עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

 תערוכת IFA 2010 - חלק א

03/09/2010 - 07:00


עמוד הקודם: LG | המאמר המלא | עמוד הבא: Toshiba >

 
 
 

Epson

אפסון, החברה המובילה בעולם בנתח שוק המקרנים, עם למעלה מ-20% נתח שוק במקרנים בכלל ומעל 29% נתח שוק במקרני ק"ב, שזה יותר מפי 3 מהמתחרה הקרוב ביותר, משיקה היום, 2 מקרנים חדשים, ה-EH-R2000 וה-EH-R4000, 
עם יחס ניגודיות של 25,000:1 ו-40,000:1 - NATIVE בהתאמה ויחס ניגודיות דינאמי של 1,000,000:1 ו-500,000:1 בהתאמה ! 
מחירים לא נמסרו עדיין. 

כמו כן, החברה מוזילה את מקרני הדגל (לשעבר) ה-TW-5500 וה-TW-4400 לקצת פחות מ-2700 יורו ו-2300 יורו (בהתאמה) ומשיקה שני מקרני FHD זולים ה-TW-3600 וה-TW-3200 עם יחסי קונטראסט של 50,000:1 ו-25,000:1 במחירים של 990 יורו ו-1399 יורו. 

אפסון הצהירו כי הם לא משיקים שום דבר תלת-מימדי. הסיבה היא שלדעתם הטכנולוגיה עבור מקרנים לא בשלה בכדי לשמור על איכות התמונה שהם רוצים, מסכי תלת מימד תופסים נתח שוק של3% מכלל המסכים הנמכרים, מה שאומר לתפיסתם, שהשוק לא מוכן, יחד עם טכנולוגיה לא מוכנה ומעט תוכן לכן הם מחכים. הם בהחלט אמרו שהם עובדים על זה. 

חברת Epson עובדת בטכנולוגית LCD Reflective, אשר מהווה טכנולוגיה מתחרה ל-SXRD & DILA. כלומר, במקום שהאור יעבור דרך ה-LCD, הפנל מורכב על גבי שכבה מחזירה אור (בד"כ מצע אלומיניום). כל קרן אור שעוברת, בעצם צריכה לעבור דרך הפילטר פעמיים, מה שגורם לקונטרסט משמעותית יותר גבוה. 

מדובר על מבנה שונה לחלוטין של מקרן מ-LCD רגיל, ומדהים אותי לחשוב ש-Epson, היצרן הגדול ביותר בעולם למקרנים, נכנסו סוף סוף לתחום ה-LCOS שעד היום סבל מיחסית מעט תמיכה (שני היצרנים הגדולים שלו הם סוני ו-JVC, עם LG ו-BENQ טיפה מאחור).

התרשמות מהתמונה- עפר:
ראיתי היום את המקרן המדובר (R4000) וללא ספק זה המקרן הטוב ביותר שראיתי מימי ובאופן מאוד קיצוני. ההקרנה היתה של Avatar מבלוריי על מסך ענק (קשה להעריך מה גודלו אבל לדעתי מינימום של 200") ואיכות התמונה היתה לא פחות ממדהימה ושמטה לי את הלסת. 
עיבוד התמונה מדהים (כולל FI מעולה) ופשוט שחורים מטורפים. אין ספק שאפסון עשו כאן קפיצה מדהימה. 

התרשמות מהתמונה - מרטין:
מבחינת התרשמות פיזית מהתמונה, אז אני התרשמתי מהמקרן ועוד עם עדשה אנמורפית.....מה אומר ומה אגיד, התמונה היתה מדהימה. 
בהמשך למה שעפר הסביר, הרעיון הוא שיש פאנל ובמקום שהאור יעבור דרכו וימשיך לכיון העדשה והמסך, יש משטח מחזיר מאחורי כל פאנל ולהבדיל מ-LCOS שם, המצע המחזיר הוא סיליקון, פה משתמשים בקווארץ (שם יש יתרון אדיר לאפסון).  כדי להסביר יותר טוב למה זה טוב, צריך להבין קודם מה הבעיה בכלל. 
למי שזוכר איך LCD עובד, אז למעשה ה-LCD הוא פילטר פולרייזר משתנה, וביחד עם פולרייזר קבוע לפניו, ניתן לשלוט על האור שעובר ממקסימום לתיאורטית אפס אור. למה תיאורטית? זאת מכיון שאור תועה שמגיע מהמנורה לא בדיוק בזוית הנכונה מקבל קיטוב אליפטי, או בקיצור, מצליח לעבור דרך שני הפילטרים הללו (הקבוע והמשתנה של הפאנל) וזו הבעיה המוכרת של ה"שחורים" במקרני LCD שהם לא מספיק עמוקים. 

טכנולוגית ה-Deep Black של אפסון שאותה הציגו ב-TW5000, שיפרה את הנושא משמעותית ע"י זה שבעזרת פילטר ה-Deep Black, הם גרמו לאור להגיע יותר מכוון ועם פחות זויות שלא בשליטה ובכך שיפרו את הניגודיות מ-1200:1 ל-6000:1, עתה הרעיון בגדול הוא שהאור מוקרן דרך הפילטר הקבוע והמשתנה (הפאנל) אבל אז מוחזר חזרה ולא ממשיך הלאה. בעוד בפאנלים שהאור עובר דרכם, המצב הטבעי של הגבישים הוא להיות פתוחים, קרי לבן, פה המצב הפוך, כלומר, שחור. יחד עם העובדה שבצורת ההחזרה ניתן לשלוט על הזוית של האור טוב יותר, זה גורם לכך שהאור התועה קטן ויותר חשוב מזה הוא בשליטה, קרי הוא סימטרי ע"פ על הפאנל, מה שמאפשר להתמודד איתו (אני אראה שקפים על זה בהמשך). זה שיפר את הניגודיות הטבעית - Native Contrast בצורה דרמטית ל-40,000:1 ובעזרת שיפור מנגנון האיריס הדינמי, זה מקפיץ את הניגודיות ל-1,000,000:1!

מבחינת פירוט וחדות, המקרן פנומנאלי. התמונה של Avatar (אנימציה ברובה) מדהימה בפירוט שלה ובחדות. בסצינות מסויימות ראיתי ארטיפקטים של ה-FI אבל זה היה באמת בסצינות מאוד מאוד קשות. סה"כ התמונה שמרה גם על חדות פנומנאלית כשהמצלמה זזה ולא נמרחה כלל. 

אחד היתרונות הגדולים, כפי שכבר הבנתם של טכנולוגית הרפלקטיבית, היא הניגודיות הגבוהה והשיפור בשחורים, מה שכולנו מכירים ממקרני JVC וסוני, אך המחיר לרוב היה בניגודיות בבהירים. פה זה לא היה. המקרן נתן ניגודיות מדהימה גם בסצינות בהירות מאוד, מה שמרמז על אנסי גבוה בנוסף ל-ON/OFF הגבוה. 

המחירים עדיין לא נקבעו סופית אבל מדובר על: 
R4000 - בכ-5500 יורו או 7000$ בארה"ב 
R2000 - בכ-3500 יורו או 4500$ בארה"ב 

למעשה מבחינת אפסון המקרנים הללו פותחים להם שוק שעד היום לא היתה להם נגיעה והוא שוק הפרמיום כשהם מתמודדים ראש בראש מול הדגמים הגבוהים של סוני, JVC, PROJECTION DESIGN וכו´ בעוד הם מורידים את המחירים של ה-TW5500 וה-TW4400 כדי להרחיב גם את היריעה של השוק כלפי מטה. 


EH-R4000

 


EH-R2000

 


EH-TW3600

 


ראיון עם בכירים ב Epson

כחלק מהביקור נקבע לי ראיון עם שניים מהאנשים המשפיעים ביותר באפסון בתחום המקרנים. 
Yoshiya Toyosawa שהוא המנהל של מחלקת התכנון והעיצוב של מוצרי הויזואל של אפסון (מקרנים) 
Alexandre Di Caro מנהל המוצר של תחום המקרנים לאזור ה-EMEA (כולל ישראל) 

ש: לאיזה שוק מכוונים המקרנים R4000 ו-R2000 החדשים? 
ת: המטרה היא להיכנס לשוק הפרמיום, בו, עד היום, לא היתה לאפסון דריסת רגל. ידוע כי זהו שוק לא גדול, אך הוא חשוב בתפיסתו, אשר מונחה ע"י איכות תמונה ואיכות תמונה בעיקר. 

ש: אני יודע שקוראים רבים שלנו ציפו להשקה של מקרן 3D, למה לא, בעצם? 
ת: תפיסת העולם של אפסון היא לא בהכרח להיות ראשונים, למרות שב-100 שנים האחרונות, היינו ראשונים בהרבה מאוד דברים - שעון הקווארץ הראשון, המדפסת הצבעונית הקומפקטית הראשונה, המדפסת הראשונה בחלל, המקרן LCD הראשון הקומפקטי וכו´, אבל מה שחשוב לנו הוא להוציא את המוצר הכי טוב שאנחנו יכולים/חושבים שאפשר, נכון לאותה תקופה. 
נכון להיום, אנחנו לא מרוצים מהביצועים של תלת-מימד במקרנים, כלומר, לעניות דעתנו, הטכנולוגיה לא מוכנה עדיין. 
תוסיף לזה שיש מעט מאוד תכנים (16 כותרים ב-2009, כ-30 כותרים ב-2010) ורק 3% מהמסכים הדקים שיימכרו השנה צפויים להיות עם תלת-מימד, אומר שהשוק פשוט עדיין לא ממש קיים ולכן החלטנו להתמקד באיכות התמונה ופיצ´רים ולא באופנה. 
אנחנו בהחלט עובדים על תלת-מימד ולכן, לא מן הנמנע שזה יגיע בעתיד. 

ש: האם חשבתם לשלב טכנולוגיה אלחוטית, דוגמת אמימון, למקרנים שלכם? אתם מאוד גאים בפשטות התפעול וההתקנה של המקרנים ודוגמת ה-DM3 שהוא מערכת בידור שלמה (מקרן, נגן DVD, רמקולים המדמים סראונד ואפילו כניסת מיקרופון לקריוקי) מדגימים את זה. חיבוריות HD אלחוטית יכולה מאוד לעזור בתפיסה הזו, לא? 
ת: בהחלט יש צדק בדבריך, אולם מבדיקות שאנחנו עשינו מדובר על 3 בעיות בשילוב חיבוריות אלחוטית למקרנים: 
- מחיר - המחיר עבור הצ´יפים הללו יקרים מאוד בשלב זה. 
- יציבות - החיבורים לא יציבים מספיק, מה שייגרום לחווית שימוש ירודה שישליך על המוצר בכללותו. 
- זמינות בצד המשדר - אין מספיק מוצרים בעלי שידור אלחוטי (היעדר תקן), אולם זה משהו שמבשיל לאט לאט. 

ש: איך ישראל מבחינת נתח השוק של אפסון, יחסית לאירופה ובכלל? 
ת: עפ"י נתונים מ-futuresource אפסון מאוד פופולארית בישראל. מדובר על נתח שוק הולך ועולה. 
בשנת 2009 יש לאפסון מעל 30% נתח שוק בתחום המקרנים לק"ב בישראל, שזה מעל הממוצע העולמי. 
קצב הגדילה של מקרני FHD הוא עצום. ב-2008, 45% מהמקרנים שנמכרו בישראל היו ברזולוצית FHD ואילו ב-2009 56% היו FHD ! 

ש: האם יש תוכניות להוסיף למקרנים שיכבת אפליקציות עבור תכנים, סוג של Connected Projector, כמו שיש בכל הטלוויזיות המודרניות היום? 
ת: אנחנו בהחלט מסתכלים על זה, אבל לטעמנו זה מוקדם מידי. 


< עמוד הקודם: LG המאמר המלא עמוד הבא: Toshiba >



עוד מ: oferlaor
תגיות


דרגת קושי: 2
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0

בהקשר זה

 לפרסום באתר
 תקנון וחוקי האתר
 אודות האתר
 עוד על כללי - Hometheater


המאמר הפופולרי ביותר בתחום כללי - Hometheater:
פרסום ברשת אתרי HT Israel !
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht