רכב צמוד, ליסיניג, קנייה פרטית או בכלל דו גלגלי?

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #61 

בעיניין ישראקאר, אריה שלח לי את הלינק: http://www.isracar.co.il/?pg=Calc&CategoryID=163

בחרתי באקראי טויוטה אוונסיס, ושם ההפרש בין מחירון (לפי המספר שהם נותנים) לעלות כוללת דרכם היה 15.5K יותר יקר אצלם, שזה שונה מהותית מהיונדאי שבפרסומת.
משה

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

נושא שלא נקרא #62 

moco כתב:בעיניין ישראקאר, אריה שלח לי את הלינק: http://www.isracar.co.il/?pg=Calc&CategoryID=163

בחרתי באקראי טויוטה אוונסיס, ושם ההפרש בין מחירון (לפי המספר שהם נותנים) לעלות כוללת דרכם היה 15.5K יותר יקר אצלם, שזה שונה מהותית מהיונדאי שבפרסומת.
...
משה....להשוות טויוטה אוונסיס ליונדאי זה כמו להשוות חמור לסוס...

הטויוטה אוונסיס בסיגמנט רכב "מנהלים" 2.0 ליטר, קבוצה 4 במחיר בסיס 157,000 ש"ח.
היונדאי I30 רכב משפחתי קומפקטי 1.6 ליטר, קבוצה 2 במחיר בסיס 114,000 ש"ח.

דרך אגב, למי שלא היה ברור ...הטויוטה היא הסוס והיונדאי הוא החמור...

אה...עוד משהוא חשוב להפרשים שציינת:
טויוטה נותנת לציי רכב וליסינג 1% הנחה על האוונסיס.
יונדאי נותנת כ-20% הנחה.....
זה מסביר את העלות הסופית של הרכב לקניה מליסינג....

seri
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 492
הצטרף: נובמבר 2005
נתן תודות: 89 פעמים
קיבל תודות: 23 פעמים

מחשבון חישוב כדאיות רכב ליסינג מול רכב פרטי

נושא שלא נקרא #63 

גם אני בין המתלבטים אם להחזיר את הרכב לחברה ולקנות רכב פרטי.
באופן כללי הכל תלוי בכמה שאתה נוסע בשנה , באיזה רכב תחליף את הליסינג ובכל כל כמה זמן תשדרג,
והכי חשוב כמה שווה לך השקט הנפשי - דבר ששווה לכל אחד סכום אחר.

צירפתי מחשבון לשימושכם , הוא לא לכפתה על ידי , אני כתבתי מחשבון אחר פשוט יותר שנותן בערך את אותה תוצאה.
ישנן אפשרויות להזין נתונים וערכי טבלה מצד שמאל
המחשבון נשלח אלי לפני מספר חודשים

אני נוסע כ- 25K בשנה
כבר במצב הנוכחי זה לא משתשלם לי-- אבל אני צריך לעשות את הסוויץ' הזה של הנוחות מול עלות כספית
ולקנות רכב פרטי.
מקווה שזה יקרה עוד בתחילת שנה הבאה (2010)

מכיון שלא ניתן לפתוח קובץ עם סיומת XSL שיניתי את הסיומת ל GIF
להוריד ולשנות חזרה לסיומת המקורית
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

osherov
סמל אישי של משתמש
גורו Android
גורו Android
הודעות: 15029
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 201 פעמים
קיבל תודות: 513 פעמים

נושא שלא נקרא #64 

טלHD כתב:
osherov כתב:
moco כתב:אתה צודק, זה דומה (לא בדיוק) להלוואה מהבנק. ברמה העקרונית זה אותו דבר - קנייה באשראי.
ההבדל הוא בעצם מה שכתבת בעצמך וזה שזה ארוז כחבילה שיווקית אחרת.
למי זה מתאים? למי שרוצה להמשיך ככה לאורך שנים וכל 3 שנים להחליף.
לחברת הליסינג זה בוודאי כדאי, כי הסיכוי שהלקוח יעשה קנייה נוספת בעתיד גבוה.
...
הנה דוגמה לחברה שמציעהi30 במסלול של ליסינג פרטי!
איפה קאטצ'?! (הרי ברור שזה לא יפה כמו שזה נראה)
...
הקאטצ' ברור....
שים לב לאותיות הקטנות למטה...חושב לפי ריבית 5.25%.....והיום הריבית הבנקאית למימון רכב היא 3% ומטה...
כמו כן, רכב מליסינג במידה ותממש את האופציה ותעביר אותו לבעלותך, שווה 19% פחות ממחירון בעת המכירה..

והנה...כבר המימון הבנקאי יותר זול בכ- 25,000 ש"ח....מאשר ליסינג.
...
לא הבנתי,
איך מימון בנקאי זול יותר?
לפי הטבלה שהבאתי, סה"כ הכסף אותו תשלם כעבור 32 חודש יהיה זהה (טיפה יותר) מהסכום אותו היית משלם אם היית קונה את הרכב בתשלום אחד! איך ייתכן שהלוואה בנקאית למשך כמעט 3 שנים הייתה גורמת לך לשלם סכום נמוך יותר?
שים לב, שבמידה ואתה מחליט לרכוש את הרכב כעבור 3 שנים, מחיר המחירון של הרכב באותה עת לא רלוונטי אלא מה שחשוב הוא סך כל הכסף ששילמת על הרכב מרגע הרכישה (כאילו קנית מוצר בתשלומים)
ואגב נוסף, הרכב רשום על שימך ולא על שמה של חברת הליסינג (לפחות בחלק מהמקומות) ולכן אין ירידת ערך עקב רישום הרכב כליסינג

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #65 

טלHD כתב:
moco כתב:בעיניין ישראקאר, אריה שלח לי את הלינק: http://www.isracar.co.il/?pg=Calc&CategoryID=163

בחרתי באקראי טויוטה אוונסיס, ושם ההפרש בין מחירון (לפי המספר שהם נותנים) לעלות כוללת דרכם היה 15.5K יותר יקר אצלם, שזה שונה מהותית מהיונדאי שבפרסומת.
...
משה....להשוות טויוטה אוונסיס ליונדאי זה כמו להשוות חמור לסוס...

הטויוטה אוונסיס בסיגמנט רכב "מנהלים" 2.0 ליטר, קבוצה 4 במחיר בסיס 157,000 ש"ח.
היונדאי I30 רכב משפחתי קומפקטי 1.6 ליטר, קבוצה 2 במחיר בסיס 114,000 ש"ח.

דרך אגב, למי שלא היה ברור ...הטויוטה היא הסוס והיונדאי הוא החמור...

אה...עוד משהוא חשוב להפרשים שציינת:
טויוטה נותנת לציי רכב וליסינג 1% הנחה על האוונסיס.
יונדאי נותנת כ-20% הנחה.....
זה מסביר את העלות הסופית של הרכב לקניה מליסינג....
...
מה אתה אומר?? :lol:
מי השווה בין שתי המכוניות האלה בכלל?
מה שהשוויתי זה ההפרש בין המחירון לבין קנייה במסלול הליסינג + מימוש האופציה כעבור 3 שנים, בשני המקרים.
אין שום קשר לכך שהמכוניות שונות לגמרי.
הם פרסמו מכונית בה אין כמעט הפרש כמו שאריה זיהה, אך במכונית שלא בפרסומות יש גם יש הפרש.
זה מתחבר לכך שאני חושד שהיונדאי זה מעין loss leader שתמחרו שם את התוכנית בזול, כדי שיוכלו לפרסם פרסומת כזו אטרקטיבית.
משה

osherov
סמל אישי של משתמש
גורו Android
גורו Android
הודעות: 15029
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 201 פעמים
קיבל תודות: 513 פעמים

נושא שלא נקרא #66 

moco כתב:בעיניין ישראקאר, אריה שלח לי את הלינק: http://www.isracar.co.il/?pg=Calc&CategoryID=163

בחרתי באקראי טויוטה אוונסיס, ושם ההפרש בין מחירון (לפי המספר שהם נותנים) לעלות כוללת דרכם היה 15.5K יותר יקר אצלם, שזה שונה מהותית מהיונדאי שבפרסומת.
...
באמת עכשיו שאני בודק במחשבון שלהם אז על רוב הרכבים באמת אתה תשלם סכום גבוה משמעותית ממחיר המחירון, למעט מספר דגמים שם אתה תשלם סכום כמעט זהה (כמו ה i30)
מעניין

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #67 

osherov כתב:
moco כתב:בעיניין ישראקאר, אריה שלח לי את הלינק: http://www.isracar.co.il/?pg=Calc&CategoryID=163

בחרתי באקראי טויוטה אוונסיס, ושם ההפרש בין מחירון (לפי המספר שהם נותנים) לעלות כוללת דרכם היה 15.5K יותר יקר אצלם, שזה שונה מהותית מהיונדאי שבפרסומת.
...
באמת עכשיו שאני בודק במחשבון שלהם אז על רוב הרכבים באמת אתה תשלם סכום גבוה משמעותית ממחיר המחירון, למעט מספר דגמים שם אתה תשלם סכום כמעט זהה (כמו ה i30)
מעניין
...
כנראה הם הכינו עוד כמה דגמים בשביל פרסומות :lol:
משה

osherov
סמל אישי של משתמש
גורו Android
גורו Android
הודעות: 15029
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 201 פעמים
קיבל תודות: 513 פעמים

נושא שלא נקרא #68 

moco כתב:
osherov כתב:
moco כתב:בעיניין ישראקאר, אריה שלח לי את הלינק: http://www.isracar.co.il/?pg=Calc&CategoryID=163

בחרתי באקראי טויוטה אוונסיס, ושם ההפרש בין מחירון (לפי המספר שהם נותנים) לעלות כוללת דרכם היה 15.5K יותר יקר אצלם, שזה שונה מהותית מהיונדאי שבפרסומת.
...
באמת עכשיו שאני בודק במחשבון שלהם אז על רוב הרכבים באמת אתה תשלם סכום גבוה משמעותית ממחיר המחירון, למעט מספר דגמים שם אתה תשלם סכום כמעט זהה (כמו ה i30)
מעניין
...
כנראה הם הכינו עוד כמה דגמים בשביל פרסומות :lol:
...
תשמע עדיין i30 זה רכב מאוד מוצלח ומצליח ולא סתאם איזה רכב קיקיוני שאף אחד היה רוכש,
רק בינינו כל רכבי הליסיניג (קטגוריה 2) זה אותו הדבר....
מהמזדה 3, דרך הפוקוס, דרך המגאן (למעט התקלות), דרך ה i30 , דרך הקורולה הנפוצה (רק לא הרובוטי) עד ה C4
באמת ההבדלים הם לא כאלה גדולים

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #69 

osherov כתב:
moco כתב:
osherov כתב:
moco כתב:בעיניין ישראקאר, אריה שלח לי את הלינק: http://www.isracar.co.il/?pg=Calc&CategoryID=163

בחרתי באקראי טויוטה אוונסיס, ושם ההפרש בין מחירון (לפי המספר שהם נותנים) לעלות כוללת דרכם היה 15.5K יותר יקר אצלם, שזה שונה מהותית מהיונדאי שבפרסומת.
...
באמת עכשיו שאני בודק במחשבון שלהם אז על רוב הרכבים באמת אתה תשלם סכום גבוה משמעותית ממחיר המחירון, למעט מספר דגמים שם אתה תשלם סכום כמעט זהה (כמו ה i30)
מעניין
...
כנראה הם הכינו עוד כמה דגמים בשביל פרסומות :lol:
...
תשמע עדיין i30 זה רכב מאוד מוצלח ומצליח ולא סתאם איזה רכב קיקיוני שאף אחד היה רוכש,
רק בינינו כל רכבי הליסיניג (קטגוריה 2) זה אותו הדבר....
מהמזדה 3, דרך הפוקוס, דרך המגאן (למעט התקלות), דרך ה i30 , דרך הקורולה הנפוצה (רק לא הרובוטי) עד ה C4
באמת ההבדלים הם לא כאלה גדולים
...
אולי בדגמים הללו ההבדל בין המחיר שזה עולה להם לבין המחיר שזה היה עולה לך גדול יותר בגלל הכמויות הגדולות שהם רוכשים.
אם כך, אז יכול באמת להיות שכדאי לרכוש דרכם, או לפחות , לא ממש יותר יקר.

אגב, יש לך מושג איך קובעים אם רכב במצב להחזרה (לאחר 3 שנים)?
הכוונה שלי היא שנניח הייתה לך תאונה וחסכת בתיקון הפחחות כך שהוא לא נראה ממש טוב. האם אתה יכול להחזיר אותו במצב כזה לאחר 3 שנים או שיש מצבים שהם יכולים לחייב אותך לרכוש אותו או לפצות אותם בדרך אחרת.
משה

osherov
סמל אישי של משתמש
גורו Android
גורו Android
הודעות: 15029
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 201 פעמים
קיבל תודות: 513 פעמים

נושא שלא נקרא #70 

moco כתב:
osherov כתב:
moco כתב:
osherov כתב:
moco כתב:בעיניין ישראקאר, אריה שלח לי את הלינק: http://www.isracar.co.il/?pg=Calc&CategoryID=163

בחרתי באקראי טויוטה אוונסיס, ושם ההפרש בין מחירון (לפי המספר שהם נותנים) לעלות כוללת דרכם היה 15.5K יותר יקר אצלם, שזה שונה מהותית מהיונדאי שבפרסומת.
...
באמת עכשיו שאני בודק במחשבון שלהם אז על רוב הרכבים באמת אתה תשלם סכום גבוה משמעותית ממחיר המחירון, למעט מספר דגמים שם אתה תשלם סכום כמעט זהה (כמו ה i30)
מעניין
...
כנראה הם הכינו עוד כמה דגמים בשביל פרסומות :lol:
...
תשמע עדיין i30 זה רכב מאוד מוצלח ומצליח ולא סתאם איזה רכב קיקיוני שאף אחד היה רוכש,
רק בינינו כל רכבי הליסיניג (קטגוריה 2) זה אותו הדבר....
מהמזדה 3, דרך הפוקוס, דרך המגאן (למעט התקלות), דרך ה i30 , דרך הקורולה הנפוצה (רק לא הרובוטי) עד ה C4
באמת ההבדלים הם לא כאלה גדולים
...
אולי בדגמים הללו ההבדל בין המחיר שזה עולה להם לבין המחיר שזה היה עולה לך גדול יותר בגלל הכמויות הגדולות שהם רוכשים.
אם כך, אז יכול באמת להיות שכדאי לרכוש דרכם, או לפחות , לא ממש יותר יקר.

אגב, יש לך מושג איך קובעים אם רכב במצב להחזרה (לאחר 3 שנים)?
הכוונה שלי היא שנניח הייתה לך תאונה וחסכת בתיקון הפחחות כך שהוא לא נראה ממש טוב. האם אתה יכול להחזיר אותו במצב כזה לאחר 3 שנים או שיש מצבים שהם יכולים לחייב אותך לרכוש אותו או לפצות אותם בדרך אחרת.
...
אין לי מושג,
אבל אהבתי את הראש הקרימנילי שלך :D
עכשיו ברצינות, ההגיון שלי אומר שבמידה והחלטת להחזיר את הרכב ולקחת רכב חדש אחר (כלומר אתה לא רוצה לרכוש אותו), הם אלה שיקבעו את מחיר ההנחה שתקבל בתשלום הראשוני על הרכב החדש שתיקח. אני מניח שהנחה הזאת היא נגזרת של מחיר המחירון של הרכב אותו החזרת להם וכנראה גם נגזרת ממצב הרכב (תאונות וכו)

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #71 

משהו לא ברור לי: אתה יכול להחזיר רק בתנאי שאתה לוקח רכב חדש?
אם כך, אז מה שכתבת סביר.
אם לא כך, אז אתה מחזיר (ומקסימום, לוקח רכב חדש מחברה אחרת :lol: )

שום ראש קרימינלי. מצבים כאלה קורים גם כשהם לא מתוכננים כדי "לדפוק מישהו". לא חסר אנשים שחוסכים הרבה כסף על תיקונים קוסמטיים יקרים גם על המכונית של עצמם. (אני רכשתי אוטו משומש כזה שנצבע בצורה מאוד לא מקצועית בכיף, תמורת מחיר זול)
משה

osherov
סמל אישי של משתמש
גורו Android
גורו Android
הודעות: 15029
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 201 פעמים
קיבל תודות: 513 פעמים

נושא שלא נקרא #72 

moco כתב:משהו לא ברור לי: אתה יכול להחזיר רק בתנאי שאתה לוקח רכב חדש?
אם כך, אז מה שכתבת סביר.
אם לא כך, אז אתה מחזיר (ומקסימום, לוקח רכב חדש מחברה אחרת :lol: )
...
למיטב הבנתי:
1. אתה יכול להחזיר את הרכב ולקחת רכב חדש ואז תקבל הנחה על התשלום הראשוני
2. אתה יכול לרכוש את הרכב

כמובן שאתה יכול גם להחזיר את הרכב ולעבור לחברה השכרה אחרת אבל, לדעתי, אז לא תקבל מהם אגורה שחוקה על הרכב אותו החזרת

AviBiton
סמל אישי של משתמש
גורו HTmobile
גורו HTmobile
הודעות: 17346
הצטרף: אפריל 2005
מיקום: קרית שמונה
נתן תודות: 503 פעמים
קיבל תודות: 358 פעמים

נושא שלא נקרא #73 

תגידו, בליסינג הפרטי הזה, כל הטיפולים הם על חשבון הרוכש או כמו בליסינג תפעולי, על חשבון חברת הליסינג?
ההגיון והסכומים אומרים שזה על חשבון הרוכש, ושהתוכנית היא מעין תוכנית פריסת תשלום, אבל אני בכל זאת שואל, ליתר ביטחון :) .

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #74 

אתה צודק, זה ליסינג מימוני. כל ההוצאות (טיפול, אגרות,ביטוח וכמובן דלק) עליך.
משה

Lior_M
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7869
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: נס-ציונה
נתן תודות: 404 פעמים
קיבל תודות: 390 פעמים

נושא שלא נקרא #75 

נו טוב,
רק בשביל לחסוך את כל החישובים האלה כדאי רכב ליסינג .. :lol:
בעבר טכנאי סאונד באולפני טריטון כיום עוסק בתחום ההי-טק.
הקולנוע שלי

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”