רכב צמוד, ליסיניג, קנייה פרטית או בכלל דו גלגלי?

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
MartinHSabag (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59332
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: מרטין סבג
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 858 פעמים
קיבל תודות: 1619 פעמים
יצירת קשר:

רכב צמוד, ליסיניג, קנייה פרטית או בכלל דו גלגלי?

נושא שלא נקרא #1 

אשמח לקבל עיצה ממי שהתנסה בחישובים לכדאיות כלכלית של האופציות השונות.

רקע:
אני מחזיר את הרכב מהעבודה הנוכחית וצריך להחליט מה אני עושה עכשיו.

1. לוקח רכב בליסינג.
2. רוכש משהו ביד שניה (50-60K ש"ח) במימון.
3. רוכש דו-גלגלי במימון.

אם מישהו עשה או מכיר את החישובים של כדאיות כלכלית (לגבי שיקולים של נוחות וכאלה, זה ברור שזה סובייקטיבי) אשמח.

פרטים נוספים:
זה יכול להיעשות דרך חברה (בה אני שכיר) או דרך עסק פרטי שלי (עוסק מורשה).
מרחק נסיעה ביום כ-30 ק"מ.
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

zeev78
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5766
הצטרף: ינואר 2008
נתן תודות: 121 פעמים
קיבל תודות: 155 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

אני חושב שעם אופנוע יהיה לך הכי פחות הוצאות (למרות עליית תעריפי הביטוח) לא? בליסינג תוכל לקבל מודל חדש יחסית ככה שיהיו לך פחות הוצאות אחזקה לעומת קניית רכב משומש (אלא אם כן אתה יודע ממי אתה קונה ומדובר ביד ראשונה עם ק"מ נמוך, ללא תאונות וכדומה).

pixies
אחראי תחום HTPC
אחראי תחום HTPC
הודעות: 32926
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: פאתי מלאבס
נתן תודות: 779 פעמים
קיבל תודות: 2302 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

אני נתקלתי לאחרונה בדילמה הזו, ובסוף הלכתי על רכב פרטי (קניתי את הרכב אותו היה לי בליסינג 3 שנים מחברת הליסינג), ואני נוסע בערך כמוך.
בדיעבד, יש הבדל מבחינה כלכלית לטובת רכב פרטי, אבל אני לא משוכנע שזה כדאי. הנה החישובים שלי, עבור רכב קטן (דייהטסו סיריון):

הנטו שלי כעת גדול ב-2000-2100 שקל. אבל זה היה ביוני השנה, ולפני גזירות המס על בעלי רכב ליסינג שמחמירות ב-2010.

ההוצאות שלי כרגע:
1. ביטוח חובה + מקיף: 3700 ש"ח בשנה.
2. דלק - כ-600 ש"ח לחודש, משהו כמו 3 תדלוקים של 200 שקל.
3. ירידת ערך - להערכתי עניין של 5000-10000 ש"ח בשנה, לא יודע את הסכום המדוייק (ההבדל בין 2006 ל-2007 היה 10000 בדיוק).

הסכומים הבאים הם הערכות. עוד לא עשיתי בעצמי אז לא יודע סכומים מדוייקים:
4. טיפולים - עוד לא יצא לי לעשות. מניח שלפחות 500 ש"ח לשנה.
5. טסט - גם משהו בסגנון הזה, כ-500 ש"ח.

כלומר, בחישוב גס ולא כולל תאונות (חס וחלילה) יוצא לי משהו כמו 1600-1700 ש"ח לחודש (תקנו אותי אם אני טועה). אם תשווה את זה ל-2000-2100, זה אכן יוצא משתלם עבור נסיעות יחסית קצרות כמו שלי ושלך. בשנה הבאה ההפרש אמור להיות גדול יותר.

אבל אולי החסכון של 300-400 ש"ח בחודש (או יותר בשנה הבאה) לא שווה את הפינוק של רכב חברה? דלק חופשי בלי לחשוב בכלל, לוקחים לך את האוטו לכל הטיפולים והטסטים, פחות דאגה לשלום האוטו, וכו.

את זה אתה תגיד... :)
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"

zeev78
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5766
הצטרף: ינואר 2008
נתן תודות: 121 פעמים
קיבל תודות: 155 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

pixies כתב:אני נתקלתי לאחרונה בדילמה הזו, ובסוף הלכתי על רכב פרטי (קניתי את הרכב אותו היה לי בליסינג 3 שנים מחברת הליסינג), ואני נוסע בערך כמוך.


קניתה רכב שאתה הכרתה וידעתה שאין בו בעיות, לא לקחתה סיכון ולכן הוצאות האחזקה שלך נמוכות.
זה סיפור שונה לגמרי שקונים רכב שלא בדיוק יודעים מה ההיסטוריה שלו, גיר מתקלקל=4000 שקל, ראש מנוע כנ"ל פחות או יותר וכדומה...
...

איתי_הגיתי
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6031
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 92 פעמים
קיבל תודות: 76 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

אני יכול להמליץ לך להמנע מרכב דו גלגלי.
ו/או טלפון של מנתח אורטופדי טוב.
8)
זה "זול" אבל יוצא יקר בסוף.

mayeast
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1666
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 87 פעמים

Re: רכב צמוד, ליסיניג, קנייה פרטית או בכלל דו גלגלי?

נושא שלא נקרא #6 

MartinHSabag כתב:אשמח לקבל עיצה ממי שהתנסה בחישובים לכדאיות כלכלית של האופציות השונות.

רקע:
אני מחזיר את הרכב מהעבודה הנוכחית וצריך להחליט מה אני עושה עכשיו.

1. לוקח רכב בליסינג.
2. רוכש משהו ביד שניה (50-60K ש"ח) במימון.
3. רוכש דו-גלגלי במימון.

אם מישהו עשה או מכיר את החישובים של כדאיות כלכלית (לגבי שיקולים של נוחות וכאלה, זה ברור שזה סובייקטיבי) אשמח.

פרטים נוספים:
זה יכול להיעשות דרך חברה (בה אני שכיר) או דרך עסק פרטי שלי (עוסק מורשה).
מרחק נסיעה ביום כ-30 ק"מ.
...
אני חושב שמעבר לכל, השיקול של הדלק הוא בין המהותיים ביותר. באם אתה נוסע 30 ק"מ ביום כפול 22 ימי עבודה ובסופשים לא נוסע הרבה, אז יתכן שהשיקול הוא חזק לכיוון רכב פרטי.
הרכבים היפניים מאוד אמינים

כמו כן לא כתבת איזו קבוצה הרכב, אני מניח 2.

המספרים ידועים לכל וקל לעשות את החישוב.
כבר בתגובה למעלה התחילו לעשות את זה.. קצת עם טעויות כי רישוי שנתי זה לא 500, וטיפול שנתי זה גם לא 500 בממוצע !
פשוט מחברים את המרכיבים.
המרכיב היחיד שאין " מחיר" זה הנוחות. זה שלוקחים את הרכב לתיקון ומחזירים. שאין מה לדאוג.

ilanafri
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 429
הצטרף: דצמבר 2008
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 41 פעמים

דו גלגלי

נושא שלא נקרא #7 

זה הזמן להפריח את המיתוס בנוגע לעלות הזולה של דו גלגלי.
נושא הצריכה הנמוכה של הדלק מתקזז במהרה במחירי הביטוח העושקים והצורך בטיפולים תקופתיים
יקרים בטווחים תכופים.

דוגמא:
דו"ג עד 250 - 4000~ ש"ח ביטוח חובה בלבד !!! לא ג' ולא מקיף
דו"ג 251+ 5000~ - כנ"ל
וכל זה אם אתה נהג מעל גיל 30 עם מספיק וותק וללא הרשאות, צעירים ישלמו יותר.

טיפולים - כל 4000 ק"מ, פעם טיפול קטן (400 ש"ח) ופעם טיפול גדול (1000+) וחוזר חלילה.

תעשו את החשבון ותראו שחסכתם בסה"כ את הפקקים..

ולמרות כל זה, זה ממכר עובדה כבר 6 שנים משתמש בדו"ג ולא מצליח להיגמל.

MartinHSabag (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59332
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: מרטין סבג
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 858 פעמים
קיבל תודות: 1619 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #8 

בכל מקרה "רכב חברה" לא אומר שהוא לא עולה לי ובטח שהדלק לא יהיה "חופשי".
פשוט בגלל שזו חברה שלי.....

הכוונה היא יותר במובן של ליסינג ואני אשלם את העלות מהמשכורת, כולל שווי רכב וכו' לעומת לקיחת הלוואה ורכישת רכב פרטי שעליו אני לא משלם "שווי מס".

לגבי דו גלגלי, החישובים שאני עושה יותר זולים כרגע מקניית רכב בכ-1000 ש"ח בחודש....
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

Boaz
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 904
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: Dublin
נתן תודות: 22 פעמים
קיבל תודות: 8 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

מבחינה פרקטית, אין צורך בתא מטען?

MartinHSabag (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59332
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: מרטין סבג
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 858 פעמים
קיבל תודות: 1619 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #10 

לאיזו מטרה?
דווקא הפרקטיקה היותר לחוצה זה איסוף וחלוקת הילדים מהבי"ס/גן, אבל מבחינת היום יום שלי, מספיק לי התא מתחת למושב של קטנוע (לפטופ).
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

Nissim
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2673
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 125 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

מרטין,
אני גם מתלבט בשאלה והכי מבעס אותי זה לחפש רכב חדש.
יש לשים לב לכך,
א. ירידת ערך, כ 10% בשנה.
ב. יש להכניס לחישוב אובדן ריבית על הסכום לרכב 50-60K

Boaz
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 904
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: Dublin
נתן תודות: 22 פעמים
קיבל תודות: 8 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

תיק לפטופ, htpc, מקרן למצגות, וכו'. בעצם תחשוב על כל מה שיצא לך לסחוב בתא מטען הנוכחי (או סתם זרקת על אחד המושבים)

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

אם אתה רוצה לעשות חישוב יחסית מדוייק אתה יכול להיעזר ב http://bit.ly/6fQTWV

אבל לדעתי אין צורך להתעמק כי בין ליסינג של רכב חדש לקניית רכב 60K , בטוח שהאחרון יותר כלכלי.
זה היה נכון עוד לפני העלת השווי למס, אז זה בוודאי נכון היום.

לגבי דו גלגלי אז זה כמובן גם תלוי מאוד על איזה דו גלגלי אתה מדבר, אבל רד מזה, יש לך כבר ילדים.
משה

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

אגב בעיניין אם לעשות את זה פרטי או דרך החברה שלך, אז הייתי באותה התלבטות והכדאיות גם תלויה במחיר הרכב כאשר רכב חדש יותר כדאי שיהיה רכב חברה ורכב ישן יותר שיהיה פרטי, כי השווי למס מתיחס רק לקבוצת הרכב ולא לשוויו בפועל.
נקודת האיזון היא בסביבות רכב של 50K, וכמובן יש יתרונות שהרכב יהיה פרטי, כך שאפשר למשוך את נקודת האיזון אפילו לרכב יותר יקר.
משה

barvfr
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 725
הצטרף: מאי 2007
מיקום: רמת השרון
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 10 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

טוב אנסה להעביר קצת מהידע.

צריך להניח מס' הנחות יסוד בשל מידע חסר.
1. יש בבית עוד רכב שמשמש כרכב משפחתי.
2. הרכב אמור לשמש בעיקר אותך לצורכי עבודה ולא גם כרכב משפחתי.
3. הכוונה לרכב מקבוצת הרישוי שהייתה מוגדרת עד עכשיו- שווי שימוש- 2.
4. לפי טווח נסיעה היומי, אזור הפעולה- גוש דן (נסיעות קצרות).

ראשית לגבי דו גלגלי.
1. סיכון- כאן, צריך לזכור גם את תוספת הסיכון, ואין מה לעשות דו גלגלי בארץ זה מסוכן.
2. מיגון הרוכב- אם אתה כמוני, אז אני תמיד רוכב ממוגן, מעיל, כפפות, מגפי רכיכה, קסדה טובה, חליפת סערה לחורף.
בקיץ זה לא תמיד נוח, חם- מזיעים, ולכן תלוי מה אופי העבודה/נסיעות. בחורף, גשם רטוב וקר... בכלל רק להתארגן לרכיבה לוקח רבע שעה :wink:
3. שימושיות לאדם בודד- דו- גלגלי מאד נח, עוקף פקקים, נידות גבוהה יותר, אין בעיות חניה.
4. עלויות- קטנוע טוב ביד- שניה, 10K ואתה מסודר. (ויש גם חדשים בקרבה לסכום הזה).
5. אחזקה- השוטפת לא נורא, אבל מה שכן נורא (כמו שכבר כתבו) עלות הביטוח בשמיים.

רכב יד- שניה.
1. סיכונים- לפי הסכום ברור שבקניית רכב יד שניה, יש סיכונים, וחשוב בדוק היטב את מצב הרכב, מכני, מעקב על התחזוקה, בעלים, שעבודים/עיקולים..
2. ירידת ערך- אתה כבעל הרכב תספוג את ירידת הערך לאורך זמן. כלל אצבע מדבר על 1% לחודש אחרי השנה הראשונה.
3. אחזקה- ברור שההחזקה השוטפת יותר גבוהה מדו- גלגלי, אבל בקבוצה -2 ודגם רכב עם היסטוריה של אמינות, העלויות הן סבירות.
4. שימושיות- כאן אתה יכול גם להקפיץ את הילדים לחוגים ולעשות קניות מרוכזות הסופר... :lol:

רכב בליסינג
1. נילונים- היתרון הגדול בליסינג, זה שמקבלים רכב חדש מנילונים בלי לשבור קופות חיסכון.
2. כלל האצבע לקבוצת שווי שימוש-2, אומרת כי הכדאיות לקחת ליסינג עם העדכונים האחרונים, מתייחסת למי שנוסע כ- 1350 ק"מ בממוצע לחודש. (החישוב כולל גם את עלויות הדלק).
3. החישוב צריך להיות על בסיס שנתי, ממוצע, הק"מ לצורכי עבודה לחודש*12., להוסיף עוד נסיעות- לבילוי עם החברה פעם בשבועיים+ בלת"ם X ק"מ,
ביקור אצל הדודה והדוד+Y ק"מ. חופשה באילת, והחתונה במטולה- Z ק"מ, סה"כ שנתי+ (כל אחד לפי סגנונו).
4. אם אתה בטוח לא תיסע יותר מ- 30 ק"מ בממוצע ליום עבודה, ובסופ"ש ולאירועים תיסע הרכב המשפחתי של האישה,
אז ממש לא נראה שליסינג כלכלי לך.
5. לגבי חברה שבבעלות עצמית. כאן חשוב להתייעץ גם עם רוה"ח שלך כי לא כל ההוצאות מוכרות ולא על הכול יש החזר מע"מ מלא.

זה רק העקרונות על קצה המזלג, אם תרצה יותר הכוונה, אתה יודע אך למצוא אותי :wink:

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”