שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

חדשות ועדכונים של HT Magazine
עופרפולק
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6539
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: נתניה
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 403 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #46 

כן ראיתי שאחר כך שינית . אולי רק אני לא מחזיק מכיול ..... מי יודע . טוב שיהיה.


niko
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4649
הצטרף: דצמבר 2004
שם מלא: איתן
נתן תודות: 655 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #48 

16/01/2021 19:15  
עופרפולק כתב:
כן ראיתי שאחר כך שינית . אולי רק אני לא מחזיק מכיול ..... מי יודע . טוב שיהיה.
...
מחזיק מכיול אבל חושב שרמקול חשוב יותר

big007
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3246
הצטרף: אפריל 2005
שם מלא: חיים
נתן תודות: 631 פעמים
קיבל תודות: 192 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #49 

יפה ומדהים כייף לשמוע שיש חברה בארץ שיכולים להרשות לעצמם את התענוג והחוויה האמיתית של קולנוע מבלי לצאת מהבית.
מרטין שכחת לפרסם את ימי ושעות הביקור להדגמה :lol:

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75318
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #50 

זה בהחלט לא מיועד לכל כיס... אבל מדהים שאנשים באמת משקיעים כל כך בנושא שאנחנו אוהבים.

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #51 

16/01/2021 19:13  
yarino כתב:
יואב,
הבסיס למערכת טובה מתחיל מרמקולים והגברה ורק לאחר מכן מערכת כיול וטיפול החלל.
...
אני רוצה לחדד את הראייה שלי בנושא:
ברור שהרמקול בסופו של דבר זה הבסיס של הבסיס ולכן מבחינתי זה משחק סכום אפס.
בהינתן כל רמקול ראוי (לא חייב להיות רמקול קצה ולא רמקול מדבקה אלא משהו ביניהם), שיש הגברה (רסיבר / מגבר) שיכול להניע אותם כפי שתוכננו, אזי השלב הבא בשרשרת הינה היכולת של מערכת ה-RC לעשות "קסמים" בחלל. ולדעתי הקסמים הללו עולים ביכולת הטיפול שלהם על יישום אקוסטיקה פאסיבית בסיסית.

בסוף, ישנו שילוב של מכלול הדברים יחדיו ואי אפשר להפריד אחד מהשני כי מה לעשות כל השרשרת חייבת לעבוד בסינרגיה מתואמת יחדיו, אחרת משהו חורק באמצע ברכיב כזה או אחר.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress


RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #53 

תודה על הסקירה מרטין.

ביקרתי בחדר הזה לפני מספר חודשים, בהזמנתו האדיבה של דן, אותו אני מכיר כקפדן ודקדקן.

באשר לדיון ולחשיבות מערכת כיול, או רמקולים, או כל רכיב אחר במערכת.

בסופו של יום, המערכת תמדד על פי החוליה החלשה שלה. כמובן שישנם הרבה מקומות בהם ניתן לטעות, או לרכוש חוליות חלשות, או לא מתאימות, או לא פרופורציוניות לחלל, או למערכת עצמה.

נשאלת השאלה, מה הגורם או הגורמים שיוצרים הכי הרבה אימפקט בסאונד, באופן בו אם נאסוף 10 אנשים מהרחוב, הם יצליחו בקלות לזהות את ההבדלים, ככל ונבצע שינוי/החלפה של אותו גורם, גם אם הם לא אודיופילים...

בדומה שאותם 10 אנשים, יבחינו בקלות בהבדל בין ערוץ 5 SD לערוץ 5 4K.....

שני הדברים שיתנו את האימפקט הכי גדול ודרמטי לסאונד/לתוצאה הסופית, הם:

1. רמקולים קדמיים ו-2. אקוסטיקה.

לא חושב שיש בכלל מחלוקת על כך.

באשר לאקוסטיקה:
האידיאל הוא, לא להכניס כל מיני מערכות כיול למינהן, אשר יוסיפו עוד משהו לסיגנל וישנו (יתכן..אך לא בוודאות....) את האופי של הרמקולים, גישה זו ידועה כ - גישה הפיוריסטית.

הבעיה בגישה היא, שטיפול אקוסטי מקצועי היכול להתחרות בכיול אלקטרוני שמבצעת לצורך הדוגמא חברת Trinnov הצרפתית,
יעלה המון המון כסף, המון נסיונות, המון מדידות, המון טעויות, המון מוצרים, המון אנשי מקצוע ובתאכלס, אפס גמישות.

לא חסרות דוגמאות לחללים אקוסטיים מפורסמים שנאלצו להרוס אותם ולבנות אותם מחדש, כי המדידות/החומרים/התכנון היו לקויים, או לא מספיק טובים.
אין זה אומר שמערכת כמו Trinnov חפה מבעיות, היות והיא מצריכה זמן, נסיון, התמקצעות , סבלנות, שיתוף פעולה של כל המשפחה ולרוב עזרה חיצונית, הכל על מנת למקסם את היכולות שלה.

מצד שני, מערכת הכיול האלקטרונית תהיה גמישה יותר, ידידותית יותר ובוודאי קלה יותר על העין בחלל שאנחנו נמצאים בו.
בעולם מושלם, האידיאל יהיה גם וגם.

באשר לרמקולים קדמיים:

אין מחלוקת כי רמקולים קדמיים הם לב ליבה של מערכת הסאונד.

בסופו של יום, ככל שהמערכת הזו, גם אם היא אך ורק לסרטי מארוול, לא יודעת לעשות מוזיקה ברמה גבוהה, היא גם לא תדע לעשות קולנוע ברמה גבוהה.
למרות שאני בתחביב הזה למעלה מ 25 שנה, היו זה ה- 5 שנים האחרונות, במהלכן ביקרתי בעשרות עשרות מערכות בארץ ובחו"ל, שנוכחתי להבין, שהבסיס לכל מערכת קולנוע, חייב להתחיל ביכולת שלה לנגן מוזיקה ולפיכך, הרצון לשפר מהותית את מערכת הקולנוע, קודם כל תפיסתית, היא להביט על המערכת כמערכת המסוגלת לנגן מוזיקה דו ערוצית ברמה מאוד גבוהה.

(כמובן, תוך הבנה ברורה, שמערכת קולנוע חייבת גם להתמודד עם אלמנטים שונים ודרישות שונות, שמערכת סטריאו לא אמורה להתמודד איתה)

הקולנוע שאנחנו אוהבים ומקשיבים לו מורכב מפס קול.

פס הקול מורכב כמובן גם מקטעי גשם באטמוס (ראיתי את הפרצוף יואב...) או אפקטים של סראונד, או קטעי באס אימתניים והכל, כולל הכל, חשוב, אך עם זאת, החלק הארי של פס הקול מורכב ממוזיקה ודיאלוגים-ווקאל.

וכאן אנחנו מגיעים לעיקר:

ככל והמערכת שלנו לא מסוגלת להתמודד עם מוזיקה, לא יודעת לשחזר מוזיקה ו/או ו- ווקאל-קולות אנושיים, לא מסוגלת להעביר את
הטונאליות הנכונה, הבאלאנס הנכון, הדינמיקה, המיקרו דינמיקה, הבמה הגדולה, ההפרדה, הפוקוס, התלת מימדיות, היא בוודאי לא תהפוך עורה ופתאום תעשה את זה מצוין בקולנוע.

אם המערכת לא מסוגלת לנגן האנס זימר בסטריאו, היא לא תדע לנגן את היצירות שלו במסגרת צפייה בנהג של מיס דייזי , ב-באטמן, בגלדיאטור, או בג'ימס בונד החדש הבא עלינו לטובה (כן, הוא גם שם...).

וכל המלל הזה, נועד להדגיש את החשיבות העצומה של הרמקולים הקדמיים והנטל העצום שיש על הכתפיים שלהם וכמובן גם הצורך להתאים להם את ההגברה הנכונה ברמה הטכנית וכמובן גם ברמה הטונאלית.

ככל שנרצה לשפר משמעותית את יכולות מערכת הסאונד שלנו, אנחנו צריכים לשים את הכסף הגדול ברמקולים הקדמיים, אבל באותה
נשימה להבין, שעל מנת להוציא מהם את המקסימום נהייה חייבים להשקיע כסף, זמן ואנרגיה באקוסטיקה פאסיבית, או מערכת כיול ברמה מאוד גבוהה, אחרת ההשקעה שלנו תרד לטמיון.

בסופו של יום, המערכת היא סך חלקיה, אבל בהחלט, רמקולים קדמיים ואקוסטיקה פאסיבית/מערכת כיול, מהווים את החלקים הדרמטיים בה.

רן

mulder
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6745
הצטרף: מאי 2008
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 636 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #54 

מרשים ביותר
עוד כתבות מהסוג הזה יהיו צעד מבורך
תודה על השיתוף

istarmini
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 16943
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 1001 פעמים
קיבל תודות: 2180 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #55 

17/01/2021 11:19  
RanMoyal כתב:
תודה על הסקירה מרטין.

ביקרתי בחדר הזה לפני מספר חודשים, בהזמנתו האדיבה של דן, אותו אני מכיר כקפדן ודקדקן.

באשר לדיון ולחשיבות מערכת כיול, או רמקולים, או כל רכיב אחר במערכת.

בסופו של יום, המערכת תמדד על פי החוליה החלשה שלה. כמובן שישנם הרבה מקומות בהם ניתן לטעות, או לרכוש חוליות חלשות, או לא מתאימות, או לא פרופורציוניות לחלל, או למערכת עצמה.

נשאלת השאלה, מה הגורם או הגורמים שיוצרים הכי הרבה אימפקט בסאונד, באופן בו אם נאסוף 10 אנשים מהרחוב, הם יצליחו בקלות לזהות את ההבדלים, ככל ונבצע שינוי/החלפה של אותו גורם, גם אם הם לא אודיופילים...

בדומה שאותם 10 אנשים, יבחינו בקלות בהבדל בין ערוץ 5 SD לערוץ 5 4K.....

שני הדברים שיתנו את האימפקט הכי גדול ודרמטי לסאונד/לתוצאה הסופית, הם:

1. רמקולים קדמיים ו-2. אקוסטיקה.

לא חושב שיש בכלל מחלוקת על כך.

באשר לאקוסטיקה:
האידיאל הוא, לא להכניס כל מיני מערכות כיול למינהן, אשר יוסיפו עוד משהו לסיגנל וישנו (יתכן..אך לא בוודאות....) את האופי של הרמקולים, גישה זו ידועה כ - גישה הפיוריסטית.

הבעיה בגישה היא, שטיפול אקוסטי מקצועי היכול להתחרות בכיול אלקטרוני שמבצעת לצורך הדוגמא חברת Trinnov הצרפתית,
יעלה המון המון כסף, המון נסיונות, המון מדידות, המון טעויות, המון מוצרים, המון אנשי מקצוע ובתאכלס, אפס גמישות.

לא חסרות דוגמאות לחללים אקוסטיים מפורסמים שנאלצו להרוס אותם ולבנות אותם מחדש, כי המדידות/החומרים/התכנון היו לקויים, או לא מספיק טובים.
אין זה אומר שמערכת כמו Trinnov חפה מבעיות, היות והיא מצריכה זמן, נסיון, התמקצעות , סבלנות, שיתוף פעולה של כל המשפחה ולרוב עזרה חיצונית, הכל על מנת למקסם את היכולות שלה.

מצד שני, מערכת הכיול האלקטרונית תהיה גמישה יותר, ידידותית יותר ובוודאי קלה יותר על העין בחלל שאנחנו נמצאים בו.
בעולם מושלם, האידיאל יהיה גם וגם.

באשר לרמקולים קדמיים:

אין מחלוקת כי רמקולים קדמיים הם לב ליבה של מערכת הסאונד.

בסופו של יום, ככל שהמערכת הזו, גם אם היא אך ורק לסרטי מארוול, לא יודעת לעשות מוזיקה ברמה גבוהה, היא גם לא תדע לעשות קולנוע ברמה גבוהה.
למרות שאני בתחביב הזה למעלה מ 25 שנה, היו זה ה- 5 שנים האחרונות, במהלכן ביקרתי בעשרות עשרות מערכות בארץ ובחו"ל, שנוכחתי להבין, שהבסיס לכל מערכת קולנוע, חייב להתחיל ביכולת שלה לנגן מוזיקה ולפיכך, הרצון לשפר מהותית את מערכת הקולנוע, קודם כל תפיסתית, היא להביט על המערכת כמערכת המסוגלת לנגן מוזיקה דו ערוצית ברמה מאוד גבוהה.

(כמובן, תוך הבנה ברורה, שמערכת קולנוע חייבת גם להתמודד עם אלמנטים שונים ודרישות שונות, שמערכת סטריאו לא אמורה להתמודד איתה)

הקולנוע שאנחנו אוהבים ומקשיבים לו מורכב מפס קול.

פס הקול מורכב כמובן גם מקטעי גשם באטמוס (ראיתי את הפרצוף יואב...) או אפקטים של סראונד, או קטעי באס אימתניים והכל, כולל הכל, חשוב, אך עם זאת, החלק הארי של פס הקול מורכב ממוזיקה ודיאלוגים-ווקאל.

וכאן אנחנו מגיעים לעיקר:

ככל והמערכת שלנו לא מסוגלת להתמודד עם מוזיקה, לא יודעת לשחזר מוזיקה ו/או ו- ווקאל-קולות אנושיים, לא מסוגלת להעביר את
הטונאליות הנכונה, הבאלאנס הנכון, הדינמיקה, המיקרו דינמיקה, הבמה הגדולה, ההפרדה, הפוקוס, התלת מימדיות, היא בוודאי לא תהפוך עורה ופתאום תעשה את זה מצוין בקולנוע.

אם המערכת לא מסוגלת לנגן האנס זימר בסטריאו, היא לא תדע לנגן את היצירות שלו במסגרת צפייה בנהג של מיס דייזי , ב-באטמן, בגלדיאטור, או בג'ימס בונד החדש הבא עלינו לטובה (כן, הוא גם שם...).

וכל המלל הזה, נועד להדגיש את החשיבות העצומה של הרמקולים הקדמיים והנטל העצום שיש על הכתפיים שלהם וכמובן גם הצורך להתאים להם את ההגברה הנכונה ברמה הטכנית וכמובן גם ברמה הטונאלית.

ככל שנרצה לשפר משמעותית את יכולות מערכת הסאונד שלנו, אנחנו צריכים לשים את הכסף הגדול ברמקולים הקדמיים, אבל באותה
נשימה להבין, שעל מנת להוציא מהם את המקסימום נהייה חייבים להשקיע כסף, זמן ואנרגיה באקוסטיקה פאסיבית, או מערכת כיול ברמה מאוד גבוהה, אחרת ההשקעה שלנו תרד לטמיון.

בסופו של יום, המערכת היא סך חלקיה, אבל בהחלט, רמקולים קדמיים ואקוסטיקה פאסיבית/מערכת כיול, מהווים את החלקים הדרמטיים בה.

רן
...
אז לסיכום:
אני טוען שכשאתה רוכש רמקול כזה או אחר ורוצה למקסם את היכולות שלו אצלך בחלל האזנה תדאג לבסיס טוב או במילים אחרות לאקוסטיקה הכי טובה שאתה יכול באמצעים דיגיטליים
ו / או באמצעים פסיבים, כי אחרת אותו רמקול חלומות שקנית (ולא משנה העלות שלו), לא בטוח שישמע כמצופה.

אז כדי להקל על הויכוח אני ממליץ למקם את הכיול והרמקולים באותו מדרג חשיבות.

ולענין הפרצוף שהזכרת חחחחח אז כבר הסכמת איתי שיש בעיה בגישה שלך לענין האטמוס אבל סבבה.....
3 קידמיים טאנוי D
סראונדים ארנדל
jvc NP5
סאבים אסקנדו+svs
מגברי כח בריסטון/רוטל/אדקום
4 אטמוס פולק

yarino
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3355
הצטרף: פברואר 2007
נתן תודות: 118 פעמים
קיבל תודות: 203 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #56 

הייתי אומר שצריך בסיס "נורמלי" לאקוסטיקה כי אחרת שום מערכת כיול טובה ככל שתהיה לא תסדר את החלל.

DANDI127
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 61
הצטרף: מרץ 2017
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 25 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #57 

מרטין,

תודה רבה על כתבה נהדרת ,שיודעת להעביר את הרגש אל המילים.לא פשוט.

תודה גם לכם,חברים ושותפים לתחביב/דרך חיים על התגובות החמות.לא ברור מאליו.

נפתח פה דיון מעניין על מה חשוב יותר ומה פחות,מה ההשפעה של כיול/אקוסטיקה פאסיבית והייתי רוצה לשתף את דעתי האישית(בלבד) - שמובססת על הרבה נסיון וטעיה ולא מעט חדרים ומערכות. לצורך הדיון ומפאת חשיבותו- לא משנה כרגע מה דגם המערכת או תקציבה.זה משהו הרבה יותר גדול .

אני מסכים במאה אחוז שללא רמקולים והגברה הולמת- אין ממש מה לכייל.זה לא חייב להיות רמקולי היי אנד או רמקול יקר בטירוף.אבל רמקול טוב,הגברה נהותה - שמתאימים לצרכים- הם נקודת הפתיחה (בין אם זוג לסטיראו או מערכת אטמוס עם סאבים).לכן מבחינתי זו נקודת הפתיחה -בלעדיה -אין מאיפה להתחיל.

לאחר שעברנו את הנקודה הזו - הדבר שהכי משפיע על התוצאה הסופית הוא החדר,מיקום המאזין והאינטרקציה בניהם.המון פעמים תוכלו לשמוע את אותו רמקול בחדרים שונים - ואין קשר בין התוצאות הסופיות.אני בטוח שלא מעט פה חוו את זה .אם מדברים על תדרים נמוכים(שמשפעים על כל הבמה והטונאליות בתדרים הגבוהים יותר )- ההפרשים עוד יותר גדולים.

הדרך הכי טובה למזהר את השפעת החדר /לגרום לו לעבוד לטובתינו היא ללא ספק מערכות כיול/אקוסטיקה פאסיבית.בעולם מושלם- שניהן יתקיימו.
בעולם פחות מושלם - תתקיים לפחות אחת מהן ,אם אני חייב לבחור אחת(ואני מעדיף שלא) - הייתי בוחר במערכת כיול (יש המון דרכים לקבל הרבה מהיתרונות של אקוסטיקה פאסיבית דיי בקלות -ספה,שטיח,וילון וכו).

עוד נקודה חשובה ,שיש חדרים שפחות "נזקקים" לאקוסטיקה פאסיבית.

מהנסיון שלי ומתגובות של לקוחות,כמובן, - ברגע שהכיול בוצע כהלכה - אין דרך חזרה .במילים הכי פשוטות -החדר נעלם ונשאר הרמקול /בלי הקופסתיות ובלי ה"בוץ" שמוסיף החדר.

המטרה היא לא לגרום לרמקול לשנות את עורו לחלוטין, המטרה היא לגרום לרמקול לחזור לצורתו המקורית.

molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #58 

מרטין תודה רבה

קראתי את הכתבה וחשתי שאני יושב בחדר ומתענג על הצלילים

באמת חדר יוצא דופן באיכותו ובהשקעה במיוחד אהבתי שלא חסכו בבידוד האקוסטי לרווחת השכנים

אז כל הכבוד לכל המקצוענים שהרימו פרוייקט כזה אדיר

וכל הכבוד למרטין על כתבה כל כך מקצועית אינפורמטיבית ומעניינת שנקראה בנשימה עצורה כמעט

שי-כ
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4688
הצטרף: מאי 2009
שם מלא: שי כהן
נתן תודות: 928 פעמים
קיבל תודות: 283 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #59 

מרטין!😡
אני שולח לך חשבונית עבור המנקה שהיתה צריכה לנקות לי את המקלדת עכשיו.

באמת WOW😁

Alon_Solo
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4147
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: קרית אונו
נתן תודות: 71 פעמים
קיבל תודות: 443 פעמים

Re: שרשור תגובות: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

נושא שלא נקרא #60 

תענוג צרוף לקרוא.
מאוד נחמד שיש פירוט של הציוד עם לינקים.
אפילו היתה בסוף תשובה לשאלה הצהובה שקיננה בי לגבי העלות כי לפני שמכיילים את החדר, צריך לכייל את חשבון הבנק.
האמת כן נשארתי עם שתי שאלות:
1) מה גודל מסך ההקרנה?
2) עד כמה הטיפול בחדר באמת מצליח מבחינת כמות הרעש שבורח החוצה?


היו כאן שאלות על טלוויזיה מול מסך ומקרן אבל כולכם מפספסים כאן נקודה מעבר לגודל. יש כאן איזון בין אודיו לוידאו. מבחינת וידאו אני חושב שלמקרן יש רק 2 יתרונות וזה גודל ותמיכה בתלת מימד. אבל מבחינת סאונד למקרן (בשילוב עם מסך שקוף אקוסטית כמובן) יש יתרון קרדינלי מבחינת הגמישות של הבמה הקדמית ומאפשר מיקום די חופשי של רמקולים גדולים (כמו בחדר שנסקר) בעוד שמסך הטלוויזיה מכתיב את מיקום הרמקולים סביבו שלפעמים רחוק מלהיות אופטימאלי למרות שעכשיו שיהיה כבר סוני 90J בגודל 100״ במחיר שפוי יחסית צריך לחשוב איך אפשר כן לקבל במה קדמית כמו עם מקרן - למשל 2 סנטרים (מעל ומתחת למסך) שמתפרדים כאחד ויוצרים פנטום באמצע כאילו המסך שקוף אקוסטית.
נערך לאחרונה על ידי Alon_Solo ב 21/01/2021 22:02, נערך 2 פעמים בסך הכל.

שלח תגובה

חזור אל “חדשות HT”