ובכן רבותי זהו חלום קטן שלי על רמקולים מהליגה הלאומית שלא היה באפשרותי לרכוש עד ליום שהבנתי שמותר לי מתנת יום הולדת בשיטת DIY .
לאחר שיטוט של שעות באינטרנט, שיחות עם משה שבונה רמקולים כיאה לאודיופיל ,נפלה ההחלטה הולך על תקציב של 5,000 ש"ח.
ההחלטה השניה היתה סוג הדרייברים וכאן היא היתה קלה focal ולמי שלא יודע או לא מכיר חברה צרפתית הבונה רמקולים לכל כיס כשרמקול הדגל שלה הוא Grande Utopia Be
אבל המייחד היה : חברת focal החליטה בשנת 2004 להפסיק ולשווק את הדרייברים שלהם. כך שהחפוש אחר דרייברים של החברה היה יש בסטוק או לא.
גם כאן נרתם משה לעזרה ונמצא המקור והוא היה גם הזול מכולם בהולנד .את האתר שלו אני אצרף בקרוב.
ההחלטה השלישית היתה D' Appolito או לא. וגם כאן היא היתה לי קלה אני אוהב את השילוב של יוסף ד'אפוליטו מייד, טויטר, מייד או בלעז MTM .
אז נכון להיום הם כאן הדרייברים והקרוסאובר. ומה שנשאר הוא לבנות את הקופסאות.
חול המעד סוכות נבחר לכך.
הדרייברים הם:
טויטר TC120TD5
2 מיידבאס 6W4311
1 וופר 10W6452
המפרט הטכני של הדרייברים לכל המעונין הם בקבצים המצורפים
בקיצור אני מחכה לסוכות
המשך יבוא
חתימה טובה לכל חברי הפורום.
חלום שמתגשם רמקולים רצפתיים מהליגה הלאומית
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
- yuda_gur (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 390
- הצטרף: ספטמבר 2005
- מיקום: I know nothing
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
לירון
כמו שציטט HazooM הבריליום לא נמכר "לציבור הרחב" ( אפשר לפרק כאלה מאיזה זוג רמקולים אם מתעקשים...) . נכון הבריליום לא נמכר לציבור הרחב אבל קשה לי לתאר מישהו מפרק רמקולים שעולים עשרות אלפי $ רק בכדי לקחת את הבריליום.
לHazooM
בחרתי בפוקל מכיוון ואני אוהב את הצליל שלהם. הערך הנוסף עכשיו הוא שבדומה לבריליום אין חברת פוקל משווקת יותר לציבור הרחב דרייברים שלהם.כבר היום לא ניתן להשיג סוגים מסוימים של דרייברים אצל השווקים בחו"ל. וזה אומר שהדרייברים של FOCAL יהפכו במשך הזמן פריט של אספנים.
תודה לכל המאחלים הצלחה, התחלתי לבנות את הקופסאות וכן, אני מתעד כל שלב בבניה. כאחד שהפעם האחרונה שבנה רמקולים היתה לפני שלושים שנה ,אני יכול לומר שזו חויה מדהימה. והדבר החשוב מכל הוא שהמידע שעומד לרשותי היום הוא עצום בזכות האינטרנט .
אלוהים שמור על האינטרנט.
בפעם הבאה אחזור עם תמונות .
כמו שציטט HazooM הבריליום לא נמכר "לציבור הרחב" ( אפשר לפרק כאלה מאיזה זוג רמקולים אם מתעקשים...) . נכון הבריליום לא נמכר לציבור הרחב אבל קשה לי לתאר מישהו מפרק רמקולים שעולים עשרות אלפי $ רק בכדי לקחת את הבריליום.
לHazooM
בחרתי בפוקל מכיוון ואני אוהב את הצליל שלהם. הערך הנוסף עכשיו הוא שבדומה לבריליום אין חברת פוקל משווקת יותר לציבור הרחב דרייברים שלהם.כבר היום לא ניתן להשיג סוגים מסוימים של דרייברים אצל השווקים בחו"ל. וזה אומר שהדרייברים של FOCAL יהפכו במשך הזמן פריט של אספנים.
תודה לכל המאחלים הצלחה, התחלתי לבנות את הקופסאות וכן, אני מתעד כל שלב בבניה. כאחד שהפעם האחרונה שבנה רמקולים היתה לפני שלושים שנה ,אני יכול לומר שזו חויה מדהימה. והדבר החשוב מכל הוא שהמידע שעומד לרשותי היום הוא עצום בזכות האינטרנט .
אלוהים שמור על האינטרנט.
בפעם הבאה אחזור עם תמונות .
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
- דוחף_לויתן
- עוסק בתחום
- הודעות: 900
- הצטרף: נובמבר 2004
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
- yuda_gur (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 390
- הצטרף: ספטמבר 2005
- מיקום: I know nothing
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
ל shlezman
אני מתעד את הפרויקט הזה כולו והוא נשלח וישלח למרטין כדי שיפורסם כמאמר באתר.
התכנון שלי מוגבל ע"י נתוני הייצרן לגבי הדרייברים.
נתון אחד הוא של נפח שמפורסם ע"י היצרן בליטרים. ליטר = 1000 סמ"ק.
הנפח של הדרייבר הוא הנפח נטו. הנפח הפנימי של הרמקול.
נתון אחר הוא הקוטר של הדרייבר. כדי שהתיבה לא תהיה צרה מידי או בגובה הלא מתאים .
רוחב הרמקול מבחינתי הוא הצר ביותרשאפשר, ומי שקבע לי אותו הוא הוופר שקוטרו 10 אינץ.שהם 254 מ"מ אני לקחתי רוחב פנימי של 270 מ"מ .
העץ בו אני משתמש הוא mdf שעוביו 30 מ"מ.
כמו כן החלטתי לתת לכל דרייבר את הכבוד המגיע לו, וכדי להקטין כמה שאפשר את הפרעת השכנים שלו ובמקרה זה , הדרייברים האחרים. נבנתה הקופסא עם שלושה חוצצים בנפח הפנימי וזה נראה כאילו הניחו ארבע קופסאות אחת על גבי השניה.
במקרה שלי זו תיבה מלבנית בגודל של (רוחב , עומק, וגובה) 330*510*1200 במ"מ.
מקווה שעניתי לשאלתך.
אני מתעד את הפרויקט הזה כולו והוא נשלח וישלח למרטין כדי שיפורסם כמאמר באתר.
התכנון שלי מוגבל ע"י נתוני הייצרן לגבי הדרייברים.
נתון אחד הוא של נפח שמפורסם ע"י היצרן בליטרים. ליטר = 1000 סמ"ק.
הנפח של הדרייבר הוא הנפח נטו. הנפח הפנימי של הרמקול.
נתון אחר הוא הקוטר של הדרייבר. כדי שהתיבה לא תהיה צרה מידי או בגובה הלא מתאים .
רוחב הרמקול מבחינתי הוא הצר ביותרשאפשר, ומי שקבע לי אותו הוא הוופר שקוטרו 10 אינץ.שהם 254 מ"מ אני לקחתי רוחב פנימי של 270 מ"מ .
העץ בו אני משתמש הוא mdf שעוביו 30 מ"מ.
כמו כן החלטתי לתת לכל דרייבר את הכבוד המגיע לו, וכדי להקטין כמה שאפשר את הפרעת השכנים שלו ובמקרה זה , הדרייברים האחרים. נבנתה הקופסא עם שלושה חוצצים בנפח הפנימי וזה נראה כאילו הניחו ארבע קופסאות אחת על גבי השניה.
במקרה שלי זו תיבה מלבנית בגודל של (רוחב , עומק, וגובה) 330*510*1200 במ"מ.
מקווה שעניתי לשאלתך.
עולם שעובד לכל אחד באהבה איכפתיות ושיתוף פעולה.
קח בחשבון מספר אלמנטים:
1. נפח פנימי, לא כולל דפנות.
2. רוחב ועומק הפורט, יש כלים לתיכנון נכון של הבאס.
3. מילוי דפנות, משנה את ה"נפח" כפי שרואה אותו הדרייבר.
4. פורט קדמי או אחורי משנה את הרזוננס.
5. אין כל-כך משמעות לכבוד (ויש כבוד) הניתן לכל אלמנט כתיבה משלו, תוכל לחסוך בנפח ובעבודה אם הכל יהיה בתיבה אחת.
6. הנפח שתופסים שאר האלמנטים והקרוס (אם ארוז בתיבה) צריך להיות מופחת מנפח התיבה.
רעיון נוסף הוא לאפשר חיבור עוקף קרוסאובר, כדי לאפשר חיבור קרוס אקטיבי (בהמשך).
30 מ"מ יהפוך את הרמקול לכבד מאוד (זה טוב) אבל ייקשה על ההרכבה שלו.
בכל מקרה שיהיה לך בהצלחה ואני מת לראות את המוצר המוגמר (אתה גם תשמע אותו).
1. נפח פנימי, לא כולל דפנות.
2. רוחב ועומק הפורט, יש כלים לתיכנון נכון של הבאס.
3. מילוי דפנות, משנה את ה"נפח" כפי שרואה אותו הדרייבר.
4. פורט קדמי או אחורי משנה את הרזוננס.
5. אין כל-כך משמעות לכבוד (ויש כבוד) הניתן לכל אלמנט כתיבה משלו, תוכל לחסוך בנפח ובעבודה אם הכל יהיה בתיבה אחת.
6. הנפח שתופסים שאר האלמנטים והקרוס (אם ארוז בתיבה) צריך להיות מופחת מנפח התיבה.
רעיון נוסף הוא לאפשר חיבור עוקף קרוסאובר, כדי לאפשר חיבור קרוס אקטיבי (בהמשך).
30 מ"מ יהפוך את הרמקול לכבד מאוד (זה טוב) אבל ייקשה על ההרכבה שלו.
בכל מקרה שיהיה לך בהצלחה ואני מת לראות את המוצר המוגמר (אתה גם תשמע אותו).
- yuda_gur (פותח השרשור)
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 390
- הצטרף: ספטמבר 2005
- מיקום: I know nothing
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
ל shlezman
תודה על העצות .
אקח אותם בחשבון.
לגבי הנפח לקחתי בחשבון את כל האלמטים שהזכרת,
לגבי הקרואוסאובר והפורט אשמח עם תפרט יותר דרך החישוב וכ"ו.
הפורט יהיה קידמי.
לגבי "הכבוד" של כל דרייבר זה היה על דרך המליצה. פשוט focal תיכננה את הקופסאות של הרמקולים מסדרת אוטופיה כך שלכל דרייבר יש קופסא משלו.
ואני אימצתי את הרעיון .
נכון 30 מ"מ עובי לקופסא הופך אותה כבדה מאד למידות שבחרתי.
וכמובן קשה יותר לעבוד עם עובי כזה . בינתיים העסק מתקדם.
ואני כמובן מתעד במילים ותמונות.
החלטתי לצבוע את הקופסאות ואני מחפש צבעי שיצבע לי את הרמקולים "שחור פסנתר"
וגם לא יפגע לי בתקציב שהצבתי לעצמי עג עתה אני עומד בו.
ןשוב
תודה
תודה על העצות .
אקח אותם בחשבון.
לגבי הנפח לקחתי בחשבון את כל האלמטים שהזכרת,
לגבי הקרואוסאובר והפורט אשמח עם תפרט יותר דרך החישוב וכ"ו.
הפורט יהיה קידמי.
לגבי "הכבוד" של כל דרייבר זה היה על דרך המליצה. פשוט focal תיכננה את הקופסאות של הרמקולים מסדרת אוטופיה כך שלכל דרייבר יש קופסא משלו.
ואני אימצתי את הרעיון .
נכון 30 מ"מ עובי לקופסא הופך אותה כבדה מאד למידות שבחרתי.
וכמובן קשה יותר לעבוד עם עובי כזה . בינתיים העסק מתקדם.
ואני כמובן מתעד במילים ותמונות.
החלטתי לצבוע את הקופסאות ואני מחפש צבעי שיצבע לי את הרמקולים "שחור פסנתר"
וגם לא יפגע לי בתקציב שהצבתי לעצמי עג עתה אני עומד בו.
ןשוב
תודה
עולם שעובד לכל אחד באהבה איכפתיות ושיתוף פעולה.
מחשבונים :
http://www.ajdesigner.com/speaker/bcv.php
http://www.bcae1.com/spboxad2.htm
http://www.kbapps.com/audio/speakerdesi ... efault.htm
באופן אישי לא חקרתי את המחשבונים האלא אלא שיחקתי עם התוכנה הזו:
http://www.ht-audio.com/
את התיאוריה המתמטית שעומדת מאחרי כיוונון התיבה, קטונתי מלהבין , ניתן למצא הרבה חומר ברשת. אבל בגדול, עומק הפורט הקוטר שלו ונפח התיבה מכווננים (TUNE) את הרמקול לתהודה בתדר מסויים שצריך להתאים לתדר הרזוננס של הוופר כדי לקבל מה שנקרא "באס הדוק". הכללים האלה משמשים לרוב לתכנון של סאבים אבל נכונים באותה מידה לכל רמקול (אותה פיזיקה).
http://www.ajdesigner.com/speaker/bcv.php
http://www.bcae1.com/spboxad2.htm
http://www.kbapps.com/audio/speakerdesi ... efault.htm
באופן אישי לא חקרתי את המחשבונים האלא אלא שיחקתי עם התוכנה הזו:
http://www.ht-audio.com/
את התיאוריה המתמטית שעומדת מאחרי כיוונון התיבה, קטונתי מלהבין , ניתן למצא הרבה חומר ברשת. אבל בגדול, עומק הפורט הקוטר שלו ונפח התיבה מכווננים (TUNE) את הרמקול לתהודה בתדר מסויים שצריך להתאים לתדר הרזוננס של הוופר כדי לקבל מה שנקרא "באס הדוק". הכללים האלה משמשים לרוב לתכנון של סאבים אבל נכונים באותה מידה לכל רמקול (אותה פיזיקה).
shlezman אם תרשה לי להעיר מעט, לגבי פורט קידמי ואחורי "משנה את הרזוננס" - אין לי מושג מה הקשר בין שני הדברים שאתה מציין, אבל מיקום נכון של הפורט לא משחק שום תפקיד. אתה יכול לשים אותו למעלה למטה ובצד, "הרזוננס" לא קשור בכלל.
לגבי תא נפרד לכל דרייבר, זה חשוב בטירוף. הטוויטר אינו זקוק לזה, אבל שני וופרים שונים מחייבים את החלל הפרטי שלהם, זה ממש לא המקום "לחסוך", בטח שלא ב 3 way.
לגבי תא נפרד לכל דרייבר, זה חשוב בטירוף. הטוויטר אינו זקוק לזה, אבל שני וופרים שונים מחייבים את החלל הפרטי שלהם, זה ממש לא המקום "לחסוך", בטח שלא ב 3 way.