביא אוכל הביתה.
לגבי העלות של פתרון כל כך יקר (גם אם זמני), אני לא כלכלן, אבל הייתי מתחיל מקיצוץ של עשרות אחוזים בתקציב הבטחון ואת השאר משלם ע"י הגדלת גרעון התקציב וסגירה הדרגתית שלו בשנים שאחרי. אשמח לשמוע ממי שיותר מבין בנושא הזה איך מדינה כמו ישראל יכולה להתמודד עם הוצאות כל כך גבוהות בתקופת סגר.
היה אפשר למנוע המון מהנזק הכלכלי (לא רק לחנויות חשמל) אם ישראל הייתה הולכת בדרכה של דנמרק ומקפיאה זמנית את הכלכלה בתקופת הסגר. זה אומר למשל:
1. מניעה של פיטורים ע"י תשלום של 75% משכר העובדים (כולל במגזר הפרטי) ע"י המדינה, בעוד המעביד משלם את ה-25% הנותרים
2. הארכת הזכאות לדמי אבטלה
3. ערבות של המדינה ל-70% מסכום ההלוואות לעסקים
4. פיצוי לעסקים עבור הוצאות קבועות כמו שכר דירה
הפתרון הזה מאוד יקר בטווח הקצר, אבל סגר לא אמור ולא יכול להמשך הרבה זמן. יש דרכים (שהוכחו כבר במספר מדינות) שמאפשרות למדינה לצאת בהדרגה מהסגר תוך חודש עד שלושה חודשים. סרטון קצר עם הפירוט של מה שעבד בסין אפשר לראות כאן. ואני יכול להעיד משיחות ווידאו שלי עם קולגות מסין שעובדים כבר מהמשרד, שזה תיאור די מדוייק של שגרת החיים החדשה. אפשר לצאת מהסגר, ואפשר לפתוח מחדש את הכלכלה אם עושים את הדברים הנכונים (ישראל לצערי עדיין לא שם).
בחזרה לפתרון הדני. היתרון הגדול של הגישה שלהם הוא שכשיוצאים מהסגר העסקים והעובדים במדינה נמצאים בערך במצב שבו היו לפני שנכנסו אליו. וזה בניגוד למדינות רבות שבהן כמות עצומה של עסקים נסגרים לצמיתות וכתוצאה מכך עובדים מפוטרים והופכים לנטל על כלכלת המדינה למשך תקופה ארוכה יותר. שלא לדבר על היכולת המורלית להתמודד עם המצב כשהאזרחים יכולים להיות רגועים שלא תהיה להם בעיה לגמור את החודש, לשלם שכר דירה ולהביא אוכל הביתה.
לגבי העלות של פתרון כל כך יקר (גם אם זמני), אני לא כלכלן, אבל הייתי מתחיל מקיצוץ של עשרות אחוזים בתקציב הבטחון ואת השאר משלם ע"י הגדלת גרעון התקציב וסגירה הדרגתית שלו בשנים שאחרי. אשמח לשמוע ממי שיותר מבין בנושא הזה איך מדינה כמו ישראל יכולה להתמודד עם הוצאות כל כך גבוהות בתקופת סגר.
- boren
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3777
- הצטרף: דצמבר 2009
- שם מלא: אורן
- נתן תודות: 286 פעמים
- קיבל תודות: 493 פעמים
החלק הזה דווקא לא תאורתי. אמנם החנויות לא מתייחסות לכך כאל מודל מכירה ולא מעודדות החזרה, אבל המודל בפועל קיים כפועל יוצא של חוק הגנת הצרכן:didi77 כתב:צריכים לבנות מודל בו יהיה ללקוח אפשרות לדגום בביתו את הציוד תמורת עמלה כזו או אחרת שאולי תתקזז ממכירה עתידית וכו'. אני הזמנתי מזרן, אחרי שבוע התבאסתי עליו והזמנתי אחר תמורת תשלום המשלוח. בציוד אלק' זה לא פשוט, בטח לא בציוד יקר, אבל צריכים להסיט לשם תקציבים מבזבוז על תקורות חנות.
זה תיאוריתי אך ישים....
"סעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן מאפשר לצרכן לבצע ביטול עסקה באופן חד-צדדי מיום עשיית העסקה ועד 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת טופס גילוי לפי המאוחר מביניהם. כך למשל, אם הזמנתם טלפונית רהיטים שפורסמו בקטלוג במצורף לעיתון, או מאתר אינטרנט, אבל מיד לאחר מכן התברר לכם כי טעיתם במידות או שהמוצר לא מתאימות לצרכיכם - תוכלו לבטל את העסקה.
...
במקרה בו הביטול נעשה שלא בעקבות פגם או אי התאמה, על הצרכן לשלם דמי ביטול בשיעור 5% מסכום העסקה או 100 ₪, לפי הנמוך מביניהם. המוכר לא יוכל לדרוש את עלות ההובלה לאספקת המוצר לצרכן (בהנחה שמחיר ההובלה כלול במחיר העסקה), אולם הצרכן צריך לדאוג להחזרת המוצר למוכר, ובתוך כך לשאת בהוצאות המשלוח."
https://www.consumers.org.il/category/remote-purchase
זה נכון תיאוריתית כי הפרקטיקה שונה לגמרי גם היום.boren כתב:החלק הזה דווקא לא תאורתי. אמנם החנויות לא מתייחסות לכך כאל מודל מכירה ולא מעודדות החזרה, אבל המודל בפועל קיים כפועל יוצא של חוק הגנת הצרכן:......
"סעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן מאפשר לצרכן לבצע ביטול עסקה באופן חד-צדדי מיום עשיית העסקה ועד 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת טופס גילוי לפי המאוחר מביניהם. כך למשל, אם הזמנתם טלפונית רהיטים שפורסמו בקטלוג במצורף לעיתון, או מאתר אינטרנט, אבל מיד לאחר מכן התברר לכם כי טעיתם במידות או שהמוצר לא מתאימות לצרכיכם - תוכלו לבטל את העסקה.
...
במקרה בו הביטול נעשה שלא בעקבות פגם או אי התאמה, על הצרכן לשלם דמי ביטול בשיעור 5% מסכום העסקה או 100 ₪, לפי הנמוך מביניהם. המוכר לא יוכל לדרוש את עלות ההובלה לאספקת המוצר לצרכן (בהנחה שמחיר ההובלה כלול במחיר העסקה), אולם הצרכן צריך לדאוג להחזרת המוצר למוכר, ובתוך כך לשאת בהוצאות המשלוח."
https://www.consumers.org.il/category/remote-purchase...
מה נותנת לי היכולת והאפשרות להחזיר מוצר בריזתו המקורית מבלי שנפתח ושומש במקרים של רכישת ציוד אודיו וידאו?
כל הקטע הוא שתהיה לי האפשרות לחבר את הרמקול הספציפי הזה על הסטאפ הספציפי שלי ולשמוע. לא לשמוע את הרמקול הזה עם המניפולציות שיש בחנות מבחינת ציוד הגברה/אקוסטיקה וכו'.
מה זה נותן לי להיות יכול להחזיר את המסך שלי מבלי שפתחתי וראיתי איך זה אצלי על הקיר נראה מהספה שלי עם התריס החצי פתוח שלי?
·
- boren
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3777
- הצטרף: דצמבר 2009
- שם מלא: אורן
- נתן תודות: 286 פעמים
- קיבל תודות: 493 פעמים
@Arie10 - הזרקור מופנה למי שמקים כל צעקה, ועוד יותר למי שמשתמש בלוביסטים או שיש לו גישה למקורבים לשלטון שיכולים לדאוג לו. בשבועיים האחרונים למשל שר התקשורת דודי אמסלם (ליכוד) דאג לבקש שפיצריות יוכלו למכור מייד בצאת החג ולא לפי התוכנית ב-2 בלילה, כי לאחיו יש פיצריה. ח"כ ציפי חוטובלי (גם כן ליכוד) ניסתה להחריג את ההסגר מדוכני הפלאפל כי לאבא שלה יש קווי חלוקה של פיתות לחנויות פלאפל. מדינת קומבינה.
גם על האמזון הם יבכו אז לא צריך להתרגש, המדינה הציעה דבר חכם (עזרה בהקמת חנות אינטרנטית) וחבל שלא לקחו..
דרך אגב יש קורס חנות אינטרנטית באתר "קמפוס" .gov.il
דרך אגב יש קורס חנות אינטרנטית באתר "קמפוס" .gov.il
מוזמנים לבקר בבלוג שלי חסר תקנה - בלוג בנושא תקנה 380, רכבים ומה שביניהם
- MartinHSabag (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
- MartinHSabag (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
·התעלמתי באלגנטיות מהתגובה הראשונה שלך. זה לא נושא הדיון פה. אל תיקח את זה לפוליטיקיה או התנהלות כללית של הממשלה בנושא. מדובר על נושא מאוד נקודתי. חנויות מוצרי חשמל פרטיות אל מול הסופרים שהם נחשבים חיוניים, בגלל מוצרי מזון אבל מנצלים את המצב למכור מוצרי חשמל, כי הפרטיות סגורות.boren כתב:@Arie10 - הזרקור מופנה למי שמקים כל צעקה, ועוד יותר למי שמשתמש בלוביסטים או שיש לו גישה למקורבים לשלטון שיכולים לדאוג לו. בשבועיים האחרונים למשל שר התקשורת דודי אמסלם (ליכוד) דאג לבקש שפיצריות יוכלו למכור מייד בצאת החג ולא לפי התוכנית ב-2 בלילה, כי לאחיו יש פיצריה . ח"כ ציפי חוטובלי (גם כן ליכוד) ניסתה להחריג את ההסגר מדוכני הפלאפל כי לאבא שלה יש קווי חלוקה של פיתות לחנויות פלאפל. מדינת קומבינה....
- MartinHSabag (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
·לא. אין פה עיניין של משהו "יחסי" אלא זעקה על חוסר הוגנות בכך שסופרים, שמוגדרים חיוניים, בגלל שהם מוכרים מזון, רוכבים על זה ומוכרים מוצרי חשמל, כשאין להם בעצם תחרות (באופליין) כי החנויות חשמל לא מוגדרות כחיוניות לכן סגורות.Arie10 כתב:לא הבנתי משהו... לחנויות מוצרי אלקטרוניקה כואב יותר מחנויות בגדים, או נעליים ?
כמעט כולם סגורים, אז למה הזרקור הופנה רק אליהם ?...
הטענה היא לאפשר גם לחנויות הפרטיות לפחות ולא משהו כנגד הסופרים.
·MartinHSabag כתב:·אתה חושב ששיחת וידיאו עם נציג מכירות היה עוזר יותר מאשר סתם חנות מקוונת?......
בזמנו שמנו פה באתר ווידג'ט ליצירת קשר ישיר ובלתי אמצעי עם נציגים של חנויות. אולי כי זו היתה תקופה אחרת, אבל השימוש לא היה גבוה במיוחד....
האם אתם מציעים להחזיר את זה?...
אני מציע שתסביר מה זה,
לא השתמשתי בזה ולו פעם אחת כי לא ידעתי מה זה ובשביל מה אני צריך ליצור קשר עם חברות.
אני ממש רוצה להגיע פיזית לחנות!
נהרסה לי המקלדת, אני צריך ציוד משרדי, וגם הקומקום נהרס לי.
[s]ואם כולם קונים מסך אז גם אני רוצה [/s]
נערך לאחרונה על ידי legopart ב 17/04/2020 2:14, נערך פעם 1 בסך הכל.