ככה זה כשיש שניים. חוויה של 10Hz אצלי בבית

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
Balance (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2528
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 82 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

ככה זה כשיש שניים. חוויה של 10Hz אצלי בבית

נושא שלא נקרא #1 

לפני זמן מה עלתה בי מחשבה להוסיף סאב שני למערכת, כחלק מבחינת הנושא הקדשתי זמן לא מבוטל על מנת לחקור את הסוגייה – סוגים, תיאוריות, מאמרים, התייעצות עם אנשים מובילים בתחום הכיול ומערכות הקצה.

ישנן מספר סיבות טובות להשתמש ביותר מסאב אחד בחלל, הבולטות שבהן-
  • ביטול/מיתון של Room Modes
  • איזון בין המושבים השונים בחלל, מה שנקרא Seat to Seat Variation
  • ככל שיהיו יותר סאבים ,ה"נטל" יתחלק וכל סאב יתאמץ פחות (פחות THD) תאורטית נגיע גם לתדר נמוך יותר בחדר .

התיאוריה אומרת שככל שיש יותר סאבים, כך המשימות הנ"ל מושגות בצורה אפקטיבית יותר.
לרוב, 4 סאבים זה המקסימום הנדרש, בטח בחללים לא ענקיים.
כמות גדולה יותר לרוב לא תוביל לשיפור נוסף אלא רק לקבלת SPL גבוה יותר.

מדובר בחדר שיעדתי לקולנוע ביתי והאזנה למוזיקה. החדר בגודל של 25 מ"ר. מעט מאד טיפול אקוסטי.
המערך הנוכחי הוא 6.1.2.

בחנתי מספר מוצרים והחלטתי לנסות סאבים בקטגוריה גדולה יותר, עם אלמנט של "18.
תוך כדי החיפוש התוודעתי למספר יצרני קצה, שפחות מוכרים בפורומים.

אחד המותגים שמאד סיקרנו אותי הנו Alcons Audio, חברה לייצור רמקולים לתחומים שונים.
החברה גורפת פרסי BEST OF SHOW בכל תערוכה אפשרית, ומאופיינת על מכיילים מובילים בעולם לחדרי הקולנוע שלהם.
המותג מיובא על ידי חברת אר אנד די.

בנקודה זו ראוי לפרט על היצרן והמוצרים.
חברת Alcons Audio מייצרת רמקולים לבתי קולנוע מסחריים, לאולפנים מהשורה הראשונה.
רמקולים להופעות בהם משתמשים האמנים המובילים בעולם.
בשנים האחרונות החברה נכנסה גם לשוק הביתי עם השקת סדרה בשם CRMS -

Cinema Reference Monitor System

לחברה פטנטים רבים וכל המוצרים מיוצרים IN HOUSE בהולנד.
הטכנולוגיה שלהם מאפשרת פיזור הסאונד בזווית מאד רחבה של 90-120 מעלות עד לתדר של 20KHz
(בהתאם ליישום – לדוגמא 120 מעלות כאשר יש תקרה נמוכה יחסית- מרתפים) מה שמייצר במה ענקית וסאונד עוטף בכל מקום ישיבה בחלל.

הרמקולים שלהם בנויים על בסיס טוויטר ריבון, מסוג מאד מתקדם ומיוחד – הנקרא PRO RIBBON המייצר תדרים גבוהים מאד מפורטים ומהירים אך ללא בהירות יתר שמאפיינת טוויטרים אלו בדרך כלל.
אלמנט ה-PRO RIBBON מאפשר לראשונה יחס RMS TO PEAK של 1:15 (W70/W1050) לעומת אלמנטים סטנדרטים עם יחס של 1:2 (W70/W140).
כך למעשה מתאפשר ניצול מלא של כל הטווח הדינמי שיש להקלטות החדשות להציע.
האלמנטים הם בעלי נצילות גבוהה ביותר 100-108dB, והספק מקסימאלי של 145dB ועיוות של 90 אחוז פחות מאלמנטים רגילים.
בנוסף, עכבת האלמנט היא שטוחה ואין צורך בתיקונים ברמת ה- Crossover, כתוצאה מכך נדרשים פחות רכיבים ופילטרים פשוטים, וניתן לשמור על הצליל נקי יותר.
הסאונד בוקע מכל האלמנט בצורה שווה ובאותו זמן ,בשילוב חומר כמעט ללא מסה אבל חזק – נוצר Transient Response מעולה – מה שאנחנו מתרגמים כ "סאונד מהיר ומדויק"
כל זה מתורגם לסאונד מאד דינאמי ולא "מעייף" החשוב מאוד בעידן הקולנוע הדיגיטלי כיום ומותאם ב- 100% לכל הפורמטים החדישים הלא דחוסים מבית דולבי ו- DTS וליישומים התלת ממדיים שלהם.

החברה מייצרת גם סאב-וופרים עם אלמנט "18 שכמעט לא מוגבל בתדר. ניתן להגיע בקלות ל 10 הרץ בחדרים שמדדנו. כולל בחדר שלי.
הספק מקסימאלי של 122dB לא כולל 10dB תוספות במצב של High Excursion של האלמנט.

כל הרמקולים והסאבים עובדים עם הגברה ייעודית של Alcons.
זו פלטפורמה ייחודית הכוללת עיבוד DSP, מוגנת פטנט, הכוללת 4 ערוצי הגברה דיגיטליים בהספק כולל 3,000/10,000 וואט (תלוי דגם).
המוצר מותאם ספציפית לרמקולי החברה וכולל ממשק שמכיל Preset ייעודי לכל דגם רמקול שנבדק בקפדנות והותאם אליו בצורה מושלמת. ניתן לבצע גם התאמה לחברות אחרות.

תכונות נוספות של ההגברה
  • 4 כניסות דיגטליות
  • 3-AES עד 192 KHz ששומר על הסיגנל בדומיין הדיגיטלי – לקבלת Gain Matching מושלם ויחס אות לרעש מקסימאלי (מתבטא היטב בהפחתת רצפת הרעש וטווח דינאמי גדול)
  • 4 כניסות אנאלוגיות XLR
  • מערכת DSP הכוללת בנוסף פילטרים שונים FIR,IIR ועוד.
  • מערכת ניתור ובקרה מקומית ומרחוק - מאפשרת בין היתר הגנה מוחלטת על האלמנט ,כתוצאה מהתחממות/כשל.
  • מסך נגיעה להפעלה קלה ומהירה .
  • המגברים בעלי נצילות של 93% ואחוזי עיוות נמוכים ביותר.
  • אפשרות להגדרות כ DIGITAL ACTIVE CROSSOVER SYSTEM – יתרון עצום ,בהימנעות ,מכל המגרעות של השימוש ב- Crossover פאסיבי (מומלץ להגביר הרמקולים הקדמיים של Alcons בשיטה זו).
  • שני ספקי כוח
  • Signal Integrity Sensing™ - מערכת פיצוי דינאמית - לא משנה מה אורך הכבל ,מתבצעת מדידה תמידית באמצעות שני גידים נפרדים בקצה הרמקול, בהתאם ל"טעויות" שהמדידה תציג בעקבות התנגדות הכבל, הולכה שלו ועוד– הבאס יישאר תמיד הדוק במיוחד עם Damping Factor של מעל 10,000, עם נתון אדירה זה ישנם אחוזי העיוות נמוכים מאד ונמנעת הירידה בהספק בעקבות שימשו בכבלים ארוכים.


קריאה מרובה על היצרן, המוצרים, צפיה ב- Webinars שמקיים היצרן לעתים, התייעצות עם אנשים ומשם הדרך ליצירת קשר עם היבואן הייתה קצרה.
שוחחתי עם דן נגר אחד מבעלי החברה והוא הציע לבוא אלי להתרשמות.הכרתי אדם מאד מקצועי ועם תשוקה אדירה לתחום. בעל ידע רחב מאד.
הוא נעזר בכלי מדידה על מנת לנתח את החלל ואת הציוד. בצורה זו, ורק זו ניתן לקבל מידע על החלל ויחסי הגומלין עם הסטאפ ועל בסיס זה להחליט היכן למקם את הרמקולים בחלל, באיזה תדר הם מתנהגים בצורה המיטבית ושם לחתוך את הקרוס שלהם.
כמובן הדבר הקריטי ביותר הנו מדידות פאזה והפרש תזמון (דיליי) בין הרמקולים.
  • מדידות חוסכות עשרות רבות של ניסויים על גבי ניסויים שהם למעשה מעין חור שחור.


האזנה ראשונה ל- Alcons
דן הזמין אותי להתרשם מסאבים של חברת Alcons באחד הפרויקטים שהקימו לאחרונה. כמובן שנעניתי בשמחה להזמנה.
בחדר אליו הוזמנתי מותקן סטאפ מלא של אלקונס בתצורת 7.4.4. כולל 4 סאבים בגודל 18".
הציוד בחדר הנו של Storm Audio חברה צרפתית המייצרת מגברים ופרוססורים לקולנוע ביתי. המוצרים שלהם מתבססים על מערכת הכיול של דיראק.
מותג זה גם מיובא על ידי חברת אר אנד די.

בנקודה זו יש לציין שהחדר מטופל אקוסטית בצורה מלאה, החל משלב השלד, וכולל גם רצפה צפה, קולטים ומפזרים שהותקנו במקומות שנבחרו על פי מדידות.
הבאתי איתי דיסק עם הקטעים אותם אני מכיר היטב.

הבאס בחדר הזה מצוין, אין שום בעיה לנגן גם ב- SPL מאד גבוה, הם עומדים בזה בקלילות.
החדר לא גדול, ולכן זה עוד יותר מרשים ש-4 סאבים כאלה גדולים מתפקדים שם ללא שום הדהוד.
כאחד שחובב מאד באס, ביקשתי להעלות את עקומת הכיול בכמה dB בתחום התחתון, על מנת לבחון מה קורה במצב שכזה.
התחום התחתון הוגבר תחילה ב- 3dB ולאחר מכן ב- 6. כמובן שזה לא הזיז לסאבים, והבאס שהתקבל היה עמוק יותר, בדיוק לטעמי.
אמרתי לעצמי שסאבים בגודל 18" זה אכן דבר שהייתי רוצה, אבל עלתה השאלה, איך הם יתפקדו אצלי, בחדר הרבה פחות מטופל, שכולל גם חלון ענק.
עלו שאלות כמו האם הם יהיו גדולים על החדר, האם החדר בצורתו הנוכחית יוכל להכיל סאבים כאלה גדולים. ועוד כל מיני תהיות.

כמובן שהתשובות להכל מתקבלות לאחר בחינה בחדר ועם הציוד שלך. זו הדרך היחידה. אבל בניגוד למוצר אחר שאותו אפשר לקבל הביתה לבחינה, עם סאבים הסיפור שונה לחלוטין.
זו אופרציה מאד מורכבת להביא סאב כזה הביתה, בטח כאשר מדובר בשניים. המוצרים מאוד גדולים, מאד. ועוד קצת. כמובן שגם כבדים.
אבל יחד עם חברים טובים ובאדיבות יבואן מדהים ויוצא דופן, האופציה הזו החלה לקרום עור וגידים. מפתיע משהו.



בתמונה Alcons Audio CRMS LFE18
ישנו דגם עם אלמנט זהה ובגודל תיבה פחות עמוק לצורך גמישות התקנה במקומות שצריך.


[imgur]ULZ0Q4k[/imgur]




בתמונה מגבר Alcons Sentinel, ישנם 2 דגמים שנבדלים בהספק.



[imgur]jsC55fO[/imgur]



פירוט על התהליך והמדידות.

שלב א –
איתור המקומות הטובים ביותר בחדר עבור כל אחד מהסאבים.
מדובר בתהליך מאד ארוך, להזיז כאלה סאבים בחלל למקומות שונים ובכל מקום לבצע מדידות עד אשר תתקבל תוצאה רצויה. זהו תהליך שנמשך יומיים שלמים.
המיקומים שנבחרו – סאב אחד בקיר הקדמי וסאב נוסף בקיר האחורי.


היענות תדרים - סאב קידמי ימני – חתוך ב 100 הרץ לפי פילטר 24LR Per Octave


[imgur]84oeeSY[/imgur]



שלב ב – בדיקת פאזה ותזמון בין שני הסאבים וביצוע התאמה עד לקבלת התוצאה הרצויה.



[imgur]CN1aXUF[/imgur]



שלב ג – כיול הפרוססור
השוואת תוצאה סופית לאחר ROOM CORRECTION (באדום) ולפני (בירוק) –חתוכים ב 100 הרץ לפי פילטר 24LR Per Octave


[imgur]YaUchnJ[/imgur]


תוצאות מעולות נצפו גם בשילוב בין הרמקולים הקדמיים לסאבים לאחר כיול דיגיטלי ותזמון נכון (ידני).


[imgur]6hDMw9p[/imgur]



מסקנה
ניתן להגיע לתוצאה מעולה עם שני סאבים בלבד-בחדר זה בעזרת כיול ידני נכון ולאחריו כיול דיגיטלי.
הערה – החדר כמעט ולא מטופל אקוסטית.


מצב ביניים
לאחר האזנה ראשונית ניתן לומר כי הסאבים האלה הם חיה אחרת לחלוטין ממה שהכרתי עד כה.
האימפקט שמתקבל מתיבות כאלה ענקיות ואלמנט של "18 זה דבר שלא ניתן ממש לתאר במילים, זו חוויה שצריך לשמוע ולהרגיש.
עם זאת, הרגשתי מעט חוסר איזון, בעיקר למול הרמקולים הקדמיים ולכן בוצעו מספר תיקונים.

לאחר שלב זה התקבל באס הדוק, עם אימפקט אדיר, הבאס מאד מהיר, וזה חשוב על מנת להתאים בצורה מלאה לפס הקול.
מה שבולט יותר מכל הוא היכולת לנגן ב- SPL מאד גבוה ללא שום תחושת רוויה.
בדרך כלל אנו מגיעים לעוצמה מסוימת שמעבר לה נשמע שאי אפשר להגביר יותר, לרוב זה לא באמת בגלל העוצמה אלא עקב עיוות גבוה.
כאשר רמקולים בנויים לנגן ב- SPL גבוה מאד עם אחוז עיוות נמוך, ניתן להגביר ללא שום תחושת רוויה, הכל נשמע חסר מאמץ. עכשיו הם נשמעים אדיר. מדהים.

לדעתי סאבים זה הבסיס למערכת טובה, כאשר הם מנגנים בצורה חסרת מאמץ לצד אימפקט עמוק מאד, הם יכולים למשוך את כל הרמקולים במערך למקום גבוה יותר, שגם ינגנו באופן חסר מאמץ בכל עוצמה.
אחת המגבלות של היצרנים השונים היא הדרישה של לקוחות לאלמנט גדול בתיבה קטנה מה שמאלץ את היצרנים לפשרות.
בסופו של דבר, הגודל קובע, זו הפיזיקה.

מרשים.


מבחן האזנה
את מבחן ההאזנה אני מבצע בעזרת קטעים אותם אני מכיר היטב, קטעים אלה כוללים ז'אנרים שונים עם דגשים של באס, ווקאל, סראונד מה שייתן לי תמונה מקיפה.

פירוט על חלק מהקטעים שנבחנו.

Ready Player One
די בתחילת הסרט, דקה 10 לערך, מתחיל מרוץ מטורף עם המון כלי רכב ומסוגים שונים.
גם יצורים וחפצים שונים שעפים לכל עבר.
קטע זה עמוס באס, לעיתים בתדרים כל כך נמוכים שגורמים לנוע בכורסא בחוסר נוחות לאור האימפקט העצום והשחזור.
את הקטע הזה יצא לי לשמוע המון פעמים בעבר ובמקומות שונים. גם במקומות בהם זה נשמע טוב, תמיד התלוותה הרגשה של עומס ובלאגן.
הפעם היו עוצמות באס שטרם חוויתי לצד קלילות בצליל מה שהעצים את החוויה.
עם הסאבים האלה הכל הרגיש במקום ולא מבולגן. מרשים!

Oblivion
בתחילת הסרט ישנו ווקאל של טום קרוז שנשמע עמוק מאד וצלול, כמובן שזה גם הודות לשאר הסטאפ.
אבל בהמשך ישנם מספר קטעי באס עוצמתיים מאד שעם סאבים אחרים ניתן היה לחוש שהסאב מתאמץ ועכשיו... כלום, הקטע מסתיים סביב דקה 10 עם נחיתה מאד עוצמתית שמתחילה במקום אחד בחדר, עוברת מעל הראש ומסתיימת מאחור.
את הקטע הזה ראיתי עשרות פעמים, אבל לא בצורה הזו, כאשר הכלי עובר מעל הראש, מרגישים את השערות זזות מהרוח שמייצרים הסאבים. בלי הדהוד. מרשים. שוב.

Den of Thieves
בשעתיים ו- 5 דקות לתוך הסרט מתחיל קטע יריות מגניב עם זאת מאד עמוס בין השוטרים לגנבים.
עם הסאבים היריות מקבלות משקל עצום והכל מסודר בחלל בצורה מדהימה.
אין תחושת עומס.

The Lord Of The Rings The Fellowship Of The Ring
כמה דקות לתוך הסרט מתחילה הצעידה של החיילים, הבאס שמתקבל בכל צעד הדוק ועמוק מאד, משם ללחימה בין הגושים, גם פה מכות הבאס המיידיות מאד מורגשות, בקטע זה בא לידי ביטוי הצורך בסאב שיהיה מאד מהיר, ואכן זה מה שמקבלים מהסאבים הללו.
קטע הבחינה שלי מסתיים עם נפילת הטבעת, ופה ישנו אימפקט באס מדהים.

כמובן שהיו קטעים נוספים, אבל העניין כבר ברור.


סיום דבר
הסאבים עדיין נמצאים אצלי על מנת להמשיך ולהנות מהם תוך כדי בחינה בתצורות שונות על מנת שאקבל החלטה ללא לחץ ובהתאם לחוויה האישית שלי.
אני מבקש להודות לדן נגר היבואן, שהסכים לתת לי לבחון את הציוד הזה אצלי בבית.
ניכר אצלו שהוא עושה את עבודתו באהבה ובמקצועיות, מתוך אמונה והבנה שזה התהליך הנכון לפני החלטה על רכישה, בטח בסדר גודל כזה.

הרגשתי צורך לשתף אתכם בחוויה האישית שלי שכן לא יוצא לחוות מוצר כזה בכל יום.
עדכונים נוספים בהמשך...
Stay tuned



istarmini
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 16943
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 1001 פעמים
קיבל תודות: 2180 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

כאחד מהחברים הקרובים שהיה שותף להולדת הטרוף הזה :lol: :lol: משלב המחשבה ועד לשלב הביצוע אני יכול רק להגיד ואהו ואהו ושוב ואהו ,מדובר באמת בחווית בס ,שלי לפחות ,לא הייתה מוכרת זה משהו שקשה לתאר במילים צריך פשוט לשמוע ,בס מהיר ,עמוק, נמוך, עוטף, בס שגורם לך להרגיש, שאתה חלק בלתי נפרד מהסרט .

אני מודה שאכלתי את הכובע, כי אמרתי לבני ,שלדעתי, בגלל שהחדר שלו לא מטופל, כמו החדר ששמע, הוא יקבל הדהודים וקקפוניה אחת גדולה, ברגע שיעלה לעוצמות גבוהות, אבל הסתבר שמיקום נכון וכיול נכון ,פשוט עושים את העבודה ובגדול.

ולגבי דן נגר היבואן .
מדובר בעוף מוזר בארצנו ,מדובר ביבואן שיש לו וויז'ן מוזר כזה של לתת שרות מטורף ללקוח, מין וויז'ן כזה שאומר, שלקוח מרוצה ,זה מה שצריך כדי לקיים עסק.

אז בני חברי היקר, מאחל לך שתקבל את ההחלטה המתבקשת (Y) (Y)

mulder
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6745
הצטרף: מאי 2008
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 636 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

סקירה מצויינת, היה כיף לקרא

תתחדש, כנראה? :)

דבר ראשון - אפשר קצת תמונות מהחדר אצלך?

מה שאר הרמקולים אצלך ? (לא הבנתי אם הם גם של אלקונס)
אני טועה או שהסאבים האלה דורשים מגבר חיצוני?

מה רמות המחיר של הדבר היפה הזה ?

masteraudio
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1355
הצטרף: ינואר 2007
מיקום: באר-שבע
נתן תודות: 169 פעמים
קיבל תודות: 194 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

מרשים מאוד ומהנה מאוד לקריאה.
תיתחדש ותהנה וכמובן תמונות יתקבלו בברכה.
TRINNOV ALT-16
SVS ULTRA CENTER
SONUS-FABER VENERE 2.5
SVS PRIME ELEVATION
SVS PB-16
YAMAHA MX-A5000

RobotCop
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1582
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: אי שם, פה בסביבה.
נתן תודות: 119 פעמים
קיבל תודות: 350 פעמים

Re: ככה זה כשיש שניים. חוויה של 10Hz אצלי בבית

נושא שלא נקרא #5 

@Balance
אחלה פוסט, נהניתי.
לא הכרתי את החברה אבל נתת פה די הרבה נקודות להמשך קריאה / מחקר.
בסה"כ נשמע כאילו הבאת הביתה למבורגיני אבל בתצורת סאב :lol:
תתחדש ותהנה.

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

יפה בני, מאוד מעניין.
מגמה של שרשורי התחדשות בווליום גבוה.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

Balance (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2528
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 82 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

mulder כתב:סקירה מצויינת, היה כיף לקרא

תתחדש, כנראה? :)

דבר ראשון - אפשר קצת תמונות מהחדר אצלך?

מה שאר הרמקולים אצלך ? (לא הבנתי אם הם גם של אלקונס)
אני טועה או שהסאבים האלה דורשים מגבר חיצוני?

מה רמות המחיר של הדבר היפה הזה ?
...
·הי ערן

לא, שאר הרמקולים שלי הם לא מתוצרת אלקונס.
לקדמיים יש לי ווילסון אודיו סיסטם 6
סראונד JBL 8320A
והאחוריים של מוניטור אודיו.

אתה לא טועה, כפי שציינתי הסאבים פאסיביים ומופעלים על מגבר יעודי של היצרן.
המגבר כולל 4 ערוצים כך שניתן להגביר איתו כמה סאבים או שילוב של רמקולים שונים של היצרן.
המגבר הזה מאד משוכלל, יש בו מעבר ל- DSP אפשרויות כיוון רבות לצורך התאמת נתונים מדוייקת.

אני יכול רק לציין מחיר חו״ל, העלות של סאב היא כ-2,550 יורו ושל המגבר כ-9,000 יורו.
כאמור, ככל ויהיו יותר רמקולים במערך כך העלות של המגבר מופחתת פר ערוץ.

תמונות יגיעו בהמשך כשהכל יהיה מסודר ומאורגן.
נערך לאחרונה על ידי Balance ב 03/07/2020 7:59, נערך 4 פעמים בסך הכל.

Balance (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2528
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 82 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

Re: ככה זה כשיש שניים. חוויה של 10Hz אצלי בבית

נושא שלא נקרא #8 

@RobotCop
·תודה
זה אכן משהו בסגנון :)

Balance (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2528
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 82 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

avihuli כתב:יפה בני, מאוד מעניין.
מגמה של שרשורי התחדשות בווליום גבוה.
...
·תודה אבי

אכן ווליום גבוה מאד. ללא עיוות וללא הדהוד :)

זה הדבר הראשון שתפס אותי, היכולת לנגן ללא מאמץ בכל עוצמה נדרשת.

Balance (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2528
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 82 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

masteraudio כתב:מרשים מאוד ומהנה מאוד לקריאה.
תיתחדש ותהנה וכמובן תמונות יתקבלו בברכה.
...
·תודה משה

אכן, המוצרים מעניינים ואני ממליץ לקרוא על הטכנולוגיה. לצפות בוובינרים של היצרן, יש שם הרבה אינפורמציה.
לא בכדי החברה מקבלת פרסי Best of Show כמעט בעל תערוכה.

Mad
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 871
הצטרף: יולי 2006
נתן תודות: 245 פעמים
קיבל תודות: 245 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

תודה על פירוט החוויה.
הדבר המשמח מבחינתי זה לראות עוד יבואן שמביא לארץ דברים מעניינים ואקזוטיים ושמכיר במושג "שרות ללקוח", זה לא מובן מאליו.
גם אני אשמח אם תשתף בתמונות של החדר.

תתחדש ?? או תתחדש !!
L/C/R-Focal Aria 926+CC900
: Arendal
SRND-1723S
SUB-ARENDAL 17232S
Height-1961
Anthem MRX-1140

תלתל
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 562
הצטרף: מרץ 2011
נתן תודות: 260 פעמים
קיבל תודות: 129 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

נהניתי לקרוא ותודה על השיתוף.

כנראה,שכדי להנות מסאב של 18 צריך בית פרטי על אי פרטי :D אז שניים? :twisted:

מתעניין אם גודל האלמנט לא "מפריע" בקטעים מהירים מאד? אין דיליי? (בדקת בעוד סרטים מהירים חוץ מ LORD)?

שוב,נהניתי לקרוא ומאחל ליבואן בהצלחה ולך - שפשוט תתחדש ותהנה (f)

ליאור

istarmini
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 16943
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 1001 פעמים
קיבל תודות: 2180 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

תלתל כתב:נהניתי לקרוא ותודה על השיתוף.

כנראה,שכדי להנות מסאב של 18 צריך בית פרטי על אי פרטי :D אז שניים? :twisted:

מתעניין אם גודל האלמנט לא "מפריע" בקטעים מהירים מאד? אין דיליי? (בדקת בעוד סרטים מהירים חוץ מ LORD)?

שוב,נהניתי לקרוא ומאחל ליבואן בהצלחה ולך - שפשוט תתחדש ותהנה (f)

ליאור
...
·

הדילי טופל לפני הכיול בעזרת מדידות והכנסה של הנתונים למגבר של הסאבים שכולל גם DSP מאוד מתוחכם .

Balance (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2528
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 82 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

תודה ליאור על התגובה

אני לא גר בבית פרטי ולא על אי פרטי אלא בבניין מגורים.
גם החדר אליו הוזמנתי לבקר, שכולל 4 סאבים של "18 הוא בגודל של כ- 19 מ"ר.
יש מישהו נוסף עם חלל של כ- 28 מ"ר שהתקין 10 סאבים כאלה. כן 10.

בתהליך המדידות בדקנו את הפרשי הדיליי בין שני הסאבים. היות והסאב שנמצא מאחור קרוב יותר למקום הישיבה היה צורך לעכב אותו למול הסאב הקדמי ככה ששניהם יגיעו בתזמון מושלם. ואת הנתון הזה הכנסנו למגבר הסאבים.
לאחר מכן נמדד הדיליי בין הסאבים לבין שאר הרמקולים והנתון הזה הוכנס לפרוססור.
בצורה זו יצרנו תזמון מושלם בין כל מערך הרמקולים.
לשאלתך, בדקתי הרבה סרטים, בכולם הסאב היה עקיב ב- 100% לפס הקול.

צריך להבין שהמגבר של הסאבים האלה עם damping factor של מעל 10,000 והתיבה סגורה.
לפיכך המהירות של אלמנט גדול זהה לאלמנט קטן באותה איכות, הכל תלוי באלמנט ובמגבר שמשודך אליו וההתאמה בניהם.

מה שכן חשוב, זה לבצע מדידות בחלל למציאת המיקום המיטבי, ואז למדוד דיליי. כך ניתן לקבל תוצאה מצוינת.

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

בני, מרשים מאוד, נהניתי לקרא(Y)

מכיר את המותג, אך טרם נחשפתי אליו ברמת השמיעה והחוויה.
כמובן מכיר גם את Meyer sound cinema אך טרם נחשפתי אליהם ברמה החוויתית.


תתחדש.
נערך לאחרונה על ידי itay123 ב 04/07/2020 10:42, נערך פעם 1 בסך הכל.

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”