אשמח לקבל עיצה ממי שהתנסה בחישובים לכדאיות כלכלית של האופציות השונות.
רקע:
אני מחזיר את הרכב מהעבודה הנוכחית וצריך להחליט מה אני עושה עכשיו.
1. לוקח רכב בליסינג.
2. רוכש משהו ביד שניה (50-60K ש"ח) במימון.
3. רוכש דו-גלגלי במימון.
אם מישהו עשה או מכיר את החישובים של כדאיות כלכלית (לגבי שיקולים של נוחות וכאלה, זה ברור שזה סובייקטיבי) אשמח.
פרטים נוספים:
זה יכול להיעשות דרך חברה (בה אני שכיר) או דרך עסק פרטי שלי (עוסק מורשה).
מרחק נסיעה ביום כ-30 ק"מ.
רכב צמוד, ליסיניג, קנייה פרטית או בכלל דו גלגלי?
- MartinHSabag (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
- pixies
-
- אחראי תחום HTPC
- הודעות: 32926
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: פאתי מלאבס
- נתן תודות: 779 פעמים
- קיבל תודות: 2302 פעמים
אני נתקלתי לאחרונה בדילמה הזו, ובסוף הלכתי על רכב פרטי (קניתי את הרכב אותו היה לי בליסינג 3 שנים מחברת הליסינג), ואני נוסע בערך כמוך.
בדיעבד, יש הבדל מבחינה כלכלית לטובת רכב פרטי, אבל אני לא משוכנע שזה כדאי. הנה החישובים שלי, עבור רכב קטן (דייהטסו סיריון):
הנטו שלי כעת גדול ב-2000-2100 שקל. אבל זה היה ביוני השנה, ולפני גזירות המס על בעלי רכב ליסינג שמחמירות ב-2010.
ההוצאות שלי כרגע:
1. ביטוח חובה + מקיף: 3700 ש"ח בשנה.
2. דלק - כ-600 ש"ח לחודש, משהו כמו 3 תדלוקים של 200 שקל.
3. ירידת ערך - להערכתי עניין של 5000-10000 ש"ח בשנה, לא יודע את הסכום המדוייק (ההבדל בין 2006 ל-2007 היה 10000 בדיוק).
הסכומים הבאים הם הערכות. עוד לא עשיתי בעצמי אז לא יודע סכומים מדוייקים:
4. טיפולים - עוד לא יצא לי לעשות. מניח שלפחות 500 ש"ח לשנה.
5. טסט - גם משהו בסגנון הזה, כ-500 ש"ח.
כלומר, בחישוב גס ולא כולל תאונות (חס וחלילה) יוצא לי משהו כמו 1600-1700 ש"ח לחודש (תקנו אותי אם אני טועה). אם תשווה את זה ל-2000-2100, זה אכן יוצא משתלם עבור נסיעות יחסית קצרות כמו שלי ושלך. בשנה הבאה ההפרש אמור להיות גדול יותר.
אבל אולי החסכון של 300-400 ש"ח בחודש (או יותר בשנה הבאה) לא שווה את הפינוק של רכב חברה? דלק חופשי בלי לחשוב בכלל, לוקחים לך את האוטו לכל הטיפולים והטסטים, פחות דאגה לשלום האוטו, וכו.
את זה אתה תגיד...
בדיעבד, יש הבדל מבחינה כלכלית לטובת רכב פרטי, אבל אני לא משוכנע שזה כדאי. הנה החישובים שלי, עבור רכב קטן (דייהטסו סיריון):
הנטו שלי כעת גדול ב-2000-2100 שקל. אבל זה היה ביוני השנה, ולפני גזירות המס על בעלי רכב ליסינג שמחמירות ב-2010.
ההוצאות שלי כרגע:
1. ביטוח חובה + מקיף: 3700 ש"ח בשנה.
2. דלק - כ-600 ש"ח לחודש, משהו כמו 3 תדלוקים של 200 שקל.
3. ירידת ערך - להערכתי עניין של 5000-10000 ש"ח בשנה, לא יודע את הסכום המדוייק (ההבדל בין 2006 ל-2007 היה 10000 בדיוק).
הסכומים הבאים הם הערכות. עוד לא עשיתי בעצמי אז לא יודע סכומים מדוייקים:
4. טיפולים - עוד לא יצא לי לעשות. מניח שלפחות 500 ש"ח לשנה.
5. טסט - גם משהו בסגנון הזה, כ-500 ש"ח.
כלומר, בחישוב גס ולא כולל תאונות (חס וחלילה) יוצא לי משהו כמו 1600-1700 ש"ח לחודש (תקנו אותי אם אני טועה). אם תשווה את זה ל-2000-2100, זה אכן יוצא משתלם עבור נסיעות יחסית קצרות כמו שלי ושלך. בשנה הבאה ההפרש אמור להיות גדול יותר.
אבל אולי החסכון של 300-400 ש"ח בחודש (או יותר בשנה הבאה) לא שווה את הפינוק של רכב חברה? דלק חופשי בלי לחשוב בכלל, לוקחים לך את האוטו לכל הטיפולים והטסטים, פחות דאגה לשלום האוטו, וכו.
את זה אתה תגיד...
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"
pixies כתב:אני נתקלתי לאחרונה בדילמה הזו, ובסוף הלכתי על רכב פרטי (קניתי את הרכב אותו היה לי בליסינג 3 שנים מחברת הליסינג), ואני נוסע בערך כמוך.
קניתה רכב שאתה הכרתה וידעתה שאין בו בעיות, לא לקחתה סיכון ולכן הוצאות האחזקה שלך נמוכות.
זה סיפור שונה לגמרי שקונים רכב שלא בדיוק יודעים מה ההיסטוריה שלו, גיר מתקלקל=4000 שקל, ראש מנוע כנ"ל פחות או יותר וכדומה......
- איתי_הגיתי
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6031
- הצטרף: נובמבר 2004
- נתן תודות: 92 פעמים
- קיבל תודות: 76 פעמים
Re: רכב צמוד, ליסיניג, קנייה פרטית או בכלל דו גלגלי?
אני חושב שמעבר לכל, השיקול של הדלק הוא בין המהותיים ביותר. באם אתה נוסע 30 ק"מ ביום כפול 22 ימי עבודה ובסופשים לא נוסע הרבה, אז יתכן שהשיקול הוא חזק לכיוון רכב פרטי.MartinHSabag כתב:אשמח לקבל עיצה ממי שהתנסה בחישובים לכדאיות כלכלית של האופציות השונות.
רקע:
אני מחזיר את הרכב מהעבודה הנוכחית וצריך להחליט מה אני עושה עכשיו.
1. לוקח רכב בליסינג.
2. רוכש משהו ביד שניה (50-60K ש"ח) במימון.
3. רוכש דו-גלגלי במימון.
אם מישהו עשה או מכיר את החישובים של כדאיות כלכלית (לגבי שיקולים של נוחות וכאלה, זה ברור שזה סובייקטיבי) אשמח.
פרטים נוספים:
זה יכול להיעשות דרך חברה (בה אני שכיר) או דרך עסק פרטי שלי (עוסק מורשה).
מרחק נסיעה ביום כ-30 ק"מ....
הרכבים היפניים מאוד אמינים
כמו כן לא כתבת איזו קבוצה הרכב, אני מניח 2.
המספרים ידועים לכל וקל לעשות את החישוב.
כבר בתגובה למעלה התחילו לעשות את זה.. קצת עם טעויות כי רישוי שנתי זה לא 500, וטיפול שנתי זה גם לא 500 בממוצע !
פשוט מחברים את המרכיבים.
המרכיב היחיד שאין " מחיר" זה הנוחות. זה שלוקחים את הרכב לתיקון ומחזירים. שאין מה לדאוג.
דו גלגלי
זה הזמן להפריח את המיתוס בנוגע לעלות הזולה של דו גלגלי.
נושא הצריכה הנמוכה של הדלק מתקזז במהרה במחירי הביטוח העושקים והצורך בטיפולים תקופתיים
יקרים בטווחים תכופים.
דוגמא:
דו"ג עד 250 - 4000~ ש"ח ביטוח חובה בלבד !!! לא ג' ולא מקיף
דו"ג 251+ 5000~ - כנ"ל
וכל זה אם אתה נהג מעל גיל 30 עם מספיק וותק וללא הרשאות, צעירים ישלמו יותר.
טיפולים - כל 4000 ק"מ, פעם טיפול קטן (400 ש"ח) ופעם טיפול גדול (1000+) וחוזר חלילה.
תעשו את החשבון ותראו שחסכתם בסה"כ את הפקקים..
ולמרות כל זה, זה ממכר עובדה כבר 6 שנים משתמש בדו"ג ולא מצליח להיגמל.
נושא הצריכה הנמוכה של הדלק מתקזז במהרה במחירי הביטוח העושקים והצורך בטיפולים תקופתיים
יקרים בטווחים תכופים.
דוגמא:
דו"ג עד 250 - 4000~ ש"ח ביטוח חובה בלבד !!! לא ג' ולא מקיף
דו"ג 251+ 5000~ - כנ"ל
וכל זה אם אתה נהג מעל גיל 30 עם מספיק וותק וללא הרשאות, צעירים ישלמו יותר.
טיפולים - כל 4000 ק"מ, פעם טיפול קטן (400 ש"ח) ופעם טיפול גדול (1000+) וחוזר חלילה.
תעשו את החשבון ותראו שחסכתם בסה"כ את הפקקים..
ולמרות כל זה, זה ממכר עובדה כבר 6 שנים משתמש בדו"ג ולא מצליח להיגמל.
- MartinHSabag (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
בכל מקרה "רכב חברה" לא אומר שהוא לא עולה לי ובטח שהדלק לא יהיה "חופשי".
פשוט בגלל שזו חברה שלי.....
הכוונה היא יותר במובן של ליסינג ואני אשלם את העלות מהמשכורת, כולל שווי רכב וכו' לעומת לקיחת הלוואה ורכישת רכב פרטי שעליו אני לא משלם "שווי מס".
לגבי דו גלגלי, החישובים שאני עושה יותר זולים כרגע מקניית רכב בכ-1000 ש"ח בחודש....
פשוט בגלל שזו חברה שלי.....
הכוונה היא יותר במובן של ליסינג ואני אשלם את העלות מהמשכורת, כולל שווי רכב וכו' לעומת לקיחת הלוואה ורכישת רכב פרטי שעליו אני לא משלם "שווי מס".
לגבי דו גלגלי, החישובים שאני עושה יותר זולים כרגע מקניית רכב בכ-1000 ש"ח בחודש....
- MartinHSabag (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
אם אתה רוצה לעשות חישוב יחסית מדוייק אתה יכול להיעזר ב http://bit.ly/6fQTWV
אבל לדעתי אין צורך להתעמק כי בין ליסינג של רכב חדש לקניית רכב 60K , בטוח שהאחרון יותר כלכלי.
זה היה נכון עוד לפני העלת השווי למס, אז זה בוודאי נכון היום.
לגבי דו גלגלי אז זה כמובן גם תלוי מאוד על איזה דו גלגלי אתה מדבר, אבל רד מזה, יש לך כבר ילדים.
אבל לדעתי אין צורך להתעמק כי בין ליסינג של רכב חדש לקניית רכב 60K , בטוח שהאחרון יותר כלכלי.
זה היה נכון עוד לפני העלת השווי למס, אז זה בוודאי נכון היום.
לגבי דו גלגלי אז זה כמובן גם תלוי מאוד על איזה דו גלגלי אתה מדבר, אבל רד מזה, יש לך כבר ילדים.
משה
אגב בעיניין אם לעשות את זה פרטי או דרך החברה שלך, אז הייתי באותה התלבטות והכדאיות גם תלויה במחיר הרכב כאשר רכב חדש יותר כדאי שיהיה רכב חברה ורכב ישן יותר שיהיה פרטי, כי השווי למס מתיחס רק לקבוצת הרכב ולא לשוויו בפועל.
נקודת האיזון היא בסביבות רכב של 50K, וכמובן יש יתרונות שהרכב יהיה פרטי, כך שאפשר למשוך את נקודת האיזון אפילו לרכב יותר יקר.
נקודת האיזון היא בסביבות רכב של 50K, וכמובן יש יתרונות שהרכב יהיה פרטי, כך שאפשר למשוך את נקודת האיזון אפילו לרכב יותר יקר.
משה
- barvfr
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 725
- הצטרף: מאי 2007
- מיקום: רמת השרון
- נתן תודות: 16 פעמים
- קיבל תודות: 10 פעמים
טוב אנסה להעביר קצת מהידע.
צריך להניח מס' הנחות יסוד בשל מידע חסר.
1. יש בבית עוד רכב שמשמש כרכב משפחתי.
2. הרכב אמור לשמש בעיקר אותך לצורכי עבודה ולא גם כרכב משפחתי.
3. הכוונה לרכב מקבוצת הרישוי שהייתה מוגדרת עד עכשיו- שווי שימוש- 2.
4. לפי טווח נסיעה היומי, אזור הפעולה- גוש דן (נסיעות קצרות).
ראשית לגבי דו גלגלי.
1. סיכון- כאן, צריך לזכור גם את תוספת הסיכון, ואין מה לעשות דו גלגלי בארץ זה מסוכן.
2. מיגון הרוכב- אם אתה כמוני, אז אני תמיד רוכב ממוגן, מעיל, כפפות, מגפי רכיכה, קסדה טובה, חליפת סערה לחורף.
בקיץ זה לא תמיד נוח, חם- מזיעים, ולכן תלוי מה אופי העבודה/נסיעות. בחורף, גשם רטוב וקר... בכלל רק להתארגן לרכיבה לוקח רבע שעה
3. שימושיות לאדם בודד- דו- גלגלי מאד נח, עוקף פקקים, נידות גבוהה יותר, אין בעיות חניה.
4. עלויות- קטנוע טוב ביד- שניה, 10K ואתה מסודר. (ויש גם חדשים בקרבה לסכום הזה).
5. אחזקה- השוטפת לא נורא, אבל מה שכן נורא (כמו שכבר כתבו) עלות הביטוח בשמיים.
רכב יד- שניה.
1. סיכונים- לפי הסכום ברור שבקניית רכב יד שניה, יש סיכונים, וחשוב בדוק היטב את מצב הרכב, מכני, מעקב על התחזוקה, בעלים, שעבודים/עיקולים..
2. ירידת ערך- אתה כבעל הרכב תספוג את ירידת הערך לאורך זמן. כלל אצבע מדבר על 1% לחודש אחרי השנה הראשונה.
3. אחזקה- ברור שההחזקה השוטפת יותר גבוהה מדו- גלגלי, אבל בקבוצה -2 ודגם רכב עם היסטוריה של אמינות, העלויות הן סבירות.
4. שימושיות- כאן אתה יכול גם להקפיץ את הילדים לחוגים ולעשות קניות מרוכזות הסופר...
רכב בליסינג
1. נילונים- היתרון הגדול בליסינג, זה שמקבלים רכב חדש מנילונים בלי לשבור קופות חיסכון.
2. כלל האצבע לקבוצת שווי שימוש-2, אומרת כי הכדאיות לקחת ליסינג עם העדכונים האחרונים, מתייחסת למי שנוסע כ- 1350 ק"מ בממוצע לחודש. (החישוב כולל גם את עלויות הדלק).
3. החישוב צריך להיות על בסיס שנתי, ממוצע, הק"מ לצורכי עבודה לחודש*12., להוסיף עוד נסיעות- לבילוי עם החברה פעם בשבועיים+ בלת"ם X ק"מ,
ביקור אצל הדודה והדוד+Y ק"מ. חופשה באילת, והחתונה במטולה- Z ק"מ, סה"כ שנתי+ (כל אחד לפי סגנונו).
4. אם אתה בטוח לא תיסע יותר מ- 30 ק"מ בממוצע ליום עבודה, ובסופ"ש ולאירועים תיסע הרכב המשפחתי של האישה,
אז ממש לא נראה שליסינג כלכלי לך.
5. לגבי חברה שבבעלות עצמית. כאן חשוב להתייעץ גם עם רוה"ח שלך כי לא כל ההוצאות מוכרות ולא על הכול יש החזר מע"מ מלא.
זה רק העקרונות על קצה המזלג, אם תרצה יותר הכוונה, אתה יודע אך למצוא אותי
צריך להניח מס' הנחות יסוד בשל מידע חסר.
1. יש בבית עוד רכב שמשמש כרכב משפחתי.
2. הרכב אמור לשמש בעיקר אותך לצורכי עבודה ולא גם כרכב משפחתי.
3. הכוונה לרכב מקבוצת הרישוי שהייתה מוגדרת עד עכשיו- שווי שימוש- 2.
4. לפי טווח נסיעה היומי, אזור הפעולה- גוש דן (נסיעות קצרות).
ראשית לגבי דו גלגלי.
1. סיכון- כאן, צריך לזכור גם את תוספת הסיכון, ואין מה לעשות דו גלגלי בארץ זה מסוכן.
2. מיגון הרוכב- אם אתה כמוני, אז אני תמיד רוכב ממוגן, מעיל, כפפות, מגפי רכיכה, קסדה טובה, חליפת סערה לחורף.
בקיץ זה לא תמיד נוח, חם- מזיעים, ולכן תלוי מה אופי העבודה/נסיעות. בחורף, גשם רטוב וקר... בכלל רק להתארגן לרכיבה לוקח רבע שעה
3. שימושיות לאדם בודד- דו- גלגלי מאד נח, עוקף פקקים, נידות גבוהה יותר, אין בעיות חניה.
4. עלויות- קטנוע טוב ביד- שניה, 10K ואתה מסודר. (ויש גם חדשים בקרבה לסכום הזה).
5. אחזקה- השוטפת לא נורא, אבל מה שכן נורא (כמו שכבר כתבו) עלות הביטוח בשמיים.
רכב יד- שניה.
1. סיכונים- לפי הסכום ברור שבקניית רכב יד שניה, יש סיכונים, וחשוב בדוק היטב את מצב הרכב, מכני, מעקב על התחזוקה, בעלים, שעבודים/עיקולים..
2. ירידת ערך- אתה כבעל הרכב תספוג את ירידת הערך לאורך זמן. כלל אצבע מדבר על 1% לחודש אחרי השנה הראשונה.
3. אחזקה- ברור שההחזקה השוטפת יותר גבוהה מדו- גלגלי, אבל בקבוצה -2 ודגם רכב עם היסטוריה של אמינות, העלויות הן סבירות.
4. שימושיות- כאן אתה יכול גם להקפיץ את הילדים לחוגים ולעשות קניות מרוכזות הסופר...
רכב בליסינג
1. נילונים- היתרון הגדול בליסינג, זה שמקבלים רכב חדש מנילונים בלי לשבור קופות חיסכון.
2. כלל האצבע לקבוצת שווי שימוש-2, אומרת כי הכדאיות לקחת ליסינג עם העדכונים האחרונים, מתייחסת למי שנוסע כ- 1350 ק"מ בממוצע לחודש. (החישוב כולל גם את עלויות הדלק).
3. החישוב צריך להיות על בסיס שנתי, ממוצע, הק"מ לצורכי עבודה לחודש*12., להוסיף עוד נסיעות- לבילוי עם החברה פעם בשבועיים+ בלת"ם X ק"מ,
ביקור אצל הדודה והדוד+Y ק"מ. חופשה באילת, והחתונה במטולה- Z ק"מ, סה"כ שנתי+ (כל אחד לפי סגנונו).
4. אם אתה בטוח לא תיסע יותר מ- 30 ק"מ בממוצע ליום עבודה, ובסופ"ש ולאירועים תיסע הרכב המשפחתי של האישה,
אז ממש לא נראה שליסינג כלכלי לך.
5. לגבי חברה שבבעלות עצמית. כאן חשוב להתייעץ גם עם רוה"ח שלך כי לא כל ההוצאות מוכרות ולא על הכול יש החזר מע"מ מלא.
זה רק העקרונות על קצה המזלג, אם תרצה יותר הכוונה, אתה יודע אך למצוא אותי